Ухвала
від 21.08.2024 по справі 361/3078/23
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

21.08.2024

УКРАЇНА

БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇОБЛАСТІ

справа № 361/3078/23

провадження № 2/361/789/24

УХВАЛА

21 серпня 2024 року м. Бровари

Броварського міськрайонного суду Київської області у складі:

головуючого: Петришин Н.М.

за участю секретаря: Іванової К.М.,

при розгляді у судовому засіданні цивільної справи за позовом ОСОБА_1 до фізичної особи підприємця ОСОБА_2 , треті особи: ОСОБА_3 , Акціонерне товариство «Страхова група «ТАС», про стягнення матеріальних збитків, моральної шкоди, індексу інфляції та три відсотки річних, заподіяних в результаті дорожньо-транспортної пригоди ,-

в с т а н о в и в :

У провадженні Броварського міськрайонного суду Київської області перебуває вищевказана цивільна справа за позовом ОСОБА_1 .

У судовому засіданні представник відповідача адвокат Сокальський Д.А. заявив клопотання про зупинення провадження у справі, оскільки позивач ОСОБА_1 перебуває у лавах ЗСУ, про що у судовому засіданні повідомила представник позивача адвокат Філіпова О.В.

Представник позивача адвокат Філіпова О.В. заперечувала проти задоволення клопотання, посилаючись на те, що вона має повноваження від довірителя на представництво інтересів у суді, тому немає потреби у зупиненні провадження у справі. Крім того, пояснила, що їй не відомо, де саме перебуває позивач та в якій військовій частині.

Вивчивши подану заяву про зупинення провадження у справі, заслухавши пояснення учасників судового процесу щодо цього питання, суд приходить до наступного.

Відповідно достатті 2 ЦПК Українизавданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першоїстатті 106 Конституції України,Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/202 введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 строком на 30 діб.

Згідно з пунктом другим цього Указу військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування наказано запроваджувати та здійснювати передбаченіЗаконом України «Про правовий режим воєнного стану»заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Надалі строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався, та триває до цього часу.

Зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб, визначені нормамиЗакону України «Про правовий режим воєнного стану».

Відповідно достатті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 16 України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що за рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію в установленому порядку Указом Президента України, утворені відповідно до законів України військові формування залучаються разом із правоохоронними органами до вирішення завдань, пов`язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану, згідно з їх призначенням та специфікою діяльності.

Згідно частиною першою статті 1Закону України «Про Збройні Сили України»Збройні Сили України - це військове формування, на яке відповідно доКонституції Українипокладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності.

Структура Збройних Сил України визначенастаттею 3 Закону України «Про Збройні Сили України», відповідно до частини третьої якої Збройні Сили України організаційно складаються з органів військового управління, з`єднань, військових частин, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, установ та організацій.

Відповідно до частини першої статті 5Закону України «Про Збройні Сили України»особовий склад Збройних Сил України складається з військовослужбовців і працівників Збройних Сил України.

Згідно зістаттею 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Порядок проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України та вирішення питань, пов`язаних з проходженням такої служби під час виконання громадянами військового обов`язку в запасі, врегульовано Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженим Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153/2008 (далі - Положення).

Відповідно до пункту 12 Положення встановлення, зміна або припинення правових відносин військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом та за призовом осіб офіцерського складу (зокрема, присвоєння та позбавлення військового звання, пониження та поновлення у військовому званні, призначення на посади та звільнення з посад, переміщення по службі, звільнення з військової служби, залишення на військовій службі понад граничний вік перебування на військовій службі, направлення за кордон, укладення та припинення (розірвання) контракту, продовження його строку, призупинення контракту та військової служби тощо) оформлюється письмовими наказами по особовому складу на підставі відповідних документів, перелік та форма яких встановлюються Міністерством оборони України.

Результат аналізу пункту 12 Положення дає підстави зробити висновок про те, що встановлення відносин військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом, оформлюється письмовими наказами по особовому складу (див. постанову Верховного Суду від 14 лютого 2024 року у справі № 466/8799/22).

Відповідно до пункту 2 частини першоїстатті 251 ЦПК Українисуд зобов`язаний зупинити провадження у справі у разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

З довідки Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба від 31.07.2023 року, видно, що молодший лейтенант ОСОБА_1 перебуває на військовій службі за призовом під час мобілізації на особливий період у Харківському національному університеті Повітряних Сил на посаді слухача курсів перепідготовки та підвищення кваліфікації університету з 23.07.2023.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Суд зазначає, що у матеріалах справи відсутні достатні та належні докази для зупинення провадження у справі відповідно допункту 2 частини першоїстатті 251 ЦПК України, які б підтверджували те, того що ОСОБА_1 перебуває на службі у військовій частині, яка переведена на воєнний стан або залучений до проведення антитерористичної операції.

Крім того, суд звертає увагу на те, що сам позивач не ініціює питання про зупинення провадження у справі, а його інтереси у судовому засіданні представляє адвокат Філіпова О.В., яка також не вбачає підстав для зупинення провадження у справі.

Отже, клопотання представника відповідача не містить іншого обґрунтування об`єктивної неможливості розгляду справи за позовом ОСОБА_1 до фізичної особи підприємця ОСОБА_2 , тому суд не вбачає підстав для задоволення клопотання представника відповідача та зупинення провадження у справі відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 251 ЦПК України.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 251, 260 ЦПК України, суд,

у х в а л и в :

У задоволенні клопотання представника відповідача адвоката Сокальського Дениса Анатолійовича про зупинення провадження у справі відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Суддя Наталія ПЕТРИШИН

СудБроварський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.08.2024
Оприлюднено28.08.2024
Номер документу121204273
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої внаслідок ДТП

Судовий реєстр по справі —361/3078/23

Ухвала від 03.12.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Мостова Галина Іванівна

Ухвала від 18.10.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 21.08.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 21.08.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 21.08.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 01.05.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 01.05.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 01.05.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 01.05.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

Ухвала від 01.05.2024

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Петришин Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні