Рішення
від 23.08.2024 по справі 400/5719/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 серпня 2024 р. № 400/5719/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Кінгс Сарл», вул. Потьомкінська, 52, м. Миколаїв, 54001, до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв,54005, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, провизнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КІНГС САРЛ" звернулося з позовом до Державної податкової служби України (далі - відповідач 1) та Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі - відповідач 2) про:

визнання протиправним та скасування рішення від 21.03.2024 р. № 10760144/44157393;

зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 01.02.2024 р. № 6 датою її подання;

визнання протиправним та скасування рішення від 07.02.2024 р. № 10704261/44157393;

зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 07.02.2024 р. № 12 датою її подання;

визнання протиправним та скасування рішення від 09.04.2024 р. № 10871259/44157393;

зобов`язання зареєструвати податкові накладні від 01.02.2024 № 6, від 07.02.2024 № 12, від 23.02.2024 р. № 18 датою її подання;

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, здійснюючи операції з надання послуг, склали податкові накладні № 6, №12, №18.

Однак реєстрацію було зупинено з підстав невідповідності вимогам п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, запропоновано надання додаткові пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рівня про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем було подано до контролюючого органу пояснення з додатками необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН ГУ ДПС у Миколаївській області рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН та додатки до них.

Відповідач 2 не надав належної оцінки наданим документам та рішеннями відмовив у реєстрації податкових накладних.

19.06.2024 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про залишення позову без руху.

27.06.2024 позивачем до суду буда напрвлена заява на виколнання ухвали про залишення без руху.

05.07.2024 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі та розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

01.08.2024 р. відповідач 2 подав відзив на позовну заяву, в якому відзначив, що Порядок № 1165 передбачає обов`язок контролюючого органу дослідити обставини вчинення господарських операцій, та які мають бути підтверджені первинними документами. При цьому, в законодавстві не визначено конкретного переліку первинних документів чи їх типової форми, які повинен платник податків прикладати (надавати) контролюючому органу. На момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації ПН, Позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації ПН. Отже, позивач не надав обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідачів, що свідчить про недоведеність позовних вимог. Обов`язковою умовою віднесення господарських правовідносин до таких, що дійсно мали місце, є реальне здійснення операцій з придбання товарів з метою їх використання в оподатковуваних операціях, а також оформлення таких операцій всіма необхідними документами первинного бухгалтерського обліку, що не відбулось у спірних правовідносинах.

Використання контролюючим органом податкової інформації, наявної в інформаційних системах АІС «Податковий блок» або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання у певний спосіб здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення Товариства до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.

У відзиві на позовну заву відповідач 2 просив суд розглядати справу за участю сторін.

23.08.2024 р. було відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Миколаївській області про розгляд справи за участю сторін.

Відповідач 1 правом на подання відзиву не скористався.

Справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Основний вид діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГС САРЛ" є: 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у. 11.01 Дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв 11.04 Виробництво інших недистильованих напоїв із зброджуваних продуктів 11.07 Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки 13.91 Виробництво трикотажного полотна 13.92 Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу 46.45 Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами.

Між ТОВ «Кінгс Сарл» (постачальник) та Приватним підприємством «Вітафарма» був укладений договір поставки № В-0298/2024 від 01.01.2024 р. Згідно з умовами цього договору ПОСТАЧАЛЬНИК зобов`язується поставити та передати у власність ПОКУПЦЯ лікарські засоби, медичні вироби та інші товари аптечного асортименту (надалі- Товар), а ПОКУПЕЦЬ зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах цього Договору.

На виконання договору були здійснені поставки товару Приватному підприємству «Вітафарм» засобу дезінфекційного «Вітасепт» 100 мл:

1) на загальну суму 154200,00 грн., в т.ч. ПДВ 25700 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000007 від 01.02.2024 р. Доставка відбулась згідно товарно-транспортної накладної № 8 від 01.02.2024 р. За фактом першої події поставки товару була виписана податкова накладна № 6 від 01.02.2024 р. та направлена на реєстрацію в ЄРПН.

2) на загальну суму 178634,40 грн., в т.ч. ПДВ 29772,40 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000011 від 07.02.2024 р. Доставка відбулась згідно товарно-транспортної накладної № 12 від 07.02.2024 р. За фактом першої події поставки товару була виписана податкова накладна № 12 від 07.02.2024 р. та направлена на реєстрацію в ЄРПН.

3) на загальну суму 60760,00 грн., в т.ч. ПДВ 10126,67 грн., що підтверджується видатковою накладною № РН-0000023 від 26.02.2024 р. Доставка відбулась згідно товарно-транспортної накладної № 21 від 26.02.2024 р.

Враховуючи приписи пункту 201.1 статті 201 ПК України, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

ТОВ «Кінгс Сарл» склало податкову накладну № 6 від 01.02.2024 на суму видаткової накладної 154200,00 від 01.02.2024 року №РН-0000007та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направлено позивачу повідомлення про прийняття податкової накладної та зупинення її реєстрації. Підставою вказано, що податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

У квитанції від 04.03.2024 про зупинення Відповідачем не зазначено, які саме копії документів пропонується надати платнику податків до ДПС з метою успішної реєстрації ПН.

Позивач на власний розсуд подав документи разом з поясненнями, які на його думку, підтверджували зазначену в податковій накладній інформацію, а саме:

договір №1/2024 від 01.01.2024 р.;

платіжні інструкції на сплату постачальникам складових для виготовлення продукції;

акти прийняття виготовленої продукції;

видаткові накладні від постачальників на придбання складових для виготовлення продукції;

платіжні квитанції на сплату покупцем придбаної у ТОВ «КІНГС САРЛ» продукції;

накладна на передачу готової продукції;

акт списання давальницької сировини;

акт приймання-передачі давальницької сировини;

договір № 02/2024к на відшкодування комунальних витрат;

норми витрат сировини на виготовлення засобу «Вітасент».

Відповідач 2 не надав належної оцінки наданим документам та рішенням від 21.03.2024 р. № 10760144/44157393 відмовив у реєстрації податкової накладної. У рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних причиною вказано: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У графі додаткова інформація зазначено: по платнику 22.02.2024р. прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризикованості платника, Постанов КМУ від 11.12.2019р. №1165.

ТОВ «Кінгс Сарл» склало податкову накладну № 12 від 07.02.2024 на суму видаткової накладної 178634,40 від 07.02.2024 №РН-0000011 року та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направлено позивачу повідомлення про прийняття податкової накладної та зупинення її реєстрації. Підставою вказано, що податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

У квитанції від 12.03.2024 про зупинення Відповідачем не зазначено, які саме копії документів пропонується надати платнику податків до ДПС з метою успішної реєстрації ПН.

Позивач на власний розсуд подав документи разом з поясненнями, які на його думку, підтверджували зазначену в податковій накладній інформацію, а саме:

договір №1/2024 від 01.01.2024 р.;

платіжні інструкції на сплату постачальникам складових для виготовлення продукції;

акти прийняття виготовленої продукції;

видаткові накладні від постачальників на придбання складових для виготовлення продукції;

платіжні квитанції на сплату покупцем придбаної у ТОВ «КІНГС САРЛ» продукції;

накладна на передачу готової продукції;

акт списання давальницької сировини;

акт приймання-передачі давальницької сировини;

договір № 02/2024к на відшкодування комунальних витрат;

норми витрат сировини на виготовлення засобу «Вітасент».

Відповідач 2 рішенням від 12.03.2024 р. № 10704261/44157393 відмовив у реєстрації податкової накладної. У рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних причиною вказано: надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У графі додаткова інформація зазначено: по платнику 22.02.2024р. прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризикованості платника, Постанов КМУ від 11.12.2019р. №1165.

ТОВ «Кінгс Сарл» склало податкову накладну № 18 від 09.04.2024 на суму видаткової накладної 60760,00 від 26.02.2024 №РН-0000023 року та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН).

Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направлено позивачу повідомлення про прийняття податкової накладної та зупинення її реєстрації. Підставою вказано, що податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

У квитанції від 15.03.2024 про зупинення Відповідачем не зазначено, які саме копії документів пропонується надати платнику податків до ДПС з метою успішної реєстрації ПН.

Позивач на власний розсуд подав документи разом з поясненнями, які на його думку, підтверджували зазначену в податковій накладній інформацію, а саме:

договір №1/2024 від 01.01.2024 р.;

платіжні інструкції на сплату постачальникам складових для виготовлення продукції;

акти прийняття виготовленої продукції;

видаткові накладні від постачальників на придбання складових для виготовлення продукції;

платіжні квитанції на сплату покупцем придбаної у ТОВ «КІНГС САРЛ» продукції;

накладна на передачу готової продукції;

акт списання давальницької сировини;

акт приймання-передачі давальницької сировини;

договір № 02/2024к на відшкодування комунальних витрат;

норми витрат сировини на виготовлення засобу «Вітасент».

Відповідач 2 не надав належної оцінки наданим документам та рішенням від 09.04.2024 р. № 10871259/44157393 відмовив у реєстрації податкової накладної. У рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних причиною вказано: надання платником податкіу копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У графі додаткова інформація зазначено: по платнику 22.02.2024р. прийнято рішення щодо відповідності платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платника податку відповідно до п.8 Критеріїв ризикованості платника, Постанов КМУ від 11.12.2019р. №1165.

Вважаючи вищенаведені рішення відповідача 2 протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

01.01.2018 р. набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: "Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:

1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;

3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

Як вбачається із змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, підставою для такого зупинення став п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Законодавство не висуває вимоги до платника податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної сканувати та надавати на адресу контролюючого органу всю власну бухгалтерію.

Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаної господарської операції, за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкову накладну.

Разом з тим, відповідачі не заперечують факт подання позивачем пояснень та копій первинних документів. Але вважають, що їх недостатньо.

Позивач надав документи, яких, на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкових накладних чи розрахунку коригування без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції. Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

З огляду на вищезазначене суд прийшов до висновку, що додані позивачем копії документів до Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 01.02.2024 р. № 6, від 07.02.2024 №12, від 23.02.2024 №18 повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкових накладних.

Натомість, всупереч частини другої статті 77 КАС України контролюючий орган не довів належними, достатніми та беззаперечними доказами правомірність спірного рішення у справі.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості та враховуючи, що контролюючий орган належним чином не дослідив подані позивачем матеріали для підтвердження кількісних і вартісних показників податкової накладної, а висновки в оскаржуваному рішенні не містять належних обґрунтувань неможливості провести реєстрацію накладної, суд доходить висновку про наявність підстав для скасування рішення суб`єкта владних повноважень.

Окрім того, позивач додав до позовної заяви копію рішення про відповіденість/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризикованості платнику податку від 03.05.2024 року № 11106 згідно якого з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 29.04.2024 №8, прийнято рішення про: невідповідність платника податку критеріям ризикованості платника податку.

Відтак рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.03.2024 р. № 10760144/44157393, 07.02.2024 р. № 10704261/44157393, 09.04.2024 р. № 10871259/44157393 є протиправним і підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Згідно з абзацом три пункту 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Відповідно до пункту 20 Порядку № 1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 01.02.2024 р. № 6, від 07.02.2024 №12, від 23.02.2024 №18.

Аналогічна правова позиції викладена у постановах Верховного Суду від 28.11.2019 у справах № 1640/2650/18 та від 22.07.2019 у справі № 815/2985/18.

З огляду на вищенаведене суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Сума судового збору позивача складає 7267,20 грн., який підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів (по 3633,60 грн з кожного).

Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГС САРЛ» (вул.Потьомкінська, 5, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54055; код ЄДРПОУ: 44157393) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) та Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54001; код ЄДРПОУ ВП: 44104027) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 21.03.2024 р. № 10760144/44157393.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01.02.2024 р. № 6 складену Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГС САРЛ» (вул. Потьомкінська, 5, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54055; код ЄДРПОУ: 44157393) датою її подання.

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 07.02.2024 р. № 10704261/44157393.

5. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, від 07.02.2024 №12 складену Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГС САРЛ» (вул. Потьомкінська, 5, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54055; код ЄДРПОУ: 44157393) датою її подання.

6. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 09.04.2024 р. № 10871259/44157393.

7. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 23.02.2024 №18, складену Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГС САРЛ» (вул. Потьомкінська, 5, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54055; код ЄДРПОУ: 44157393) датою її подання.

8. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54001; код ЄДРПОУ ВП: 44104027) судовий збір у сумі 3633 (Три тисячі тридцять три) гривні 60 копійок на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГС САРЛ» (вул. Потьомкінська, 5, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54055; код ЄДРПОУ: 44157393).

9. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) судовий збір у сумі 3633 (Три тисячі тридцять три) гривні 60 копійок на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КІНГС САРЛ» (вул. Потьомкінська, 5, м.Миколаїв, Миколаївська область, 54055; код ЄДРПОУ: 44157393).

10. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

11. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

12. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Суддя В.Г.Ярощук

Рішення складено в повному обсязі 23 серпня 2024 року

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121182172
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/5719/24

Постанова від 05.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Рішення від 23.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні