Рішення
від 26.08.2024 по справі 340/3009/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 серпня 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/3009/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, (вул. Філософська, 39-А, м.Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428) про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Кіровоградського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, треті особи на стороні позивача - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ОСОБА_7 , в якому просить скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934 (яка здійснена відділом №8 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в особі державного кадастрового реєстратора, 06.02.2024 року).

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що земельну ділянку з кадастровим номером 3525285200:02:000:0934 утворено шляхом об`єднання декількох земельних ділянок, в т.ч. кадастровий номер 3525285200:02:000:0902, яка попередньо мала кадастровий номер 3525285200:02:000:0722 згідно проекту землеустрою розробленого на замовлення ОСОБА_8 .

У затвердженні вищевказаного проекту землеустрою було відмовлено рішенням сесії Великоандрусівської сільської ради, яке скасована судом - справа №340/5401/21, третій Апеляційний адміністративний суд.

На виконання Рішення суду по справі №340/5401/21, Великоандрусівська сільська рада прийняла рішення №2528 від 24.10.2023 року «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки 3525285200:02:000:0722 у власність». Але в подальшому Великоандрусівська сільська рада об`єднала земельну ділянку кадастровий номер 3525285200:02:000:0722 разом з іншими, утворивши таким чином нову земельну ділянку площею 14 га (7 ділянок по 2 га) з кадастровим номером 3525285200:02:000:0806 з тим же цільовим призначенням (для ведення особистого селянського господарства). Великоандрусівська сільська рада право комунальної власності не реєструвала, цільове призначення не змінювала. Земельна ділянка з кадастровим номером 3525285200:02:000:0722 стала земельною ділянкою з кадастровим номером 3525285200:02:000:0902. Координати поворотних точок, довжини ліній, цільове призначення, площа -всі параметри та атрибути - повністю ідентичні. Це одна і та ж сама земельна ділянка.

Як зазначає позивач, дії Великоандрусівської сільської ради щодо поділу та об`єднання земельних ділянок з присвоєнням нових кадастрових номерів, в т.ч. 3525285200:02:000:0934, вказує на ухилення Великоандрусівської сільської ради від виконання рішення у справі №340/5401/21, яким фактично визнано право позивача на отримання у власність земельної ділянки.

Треті особи надали пояснення по справі зміст яких вказує на підтримання позовних вимог.

Відповідачем на адресу суд надано відзив на позов, яким вимоги не визнаються зважаючи на те, що відповідачем не порушувались права позивача. Кадастровий реєстратор Відділу № 8 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області перевірив відповідність документів вимогам законодавства та за результатами перевірки здійснив державну реєстрацію спірної земельної ділянки. Вказує, що позивачем обрано невірний спосіб захисту свого права, оскільки сам факт державної реєстрації земельної ділянки засвідчує лише її формування в натурі (на місцевості) та не породжує жодних прав чи обов`язків майнового характеру. Також, звертає увагу на те, що скасування державної реєстрації земельної ділянки є похідним рішенням після визнання недійсним чи скасування майнових прав на об`єкт нерухомості. Отже, виходячи з вищезазначеного, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області жодним чином не порушувало прав Позивача у справі № 340/3009/24, відповідно до вимог самої позовної заяви (а.с.114-117).

Ухвалою суду від 14.05.2024р. відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін (а.с.95).

У зв`язку перебування судді у плановій відпустці, ухвалення рішення у справі здійснено після виходу судді з віпустки.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Згідно із ч.6 ст.79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про державний земельний кадастр" від 07.07.2011 року № 3613-VI (далі- Закон № 3613-VI), державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, про меліоративні мережі та складові частини меліоративних мереж; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Відповідно до ч.5 ст.5 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Згідно із ч.1 ст.9 Закону № 3613-VI внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (надалі - Порядок 1051).

Відповідно до ст. 24 Закону № 3613-VI державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 2).

Для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

- заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

- документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа.

У разі якщо відповідно до закону поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюються за погодженням з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фізичними чи юридичними особами, до заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, сформованої в результаті поділу або об`єднання земельних ділянок, також додаються документи, що належним чином підтверджують таку згоду.

Заява з доданими документами надсилається заявником засобами телекомунікаційного зв`язку (частина 4).

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:

- подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

- невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

- знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Відмова в державній реєстрації земельної ділянки з підстав, не передбачених цією частиною, заборонена (частина 6).

Звертаючись до суду з даним позовом позивач вказує на протиправність державної реєстрації земельної ділянки, якій було присвоєно кадастровий номер 3525285200:02:000:0934, натомість, не наводить жодної підстави передбаченої ст. 24 Закону № 3613-VI та Порядком 1051, яка мала б бути врахована відповідачем при вчиненні реєстраційних дій у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 3525285200:02:000:0934.

Суд зазначає, що відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В даному випадку позивачем не доведено, а судом не встановлено протиправності дій відповідача у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 3525285200:02:000:0934, а тому в задоволенні позову належить відмовити.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 255, 262, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області - відмотивити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2024
Оприлюднено28.08.2024
Номер документу121199732
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —340/3009/24

Ухвала від 11.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 26.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні