Справа № 540/1922/21
УХВАЛА
27 серпня 2024 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні заяву представника Мирненської селищної ради Скадовського району Херсонської області про відстрочення виконання рішення суду по справі №540/1922/21 за позовом виконуючого обов`язки керівника Скадовської окружної прокуратури Херсонської області до Мирненської селищної ради Каланчацького району Херсонської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року адміністративний позов виконуючого обов`язки керівника Скадовської окружної прокуратури Херсонської області до Мирненської селищної ради Каланчацького району Херсонської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Мирненської селищної ради щодо не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчику розташованого по вул. Шевченко в селі Преображенка Каланчацького району Херсонської області;
Зобов`язано Мирненську селищну раду вчинити дії по розробленню та затвердженню плану інвентаризації та паспортизації дитячого ігрового майданчику розташованого по вул. Шевченко в селі Преображенка Каланчацького району Херсонської області.
06.08.2024 року від представника відповідача надійшла заява про відстрочення виконання рішення суду по справі № 540/1922/21 до деокупації території Мирненської селищної територіальної громади.
В обґрунтування заяви представник заявника зазначає, що відповідно до норм законодавства, інвентаризація та паспортизація ігрового майданчика може бути здійснена лише на відповідній місцевості в натурі шляхом обстеження. Однак, у зв`язку з тим, що територія Мирненської громади перебуває у тимчасовій окупації військами рф, дата деокупація території невідома, то затвердити план інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчику розташованого по вул. Шевченко в селі Преображенка Скадовського району Херсонської області, виконання якого має бути здійснено з дотриманням строків, наразі, неможливо.
Розгляд вказаної заяви, з урахуванням перебування судді у відпустці, призначено на 27.08.2024 року на 11:00 год. До судового засідання сторони не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином.
27.08.2024 року представником заявника подано клопотання про розгляд заяви без його участі.
Відповідно до ч.2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за можливе розглянути дану заяву в порядку письмового провадження.
При вирішенні даної заяви суд виходить з наступного.
Частиною 1 статті 129-1 Конституції України встановлено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання.
Згідно ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Особливості розгляду заяви про відстрочення виконання рішення суду визначені ст.378 КАС України.
Частиною 1 статті 378 КАС України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з приписами ч.3 ст.378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч.ч.4, 5 ст.378 КАС України).
Відстрочення виконання судового рішення є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках.
Підставами для відстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.
Так, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України від 24.02.2022 р. № 64/202 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
При цьому термін дії воєнного стану неодноразово продовжувався та діє дотепер.
Торгово-промислова палата України (далі за текстом ТПП України) на підставі ст.ст. 14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, загальним офіційним листом від 28 лютого 2022 року № 2024/02.0-7.1 засвідчила форсмажорні обставини (обставини непереборної сили) - військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 № 309, вся територія Скадовського району, зокрема, але не виключно, Мирненської селищної територіальної громади, є тимчасово окупованою територію з 24 лютого 2022 року по сьогоднішній день. Таким чином, Мирненська селищна рада Скадовського району Херсонської області, наразі, безпосередньо не здійснює своїх повноважень на території громади.
Відповідно до пункту 44 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Пунктом п`ятим ч.2 ст. 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» врегульовано, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Згідно п.1.2 Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 29.10.2012 № 550 (далі Інструкція) ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам`яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам`яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти).
Згідно визначень, закріплених у п.1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації. Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою. Пунктом 1.4 Інструкції врегульовано, що технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Розділом ІІ Інструкції визначено порядок проведення технічної інвентаризації. Пунктом 2.1 Інструкції чітко врегульовано, що при проведенні робіт з технічної інвентаризації об`єктів благоустрою виконавцем обов`язкова участь представника замовника, у присутності якого проводиться обстеження, що фіксується на абрисі (в ескізі), складеному згідно з додатком 3 до цієї Інструкції. Пунктом 2.2 врегульовано, що технічна інвентаризація проводиться в натурі з використанням копій планів об`єкта благоустрою, знятих з наявних планів, геодезичних матеріалів, креслень, проектів, графічних матеріалів, а також копій інвентаризаційних справ об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою, інженерних мереж, що розміщені на об`єкті благоустрою, тощо. У разі відсутності планів здійснюється зйомка об`єкта благоустрою.
Аналіз вищевказаних норм законодавства чітко вказує на те, що інвентаризація та паспортизація ігрового майданчика може бути здійснена лише на відповідній місцевості в натурі шляхом обстеження. Однак, у зв`язку з тим, що територія Мирненської громади перебуває у тимчасовій окупації військами рф, дата деокупація території невідома, то затвердити план інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого ігрового майданчику розташованого по вул. Шевченко в селі Преображенка Скадовського району Херсонської області, виконання якого має бути здійснено з дотриманням строків, наразі, неможливо.
З урахуванням наведеного суд дійшов висновку, що окупація території Мирненської селищної територіальної громади, є саме тими обставинами, що об`єктивно роблять неможливим виконання зазначеного судового рішення.
З огляду на зазначене, заява Мирненської селищної ради Скадовського району Херсонської області про відстрочення виконання рішення суду підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.248, 256, 378 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву Мирненської селищної ради Скадовського району Херсонської області про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі № 540/1922/21 задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 року у справі № 540/1922/21 за позовною заявою виконуючого обов`язки керівника Скадовської окружної прокуратури Херсонської області до Мирненської селищної ради Каланчацького району Херсонської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії до деокупації території Мирненської селищної територіальної громади.
Ухвала суду набирає законної сили у строк та порядок визначений ст. 256 КАС України та оскаржується у строк та порядок встановлений ст. ст. 293- 295 КАС України.
Суддя Токмілова Л.М.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121225133 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні