Постанова
від 19.08.2024 по справі 922/891/24
СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 серпня 2024 року м. Харків Справа № 922/891/24

Східний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Россолов В.В., суддя Гетьман Р.А. , суддя Хачатрян В.С.

за участю секретаря судового засідання Бессонової О.В.

за участю представника Харківської міської ради

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Східного апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Харківської міської ради (вх. №1535 Х/1) на рішення Господарського суду Харківської області від 27.05.2024 у справі №922/891/24 (повний текст складено 27.05.2024, м.Харків, суддя Новікова Н.А.),

за позовом: Харківської міської ради (майдан Конституції, 7, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 04059243)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "РУСТАМ" (Залізничне шосе, 57, м. Київ, 01014, код ЄДРПОУ 31635170)

про: стягнення заборгованості зі сплати за фактичне користування земельною ділянкою в розмірі орендної плати на суму 274583,51 грн,-

ВСТАНОВИВ:

Харківська міська рада (надалі Позивач) звернулася до Господарського суду Харківської області з позовною заявою до ТОВ "РУСТАМ" (надалі Відповідач ТОВ "РУСТАМ"), в якій просить суд стягнути 274583,51 грн заборгованості зі сплати за фактичне користування земельною ділянкою в розмірі орендної плати за земельну ділянку по проспекту Героїв Харкова, 256-б, у м. Харкові, відповідно до договору оренди землі від 26.09.2011 № 631010004000012(далі- Договір), за період з 17.03.2019 по 28.02.2022, а також просить стягнути з відповідача витрати зі сплати судового збору в розмірі 4118,75 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що після припинення дії договору оренди землі від 15.06.2011 № б/н (в редакції додаткової угоди від 31.03.2014 № б/н до зазначеного договору), укладеного між Харківською міською радою (Орендодавцем) та ТОВ РУСТАМ (Орендарем), відповідачем не повернуто орендовану земельну ділянку. Протягом тривалого періоду плата за користування земельною ділянкою вносилася в розмірі, що не відповідала умовам договору, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Рішенням Господарського суду Харківської області від 27.05.2024 у справі №922/891/24 відмовлено в задоволенні позову.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції застосував нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, яка діяла на момент розрахунків і дійшов висновку, що розрахунки позивача є неправильними, а відтак Харківською міською радою не обґрунтовано та не доведено належними доказами суму заявлених у позовній заяві вимог.

Харківська міська рада з відповідним рішення суду не погодилась та звернулась до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати, прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі; витрати по сплаті судового збору стягнути з відповідача.

В обґрунтуванні апеляційної скарги позивач вказує, що судом невірно обчислено розмір плати, яку повинен був сплачувати відповідач у 2020 році, оскільки судом використано нормативно-грошову оцінку земельної ділянки 2013 року (витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки №1186/0/45-18 від 26.12.2018), яка у 2020 році вже не діяла. На думку Харківської міської ради, суд під час розрахунку заборгованості, мав виходити з розміру орендної плати, вказаної у п.9 договору оренди землі(в редакції додаткової угоди від 31.03.2014) з урахуванням коефіцієнтів індексації.

Детально рух у справі на стадії апеляційного перегляду відображено в процесуальних документах суду.

У судове засідання, яке відбулось 19.08.2024, з`явився представник Харківської міської ради.

Проаналізувавши матеріали справи колегія суддів Східного апеляційного господарського суду встановила такі обставини спору.

Як вбачається з матеріалів справи, 15.06.2011, на підставі рішення 25 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 10.09.2008 № 235/08 «Про припинення та надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок експлуатації та обслуговування будівель і споруд», між позивачем - Харківською міською радою (Орендодавцем) та відповідачем - ТОВ «Рустам» (Орендарем) укладено договір оренди землі, який зареєстровано 26.09.2011 в Управлінні Держкомзему у місті Харків в Державному реєстрі земель за номером 631010004000012 (далі Договір).

Відповідно до п. 1, 2 Договору, Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення землі транспорту, яка знаходиться за адресою: м. Харків, пр-т Московський (зараз пр-т Героїв Харкова), буд. 256-б, загальною площею 0,1201 га.

Умовами п. 5 визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3.282.654,0 грн. При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Згідно з п. 8 Договору, цей договір укладено строком до 01.09.2013. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію.

Пунктом 9 Договору сторони погодили, що орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки. Розмір орендної плати за земельну ділянку на рік згідно з розрахунком № 13/11 від 24.12.2010 становить: 8% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і складає: 262612,32 грн; розмір орендної плати за земельну ділянку в місяць становить: 21884,36 грн.

Відповідно до п. 10 Договору, Орендар самостійно здійснює обчислення орендної плати за землю з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки, визначеної законодавством, за затвердженим Кабінетом Міністрів України формами.

Орендна плата за земельну ділянку сплачується рівними частинами щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 11 Договору).

31.03.2014 сторони уклали Додаткову угоду № б/н до договору оренди землі (м.Харків, пр. Московський, 256-б, площею 0,1201 га, кадастровий номер 6310138200:03:001:0014), зареєстрованого 26.09.2011 за № 631010004000012 в Управлінні Держкомзему у місті Харків в Державному реєстрі земель (далі по тексту Додаткова угода), якою домовились про внесення змін до вищезазначеного Договору, зокрема щодо строку оренди, розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розміру та порядку внесення орендної плати тощо, шляхом викладення пунктів 5, 8, 9, 11, 13, 14, 21, 28, 31, 39 Договору в новій редакції.

Так, відповідно до абз. 1, 2 п. 5 Договору в редакції Додаткової угоди, нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з витягом № 3747/08 (вих. № 5982 від 28.10.2008) становить 2.690.700,0 грн, а з урахуванням коефіцієнту індексації за 2008, 2009 роки становить 3.282.654,0 грн. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, що діє з 01.01.2014 згідно з витягом № 31 (вих. № 3928/08 від 04.11.2013) становить 3.100.009,0 грн.

Згідно з абз. 3 п. 5 Договору в редакції Додаткової угоди, при змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Договір оренди укладено строком до 01.09.2018. Після закінчення строку договору Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі Орендар повинен не пізніше ніж за місяць до закінчення строку дії договору повідомити Орендодавця про намір продовжити його дію листом-повідомленням (п. 8 Договору в редакції Додаткової угоди).

Пунктом 9 Договору в редакції Додаткової угоди сторони погодили, що:

- орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області; інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки;

- розмір орендної плати за земельну ділянку на рік згідно з розрахунком № 660/13 від 29.07.2013 становить: 8% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і складає: 262612,32 грн; розмір орендної плати за земельну ділянку в місяць становить: 21884,36 грн;

- з 01.01.2014 розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 890/14 від 16.11.2013 становить: 8% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки і складає: 248000,72 грн; розмір орендної плати за земельну ділянку в місяць становить: 20666,73 грн.

Згідно з п. 31 Договору в редакції Додаткової угоди, Орендар зобов`язаний, зокрема: сплачувати орендну плату в строки та розмірах, встановлених цим договором (пп. «б» п. 31); в разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки в місячний термін звернутися до Орендодавця щодо перерахунку розміру орендної плати (пп. «в» п. 31); використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням згідно з договором (пп. «е» п. 31); неповернення земельної ділянки в зазначений термін не звільняє Орендаря від плати за фактичне користування земельною ділянкою. Плата за землю у цьому випадку вноситься у розмірах, визначених цим договором (пп. «л» п. 31).

Як встановлено судом першої інстанції та не заперечується сторонами, в матеріалах справи відсутні докази внесення сторонами змін до Договору щодо продовження строку дії оренди, шляхом укладення письмових додаткових угод відповідно до п. 35 Договору, а також відсутні докази повідомлення Орендодавця до закінчення строку дії Договору про намір Орендаря продовжити дію Договору, як передбачено п. 8 Договору в редакції Додаткової угоди, а отже вказаний Договір припинив свою дію з 02.09.2018 у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено.

Докази укладення між сторонами нового договору оренди спірної земельної ділянки також відсутні в матеріалах справи.

Відповідачем до суду першої інстанції надано Витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 6310138200:03:001:0014 загальною прощею 0,1201 га, які не визнавались недійсними та не були скасовані, а саме: Витяг № 1186/0/45-18 від 26.12.2018, згідно з яким нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 2.352.543,00 грн, та Витяг № 943 від 11.02.2021, згідно з яким нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 8.071.231,00 грн, за якими він сплачував орендну плату в оспорюваний період з 17.03.2019 по 28.02.2022.

Відповідно до наданої позивачем до позову копії листа Головного управління ДПС у Харківській області від 07.11.2023 вих. № 22230/5/20-40-04-02-12 (вх. № 6848/0/224-23 від 13.11.2023), за даними податкових декларацій з плати за землю платником - ТОВ «Рустам» задекларовано до сплати за земельну ділянку площею 0,1201 га (з кадастровим номером 6310138200:03:001:0014) за 2019 рік 188203,44 грн; за 11 місяців 2020 року 172519,82 грн; за 2021 рік 645698,48 грн; січень-лютий 2022 року 118378,06 грн; за 2023 рік 816808,75 грн. За даними інтегрованої картки платника ІТС «Податковий блок», задекларовані підприємством (ТОВ «Рустам») податкові зобов`язання по орендній платі за 2019-2021 роки, січень-лютий 2022 року, січень-вересень 2023 року сплачено у повному обсязі.

Позивач, обґрунтовуючи заявлені ним позовні вимоги, посилається на наявність у відповідача, враховуючи неповернення ним з оренди земельної ділянки після припинення дії договору оренди землі, обов`язку вносити плату за користування земельною ділянкою у розмірі, визначеному п. 9 вказаного договору (в редакції Додаткової угоди), чого відповідач не робив і протягом тривалого строку платив за користування земельною ділянкою, як вважає позивач, у неналежному розмірі, що стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом про стягнення з відповідача заборгованості з плати за користування земельною ділянкою у вигляді орендної плати за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 в сумі 274583,51 грн, яка фактично є різницею між нарахованою позивачем орендною платою та сплаченою відповідачем платою за користування земельною ділянкою за вказаний період.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам колегія суддів Східного апеляційного господарського суду зазначає про таке.

Згідно зі ст. 206 ЗК України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Визначення поняття «плата за землю» встановлене Податковим кодексом України, зокрема підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 зазначеного Кодексу, відповідно до якого плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з пп. 14.1.72, п. 14.1 ст. 14 ПК України (в редакції, яка набрала чинності з 01.01.2015 та є чинною на даний час), земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Згідно з пп.14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України (в редакції, яка була чинною на момент укладення спірного договору оренди землі та на момент укладення додаткової угоди від 31.03.2014 № б/н до зазначеного договору), орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Аналогічна норма міститься в пп.14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України (в редакції, яка набрала чинності з 01.01.2022 та є чинною дотепер), а саме: орендна плата - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Як встановлено матеріалами справи, Договір оренди землі від 15.06.2011 № б/н на земельну ділянку по пр-ту Героїв Харкова, 256-б, у м. Харкові, площею 0,1201 га, що був укладений між позивачем та відповідачем, припинив свою дію з 02.09.2018 у зв`язку із закінченням строку, на який його було укладено (в редакції додаткової угоди від 31.03.2014 № б/н до зазначеного договору). Докази укладення між сторонами нового договору щодо оренди спірної земельної ділянки чи докази внесення сторонами змін до вищезазначеного Договору щодо подовження строку його дії шляхом укладення письмових додаткових угод відповідно до п. 35 Договору, сторонами до матеріалів справи не надано.

Таким чином, з огляду на положення ст. 93, 125 ЗК України, ст. 17 Закону Про оренду землі, відповідач - ТОВ «Рустам» з 02.09.2018 і дотепер, а отже і в спірний період з 17.03.2019 по 28.02.2022, користується зазначеною земельною ділянкою без укладення відповідного договору.

Харківська міська рада в підтвердження розміру заявлених позовних вимог наводить у позовній заяві розрахунок, в якому нараховує відповідачу - ТОВ «Рустам» орендну плату за користування спірною земельною ділянкою за період з 17.03.2019 по 28.02.2022 в сумі 274583,51 грн, тобто просить стягнути з відповідача орендну плату за майже 10,5 місяців 2019 року, за 2020 рік, за 2021 рік та за 2 місяці 2022 року. При цьому у розрахунку позивача орендна плата нарахована, виходячи з розміру орендної плати, вказаного в п. 9 Договору в редакції Додаткової угоди, з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, функції якого на цей час виконує Держгеокадастр.

Проте, на думку колегії суддів, такий розмір є необґрунтованим, оскільки, як було встановлено вище, Договір припинив свою дію 02.09.2018, тому встановлені цим Договором умови не можуть бути застосовані до спірного періоду. Таким чином, належними документами для сплати за орендну плату за земельну ділянку є Витяги.

За приписами п. 289.1 ст. 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 1 січня поточного року, за певною формулою (п. 289.2 ст. 289 ПК України).

Основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності є нормативна грошова оцінка земельної ділянки, а її зміна є підставою для перегляду розміру орендної плати, який у будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України.

Частиною 2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Процедура проведення нормативної грошової оцінки земель визначається Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 №489 (зі змінами та доповненнями). В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель (пункт 1 розділу ІІ Порядку № 489).

Нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається за формулою: Цн = (В * Нп) : Нк * Кф * Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території з розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6 %); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки; Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки. Індексація нормативної грошової оцінки земельних ділянок здійснюється відповідно до ст. 289 ПК України (пункт 3 розділу ІІ Порядку № 489).

Крім того, зазначений Порядок передбачає можливість розрахунку середньої (базової) вартості одного квадратного метра земель населеного пункту, вартість одного квадратного метра земель населених пунктів за економіко-планувальними зонами, вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання, які визначаються за іншими формулами та не пов`язані з нормативною грошовою оцінкою, яка застосовується для визначення розміру орендних платежів (пункти 7, 9, 10 Порядку № 489).

Грошова оцінка загальної площі земельної ділянки визначається шляхом множення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра зазначеної ділянки на її загальну площу.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер, проводиться вперше відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 (зі змінами). За результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (пункт 1 розділу III Порядку № 489). Порядком затверджена форма заяви (додаток 8) на витяг та сама форма витягу (додаток 9), у якій, зокрема, вказано: «Витяг сформовано» із зазначенням дати його формування.

Отже, результатом нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки є технічна документація на неї, а надання витягу з технічної документації є послугою компетентного органу (Держгеокадастру та його територіальних органів), який веде відповідний облік згідно з Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 (далі - Порядок № 1051), про що зазначено в пункті 2 розділу III Порядку № 489.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це роздруковані за допомогою програмного забезпечення актуальні дані про земельну ділянку, які є у Державному земельному кадастрі та технічній документації з нормативної грошової оцінки земель станом на певну дату. Витяг з нормативної грошової оцінки земельної ділянки може бути доказом проведення такої оцінки та визначати дані про таку оцінку як на момент його видачі, так за попередній період за умови, що нормативно-грошова оцінка земельної ділянки була сталою та не зазнала змін у цей період.

Як зазначалось вище, відповідачем надано Витяги № 1186/0/45-18 від 26.12.2018 та № 943 від 11.02.2021, на підставі яких він сплачував орендну плату в оспорюваний період з 17.03.2019 по 28.02.2022.

Водночас, позивач не надав до матеріалів справи жодного іншого Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та інших доказів, на підтвердження іншого розміру (коефіцієнтів), ніж ті, що надані були відповідачем за спірний період.

Таким чином, розрахунок розміру орендної плати за користування спірною земельною ділянкою здійснений позивачем на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка діяла з 01.01.2014 згідно з витягом № 31 (вих. № 3928/08 від 04.11.2013) і становила 3.100.009,0 грн, тобто без врахування подальших змін розміру нормативної грошової оцінки відповідно до витягів № 1186/0/45-18 від 26.12.2018 (2.352.543,0 грн) та № 943 від 11.02.2021 (8.071.231,0 грн), що суперечить вимогам чинного законодавства, адже, як вже зазначалося вище, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Колегія суддів зазначає, що в даному випадку має бути встановлено розмір плати за спірну земельну ділянку відповідно до Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідачем із дотриманням цих вимог, на підставі відомостей про нормативну грошову оцінку, які містяться у витягах за 2018 рік та 2021 рік, розраховано розмір орендної плати та сплачено Позивачу відповідні орендні платежі за користування спірною земельною ділянкою, що підтверджується, зокрема листом Головного управління ДПС у Харківські області від 07.11.2023 № 22230/5/20-40-04-02-12 (вх. № 6848/0/224-23 від 13.11.2023), копію якого надав позивач до позову.

Із зазначеного листа Головного управління ДПС у Харківські області вбачається, що за даними податкових декларацій з плати за землю платником - ТОВ «Рустам» задекларовано до сплати за земельну ділянку площею 0,1201 га (з кадастровим номером 6310138200:03:001:0014) за 2019 рік 188203,44 грн; за 11 місяців 2020 року 172519,82 грн; за 2021 рік 645698,48 грн; січень-лютий 2022 року 118378,06 грн; за 2023 рік 816808,75 грн. За даними інтегрованої картки платника ІТС «Податковий блок», задекларовані підприємством (ТОВ «Рустам») податкові зобов`язання по орендній платі за 2019-2021 роки, січень-лютий 2022 року, січень-вересень 2023 року сплачено у повному обсязі.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач сплачував орендну плату за Витягами з технічної документації про нормативно грошову оцінку №1186/0/45-18 від 26.12.2018 та №943 від 11.02.2021, які сформовані Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області.

Колегією суддів здійснено ретельний аналіз всіх розрахунків, які надавались суду як позивачем, так і відповідачем, та встановлено відповідність сплати за орендну плату за користування спірною земельною.

Отже, суд першої інстанції обґрунтовано врахував вищевказані докази та зазначив в оскаржуваному рішенні, що відповідач правильно розрахував суму за орендну плату на підставі Витягів.

Натомість позивач не обґрунтував в своїй апеляційній скарзі наявності передбачених законом підстав для нарахування орендної плати у розмірі за умовами договору, який у спірний період уже не діяв, та здійснив розрахунок без урахування подальших змін. Інших аргументів, що могли б бути підставою для скасування оскаржуваного рішення та задоволення апеляційної скарги, апелянт не навів.

У зв`язку з цим колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги. Доводи апеляційної скарги не спростовують наведені висновки колегії суддів, у зв`язку з чим апеляційна скарга Харківської міської ради не підлягає задоволенню з підстав викладених вище, а оскаржуване рішення Господарського суду Харківської області від 27.05.2024 у справі № 922/891/24 має бути залишене без змін.

Оскільки колегія суддів дійшла висновку про відмову в задоволенні апеляційної скарги, судові витрати понесені заявником апеляційної скарги, у зв`язку з переглядом справи у суді апеляційної інстанції, відшкодуванню не підлягають в силу приписів статті 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись статтями 13, 74, 76-79, 126, 269, п.1 ч.1 ст.275, 276, 282, 284 Господарського процесуального кодексу України, Східний апеляційний господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Харківської міської ради залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Харківської області від 27.05.2024 у справі №922/891/24 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок та строки касаційного оскарження передбачено ст.286-289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено 23.08.2024

Головуючий суддя В.В. Россолов

Суддя Р.А. Гетьман

Суддя В.С. Хачатрян

СудСхідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121184166
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —922/891/24

Постанова від 19.08.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Постанова від 19.08.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Ухвала від 22.07.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Рішення від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Новікова Н.А.

Ухвала від 25.03.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Новікова Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні