Справа № 420/16911/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім САН-КОР до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
ТОВ Торговий дім САН-КОР звернулось в суд із позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України в якому просить про наступне:
Скасувати Рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2024 № №11018488/32184481, №11018491/32184481, №11018489/32184481, №11018487/32184481, №11018490/32184481, №11018484/32184481, №11018483/32184481, №11018482/32184481, №11018486/32184481, №11018485/32184481 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 05.04.2024, №2 від 08.04.224, №3 від 08.04.2024, №4 від 10.04.2024, №5 від 12.04.2024, №6 від 12.04.2024, №7 від 15.04.2024, №8 від 15.04.2024, №9 від 16.04.2024, №10 від 17.04.2024 р.
Зобов`язати Державну податкову служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 05.04.2024, №2 від 08.04.224, №3 від 08.04.2024, №4 від 10.04.2024, №5 від 12.04.2024, №6 від 12.04.2024, №7 від 15.04.2024, №8 від 15.04.2024, №9 від 16.04.2024, №10 від 17.04.2024 року датою їх подання.
Ухвалою суду від 24.06.2024 року відмовлено у задоволенні заяви ГУ ДПС в Одеській області про розгляд справи у загальному провадженні.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивачі зазначили, що є сільськогосподарським виробником продукції українського походження. При здійсненні господарської діяльності були виписані податкові накладні які направлені на реєстрацію до податкового органу. Реєстрація зупинена, підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. На вимогу податкового органу направлено первинні документи, але незважаючи на їх подання для спростування сумнівів податкового органу щодо ризиковості здійснення операції та позитивної податкової історії платника податків відповідачем прийняті рішення якими відмовлено у реєстрації податкових накладних в ЄРПН з підстав надання документів складених з порушенням законодавства. Таке рішення є протиправним просять задовольнити позовні вимоги.
Від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнали та зазначили, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних в ЄРПН була зупинена, оскільки позивач відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Позивачем на вимогу податкового органу були надані документи які не усунули виявлені розбіжності. Просять відмовити у задоволенні позовних вимог.
Судом встановлені такі обставини по справі.
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ САН-КОР» є сільськогосподарським виробником продукції українського походження. Основною діяльністю підприємства є вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (КВЕД 01.13), 01.11. Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід, 46.21 - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.31 оптова торгівля фруктами й овочами, 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.
Відповідно до звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2023 р. підприємство має орендовані площі землі, орендовані нежитлові споруди (Ангар) площею 1193 кв.м. для зберігання продукції (договір оренди №15/09-1 від 15.09.2023), має власну сільгосптехніку у кількості 17 одиниць (відповідно подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність Форма 20-ОПП, ємність для зберігання ГСМ, отримано ліцензію на право зберігання пального.
З метою вирощування сільськогосподарської продукції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ САН-КОР» проведено посівну компанію, для чого було придбано насіння моркви, добрива, ГСМ та зрошувальні системи, які були використані для вирощування продукції. Зазначене підтверджується договорами з поставки з ТОВ «Агрікультура Консалтинг», ТОВ «Агромаксимус МК», ТОВ «Хімагро», договором на постачання електричної енергії, договором №48 про надання послуг пов`язаних із забором води із використанням водозабірних споруд Дністровського міжрайонного управління водного господарства.
З метою реалізації вирощеної продукції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ САН-КОР» укладено договір поставки №5 від 05.04.2024 року з ТОВ «Українська компанія «Овочевий світ» відповідно до якого товариство зобов`язалося поставити товар, в тому числі моркву, за ціною та кількістю, вказаною в накладних.
Протягом 05.04.2024 17.04.2024 було поставлено 200 000 кг моркви на загальну суму 2 400 000 грн з ПДВ (сума ПДВ 400 000 грн), які було сплачено покупцем відповідно до платіжної інструкції №6439_00000/16аа2сс5-1889-4719-а063- 0446420аd00f від 22.04.2024.
За результатами цих операцій були виписані податкові накладні: №1 від 05.04.2024, №2 від 08.04.2024, №3 від 08.04.2024, №4 від 10.04.2024, №5 від 12.04.2024, №6 від 12.04.2024, №7 від 15.04.2024, №8 від 15.04.2024, №9 від 16.04.2024, №10 від 17.04.2024.
Реєстрація всіх зазначених податкових накладних була зупинена про що позивачу податковим органом були направлені Квитанції про зупинення реєстрації у яких зазначено, що на підставі п. 201.16 ст. 201 ПКУ, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) (далі Порядку). Обсяг постачання товару/послуги 0706, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 Порядку) та запропоновано надати додаткові пояснення та/або документи, необхідні для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, а саме копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Позивачем по кожній податковій накладній направлені повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо та копії документів щодо кожної податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, а саме: пояснення, видаткові накладні, товаро-транспортні накладні, договір поставки №5 від 05.04.2024 з ТОВ «Українська компанія «Овочевий світ», платіжні інструкції, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2023 року, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2023 році, повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність Форма №20-ОПП щодо наявності земельних ділянок.
Крім того на підтвердження господарської діяльності по вирощуванню продукції були надані:
- Договір поставки №7/1 від 15.03.2021 насіння овочевих культур, в тому числі насіння моркви, видаткова накладна №АГ-00000154 від 05.05.2023, Податкова накладна №12 від 05.05.2023, Платіжне доручення №169 від 08.05.2023, Платіжне доручення №170 від 08.05.2023;
- Ліцензія на право зберігання пального №15210414202100107 від 26.03.2021 - Договір поставки №672/22/ТД від 17.03.2022 нафтопродуктів, Додаткова угода №3 до Договору поставки №672/22/ТД від 17.03.2022 від 17.03.2023, видаткова накладна №183 від 21.03.2023, ТТН №Р183 від 21.03.2023, платіжна інструкція №70 від 21.03.2023;
- Договір оренди №15/09-1 від 15.09.2023 нежитлової споруди (Ангару) для зберігання агропродукції;
- Договір про постачання електричної енергії споживачу №13-927Z-ПВЦ від 15.07.2021, Заява-приєднання до умов договору про постачання електричної енергії споживачу Додаток №1 до Договору, Обсяги очікуваного споживання (постачання) електричної енергії споживачу Додаток №3 до Договору, Акт прийняття-передавання товарної продукції від 31.07.2023 та від 31.08.2023, Платіжна інструкція №317 від 07.08.2023, платіжна інструкція №349 від 25.08.2023, платіжна інструкція №356 від 06.09.2023;
- Договір поставки №23 від 17.01.2022 мінеральних добрив, Додаток №6 до Договору від 04.05.2023, платіжна інструкція №160 від 05.05.2023, видаткова накладна №1429 від 08.05.2023, ТТН №625 від 08.05.2023;
- Договір поставки товару №01-05/2023 від 11.05.2023 крапельної стрічки, видаткова накладна №9 від 15.05.2023, платіжна інструкція №180 від 11.05.2023
- Договір поставки №15-03-2023 від 15.03.2023 мінеральних добрив, Специфікація №1 до Договору, видаткова накладна №56 від 13.04.2023, ТТН №56 від 13.04.2023, платіжна інструкція №64 від 16.03.2023.
За результатами розгляду повідомлень та наданих документів, ГУ ДПС в Одеській області прийняті Рішення про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
від 07.05.2023 №11018488/32184481 податкової накладної №1 від 05.04.2024;
від 07.05.2024 №11018491/32184481 податкової накладної №2 від 08.04.2024;
від 07.05.2024 №11018489/32184481 податкової накладної №3 від 08.04.2024;
від 07.05.2024 №11018487/32184481 податкової накладної №4 від 10.04.2024;
від 07.05.2024 №11018490/32184481 податкової накладної №5 від 12.04.2024;
від 07.05.2024 №11018484/32184481 податкової накладної №6 від 12.04.2024;
від 07.05.2024 №11018483/32184481 податкової накладної №7 від 15.04.2024;
від 07.05.2024 №11018482/32184481 податкової накладної №8 від 15.04.2024;
від 07.05.2024 №11018486/32184481 податкової накладної №9 від 16.04.2024;
від 07.05.2024 №11018485/32184481 податкової накладної №10 від 17.04.2024.
Підставою прийняття таких рішень зазначено ненадання/частковим наданням додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.
Вивчивши позиції сторін викладені у їх заявах по суті, дослідивши письмові докази та враховуючи приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню виходячи із такого.
Спірні правовідносини врегульовують Податковий кодекс України (далі - ПК України), постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Постанова №1246), Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (далі - Порядок №1165), Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 (далі - Порядок №520).
Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. (далі ЄРПН)
Підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податків зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Положеннями пункту 74.2. статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
Виходячи з аналізу положень ПК України, які регламентують порядок формування податкового кредиту, підставою для виникнення у платника права на податковий кредит з податку на додану вартість є факт реального здійснення операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей та послуг з метою їх використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, а також оформлення відповідних операцій належним чином складеними первинними документами, які містять достовірні відомості про їх обсяг та зміст.
Ці положення стосуються також порядку корегування податкового кредиту шляхом подання відповідних розрахунків.
Постановою Кабінету Міністрів України №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Згідно п. 3 Порядку №1165, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
П. 5. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
П. 6. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, ризиковості здійснення операції, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування зупиняється.
З аналізу положень Порядку №1165 вбачається, що саме у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація ПН/РК зупиняється, а платник має право подати документи, необхідні для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, саме для вирішення питання виключення платника з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості Комісія регіонального рівня має дослідити договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності та інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 20.2 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Для реалізації цієї норми Наказом Міністерства Фінансів України №520 від 12.12.2019, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Пунктами 4, 5 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.
Порядком передбачено, що у разі зупинення податкової накладної платник подає на комісію документи, а саме: договори, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктами 9, 10, 11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Приймаючи рішення за результатами розгляду наданих позивачем документів, комісією регіонального рівня встановлено ненадання/часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.
Суд не погоджується з рішеннями комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, оскільки позивачем надані пояснення та копії первинних документів, які є достатніми для прийняття рішення про їх реєстрацію.
Зазначаючи в рішенні про відмову у реєстрації ПН про те, що позивачем не надано копії документів відповідач не наводить жодних конкретних обставин та не вказує яких саме із витребуваних документів їм не надано, або чому надані у своїй сукупності не задовольняють вимоги податкового органу.
Суд зазначає, що контролюючий орган при зупиненні реєстрації податкової накладної повинен не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п. 5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний (може включати) перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено.
В іншому випадку, така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі з причин ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку не може бути застосована.
Крім того, суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).
Суд наголошує, що можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН-КОР» вважає рішення ГУ ДПС в Одеській області протиправними оскільки у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв ризиковості платника податку, визначених в п. 1 вказаних критеріїв та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації. Вказана податковим органом підстава для відмови в реєстрації податкових накладних є формальною, оскільки не містить чіткого визначення, що безпосередньо порушено ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН-КОР», в оскаржуваних рішеннях не вказано які саме документи відповідно до встановленого законом переліку складені/оформлені із порушенням законодавства, з посилання на конкретну норму. Водночас, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН-КОР» надано до податкового органу повний пакет документів на підтвердження господарської діяльності та відповідно, має всі підстави для реєстрації вказаних податкових накладних
ГУ ДПС в Одеській області у відзиві на позовну заяву зазначає, що серед наданих додаткових документів не знайшли свого відображення такі документи як сертифікати відповідності, документи щодо постачання та придбання товарів/послуг, документи щодо зберігання товару, інвентаризаційні описи складських приміщень тощо.
Змістовний аналіз вищенаведеної позиції відповідачів та їх обґрунтування правомірності прийнятого рішення, дає суду підстави визнати такі рішення протиправними та свавільними. Фактично відповідачі зізнаються в тому, що ними не витребовувались ті документи, що їм не надані, але вважають, що можливо вони є чи можуть бути не зазначаючи при цьому, чому недостатньо наданих.
Суд зазначає, що для отримання додаткової інформації чи інших конкретних документів крім наданих платником податків, податковий орган не позбавлений можливості їх витребування зазначивши конкретно які йому потрібні документи чи пояснення відносно яких обставин господарської операції.
Позиція відповідачів щодо необхідності надання позивачем всіх документів є неприйнятною, виходячи із вищенаведених судом обґрунтувань, щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії.
Щодо ненадання сертифікатів відповідності, інвентаризаційних описів складських приміщень, відповідач жодним чином не обґрунтовує яким чином це впливає на підстави реєстрації податкових накладних, що визначені податковим законодавством.
Суд зазначає, що відсутність таких документів чи їх ненадання податковому органу за наявності інших наданих, які в повній мірі у своїй сукупності підтверджують господарську діяльність позивача по вирощуванню продукції та її подальшу реалізацію є підставою для видання та реєстрації податкової накладної, є належним обґрунтуванням та підтвердженням реальності господарської операції.
Щодо документів постачання та придбання товарів/послуг, документів щодо зберігання товару, суд зазначає, що податковому органу були надані такі документи і вони підтверджують як придбання позивачем необхідних матеріалів та послуг для вирощування продукції так і подальшу реалізацію.
Відповідач у відзиві на позовну заяву жодним чином не спростовує наявності та відповідності тих документів на підставі яких формується та видається податкова накладна, а саме документи, що підтверджують придбання та поставку товару як того вимагає ст. 187, 201 ПКУ.
Таким чином, на момент прийняття оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, а надані ним документи та пояснення є достатніми для їх реєстрації. Відмова в реєстрації ПН є протиправною, а прийняті рішення підлягають скасуванню.
Суд вважає, що оскільки встановлено, що Комісія протиправно відмовила у реєстрації ПН, а також прийнявши до уваги наявність у позивача права на реєстрацію ПН належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС України його зареєструвати.
При цьому, слід зазначити, якщо відмова відповідного органу визнана судом протиправною, а іншого варіанту поведінки у суб`єкта владних повноважень за законом не існує, то суд має право зобов`язати такий орган влади вчинити конкретні дії, які б гарантували захист прав позивача.
Відповідно до вимог ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, в адміністративному процесі, як виняток із загального правила, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень встановлена презумпція його винуватості. Презумпція винуватості покладає на суб`єкта владних повноважень обов`язок аргументовано, посилаючись на докази, довести правомірність свого рішення, дії чи бездіяльності та спростувати твердження позивача про порушення його прав, свобод чи інтересів.
Суд зазначає, що відповідачі не довели правомірність прийнятого ними рішення, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню, як таке що не відповідає вимогам зазначеним у ч. 2 ст.2 КАС України.
В той же час, позивач надав суду належні та допустимі докази, виклав правові обґрунтування правомірності позовних вимог,
У підсумку, з урахуванням вищезазначеного, у сукупності суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Судові витрати у вигляді судового збору підлягають стягненню на користь позивача.
Керуючись ст. 241-246 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Позовні вимоги ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН-КОР» задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2024 №11018488/32184481, №11018491/32184481, №11018489/32184481, №11018487/32184481, №11018490/32184481, №11018484/32184481, №11018483/32184481, №11018482/32184481, №11018486/32184481, №11018485/32184481 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 05.04.2024, №2 від 08.04.224, №3 від 08.04.2024, №4 від 10.04.2024, №5 від 12.04.2024, №6 від 12.04.2024, №7 від 15.04.2024, №8 від 15.04.2024, №9 від 16.04.2024, №10 від 17.04.2024 Головного управління Державної податкової служби у Одеській області.
Зобов`язати Державну податкову служби України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН-КОР» (ЄДРПОУ32184481) №1 від 05.04.2024, №2 від 08.04.224, №3 від 08.04.2024, №4 від 10.04.2024, №5 від 12.04.2024, №6 від 12.04.2024, №7 від 15.04.2024, №8 від 15.04.2024, №9 від 16.04.2024, №10 від 17.04.2024 року датою їх подання на реєстрацію.
Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Одеській області (ЄДРПОУ 44069166) на користь накладні ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «САН-КОР» (ЄДРПОУ 32184481, 67834, Одеська область, Овідіопольський район, с. Доброолександрівка, вул. Совхозна, 14/1) судовий збір в сумі 30 280,00 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2024 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 121182354 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні