Ухвала
від 22.08.2024 по справі 580/1458/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

22 серпня 2024 року справа № 580/1458/24м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 (відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача, який відмовився виключити з військового обліку позивача по тій причині, що позивач є іноземець, який ще 18 червня 1998 отримав паспорт громадянина Російської Федерації № НОМЕР_1 відділом внутрішніх справ Удороського району Республіки Комі Російської Федерації;

- зобов`язати відповідача вчинити певні дії, а саме виключити позивача з військового обліку, як іноземця.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що він є громадянином Російської Федерації, тому підлягає виключенню з військового обліку, оскільки є іноземцем і на нього не розповсюджують дію ст.ст. 17, 65 Конституції України, ч. 10. ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку». За захистом своїх прав та інтересів звернувся до суду.

19.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_2 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначив, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 , тому й рішення про його виключення повинен приймати зазначений районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки. Відповідно в ІНФОРМАЦІЯ_4 відсутні повноваження щодо прийняття рішення щодо виключення ОСОБА_1 з військового обліку військовозобов`язаних, як іноземця. Вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_5 не може бути відповідачем у цій справі.

Ухвалою від 14.02.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без виклику учасників справи.

Під час розгляду справи виникла необхідність в залученні третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ІНФОРМАЦІЯ_6 , з приводу чого суд зазначає таке.

Згідно з частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

З матеріалів справи вбачається, що позивач ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку, що підтверджується військовим квитком НОМЕР_2 від 26.06.1995.

Позивачу вручено повістку від 19.01.2024 № 207 згідно із ч. 10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку» та відповідно до наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 від 24.02.2022 № 13 про необхідність з`явитися 22.01.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Позивач звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 із досудовою претензією від 06.02.2024, в якій просив виключити його з військового обліку, у зв`язку з тим, що він є громадянином Російської Федерації.

ІНФОРМАЦІЯ_2 листом від 16.02.2024 № 13/3272 повідомив позивача, що ОСОБА_1 перебуває на обліку військовозобов`язаних у ІНФОРМАЦІЯ_3 з 23.12.1996, на даний час перебуває у розшуку, тому працівниками ІНФОРМАЦІЯ_4 позивачу була вручена повістка 19.01.2024 для уточнення облікових даних. Для вирішення порушених у клопотанні питань позивачу необхідно особисто з`явитися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де він перебуваєте на військовому обліку.

Предметом розгляду цієї справи є бездіяльність відповідача щодо виключення позивача з військового обліку.

Перш за все, щодо твердження відповідача про те, що ІНФОРМАЦІЯ_5 є неналежним відповідачем у цій справі, оскільки позивач перебуває на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_3 , суд зазначає таке.

Відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача (пункт 9 частини першої статті 4 КАС України).

Позивач, враховуючи, що йому була вручена повістка від 19.01.2024 № 207 про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_4 , звернувся до відповідача із досудовою претензією від 06.02.2024 щодо виключення його з військового обліку. Відповідач листом від 16.02.2024 № 13/3272 повідомив позивача про розгляд досудової претензії. Тому, враховуючи зазначене, позовні вимоги позивач заявив саме до ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Таким чином, суд вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_5 є належним відповідачем у цій справі.

Щодо залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ІНФОРМАЦІЯ_8 суд зазначає наступне.

Частини 1 - 3 статті 1 Закону України Про військовий обов`язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232-XII (далі Закон № 2232-ХІІ) визначають, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; взяття громадян на військовий облік; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Ч. 7 ст. 1 Закону № 2232-ХІІ передбачає, що виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, центри надання адміністративних послуг, центри рекрутингу та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону № 2232-ХІІ на військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов`язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації, незалежно від місця їх перебування на військовому обліку.

Відповідно до п. 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 154 (далі Положення № 154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.

Згідно з п. 4 Положення № 154 територіальні центри комплектування та соціальної підтримки виконують покладені на них завдання у взаємодії з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також з органами військового управління, з`єднаннями, військовими частинами, навчальними частинами (центрами), установами, організаціями, вищими військовими навчальними закладами та військовими навчальними підрозділами закладів вищої освіти Збройних Сил та інших військових формувань, Держспецзв`язку, правоохоронними та розвідувальними органами, державними органами спеціального призначення з правоохоронними функціями, громадськими організаціями.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, а також підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форми власності (далі - підприємства) сприяють територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки у виконанні покладених на них завдань, зокрема в залученні громадян до військової служби, виконують інші функції, пов`язані з мобілізацією людських і транспортних ресурсів, визначених Законами України Про військовий обов`язок і військову службу, Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, Про оборону України, Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей, Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб.

Районні держадміністрації (виконавчі органи міських рад) у взаємодії з районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки та органами місцевого самоврядування здійснюють організацію направлення громадян України для проходження базової військової служби.

Відповідно до абз. 9 п. 11 Положення № 154 районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення: оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації, які надаються в установленому порядку, та проводять перевірку підстав їх надання, ведуть спеціальний облік військовозобов`язаних.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що рішення суду в цій справі може вплинути на права та обов`язки ІНФОРМАЦІЯ_6 , враховуючи, що позивач перебуває на військовому обліку в цьому районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, у зв`язку з чим вважає за необхідне залучити його до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Керуючись ст. 49, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Залучити до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).

Запропонувати третій особі надіслати у строк протягом п`яти днів з дня отримання копії цієї ухвали до суду письмові пояснення щодо позову та докази надіслання їх копій позивачу та відповідачу.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121162171
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —580/1458/24

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 25.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 17.09.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 22.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні