УХВАЛА
22 серпня 2024 року справа № 580/1458/24м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 (відповідач), в якій просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача, який відмовився виключити з військового обліку позивача по тій причині, що позивач є іноземець, який ще 18 червня 1998 отримав паспорт громадянина Російської Федерації № НОМЕР_1 відділом внутрішніх справ Удороського району Республіки Комі Російської Федерації;
- зобов`язати відповідача вчинити певні дії, а саме виключити позивача з військового обліку, як іноземця.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що він є громадянином Російської Федерації, тому підлягає виключенню з військового обліку, оскільки є іноземцем і на нього не розповсюджують дію ст.ст. 17, 65 Конституції України, ч. 10. ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку». За захистом своїх прав та інтересів звернувся до суду.
19.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_2 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначив, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 , тому й рішення про його виключення повинен приймати зазначений районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки. Відповідно в ІНФОРМАЦІЯ_4 відсутні повноваження щодо прийняття рішення щодо виключення ОСОБА_1 з військового обліку військовозобов`язаних, як іноземця. Вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_5 не може бути відповідачем у цій справі.
Ухвалою від 14.02.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без виклику учасників справи.
Під час розгляду справи виникла необхідність в залученні третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ІНФОРМАЦІЯ_6 , з приводу чого суд зазначає таке.
Згідно з частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
З матеріалів справи вбачається, що позивач ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку, що підтверджується військовим квитком НОМЕР_2 від 26.06.1995.
Позивачу вручено повістку від 19.01.2024 № 207 згідно із ч. 10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку» та відповідно до наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 від 24.02.2022 № 13 про необхідність з`явитися 22.01.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Позивач звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 із досудовою претензією від 06.02.2024, в якій просив виключити його з військового обліку, у зв`язку з тим, що він є громадянином Російської Федерації.
ІНФОРМАЦІЯ_2 листом від 16.02.2024 № 13/3272 повідомив позивача, що ОСОБА_1 перебуває на обліку військовозобов`язаних у ІНФОРМАЦІЯ_3 з 23.12.1996, на даний час перебуває у розшуку, тому працівниками ІНФОРМАЦІЯ_4 позивачу була вручена повістка 19.01.2024 для уточнення облікових даних. Для вирішення порушених у клопотанні питань позивачу необхідно особисто з`явитися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де він перебуваєте на військовому обліку.
Предметом розгляду цієї справи є бездіяльність відповідача щодо виключення позивача з військового обліку.
Перш за все, щодо твердження відповідача про те, що ІНФОРМАЦІЯ_5 є неналежним відповідачем у цій справі, оскільки позивач перебуває на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 , суд зазначає таке.
Відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача (пункт 9 частини першої статті 4 КАС України).
Позивач, враховуючи, що йому була вручена повістка від 19.01.2024 № 207 про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_4 , звернувся до відповідача із досудовою претензією від 06.02.2024 щодо виключення його з військового обліку. Відповідач листом від 16.02.2024 № 13/3272 повідомив позивача про розгляд досудової претензії. Тому, враховуючи зазначене, позовні вимоги позивач заявив саме до ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Таким чином, суд вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_5 є належним відповідачем у цій справі.
Щодо залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ІНФОРМАЦІЯ_8 суд зазначає наступне.
Частини 1 - 3 статті 1 Закону України Про військовий обов`язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232-XII (далі Закон № 2232-ХІІ) визначають, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; взяття громадян на військовий облік; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.
Ч. 7 ст. 1 Закону № 2232-ХІІ передбачає, що виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, центри надання адміністративних послуг, центри рекрутингу та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону № 2232-ХІІ на військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов`язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації, незалежно від місця їх перебування на військовому обліку.
Відповідно до п. 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154 (далі Положення № 154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.
Згідно з п. 4 Положення № 154 територіальні центри комплектування та соціальної підтримки виконують покладені на них завдання у взаємодії з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також з органами військового управління, з`єднаннями, військовими частинами, навчальними частинами (центрами), установами, організаціями, вищими військовими навчальними закладами та військовими навчальними підрозділами закладів вищої освіти Збройних Сил та інших військових формувань, Держспецзв`язку, правоохоронними та розвідувальними органами, державними органами спеціального призначення з правоохоронними функціями, громадськими організаціями.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форми власності (далі - підприємства) сприяють територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки у виконанні покладених на них завдань, зокрема в залученні громадян до військової служби, виконують інші функції, пов`язані з мобілізацією людських і транспортних ресурсів, визначених Законами України Про військовий обов`язок і військову службу, Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, Про оборону України, Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей, Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб.
Районні держадміністрації (виконавчі органи міських рад) у взаємодії з районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки та органами місцевого самоврядування здійснюють організацію направлення громадян України для проходження базової військової служби.
Відповідно до абз. 9 п. 11 Положення № 154 районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення: оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації, які надаються в установленому порядку, та проводять перевірку підстав їх надання, ведуть спеціальний облік військовозобов`язаних.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що рішення суду в цій справі може вплинути на права та обов`язки ІНФОРМАЦІЯ_6 , враховуючи, що позивач перебуває на військовому обліку в цьому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, у зв`язку з чим вважає за необхідне залучити його до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Керуючись ст. 49, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Залучити до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).
Запропонувати третій особі надіслати у строк протягом п`яти днів з дня отримання копії цієї ухвали до суду письмові пояснення щодо позову та докази надіслання їх копій позивачу та відповідачу.
Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2024 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 121162171 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні