Постанова
від 23.08.2024 по справі 403/244/24
УСТИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №403/244/24 провадження № 3/403/262/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 серпня 2024 року с-ще Устинівка

Суддя Устинівського районного суду Кіровоградської області Атаманова С.Ю. при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, який надійшов від відділення поліції №1 (м.Долинська) Кропивницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , згідно відомостей, зазначених в протоколі, ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 та адреса місця реєстрації: АДРЕСА_2 , громадянина України (паспорт № НОМЕР_1 , виданий органом 3533 14 вересня 2018 року), непрацюючого

за ч.3 ст.178 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП),

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії ВАД №018347, складеного 15 квітня 2024 року інспектором з РПП СПД №1 (смт.Устинівка) ВП №1 (м.Долинська) КРУП ГУНП в Кіровоградській області (скорочення, як вони викладені в протоколі) старшим 15 квітня 2024 року о 14 год. 50 хв. гр-н ОСОБА_1 в смт.Устинівка по вул.Ювілейна, біля адмінбудівлі СПД №1(смт.Устинівка) знаходився у п`яному вигляді з явними ознаками алкогольного сп`яніння (різкий запах з порожнини рота, нестійка хода, почервоніння обличчя), чим ображав людську гідність і громадській порядок, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.3 ст.178 КУпАП.

В судове засідання по розгляду справи 23 серпня 2024 року ОСОБА_1 , як особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з`явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, про причину неявки суд не повідомив.

За змістомст.245 КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне та обєктивне зясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

При зясуванні цих обставини, суд повинен виходити з положеньст.251 КУпАП, згідно яких доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, крім іншого, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, а також іншими документами.

За змістом ст.ст.254, 256 КУпАПпро вчинене адміністративне правопорушення уповноваженою на те посадовою особою складається протокол, в якому зазначаються: місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Таким чином, всі викладені в протоколі про адміністративне правопорушення обставини повинні бути належним чином перевірені та доводитися сукупністю належних і допустимих доказів, обовязок щодо збирання яких покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення.

Під час розгляду справи про адміністративне правопорушення суд, відповідно до вимогст.252 КУпАП, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному та обєктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Ч.3 ст.178 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалась адміністративному стягненню за розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або появу в громадських місцях у п`яному вигляді.

За змістом диспозиції ч.1 ст.178 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв на вулицях, у закритих спортивних спорудах, у скверах, парках, у всіх видах громадського транспорту (включаючи транспорт міжнародного сполучення) та в інших заборонених законом місцях, крім підприємств торгівлі і громадського харчування, в яких продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв на розлив дозволена відповідним органом місцевого самоврядування, або поява в громадських місцях у пяному вигляді, що ображає людську гідність і громадську мораль.

На підтвердження обставини вчинення гр-ном ОСОБА_1 двічі протягом року правопорушення, передбаченого ч.3 ст.178 КУпАП (розпивання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або появу в громадських місцях у пяному вигляді) до протоколу серії ВАД №018347 в якості доказу були додані роздруківки (з аналітичної системи «Армор») постанов про накладення адміністративних стягнень по справах про адміністративні правопорушення: 1) серія ГАБІ №499934 від 27 липня 2023 року про притягнення гр-на ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.178 КУпАП у виді штрафу за розпивання пива, алкогольних напоїв у громадських місцях; 2) серія ГАБІ №499947 від 05 вересня 2023 року про притягнення гр-на ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.178 КУпАП у виді штрафу за розпивання пива, алкогольних напоїв у громадських місцях вчинене повторно протягом року.

Зазначені докази оцінюються судом як такі, що не є достатніми та належними для підтвердження вини гр-на ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.178 КУпАП, оскільки зазначені вище роздруківки постанов серія ГАБІ №499934 від 27 липня 2023 року та серія ГАБІ №499947 від 05 вересня 2023 року, не містять доказів набрання ними законної сили з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.291 КУпАП постанова адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 26 цього Кодексу, постанов по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованого в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованого за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, постанов у справах про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу, та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованого в режимі фотозйомки (відеозапису), а також у випадках накладення штрафу, що стягується на місці вчинення адміністративного правопорушення.

Згідно з ч.2 ст.291 КУпАП постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксоване в автоматичному режимі, або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), набирає законної сили після її вручення особі або отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в її отриманні, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення, або під час її виконання у випадках, передбачених частиною першою статті 300-1 цього Кодексу.

Натомість зі змісту доданих до протоколу роздруківок постанов серія ГАБІ №499934 від 27 липня 2023 року та серія ГАБІ №499947 від 05 вересня 2023 року не вбачається жодної з передбачених ст.291 КУпАП обставин, після настання яких постанова набирає законної сили.

Будь-яких доказів на підтвердження вручення (отримання) гр-ну ОСОБА_1 копій зазначених постанов або направлення їх ОСОБА_1 засобами поштового зв`язку та отримання поштового повідомлення про вручення або про відмову в отриманні цих постанов, або повернення поштового відправлення з позначкою про невручення постанови до протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене ч.5 ст.126 КУпАП, додано не було.

Отже, враховуючи передбачений ч.2 ст.291 КУпАП порядок набрання постановою адміністративного органу (посадової особи) у справі про адміністративне правопорушення законної сили, у суду, враховуючи не надання доказів протилежного, відсутня можливість встановити обставину набрання постановами серія ГАБІ №499934 від 27 липня 2023 року та серія ГАБІ №499947 від 05 вересня 2023 року законної сили станом на дату складення протоколу серія ВАД №018347 від 15 квітня 2024 року.

Судом встановлено, що будь-яких інших доказів, передбачених ст.251 КУпАП, на підтвердження викладених в протоколі обставин перебування 15 квітня 2024 року гр-на ОСОБА_1 біля адмінбудівлі СПД №1(смт.Устинівка) у п`яному вигляді до протоколу серії ВАД №018347 додано не було, про їх наявність у самому протоколі також зазначено не було.

При цьому сам протокол про адміністративне правопорушення серії ВАД №018347 від 15 квітня 2024 року не може бути достатнім в розумінні ст.251 КУпАП доказом на підтвердження викладених в ньому обставин, оскільки за своєю правовою природою він не є самостійним беззаперечним доказом вчинення особою адміністративного правопорушення, а викладені в ньому обставини мають бути перевірені та встановлені за допомогою інших доказів, отриманих у передбаченому законом порядку.

З огляду на викладене, здійснюючи розгляд справи про адміністративне правопорушення виключно в межах встановлених особою, уповноваженою на складання протоколу, обставин та наданих нею на їх підтвердження доказів, враховуючи не надання належних та допустимих доказів на підтвердження дати набрання законної сили постановами серія ГАБІ №499934 від 27 липня 2023 року та серія ГАБІ №499947 від 05 вересня 2023 року та не надання суду належних та достатніх в своїй сукупності доказів на підтвердження факту перебування гр-на ОСОБА_1 15 квітня 2024 року в громадському місці у пяному вигляді, що ображало людську гідність і громадський порядок, суд приходить до висновку про недоведеність лейтенантом поліції ОСОБА_2 факту вчинення гр-ном ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.178 КУпАП, що як наслідок свідчить про відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.178 КУпАП (подібний висновок щодо відсутності підстав для притягнення особи до адміністративної відповідальності за перебування у громадському місці в стані алкогольного спяніння, що ображало людську гідність та громадську мораль, за відсутності доказів вчинення нею такого адміністративного правопорушення викладений в постанові Верховного Суду від 27 червня 2018 року у справі №536/2056/16-а).

Відповідно до п.1 ч.1ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за наявності таких обставин, як зокрема, відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, приходжу до висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.3ст.178 КУпАП, стосовно гр-на ОСОБА_1 у звязку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3ст.178 КУпАП.

Керуючись ст.ст.7, ч.ч.1, 3 ст.178, ст.ст.245, 247, 251, 252, 280, 283, 284, 287, 289, 294 КУпАП,

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.3ст.178 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 закрити на підставі п.1 ч.1ст.247 КУпАП у звязку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3ст.178 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Кропивницького апеляційного суду через Устинівський районний суд Кіровоградської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Відповідно до ч.1ст.285 КУпАПкопію постанови протягом трьох днів вручити або направити особі, щодо якої її винесено.

Суддя С.Ю.Атаманова

СудУстинівський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення23.08.2024
Оприлюднено28.08.2024
Номер документу121205365
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п'яному вигляді

Судовий реєстр по справі —403/244/24

Постанова від 23.08.2024

Адмінправопорушення

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Постанова від 09.07.2024

Адмінправопорушення

Устинівський районний суд Кіровоградської області

Атаманова С. Ю.

Постанова від 15.05.2024

Адмінправопорушення

Кропивницький апеляційний суд

Бондарчук Р. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні