Рішення
від 22.08.2024 по справі 400/6056/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 серпня 2024 р. № 400/6056/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ПЕРСОНАЛ ПРОД ГРУП, вул. 7 Слобідська, 70/8,м. Миколаїв,54055, до відповідачів1: Головного управління ДПС у Київській області, вул. Хороброго Святослава, 5А,м. Київ,03151, 2: Державної податкової служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053 провизнання протиправним та скасування рішення від 11.03.2024 №10697627/41960282, №10697628/41960282, №10697629/41960282 та зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Персонал Прод Груп" звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Київській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2) про:

- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області від 11.03.2024 № 10697627/41960282 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2024 № 124 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ПН в ЄРПН датою її подання;

- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області від 11.03.2024 № 10697628/41960282 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.12.2023 № 53 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ПН в ЄРПН датою її подання;

- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області від 11.03.2024 № 10697629/41960282 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.11.2023 № 28 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ПН в ЄРПН датою її подання.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що контролюючим органом створено стан правової невизначеності для позивача та змусило його формувати такий перелік довільно, на власний розсуд. Що в свою чергу суперечить пп. 3 п. 11 Порядку № 1165. Формування переліку документів, наданих на розгляд Комісії разом з поясненнями, позивач здійснив з урахуванням норм п.п. 4-5 Порядку № 520, Податкового кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.1995 № 88, зокрема в частині продиктованих ними вимог до первинних документів - тобто документів, які є базовими для податкового обліку та звітності. У повідомленнях про додаткові пояснення Комісією було зазначено вимогу про надання первинних документів (зокрема, щодо придбання, постачання товарів і послуг, транспортування продукції, актів-приймання-передачі робіт (послуг), розрахункових документів). Тобто Комісією було повторно запитано у позивача вже надані ним раніше документи. Крім того, частина документів, які були витребувані Комісією, не передбачені договором та/або законодавством. Зазначене свідчить про формальний підхід Комісії до розгляду наданих позивачем пояснень та документів. На виконання вимоги Комісії позивач додатково надав ряд документів, які не є первинними для операцій, стосовно яких було складено податкові накладні, але які використовуються у діяльності за напрямом посередництва в торгівлі продуктами харчування (комісійної торгівлі): договір суборенди офісного приміщення, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості, якісні посвідчення, договір надання послуг перевезення вантажів, акти наданих послуг до вказаних договорів. Вимога Комісії про надання складських документів, інвентаризаційних описів суперечить фактичним обставинам. Хлібобулочні вироби є продукцією з коротким терміном придатності та особливими умовами зберігання. З огляду на це постачання підприємством Продукції, прийнятої на комісію, здійснюється напряму зі складу комітента до отримувача без її складування на складі позивача. Відповідно, оформлення складських документів та інвентаризаційних описів щодо такої продукції позивачем не здійснюється. Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

01.07.2024 р. відповідач 1 подав відзив на позовну заяву, відповідно до якого у реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» визначений обов`язковий перелік документів необхідних надати платником податків для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / або відмову в реєстрації податкової накладної. Комісією встановлено, що товарно-транспортні накладні на постачання товару складено з порушеннями чинного законодавства. Всупереч вимогам «Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року N363 відсутні підписи осіб які брали безпосередню участь у здійсненні операції (вантажоодержувача), відсутній підпис водія. Таким чином, платником не надано повний перелік документів, які зазначались в Повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та документів.

Справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Основним видом діяльності позивача є діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (46.17).

Для здійснення господарської бази позивач використовує орендовані майнові об`єкти (офіс, склад торгівельні павільйони), має штат працівників та балансові основні засоби. Посередництво у торгівлі продуктами харчування здійснюється позивачем на підставі договорів комісії, укладених з виробниками продовольчих товарів, з подальшою реалізацією комісійних товарів у дрібнооптовій та власній роздрібній мережах. Для забезпечення безперебійності діяльності Підприємством закуповуються послуги перевезення вантажів.

01.04.2018 року між ТОВ «УКРАЇНСЬКО-СЛОВЕНСЬКЕ СПІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ХЛІБОПЕКАРСЬКИЙ КОМПЛЕКС» (далі - ТОВ «УССП «КОХК») як комітентом та ТОВ «ПЕРСОНАЛ ПРОД ГРУП» як комісіонером укладено договір комісії (далі - Договір), відповідно до п. 1.1 якого комісіонер зобов`язується за дорученням комітента за винагороду від свого імені за рахунок комітента здійснити реалізацію хлібобулочних виробів.

На виконання умов Договору комітентом надано комісіонеру на комісію продукцію в листопаді 2023 року на суму 15 053 843,02 грн, у грудні 2023 р. на суму 16 209 381,86 грн, у січні 2024 року на суму 15 754 925,40 грн.

Стосовно реалізованої Продукції комісіонером за результатами листопада 2023 року складено звіт комісіонера № 79 від 30.11.2023, яким засвідчено реалізацію комісіонером протягом листопада 2023 року Продукції комітента на суму 15 053 843,02 грн та, з огляду на обсяг реалізації, сторонами погоджено суму комісійної винагороди в розмірі 1 505 384,30 грн.

Стосовно реалізованої Продукції комісіонером за результатами грудня 2023 року складено звіт комісіонера № 86 від 31.12.2023, яким засвідчено реалізацію комісіонером протягом грудня 2023 року Продукції комітента на суму 16 209 381,86 грн та, з огляду на обсяг реалізації, сторонами погоджено суму комісійної винагороди в розмірі 1 620 938,18 грн.

Стосовно реалізованої Продукції комісіонером за результатами січня 2024 року складено звіт комісіонера № 8 від 31.01.2024, яким засвідчено реалізацію комісіонером протягом січня 2024 року Продукції комітента на суму 15 754 925,40 грн та, з огляду на обсяг реалізації, сторонами погоджено суму комісійної винагороди в розмірі 1 575 492,54 грн.

За датою підписання звітів комісіонера позивачем складені та зареєстровані податкові накладні від 31.01.2024 р. № 124, від 31.12.2023 р. № 53, від 30.11.2023 р. № 28.

Податкові накладні направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направлено позивачу повідомлення про прийняття податкової накладної та зупинення її реєстрації. Підставою вказано, що податкова накладна складена платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

По кожній податковій накладній позивач направив ГУ ДПС пояснення та первинні документи (договори з додатками, рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів, накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, паспорти якості).

Відповідачем 1 направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень.

Позивач направляв додаткові пояснення, а також договір суборенди офісного приміщення, товарно-транспортні накладні, оборотно-сальдові відомості, якісні посвідчення, договір надання послуг перевезення вантажів, акти наданих послуг до вказаних договорів.

Відповідач 1 не врахував надані позивачем пояснення та докази на їх підтвердження і рішеннями від 11.03.2024 р. № 10697627/41960282, № 10697628/41960282, № 10697629/41960282 відмовив у реєстрації податкових накладних від 31.01.2024 р. № 124, від 31.12.2023 р. № 53, від 30.11.2023 р. № 28.

В усіх оскаржуваних рішеннях підставою для відмови вказано: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

У розділі "Додаткова інформація" нічого не зазначено.

Скарги до ДПС на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних залишені без задоволення.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктами 3, 4 Порядку № 520 встановлено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги». У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

За приписами п. 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає відповідне рішення.

У той же час, податковим органом, незважаючи на надані позивачем документи, прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних без належної перевірки комісією контролюючого органу достовірності наданих позивачем разом з поясненнями документів його діяльності. Всупереч обов`язку обґрунтовувати своє рішення шляхом зазначення конкретних документів, які складені/оформлені з порушенням законодавства, контролюючий орган прийняв оскаржувані рішення необґрунтовано. Документи, визначені п. 5 Порядку № 520, позивачем були надані.

Як зазначено квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, єдиною підставою для зупинення реєстрації податкових накладних, була відповідність п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Таке посилання відповідачами жодним чином не обґрунтовано ані в рішеннях, ані у відзиві.

Відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток №3 до Порядку №1165), підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Виходячи з даної норми, має бути наявна податкова інформація по взаємовідносинам платника податків з контрагентом у межах податкової накладної, яка подана на реєстрацію, а не щодо попередніх господарських операцій. Доказів наявності такої інформації щодо позивача як підстави для застосування п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідачі суду не надали.

Таким чином, відповідач 1 мав у своєму розпорядженні необхідні документи для прийняття позитивного для платника податків рішення.

Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював свою позицію щодо "принципу правової визначеності" (наприклад, справа "Гешмен і Герруп проти Сполученого Королівства"), відповідно до якого особа, здійснюючи правомірну поведінку, повинна мати можливість передбачати правові наслідки такої правової поведінки, чітко визначені законом.

Статтею 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У постанові від 20.08.2019 р. по справі № 2540/3009/18 Верховний Суд зазначив, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Враховуючи викладене вище в сукупності, суд вважає оскаржувані рішення протиправними, оскільки їх зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податку рішення.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також прийняття негативного для платника податку рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішень від 11.03.2024 р. № 10697627/41960282, № 10697628/41960282, № 10697629/41960282.

Згідно з п. 19 Порядку 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Виходячи з вимог зазначеної норми, суд вважає, що належним способом відновлення порушеного права платника податку є зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні від 31.01.2024 р. № 124, від 31.12.2023 р. № 53, від 30.11.2023 р. № 28 датою їх подання.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжну інструкцію про сплату судового збору в сумі 7267,20 грн, що й підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів солідарно.

Крім того, позивач заявив про понесені ним витрати на правову допомогу в розмірі 10000,00 грн, докази чого будуть надані протягом п`яти днів після ухвалення рішення на підставі ч. 7 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Персонал Прод Груп" (вул. 7-ма Слобідська, 70/8, м. Миколаїв, 54055, ідентифікаційний код 41960282) до Головного управління ДПС у Київській області (вул. Святослава Хороброго, 5-А, м. Київ, 03151, ідентифікаційний код ВП 44096797) та Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області від 11.03.2024 № 10697627/41960282 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2024 № 124 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ПН в ЄРПН датою її подання; визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області від 11.03.2024 № 10697628/41960282 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.12.2023 № 53 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ПН в ЄРПН датою її подання; визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Київській області від 11.03.2024 № 10697629/41960282 про відмову в реєстрації податкової накладної від 30.11.2023 № 28 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати ПН в ЄРПН датою її подання задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення від 11.03.2024 р. № 10697627/41960282, № 10697628/41960282, № 10697629/41960282 про відмову в реєстрації податкових накладних від 31.01.2024 р. № 124, від 31.12.2023 р. № 53, від 30.11.2023 р. № 28.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "Персонал Прод Груп" від 31.01.2024 р. № 124, від 31.12.2023 р. № 53, від 30.11.2023 р. № 28 датою їх подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (вул. Святослава Хороброго, 5-А, м. Київ, 03151, ідентифікаційний код ВП 44096797) судовий збір у сумі 3633,60 грн (три тисячі шістсот тридцять три грн 60 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Персонал Прод Груп" (вул. 7-ма Слобідська, 70/8, м. Миколаїв, 54055, ідентифікаційний код 41960282).

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) судовий збір у сумі 3633,60 грн (три тисячі шістсот тридцять три грн 60 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Персонал Прод Груп" (вул. 7-ма Слобідська, 70/8, м. Миколаїв, 54055, ідентифікаційний код 41960282).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 22.08.2024 р.

Суддя Н. В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121160983
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/6056/24

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Рішення від 22.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні