КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 серпня 2024 року №320/46816/23
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Білоноженко М.А.,
розглянувши у приміщенні суду в м. Києві у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 )доКомісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, буд. 1, код ЄДРПОУ 00022527) Київської обласної державної адміністрації (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, буд. 1, код ЄДРПОУ 00022527)провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити діївстановив:
ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян та Київської обласної державної адміністрації, у якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, оформлене у вигляді протоколу від 31.05.2023 №43-22 про непідтвердження участі ОСОБА_1 у заходах з ліквідації насідків аварії на Чорнобильській АЕС на території зони відчуження, непідтвердження ОСОБА_1 статусу учасника ліквідації насідків аварії на Чорнобильській АЕС та визнання посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (на ім?я ОСОБА_1 ), виданим необґрунтовано;
- зобов?язати Київську обласну державну адміністрацію видати ОСОБА_2 нове посвідчення «Учасник ЛНА на ЧАЕС у 1988 році (категорія 1)» за зразком, передбаченим Додатком і до постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 24 липня 1988 року по 28 жовтня 1988 року перебував на військовій службі, де приймав участь у виконання робіт з ліквідації її наслідків. Зазначає, що вказані обставини підтверджуються необхідними документами, отримував підвищену оплату праці в зоні відчуження, які є саме тими документами, на підставі яких видається посвідчення учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Звернув увагу суду на те, що він тривалий час мав статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, користувався відповідними пільгами, встановленими законодавством України та розраховував на стабільність і передбачуваність свого статусу, що підтверджено відповідним посвідченням серія НОМЕР_2 від 10.01.1997, а також має статус інваліда 2 групи, що підтверджується Актом до довідки МСЕК серії МСЕ №0033629 від 21.02.2000. Проте, позивача позбавлено вказаних вище статусів учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській AEC 1 категорії. Позбавлення статусу було обумовлено недостатністю документальних підтверджень участі позивача у ліквідації аварії на ЧАЕС.
Позивач вважає, що протокол засідання Комісії, відповідно якого Комісія дійшла висновків про відсутність підстав підтвердження статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС позивачу, не містить жодних обґрунтувань, прийнято в порушення встановленої ст. 19 Конституції України та п. 3 Положення про Комісію зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. На думку позивача, відповідачами допущено порушення права позивача на отримання пенсії як особі, яка брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській AEC 1 категорії. Рішенням відповідача у встановленні позивачу статусу та видачі посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, оформлену витягом з протоколу №43-22 засідання Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян від 31.05.2022 відмовлено в наданні позивачу статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та видати відповідне посвідчення.
Позивач дане рішення відповідача вважає протиправним та таким, що порушує право позивача на соціальний захист, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Жуку Р.В.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.01.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Представником відповідача надано відзив на позовну заяву, в якому він просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що в спірних відносинах діяв правомірно, оскільки матеріали особової справи позивача та додатково додані документах не підтверджують факт виконання робіт у зоні відчуження у 1986 році.
Позивачем подано відповідь на відзив, в якому останній заперечив проти висновків, викладених у відзиві на позовну заяву, та просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Відділом документального забезпечення і контролю (канцелярії) Київського окружного адміністративного суду передано головуючому судді у даній справі для відома лист позивача скерований до Голови Київського окружного адміністративного суду від 15.07.2024, в якому ОСОБА_1 повідомив про те, що спрямував до Вищої ради правосуддя дисциплінарну скаргу про притягнення до дисциплінарної відповідальності суддю ОСОБА_3 , у зв`язку із грубим та дуже тривалим порушенням строків розгляду справи №320/46816/23. До вказаного листа було додано означену скаргу.
19.07.2024 головуючим суддею Жуком Р.В. подано до суду заяву про самовідвід. Заява обґрунтована тим, що ОСОБА_1 подав дисциплінарну скаргу на дії судді Київського окружного адміністративного суду Жука Р.В. під час розгляду справи за його позовом до Комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян та Київської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.07.2024 про самовідвід судді заяву про самовідвід судді Жука Р.В. задоволено, передано адміністративну справу №320/46816/23 до канцелярії Київського окружного адміністративного суду для визначення складу суду згідно із частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.
22.07.2024 автоматизованою системою документообігу суду визначено суддю Білоноженко М.А. головуючою для розгляду адміністративної справи № 320/46816/23, а справу передано судді Білоноженко М.А. 24.07.2023 для подальшого розгляду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду справу №320/46816/23 прийнято до свого провадження суддею Білоноженко М.А. та вирішено проводити розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Суд, перевіривши матеріали справи, повно та об`єктивно оцінивши докази в їх сукупності, встановив наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 24 липня 1988 року по 28 жовтня 1988 року перебувала на військовій службі за призовом та був направлений до ЧАЕС для ліквідації наслідків аварії.
Факт роботи позивача в період з 24.07.1988 по 28.10.1988, саме в зоні відчуження підтверджується наступними документами:
- військовим квитком, в якому, зокрема, зазначено, що з 24.07.1988 р. по 28.10.1988 р. що позивач приймав участь у ЛНА на ЧАЕС та отримав дозу опромінення 3,325 бер;
- довідкою в/ч НОМЕР_3 , у складі якої позивач брав участь у ЛНА на ЧАЕС від 28.10.1988 №3063/15, в якій зазначено, що з 24.07.1988 по 28.10.1988 був безпосередньо зайнятий на роботах, передбачених постановою ЦК КРПРС та Ради Міністрів СССР та ВЦРПС в 29.12.1987 №1497-378 та постановою Ради Міністрів СРСР та ВЦСПС від 05.06.1989 №665-195 і час вказаної роботи зараховується в стаж при призначенні пенсії в полуторному розмірі (в 1988-1990);
- архівними довідками ГДА Міноборони від 08.04.1998 та від 30.12.2021, в яких, зокрема, зазначено, що за час участі у ЛНА на ЧАЕС позивач отримав дозу опромінення 3, 863 бер та позивачу проводилася виплата добових із розрахунку 4 руб. 50 коп. на добу.
Тривалий час позивач мала статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, що підтверджено відповідним посвідченням серія НОМЕР_2 від 10 січня 1197 року. (а.с. 28)
В подальшому, позивача позбавлено вказаного вище статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії. Позбавлення статусу було обумовлено недостатністю документальних підтверджень участі Позивача у ліквідації аварії на ЧАЕС.
Відповідачем прийнято рішення, оформлене витягом з протоколу №43-22 засідання Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян від 31.05.2022 відмовлено в наданні позивачу статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та видати відповідне посвідчення.
Вважаючи такі протиправні дії відповідача, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я та створює єдиний порядок визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення, визначає Закон України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 № 796-ХІІ.
Відповідно до ст.9 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, є:
1) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації аварії та її наслідків;
2) потерпілі від Чорнобильської катастрофи - громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
3) громадяни, які брали безпосередню участь у ліквідації інших ядерних аварій та їх наслідків, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт;
4) громадяни, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих.
Згідно ст.10 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві. Перелік цих пунктів визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно ст.15 Закону №796-ХІІ, підставами для визначення статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС є період роботи (служби) у зоні відчуження, що підтверджено відповідними документами.
Відповідно до ст.65 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілим від Чорнобильської катастрофи видаються посвідчення, виготовлені за зразками, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
Порядок видачі посвідчень встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМ України від 11.07.2018 № 551 «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян» затверджено Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (далі - Постанова № 551).
Згідно п. 2 Постанови № 551 затверджено нові зразки посвідчень, що видаються особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадянам, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих, дружині (чоловіку) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (потерпілих), смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою або з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, опікунам дітей (на час опікунства) померлого (померлої) громадянина (громадянки), смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою, згідно з додатками 1-14.
Пунктом 3 Постанови № 551 передбачено дозвіл до 01.01.2019 використовувати для видачі громадянам усіх категорій, визначених Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», раніше виготовлені бланки посвідчень за зразками, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України від 25.08.1992 № 501 «Про Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», від 20.01.1997 № 51 «Про затвердження Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», від 21.08.2001 № 1105 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 № 51».
У пункті 7 вказаної Постанови зазначено, що Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям необхідно: забезпечити своєчасну видачу посвідчень і вкладок до них; утворити у місячний строк після набрання чинності цією постановою комісію з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, та затвердити відповідне положення; провести до 1 січня 2020 року заміну посвідчень у зв`язку із затвердженням нових зразків посвідчень: особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 1); учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорії 2 і 3) з числа громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт; особи, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 2), з числа постраждалих від радіаційного опромінення за інших обставин не з власної вини.
Згідно п. 11 Постанови № 551 посвідчення видаються уповноваженими органами за поданням райдержадміністрацій за місцем проживання (реєстрації) особи на підставі рішень комісій з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, утворених уповноваженими органами (далі - регіональні комісії).
Посвідчення видаються, зокрема: учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - на підставі одного з таких документів:
- довідки про підвищену оплату праці в зоні відчуження із зазначенням кількості днів і населеного пункту, підтвердженої первинними документами (наказ чи розпорядження про відрядження до зони відчуження із зазначенням періоду роботи (служби) в зоні відчуження, особового рахунка, табеля обліку робочого часу, посвідчення про відрядження в зону відчуження з відміткою підприємства про прибуття та вибуття працівника, шляхових листів (за наявності), трудової книжки (у разі потреби);
- довідки архівної установи про участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в зоні відчуження із зазначенням періоду служби (виконання робіт), днів виїзду на об`єкти або в населені пункти зони відчуження, у разі потреби - довідки командира військової частини, військового квитка, витягу з особової справи військовослужбовця, завіреного в установленому порядку;
особам з інвалідністю з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і потерпілим від Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 1, щодо яких установлено причинний зв`язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою, - на підставі довідки медико-соціальної експертної комісії про встановлення інвалідності відповідної групи, пов`язаної з Чорнобильською катастрофою.
У разі встановлення регіональними комісіями факту необґрунтованої видачі посвідчення відповідної категорії, таке посвідчення на підставі рішення цієї комісії підлягає вилученню уповноваженими органами.
Рішення про видачу або відмову у видачі посвідчення приймається у місячний строк з дня надходження необхідних документів до уповноважених органів. Під час заміни посвідчення з однієї категорії на іншу попереднє посвідчення підлягає вилученню уповноваженим органом для подальшого зберігання в особовій справі постраждалої особи.
З матеріалів справи встановлено, що позивачу 10.01.1997 було видано посвідчення серії НОМЕР_2 (категорія 1), затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 № 51, відповідно до якого визначено статус особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи. В посвідченні зазначено, що воно безстрокове та діє на всій території України. (а.с. 28)
Позивачу має статус інваліда 2 групу, відповідно до посвідчення довідки МСЕК серії НОМЕР_4 від 21.02.2000, дія посвідчення - безстрокова. (а.с. 72)
Згідно довідки від 08 квітня 1988 року, отримана позивачем з 24.07.1988 по 28.10.1988 доза опромінення становить 3,863бер від гранично дозволеної і є достатнім підтвердженням роботи в зоні відчуження, оскільки тільки на території зони відчуження здійснювався індивідуальний дозиметричний контроль. (а.с. 29)
Отже, позивач мав захворюванням, причинно пов`язане з наслідками Чорнобильської катастрофи. З огляду на це, позивач не повинен доводити повторно належність до категорії осіб, що є учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС. Ці питання вже досліджувалися під час встановлення йому інвалідності та попередньої видачі посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Крім того, відповідачем не надано доказів, які б свідчили на користь висновку про необґрунтованість видачі посвідчення, зокрема про те, що посвідчення видано на підставі завідомо недостовірних або сфальсифікованих відомостей.
Зі змісту протоколу №43-22 від 31.05.2023 убачається, що єдиною підставою для відмови у встановленні статусу та видачі посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 1, відповідач визначив відсутність документів які б свідчили про безумовне підтвердження факту виконання робіт з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Суд зазначає, що Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 551 від 11.07.2018, підставою для видачі посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС передбачає надання одного з таких документів: або довідки про підвищену оплату праці в зоні відчуження із зазначенням кількості днів і населеного пункту, про яку зазначив відповідач в оскаржуваному рішенні, або довідки архівної установи про участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в зоні відчуження із зазначенням періоду служби (виконання робіт), днів виїзду на об`єкти або в населені пункти зони відчуження. Інших документів, як підстави для видачі згаданого посвідчення, Порядок не передбачає.
Разом з цим, вказаний Порядок є нормативно-правовим актом, який визначає лише процедуру видачі посвідчень особам, зокрема тим, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Тобто, цей нормативно-правовий акт врегульовує алгоритм дій, зокрема при розгляді питання щодо видачі посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, і не визначає правила та умови реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я.
Нормативно-правовим актом, який врегульовує реалізацію конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я, є Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Так, стаття 10 вказаного Закону, як умову отримання громадянином України статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС визначає факт безпосередньої участі такого громадянина у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві.
Разом з цим, суд акцентує увагу на тому, що ні стаття 10 ні інші норми Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», не містять будь-яких обмежень щодо документів якими згадана умова отримання громадянином України статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС буде підтверджена.
За таких обставин, на переконання суду, уповноважений орган при вирішенні питання щодо надання громадянину України статусу учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, не повинен обмежуватись формальним дослідженням лише тих документів, які вказані у Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 551 від 11.07.2018.
З метою дотримання гарантій встановлених Конституцією України та Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», уповноважений орган зобов`язаний досліджувати та надавати оцінку будь-яким документам, які свідчать про фактичну безпосередню участь особи у будь-яких роботах, пов`язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а у 1988-1990 роках - не менше 30 календарних днів, у тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, включаючи військовослужбовців, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості, а також ті, хто працював не менше 14 календарних днів у 1986 році на діючих пунктах санітарної обробки населення і дезактивації техніки або їх будівництві.
За таких обставин, суд робить висновок, що оскаржуване рішення Комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян про відмову у видачі позивачу посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, не відповідає критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим є протиправним, а позовні вимоги про його скасування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Позовні вимоги про зобов`язання відповідача встановити позивачу статус учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категорії та видати відповідне посвідчення, на переконання суду, задоволенню не підлягають, оскільки прийняття таких рішень є дискреційними повноваженнями Комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, а адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність визначеним частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не може втручатися у дискрецію суб`єкта владних повноважень в межах такої перевірки.
Разом з цим, з метою захисту прав та інтересів позивача про захист яких поданий позов, враховуючи приписи частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов`язати відповідача повторно розглянути особову справу позивача та прийняти відповідне рішення з урахуванням правової оцінки спірних правовідносин, наданої судом.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України суд
в и р і ш и в:
Задовольнити частково адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян та Київської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, оформлене у вигляді протоколу від 31.05.2023 №43-22 про непідтвердження участі ОСОБА_1 у заходах з ліквідації насідків аварії на Чорнобильській АЕС на території зони відчуження, непідтвердження ОСОБА_1 статусу учасника ліквідації насідків аварії на Чорнобильській АЕС та визнання посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (на ім?я ОСОБА_1 ), виданим необґрунтовано.
Зобов`язати Комісію Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, буд. 1, код ЄДРПОУ 00022527) повторно розглянути особову справу Київської обласної державної адміністрації з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, буд. 1, код ЄДРПОУ 00022527) та прийняти рішення за результатами її розгляду з урахуванням правової оцінки спірних правовідносин, наданої судом.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Білоноженко М.А.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121224540 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Білоноженко М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні