Рішення
від 23.08.2024 по справі 440/5606/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2024 рокум. ПолтаваСправа № 440/5606/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Адвокат Маслій Віктор Миколайович подав через систему "Електронний суд" до Полтавського окружного адміністративного суду позовну заяву ОСОБА_1 /надалі позивач, ОСОБА_1 / до Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області /надалі відповідач/ про:

- визнання протиправною відмови у видачі містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва по об`єкту: «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0421 в м. Кременчуці Полтавської області» та скасування наказу Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області «Про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва» від 15 квітня 2024 року № 48-муо;

- зобов`язання Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області видати ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва по об`єкту: «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0421 в м. Кременчуці Полтавської області» /а.с. 1-5/.

Позов обґрунтований тим, що позивачу на праві приватної власності належать земельні ділянки 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0421 га в м. Кременчуці Полтавської області. З метою здійснення реконструкції індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на вказаних земельних ділянках позивач звернувся до відповідача із заявою від 04 квітня 2024 року про надання містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва. Рішенням Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень №28.01-12/0567/33 від 15 квітня 2024 року та наказом Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області «Про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва» від 15 квітня 2024 року № 48-муо позивачу відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень в зв`язку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. З вказаними рішенням та наказом позивач не погоджується, вважаючи, що така відмова у наданні містобудівних умов та обмежень є необґрунтованою та незаконною, порушує права власника на використання належної йому земельної ділянки за цільовим призначенням.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано докази.

Відповідач позов не визнав та у письмових поясненнях /а.с. 27-30/ зазначив, що при розгляді заяви щодо надання будівельного паспорту позивачу Управлінням містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області була встановлена невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні на об`єкт будівництва «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках з кадастровими номерами 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0441 га в м. Кременчуці Полтавської області». У зв`язку з цим 15 квітня 2024 року Управлінням містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до частини четвертої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», про що свідчать прийняті рішення та наказ. Згідно з Генеральним планом міста Кременчука, затвердженим міською радою 25 грудня 2007 року (зі змінами від 29 квітня 2014 року та додатковими змінами від 01 квітня 2016 року) та Планом зонування території м. Кременчука Полтавської області, затвердженим рішенням Кременчуцької міської ради від 30 вересня 2014 року (зі змінами від 07 вересня 2017 року), земельні ділянки 5310436500:09:001:0274 та 5310436500:09:001:0379 на об`єкт будівництва «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках з кадастровими номерами 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0441 га в м. Кременчуці Полтавської області» відносяться до Зони розміщення промислово-виробничих об`єктів (відповідно до містобудівної документації або містобудівних розрахунків) ПВ, Зона вулиць в межах червоних ліній ТР-2, де не дозволяється будівництво прибудови та надбудови. З вищезазначеного вбачається, що за наявності затвердженого плану зонування території вирішення уповноваженим органом питання видачі будівельного паспорта повинно здійснюватися з урахуванням встановлених ним умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд установив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

ОСОБА_1 є власником житлового будинку з господарськими будівлями, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , а також земельної ділянки загальною площею 0,0422 га з кадастровим номером 5310436500:09:001:0379 з цільовим призначенням: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується договором купівлі продажу від 29 серпня 2023 року /а.с. 11-13/, витягами з Державного реєстру речових прав №344510396 від 29 серпня 2023 року /а.с. 14/ та №344511089 від 29 серпня 2023 року /а.с. 15/.

ОСОБА_1 також є власником житлового будинку садибного типу з господарськими будівлями, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , а також земельної ділянки загальною площею 0,0441 га з кадастровим номером 5310436500:09:001:0274, що підтверджується договором купівлі продажу від 24 листопада 2023 року /а.с. 16-18/, витягами з Державного реєстру речових прав №355844545 від 24 листопада 2023 року /а.с. 19/ та №355845342 від 24 листопада 2023 року /а.с. 20/.

ОСОБА_1 звернувся до Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області із заявою на видачу містобудівних умов та обмежень від 04 квітня 2024 року (вх. №28-02/34425 від 04 квітня 2024 року) /а.с. 37-52/, в якій просив надати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках з кадастровими номерами 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0441 га в м. Кременчуці Полтавської області».

Наказом Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області №48-муо від 15 квітня 2024 року «Про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва» /а.с. 8/ відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», прийнятого Верховною Радою України від 17 січня 2017 року №1817-VIII, статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» наказано: відмовити гр. ОСОБА_1 в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва: «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках з кадастровими номерами 5310436500:09:001:0379 площею 0.0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0441 га в м. Кременчуці Полтавської області» у зв`язку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Рішенням Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень №28.01-12/0567/33 від 15 квітня 2024 року /а.с. 7/ на звернення ОСОБА_1 №28-02/34425 від 04 квітня 2024 року щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок 5310436500:09:001:0274 та 5310436500:09:001:0379 на об`єкт будівництва «Реконструкція індивідуального житлового будинку за рахунок прибудови та надбудови на земельних ділянках з кадастровими номерами 5310436500:09:001:0379 площею 0.0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0441 га в м. Кременчуці Полтавської області» відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до частини четвертої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме: невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Не погодившись з такими наказом та рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями статей 316-317, 319 Цивільного кодексу України /надалі ЦК України (у відповідній редакції)/ правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Статтею 373 ЦК України передбачено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону. Власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення.

Згідно зі статтею 375 ЦК України власник земельної ділянки має право зводити на ній будівлі та споруди, створювати закриті водойми, здійснювати перебудову, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам. Власник земельної ділянки набуває право власності на зведені ним будівлі, споруди та інше нерухоме майно. Право власника на забудову здійснюється ним за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням.

Відповідно до статей 38- 39 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

З аналізу наведених норм слідує, що право власника на забудову на своїй земельній ділянці здійснюється за умови додержання архітектурних, будівельних, санітарних, екологічних та інших норм і правил та відповідно до цільового призначення земельної ділянки, а використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI /надалі Закон № 3038-VI (у відповідній редакції)/ встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Пунктом 8 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до частини другої статті 29 Закону № 3038-VI фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови, обмеження та технічні умови для проектування об`єктів будівництва в рамках здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії, можуть надаватися приватному партнеру, концесіонеру на підставі документа, що засвідчує право користування земельною ділянкою, виданого підприємству, установі, організації, що є балансоутримувачем майна, що передається у концесію, за умови, що така земельна ділянка (або її частина) відповідно до положень договору необхідна для здійснення державно-приватного партнерства або реалізації проекту, що здійснюється на умовах концесії.

Згідно із частиною третьою статті 29 Закону № 3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці - у разі, якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000.

У випадках, визначених частиною четвертою статті 34 цього Закону та частиною першою статті 121 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", кадастровий номер земельної ділянки зазначається у заяві за його наявності, а копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію додається до заяви за наявності.

Інформацію про речове право на земельну ділянку, право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, відомості з Державного земельного кадастру уповноважені органи містобудування та архітектури отримують відповідно до частини восьмої статті 9 Закону України "Про адміністративні послуги".

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Частиною п`ятою статті 29 Закону № 3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження містять:

1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта;

1-1) ідентифікатор об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів нового будівництва та закінчених будівництвом об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор об`єкта будівництва до видачі містобудівних умов та обмежень);

2) інформацію про замовника;

3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні;

4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах (з урахуванням обмежень використання приаеродромних територій, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України);

5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки;

6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону);

7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд;

8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони, планувальні обмеження використання приаеродромних територій, встановлені відповідно до Повітряного кодексу України, зони, встановлені відповідно до законодавства за результатами визначення рівнів ризиків виникнення надзвичайних ситуацій, відображені у містобудівній документації);

9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж;

10) вимоги щодо розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (для об`єктів, визначених відповідно до частини десятої статті 31 цього Закону).

Перелік зазначених умов є вичерпним.

Відомості, визначені пунктами 3, 4, 6 - 9 цієї частини, визначаються у містобудівних умовах та обмеженнях на підставі відомостей Державного земельного кадастру. Дія цього положення не поширюється на випадки, коли такі дані були встановлені містобудівною документацією до набрання чинності цим абзацом і відомості про них не внесені до Державного земельного кадастру.

Частиною четвертою статті 29 Закону № 3038-VI визначено, що підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень з обґрунтуванням підстав такої відмови надається у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Згідно із частиною шостою статті 29 Закону № 3038-VI надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

З аналізу наведених норм слідує, що відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви повинен прийняти одне з можливих рішень, зокрема, про надання містобудівних умов та обмежень або про відмову у їх наданні. При цьому вичерпний перелік підстав для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень передбачено частиною четвертою статті 29 Закону №3038-VI, до якого віднесено невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону № 3038-VI, містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону № 3038-VI планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: 1) прогнозування розвитку територій; 2) забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; 3) обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; 4) взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; 5) визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, транспортних, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об`єктів; 6) встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; 7) розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; 8) реконструкцію існуючої забудови та територій; 9) збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; 10) створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури; 10-1) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; 11) проведення моніторингу забудови; 12) ведення містобудівного кадастру; 13) здійснення контролю у сфері містобудування.

Згідно з частиною другою статті 5 Закону № 3038-VI вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

Частиною першою статті 16 Закону № 3038-VI передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

План зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон (пункт 9 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI).

Відповідно до частини першої статті 18 Закону № 3038-VI план зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту /частина друга статті 17 Закону № 3038-VI /.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів /частина третя статті 17 Закону № 3038-VI /.

До того ж в силу приписів частин першої та другої статті 21 Закону № 3038-VI (в редакції Закону, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.

Тож, беручи до уваги наведене правове регулювання, є підстави стверджувати, що містобудівна документація на місцевому рівні розроблена з врахуванням громадських інтересів та має вирішальне значення, оскільки мета містобудування та розроблення на його виконання містобудівної документації спрямовані на створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій, запобігання надмірній концентрації населення, раціональне природокористування та охорону і використання об`єктів історико-культурної спадщини.

На підставі документів, наявних у справі, а також розміщених в мережі Інтернет, судовим розглядом встановлено, що рішенням XXI сесії Кременчуцької міської ради V скликання "Про затвердження Генерального плану міста Кременчука" від 25 грудня 2007 року затверджено Генеральний план міста Кременчука, а рішеннями Кременчуцької міської ради від 29 квітня 2014 року, від 01 квітня 2016 року та від 30 червня 2021 року затверджено додаткові зміни до Генерального плану міста Кременчука.

План зонування території (зонінг) міста Кременчука затверджено рішенням LI сесії Кременчуцької міської ради VІ скликання від 30 вересня 2014 року "Про затвердження плану зонування території (зонінг) міста Кременчука", а внесення змін до плану зонування території (зонінгу) міста Кременчука рішенням XXV сесії Кременчуцької міської ради VІІ скликання від 07 вересня 2017 року "Про затвердження внесення змін до плану зонування території (зонінгу) міста Кременчука".

Відповідно до викопіювання з Генерального плану м. Кременчука по вул. Юрія Руфа та викопіювання з Плану зонування територій (зонінгу) м. Кременчука по вул. Юрія Руфа земельні ділянки 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0421 в АДРЕСА_2 а знаходяться в зоні перспективна виробнича, комунальна та спеціальна зона ПВ зона розміщення промислово-виробничих об`єктів.

Згідно пояснювальної записки до Детального плану території мікрорайону 284 міста Кременчука вказана зона розміщення промислово-виробничих об`єктів не передбачає будівництво житлового будинку, прибудови чи надбудови.

Тож на земельних ділянках 5310436500:09:001:0379 площею 0,0422 га та 5310436500:09:001:0274 площею 0,0421 в АДРЕСА_2 не дозволяється будівництво житлового будинку, прибудови чи надбудови.

Таким чином, відмовляючи позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки відповідно до частини четвертої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» і зв`язку із невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, відповідач діяв в межах чинного законодавства.

На противагу доводу позивача про порушення відповідачем права власності, права забудови та інших основоположних прав позивача суд зазначає, що на орган державної влади покладений позитивний обов`язок щодо належного захисту інтересів громадськості та створення сприятливих умов для населення, і відмовляючи позивачу у задоволенні його вимог, відповідач не порушив права позивача.

Також суд зауважує, що відмова позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень забудови не припиняє його право користування земельними ділянками та розміщеними на ній житловими будинками з господарськими будівлями.

З огляду на вищевикладене, наказ Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області №48-муо від 15 квітня 2024 року «Про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва» та рішення Управління містобудування та архітектури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області про відмову у видачі містобудівних умов та обмежень №28.01-12/0567/33 від 15 квітня 2024 року є правомірними та скасуванню не підлягають.

За умови відсутності підстав для задоволення основної позовної вимоги, відсутні й підстави для задоволення усіх інших похідних вимог.

Інші доводи позивача не впливають на вищевикладені висновки суду та їх не спростовують.

Отже, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Управління містобудування та архітектури Виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (площа Перемоги, буд. 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 02498790) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121184612
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —440/5606/24

Постанова від 05.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 23.08.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні