Рішення
від 26.08.2024 по справі 140/4881/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 серпня 2024 року ЛуцькСправа № 140/4881/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Ксензюка А.Я.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МД Трейд Плюс» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МД Трейд Плюс» (далі ТОВ «МД Трейд Плюс», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Волинській області про відмову у реєстрації податкової накладної №10951886/44700332 від 24.04.2024; зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну (далі ПН) №24 від 14.02.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) днем її подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «МД Трейд Плюс» зареєстроване як юридична особа 26.07.2022, є платником податку на прибуток та платником ПДВ. Основний видом діяльності товариства є виготовлення виробів з бетону для будівництва (КВЕД 23.61).

В ході здійснення своєї фінансово-господарської діяльності, товариством до контролюючого органу було направлено на реєстрацію податкову накладну №24 від 14.02.2024 на загальну суму 998 400 грн, в т.ч. ПДВ 166 400 грн.

Реєстрація зазначеної податкової накладної було зупинено 04.03.2024 по причині: «Обсяг постачання товару/послуги 3824, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Товариству запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

11.04.2024 позивач засобами електронного зв`язку направив до ГУ ДПС у Волинській області повідомлення №2 від 10.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 24 від 14.02.2024, реєстрацію якої зупинено, до якого було додано документи та пояснення щодо наведених господарських операцій.

В зазначених поясненнях (вих № 3 від 10.04.2024) позивач розкрив зміст та суть фінансово-господарських операцій та повідомив, що відповідно до умов укладеного договору поставки, поставка товару здійснена силами та за рахунок товариства (постачальника/позивача), що підтверджується товаро-транспортними накладними.

Так, між ТОВ «МД Трейд Плюс» (постачальник) та ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» (покупець) укладено договір поставки № 11/12/23 від 11.12.2023, згідно умов якого постачальник зобов`язується систематично передавати у власність покупцю товар, в асортименті, кількості по цінах встановлених у видаткових накладних у відповідності до узгоджених сторонами замовлень, а покупець зобов`язується приймати товар і вчасно його оплачувати постачальникові на умовах даного договору. Відповідно до Специфікації № 1 (Додатку № 1) від 13.02.2024 до договору поставки № 11/12/23 від 11.12.2023 позивач взяв на себе зобов`язання поставити покупцю «Бетон М-400 (Р4)» в кількості 320 M3 на загальну суму 998 400 грн, в т.ч. ПДВ 166 400 грн згідно умов зазначених в цій специфікації.

На виконання умов зазначеної специфікації до договору поставки, ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» здійснено передоплату за товар в розмірі 100% його загальної вартості в сумі 998 400 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 14.02.2024 на підставі рахунку №МДІ від 14.02.2024.

Після отримання передоплати за товар, ТОВ «МД Трейд Плюс» належним чином та в строк здійснило поставки товару (бетону) покупцю в повному обсязі на суму 998 400 грн, що підтверджується видатковими накладними, а саме: № МД2 від 19.02.2024 на суму 252 720 грн. в т.ч. ПДВ 42 120,00 грн, № МД10 від 21.02.2024 на суму 343 200 грн, в т.ч. ПДВ 57 200,00 грн та № МД11 від 23.02.2024 на суму 402 480 грн. в т.ч. ПДВ 67 080,00 грн.

Позивач вказує, що господарські операції товариства з реалізації товару (в даному випадку, бетону) для своїх контрагентів носять реальний характер, належним чином та в повному обсязі відображені в податковій та фінансовій звітності товариства. В товариства наявні достатні матеріально-технічні та трудові ресурси для здійснення господарської діяльності згідно обраних видів, в тому числі, для здійснення замовлення, виробництва, реалізації товарно-матеріальних цінностей тощо.

Щодо ланцюга походження товару зазначає, що товариство є первинним виробником бетону (поставленого товару), товариство має відповідні виробничі потужності для цього, трудові ресурси та всі без виключення дозвільні документи, які необхідні для даного виду діяльності.

Для виконання поставки товару в даному випадку, товариство одночасно використовувало найманий ним транспорт так і замовляло послуги по перевезенню вантажів, що відображено в товарно-транспортних накладних.

Згідно штатного розкладу станом на 01.02.2024 чисельний склад товариства складається з 8 працівників. Така чисельність оптимальна для задоволення потреб виробництва на період господарських операцій, що зазначаються.

Для виробництва бетону товариство на регулярній основі закуповує в третіх осіб необхідну сировину на підставі відповідних договорів, а саме: пісок, щебінь, хімічні матеріали тощо в достатній кількості відповідно потребам виробництва.

Позивач вважає, що надані пояснення та документи (додатки до пояснень) повністю відображають суть фінансово-господарських операцій, підтверджують їх реальність та спрямованість на настання певних правових наслідків.

Однак, за наслідками розгляду даних пояснень, товариство отримало від ГУ ДПС у Волинській області повідомлення від 16.04.2024 № 10908585/44700332 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Згідно змісту даного повідомлення товариству запропоновано надати підтверджуючи документи щодо походження матеріалів та сировини, використаної в ході виробництва товару.

23.04.2024 позивач засобами електронного зв`язку направив до ГУ ДПС у Волинській області повідомлення №3 від 23.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №24 від 14.02.2024, реєстрацію якої зупинено, до якого було додано документи та пояснення щодо наведених господарських операцій.

В зазначених додаткових поясненнях (вих № 4 від 23.04.2024) позивач детально розкриває зміст та суть фінансово-господарських операцій та на виконання приписів зазначеного повідомлення та надав відповідні документи щодо походження матеріалів та сировини, використаної в ході виробництва товару.

Додаткові пояснення та відповідні документи згідно переліку до пояснень були направлені товариством з додержанням строку, передбаченому пункту 9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі Порядок №520), а саме: у п`ятий робочий день (23.04.2024 до 18-00) з дня, наступного за днем отримання повідомлення (16.04.2024).

Згідно квитанції №2 від 24.04.2024 до повідомлення №3 від 23.04.2024 товариству доведено, що документи доставлено до районного рівня, тобто ГУ ДПС у Волинській області, але документи не прийнято. Причина: повідомлення від 23.04.2024 №3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено не прийнято до розгляду: по ПН № 24 від 14.02.2024 вже є прийняте до розгляду повідомлення № 2 від 10.04.2024.

За таких обставин, на думку позивача, документи не прийняті контролюючим органом не з вини товариства, яке вжило всі залежні від нього заходи щодо надання додаткових пояснень та документів у відведений для цього термін.

Враховуючи зазначене товариство одразу повторно направляє засобами електронного зв`язку до ГУ ДПС у Волинській області повідомлення № 1 від 24.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної № 24 від 14.02.2024, реєстрацію якої зупинено, до якого було додано документи та пояснення щодо наведених господарських операцій.

Згідно квитанції №2 від 24.04.2024 до повідомлення №1 від 24.04.2024, товариству доведено, що документи доставлено до районного рівня, тобто ГУ ДІІС у Волинській області, але документи не прийнято. Причина: повідомлення не прийнято до розгляду у зв язку з порушенням терміну подання повідомлення відповідно до Порядку № 520.

Рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 24.04.2024 №10951886/44700332 відмовлено в реєстрації податкової накладної №24 від 14.02.2024 з підстав ненадання/частковим наданням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазнааченоїу податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН.

Окрім того позивач зазначає, що за договором поставки № 11/12/23 від 11.12.2023 позивачем систематично здійснюються поставки товару покупцю, як до так і після здійснення господарських операцій за видатковими накладними, які є ідентичними за змістом, та складаються відповідні первинні документи

За результатами таких господарських операцій, позивачем складені податкові накладні, які без зауважень були зареєстровані в ЄРПН.

З огляду на вищезазначене, позивач вважає, що рішення ГУ ДПЄ у Волинській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №10951886/44700332 від 24.04.2024 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а надані позивачем пояснення та документи підтверджують реальність господарських операцій. Просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07.05.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін (т. 1, а.с.251).

У відзиві на позовну заяву представник відповідача із вимогами, викладеними в позові не погодилася, зазначила, що між ТОВ «МД Трейд Плюс» (постачальник) та ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» (покупець) укладено договір поставки № 11/12/23 від 11.12.2023. Відповідно до додатку №1 до вказаного договору Специфікації № 1 від 13.02.2024, передбачено поставку покупцю «Бетон М-400 (Р4)» в кількості 320/м3 на загальну суму 998 400,00 грн, в т.ч. ПДВ 166 400,00 грн.

ТОВ «МД Трейд Плюс» складено та подано на реєстрацію податкову накладну №24 від 14.02.2024 на загальну суму 998 400,00 грн, в т.ч. ПДВ 166 400,00 грн.

За результатами розгляду податковим органом надіслано квитанцію від 04.03.2024 року про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/ послуги 3824, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Платником податків на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН подано повідомлення №2 від 10.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо здійснення господарських операцій по накладній № 24 від 14.02.2024 та копії первинних документів.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, розглянуто надані матеріали та надіслано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 16.04.2024 №10908585/44700332, а саме: інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У графі «Додаткова інформація» вказано надати підтверджуючі документи щодо походження матеріалів та сировини, використаної в ході виробництва товару.

Інформація у даному повідомленні узгоджується з протоколом засідання комісії №1 ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 16.04.2024 №77.

Представник відповідачів вказує, що в терміни, зазначені в абзаці 6 пункті 9 Порядку №520 (протягом 5 робочих днів після направлення повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів), позивачем не направлено на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування.

Так, у протоколі засідання комісії №1 ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.04.2024 №83 вказано про неотримання додаткового повідомлення протягом 5 робочих днів після направлення повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів платникам ГУ ДПС у Волинській області, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної №24 від 14.02.2024.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 24.04.2024 № 10951886/44700332, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 24 від 14.02.2024 в ЄРПН у зв`язку із ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.

Стосовно доводів позивача про те, що 23.04.2024 засобами електронного зв`язку товариством направлено до ГУ ДПС у Волинській області повідомлення №3 від 23.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №24 від 14.02.2024, реєстрацію якої зупинено, до якого було додано документи та пояснення щодо наведених господарських операцій у вигляді додатків (згідно переліку), представник відповідача зазначає наступне.

Згідно квитанції № 2 від 24.04.2024 до повідомлення № 3 від 23.04.2024 товариству доведено, що документи доставлено до районного рівня, тобто ГУ ДПС у Волинській області, але документи не прийнято. Причина: повідомлення від 23.04.2024 №3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено не прийнято до розгляду: по ПН № 24 від 14.02.2024 вже є прийняте до розгляду повідомлення № 2 від 10.04.2024.

Як зазначив сам позивач, ним було подано повідомлення про подання пояснень, а не додаткових пояснень, що запитувались контролюючим органом у повідомленні від 16.04.2024 №10908585/44700332.

Повідомлення про подання пояснень подається до податкового органу лише один раз, що вперше позивачем було направлено 10.04.2024 (повідомлення № 2 від 10.04.2024).

Для подання повідомлень про подання пояснень та повідомлень про подання додаткових пояснень існують окремі форми. Так, повідомлення про подання пояснень подається за формою J1312603, тоді як додаткові пояснення за формою J1307801.

Відповідно додаткові пояснення та копії документів до податкової накладної/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено ЄРПН, подаються в електронній формі у форматі XML засобами електронного зв`язку у вигляді повідомлення про подання додаткових пояснень та/ або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (код форми F/J13078) та прикріпленого до повідомлення додатка (код форми F/J13601).

Оскільки, товариство вдруге, 24.04.2024 направило додаткові пояснення відповідно до встановленої чинним законодавством форми, проте уже з пропуском строку, ГУ ДПС у Волинській області було направлено відповідну квитанцію.

У квитанції № 2 від 24.04.2024 вказано, що документи не прийнято. Причина: повідомлення не прийнято до розгляду у зв`язку з порушенням терміну подання повідомлення відповідно до Порядку №520.

Отже, враховуючи вищезазначене, рішенням комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 24.04.2024 №10951886/44700332 обґрунтовано відмовлено в реєстрації податкової накладної №24 від 14.02.2024 з підстав ненадання/частковим наданням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН.

Окрім того представник відповідача зазначає, що реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС України, а вимогу про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №24 від 14.02.2024 слід розцінювати як вимогу про втручання в дискреційні повноваження відповідача.

З врахуванням наведеного просить у задоволенні позову відмовити повністю (т.2, а.с.3-8).

Інших заяв по суті справи не надходило.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4, частини другої, пункту 10 частини шостої статті 12, частин першої - третьої статті 257, частини п`ятої статті 262 КАС України дану справу, як справу незначної складності, розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

ТОВ «МД Трейд Плюс» зареєстроване як юридична особа 26.07.2022, основним видом діяльності якого є: 23.61 - виготовлення виробів із бетону для будівництва, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т.1, а.с.11-18).

11.12.2023 між ТОВ «МД Трейд Плюс» (постачальник) та ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» (покупець) укладено договір поставки №11/12/23 (т.1, а.с.31-34), за умовами якого постачальник зобов`язується систематично передавати у власність покупцю товар, в асортименті, кількості по цінах встановлених у видаткових накладних у відповідності до узгоджених сторонами замовлень, а покупець зобов`язується приймати товар і вчасно його оплачувати постачальникові на умовах даного договору.

Згідно із специфікацією №1 від 13.02.2024 (додаток №1 до договору поставки №11/12/23 від 11.12.2023) позивач взяв на себе зобов`язання поставити ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» наступний товар: «Бетону М-400 (Р4)» в кількості 320/м3 на загальну суму 998 400 грн, в т.ч. ПДВ 166 400 грн (т.1, а.с.35).

Відповідно до платіжної інструкції від 14.02.2024 (т.1, а.с.36) та на підставі рахунку на оплату №МД1 від 14.02.2024 2024 (т.1, а.с.37) ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» сплатило на користь позивача кошти в сумі 998 400 грн з вказаний товар.

ТОВ «МД Трейд Плюс» складено та подано для реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 14.02.2024 №24 на загальну суму 998 400,00 грн, в тому числі ПДВ 166 400,00 грн (т.1, а.с.19).

Відповідно до квитанції від 04.03.2024 реєстрація вказаної ПН було зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/ послуги 3824 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає, пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій; запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН (т.1, а.с.19 зворот.).

Для підтвердження реєстрації спірної податкових накладних позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 10.04.2024 №2 (т.1, а.с.20) разом із копіями документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, а саме: пояснення від 10.04.224 №3 щодо реальності господарської операції до податкової накладної, реєстрація якої була зупинена, договір поставки №11/12/23 від 11.12.2023, специфікації № 1 (додаток № 1) від 13.02.2024 до вказаного договору поставки, платіжна інструкція від 14.02.2024 та рахунок № МД1 від 14.02.2024, видаткова накладна № МД2 від 19.02.2024, товарно - транспортні накладні від 19.02.2024 №7-2, № 8-2, № 9-2, № 10-2, № 11-2, № 12-2, № 13-2, № 14-2, № 15-2, № 16-2, №16-3, видаткова накладна № МД10 від 21.02.2024, товарно - транспортні накладні від 21.02.2024, № 19-2, № 20-2, №21-2, № 22-2, № 23-2 № 24-2, № 4, № 5, № 6, № 7, № 8, № 9, № 10, № 11, видаткова накладна № МД1 1 від 23.02.2024 товарно - транспортні накладні від 23.02.2024 № 26-2, №22, № 27-2, № 28-2, № 29-2, № 30-2, № 31-2, № 32-2, № 12, № 13, № 14, № 15, № 16, № 17, № 18, № 19, № 20, №21, договір суборенди № 01112023 від 01.11.2023 з актом прийому-передачі від 01.11.2023, договір поставки № 8 від 14.08.2023 з специфікацією (додаток № 1) до нього, додаткова угода №1 від 08.11.2023 до вказаного договору поставки, видаткові накладні №82 від 07.12.2023 з актом приймання-передачі від 07.12.2023, №78 від 13.11.2023 з актом приймання-передачі від 13.11.2023, №79 від 13.11.2023 з актом приймання-передачі від 13.11.2023, наказ № 3/1 від 02.01.2024, акт приймання - передачі основних засобів від 02.01.2024, паспорт (технічних опис та інструкція з експлуатації) від 01.11.2023, паспорт з експлуатації М63У-40.000.00 від 13.11.2023, сертифікат відповідності TER.1 .Пр.505-23 від 26.12.2023, протоколи випробувань №1112-Б від 26.12.2023, № 1307-11 від 20.12.2023, договір оренди автомобіля № 01/02 від 05.02.202

16.04.2024 ГУ ДПС у Волинській області було надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів №10908585/44700332, яким запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У графі «Додаткова інформація» вказано надати підтверджуючі документи щодо походження матеріалів та сировини, використаної в ході виробництва товару (т.1, а.с.21-22).

24.04.2024 комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято оскаржуване рішення №10951886/44700332 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, яким відмовлено у реєстрації ПН від 14.02.2024 №24 у зв`язку із ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платником податків (т.1, а.с.25).

ТОВ «МД Трейд Плюс», не погоджуючись із вказаним рішенням, звернулося із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.

Відповідно до вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в ЄРПН податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Відповідно до пункту 2 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Нормами пункту 7 Порядку №1165, визначено, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 8 Порядку №1165, передбачено, що платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Згідно пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Як встановлено судом реєстрація спірної ПН була зупинена на підставі пункту 201.16 статті 201 ПК України, Порядку №1165 у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/ послуги 3824 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає, пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій; запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН (т.1, а.с.19 зворот.).

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Суд дійшов висновку про обґрунтованість віднесення господарських операцій до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Отже, квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних відповідає вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.

Відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 3 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

Пунктом 9 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що для підтвердження реєстрації спірної податкової накладної позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 10.04.2024 №2 (т.1, а.с.20) разом із копіями документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій (т.1, а.с.26-145).

Враховуючи норми пункту 9 Порядку №520 ГУ ДПС у Волинській області було надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 16.04.2024 №10908585/44700332, яким запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, первинних документів щодо придбання товарів, транспортування продукції, складських документів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У графі «Додаткова інформація» вказано надати підтверджуючі документи щодо походження матеріалів та сировини, використаної в ході виробництва товару (т.1, а.с.21-22).

24.04.2024 комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято оскаржуване рішення №10951886/44700332 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, яким відмовлено у реєстрації ПН від 14.02.2024 №24 у зв`язку із ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платником податків (т.1, а.с.25).

Так, протоколі засідання комісії №1 ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.04.2024 №83 зазначено про неотримання від ТОВ «МД Трейд Плюс» додаткового повідомлення протягом 5 робочих днів після направлення повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів платникам ГУ ДПС у Волинській області, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН податкової накладної №24 від 14.02.2024 (т.2, а.с.13).

Натомість в обґрунтування заявлених позовних вимог позивач стверджує, що документи від товариства не прийняті контролюючим органом не з вини товариства, яке вжило всі залежні від нього заходи щодо надання додаткових пояснень та документів у відведений для цього термін.

Надаючи оцінку таким доводам позивача, суд зазначає наступне.

Як вбачається із матеріалів справи після отримання повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 16.04.2024 №10908585/44700332 (т.1, а.с.21-22) позивач подав до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 23.04.2024 №3 (т.1, а.с.23).

Згідно із квитанцією №2 від 24.04.2024 до вказаного повідомлення документ не прийнято. Виявленні помилки/зауваження: повідомлення від 23.04.2024 №3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено не прийнято до розгляду: по ПН №24 від 14.02.2024 вже є прийняте до розгляду повідомлення від 10.04.2024 №2 (т.1, а.с.23 зворот.).

З урахуванням зазначеного, суд констатує, що фактично замість повідомлення про подання додаткових пояснень та/або копій документів, яке слід подати після отримання повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, позивачем до податкового органу було повторно подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яке подається безпосередньо після зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

У зв`язку із тим, що на розгляді комісії уже перебувало повідомлення про подання пояснень та копій документів від 10.04.2024 №2 (т.1, а.с.20) щодо податкової накладної №24 від 14.02.2024, реєстрацію якої було зупинено, повторне таке повідомлення, на думку суду, правомірно не було прийнято податковим ораном.

При цьому, суд враховує доводи відповідача про те, що для подання повідомлень про подання пояснень та повідомлень про подання додаткових пояснень існують окремі форми. Так, повідомлення про подання пояснень подається за формою J1312603, тоді як додаткові пояснення за формою J1307801.

Відповідно додаткові пояснення та копії документів до податкової накладної/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено ЄРПН, подаються в електронній формі у форматі XML засобами електронного зв`язку у вигляді повідомлення про подання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (код форми F/J13078) та прикріпленого до повідомлення додатка (код форми F/J13601).

Матеріалами справи підтверджується, що 24.04.2024 ТОВ «МД Трейд Плюс» направило повідомлення №1 про подання додаткових пояснень та/ або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (т.1, а.с.24) уже відповідно до встановленої чинним законодавством форми.

Згідно із квитанцією №2 від 24.04.2024 до вказаного повідомлення документ не прийнято. Виявленні помилки/зауваження: повідомлення від 24.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено не прийнято до розгляду: по ПН №24 від 14.02.2024 порушено термін подання повідомлення, визначеного пунктом 9 Порядку №520 (т.1, а.с.24 зворот.).

Стосовно вказаних обставин, суд зазначає, що оскільки повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів №10908585/44700332 було надіслано позивачу 16.04.2024, відповідно до пункту 9 Порядку №520 граничним терміном для подання додаткових документів було 23.04.2024 (5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення), а відтак суд погоджується із доводами податкового органу про те, що повідомлення від 24.04.2024 було подано позивачем з порушенням такого строку.

З урахуванням вищезазначених обставин, суд доходить висновку, що додаткові пояснення та/ або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію спірної ПН в ЄРПН були неприйняті контролюючим органом саме з вини самого позивача, який вперше подав такі документи у невстановленій формі, та повторно з порушенням терміну подання такого повідомлення, визначеного пунктом 9 Порядку №520 та фактично уже у день прийняття оскаржуваного рішення ГУ ДПС у Волинській області №10951886/44700332 від 24.04.2024 про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №24 від 14.02.2024.

Суд також відхиляє посилання позивача на правову позицію Верховного Суду, викладену в постановах від 03.11.2021 у справі №360/2460/20, від 23.10.2018 №822/1717/18, від 29.06.2022 у справі №380/5383/21 тощо відповідно до якої можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків із зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації ПН, а не довільно, на власний розсуд, оскільки така правова позиція була надана за наслідками аналізу положень Порядку №520 до внесення Змін до Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затверджених наказом Міністерство фінансів України від 12.01.2023 №19, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.02.2023 за № 298/39354, які набрали чинності з 08.03.2023.

При цьому, аналіз вказаних змін дає підстави для висновку, у разі якщо платником податків не було подано документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН комісія регіонального рівня зобов`язана попередньо надіслати платнику податків повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів та лише у разі ненадання / часткового надання таких пояснень та копій документів, при отриманні повідомлення, комісія регіонального рівня може прийняти рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄПРН.

На думку суду, зазначена у квитанції про зупинення реєстрації ПН інформація щодо відповідності господарської операції пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій надавала позивачу можливість надати контролюючому органу всі документи, які товариство мало у своєму розпорядженні та які підтверджують, як інформацію, зазначену у відповідній податковій накладній, так і інформацію, яка вимагалася згідно із повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 16.04.2024 №10908585/44700332.

Як вбачається із матеріалів справи та не заперечується позивачем у поданій позовній заяві до повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 10.04.2024 №2 не були додані підтверджуючі документи щодо походження матеріалів та сировини, використаної в ході виробництва товару, які витребовувалися податковим органом згідно із повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 16.04.2024 №10908585/44700332, на підтвердження інформації, зазначеної у ПН від 14.02.2024 №24.

Однак, при отриманні такого повідомлення, позивач у встановлений пунктом 9 Порядку №520 строк не подав до податкового органу додаткові пояснення та/ або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію спірної ПН в ЄРПН. Належних доказів на спростування доводів контролюючого органу про неподання у встановлений законодавством термін витребовуваних документів на підтвердження інформації, зазначеної ПН від 14.02.2024 №24 позивач не надав.

При цьому, відповідно до пункту 10 порядку №520 ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні повідомлення є підставою для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН.

Суд зауважує, що предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Тобто позивач має довести, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної.

Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вищенаведене, оскільки поданий позивачем контролюючому органу пакет документів не був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 14.02.2024 №24 в ЄРПН, тому суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно прийнято рішення від 24.04.2024 №10951886/44700332 про відмову в реєстрації вказаної ПН в ЄРПН.

Частиною першою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд погоджується із доводами контролюючого органу про те, що ТОВ «МД Трейд Плюс» не надало усіх документів, які є достатніми для реєстрації ПН від 14.02.2024 №24 в ЄРПН, а тому у задоволенні позовних вимог товариства слід відмовити повністю.

Крім того, оскільки судом відмовлено у задоволенні позову, судові витрати не підлягають стягненню з відповідачів та залишаються за позивачем.

Керуючись статями 139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «МД Трейд Плюс» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «МД Трейд Плюс» (44700, Волинська область, Володимирський район, село Федорівка, вулиця Федорівська, 2А, код ЄДРПОУ 44700332).

Відповідач-1: Головне управління ДПС у Волинській області (43027, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679).

Відповідач-2: Державна податкової служба України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Суддя А.Я. Ксензюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2024
Оприлюднено28.08.2024
Номер документу121198440
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/4881/24

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 26.08.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк Андрій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні