Постанова
від 27.08.2024 по справі 600/8058/23-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 600/8058/23-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Лелюк О.П.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

27 серпня 2024 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Курка О. П. Боровицького О. А. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства "Чернівецький цегельний завод №1" на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17 травня 2024 року у справі за адміністративним позовом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях до приватного акціонерного товариства "Чернівецький цегельний завод №1", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У грудні 2-23 рокуРегіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях звернулося до суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства «Чернівецький цегельний завод №1» про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, у якому просило:

- визнати протиправною бездіяльність Приватного акціонерного товариства «Чернівецький цегельний завод № 1» в частині невжиття заходів щодо приведення в стан готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища №96042, що розташоване за адресою: Чернівецька обл. м.Чернівці, вул.Зелена, 3;

- зобов`язати Приватне акціонерне товариство «Чернівецький цегельний завод № 1» привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту - сховище №96042, що розташоване за адресою: Чернівецька обл. м.Чернівці, вул.Зелена, 3, з метою використання їх за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, щоУказом Президента України від 26.06.2023 №353/2023 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 23.06.2023 «Щодо результатів оперативних обстежень об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту та вирішення проблемних питань щодо укриття населення», відповідно до якого визначено статус об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту як таких, що мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення, зобов`язано забезпечити утримання у постійній готовності наявних захисних споруд цивільного захисту та вжити заходів щодо нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту з метою забезпечення укриття персоналу об`єктів критичної інфраструктури та суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, шляхом будівництва нових захисних споруд цивільного захисту, а також обстеження та пристосування споруд підземного простору для укриття працівників. З метою виконання пункту 2 розділу VI Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України 09.07.2018 №579 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за №879/32331), на виконання листа Чернівецького районного управління Головного Управління ДСНС України у Чернівецькій області № 20/854 від 30.05.2023, робочою групою за участю представників Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернівецькій області РВ ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, Чернівецького районного управління Головного Управління ДСНС України у Чернівецькій області, Управління цивільного захисту населення Чернівецької ОДА, Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Чернівецької міської ради 10.08.2023 здійснено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища №96042 (м.Чернівці, вул.Зелена, 3), яке у процесі приватизації не увійшло до статутного капіталу ВАТ „Чернівецький цегельний завод №1 (ПрАТ „Чернівецький цегельний завод №1), але залишилося перебувати на його балансі. Відповідно до вищевказаного акту за результатом оцінки стану готовності ЗСЦЗ сховище №96042 оцінюється як не готове до використання за призначенням. Робочого групою позивача було рекомендовано відповідачу вжити всіх можливих заходів щодо забезпечення приведення сховища №96042 у належний стан до використання за призначенням. Однак ПрАТ «Чернівецький цегельний завод №1» допустило бездіяльність щодо утримання захисної споруди цивільного захисту - сховища №96042 у належному стані, що у свою чергу, створює загрозу для життя та здоров`я цивільного (мирного) населення через неможливість їх укриття у разі військової (терористичної) небезпеки.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 17 травня 2024 року позовні вимоги задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасуватиоскаржуване рішення та ухвалити нове, яким в задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судомпершої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно Реєстру майна, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, обліковується об`єкт державної власності - сховище № 96042 (м.Чернівці, вул.Зелена, 3), який у процесі приватизації не увійшов до статутного капіталу ВАТ „Чернівецький цегельний завод №1 (ПрАТ), однак залишився перебувати на його балансі.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 14.02.2012р. №94/3 регіональному відділенню ФДМУ по Чернівецькій області видане свідоцтво від 17.02.2012 року про право власності на нерухоме майно - приміщення І - ХІ в будівлі літ. А (сховище № 96042) загальною площею 145,80 кв.м., що розташована за адресою: Чернівецька область, м.Чернівці, вул.Зелена, 3.

Відповідно до вказаного свідоцтва власником сховища № 96042 є Держава Україна в особі Фонду державного майна України, в оперативному управлінні Регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області.

Листом №20/854 від 30 травня 2023 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області повідомило Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернівецькій області Регіонального відділення ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях про те, що на виконання Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, які затверджені наказом МВС України від 09.07.2018 № 579 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 р. за № 880/32332), необхідно здійснити оцінку стану готовності захисних споруд цивільного захисту на території Чернівецької ТГ, власником (балансоутримувачем) яких є ФДМУ, та проінформувати Чернівецьке районне управління Головного Управління ДСНС України у Чернівецькій області про результати здійсненої оцінки з наданням копії акту встановленої форми.

10 серпня 2023 року робочою групою за участю представників Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернівецькій області РВ ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, Чернівецького районного управління Головного Управління ДСНС України у Чернівецькій області, Управління цивільного захисту населення Чернівецької ОДА, Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Чернівецької міської ради здійснено оцінку стану готовності захисної споруди цивільного захисту - сховища №96042 (м.Чернівці, вул.Зелена, 3), балансоутримувачем якого є ПрАТ „Чернівецький цегельний завод №1, про що складено акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту №96042.

Відповідно до даного акту за результатом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховище - №96042 оцінене як не готове до використання за призначенням, у розділі «Рекомендації» зазначено: «Щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: балансоутримувачу ПрАТ «Чернівецький цегельний завод №1» вжити всіх можливих заходів щодо забезпечення приведення сховища №96042 у належний стан до використання за призначенням, зокрема, відкачати воду, провести поточний ремонт усіх приміщень, відновити системи життєзабезпечення відновити інженерне обладнання тощо.

Відповідно до вимог законодавства інформацію щодо організації виконання рекомендацій комісії балансоутримувачу у місячний термін з дня отримання даного акту необхідно подати до Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернівецькій області РВ ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, Чернівецького районного управління Головного управління ДСНС України у Чернівецькій області, Чернівецької міської ради, Чернівецької ОВА.

Листом №11-122-О1188 від 17 серпня 2023 року Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях повідомило ПрАТ «Чернівецький цегельний завод №1» щодо здійснення оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту №96042 та про необхідність організації виконання відповідачем рекомендацій комісії шляхом подання такої інформації до Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернівецькій області РВ ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, Чернівецького районного управління Головного управління ДСНС України у Чернівецькій області, Чернівецької міської ради, Чернівецької ОВА у визначений актом оцінки термін. Також проінформовано, що Фондом державного майна України листом від 14.08.2023 №10-24-20394 зобов`язано Регіональне відділення ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, у разі відмови балансоутримувачем чи не реагування ним на звернення регіонального відділення щодо приведення захисної споруди цивільного захисту у готовність, забезпечити вжиття вичерпних заходів, зокрема шляхом проведення позовної роботи.

Відповідь від ПрАТ «Чернівецький цегельний завод №1» до Регіональне відділення Фонду Державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях на вказаний лист не надходило, як і не надходило інформації щодо виконання рекомендацій комісії, зазначених у акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту №96042 від 10.08.2023 року до Управління забезпечення реалізації повноважень у Чернівецькій області РВ ФДМУ по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, Чернівецького районного управління Головного управління ДСНС України у Чернівецькій області, Чернівецької міської ради, Чернівецької ОВА.

За таких обставин позивач звернувся до суду з цим позовом.

Крім цього, з матеріалів справи вбачається, що 29 січня 2024 року, тобто після звернення до суду з даним позовом, відповідач звернувся до Головного управління ДСНС у Чернівецькій області із заявою, в якій просив виключити із фонду захисних споруд сховище №96042, що перебуває на балансі ПрАТ «Чернівецький цегельний завод №1», розташоване за адресою: м.Чернівці, вул.Зелена,3.

Про результат розгляду указаної заяви учасники справи не повідомили, відповідних доказів у передбачені законом строки до суду не подано.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що керівники підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності та господарювання, на балансі яких знаходяться захисні споруди, забезпечують її належний технічний стан i готовність до укриття населення.

Колегія суддів погоджується із таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статі 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

В подальшому Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", продовжено строк дії воєнного стану з 05 годин 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.

Указами Президента України №133/2022 від 14.03.2022, №259/2022 від 18.04.2022, №341/2022 від 17.05.2022, №573/2022 від 12.08.2022, №757/2022 від 07.11.2022, №58/2023 від 06.02.2023, №254/2023 від 01.05.2023, №451/2023 від 26.07.2023, №734/2023 від 06.11.2023, № 49/2024 від 05.02.2024 строк дії воєнного часу продовжувався.

Відповідно до статті 2 Закону України Про оборону України оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно статтею 3 Закону України Про оборону України підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс ЦЗ) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно до статті 4 Кодексу ЦЗ, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних запобігання виникненню таких ситуацій та інших небезпечних подій, ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у 1 сфері пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу ЦЗ громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу ЦЗ для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі Порядок №138), визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до частини восьмої 8 статті 32 Кодексу ЦЗ, пункту 9 Порядку №138 утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням і здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони (перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У відповідності до пункту 3 Порядку №138 балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно пункту 10 Порядку №138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття заселення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у Готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті західної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 Кодексу ЦЗ визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій, забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту.

Згідно пункту 11 Порядку №138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Відповідно до пункту 1 Розділу І Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимоги).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).

Відповідно підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувач і здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).

Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення , фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану і готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого, інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди. За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може фути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використанню за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готового або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основ них недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п.8 ст.32 Кодексу та п.9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138.

З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що систематичне невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення захисних споруд цивільного захисту, балансоутримувачем яких є Приватне акціонерне товариство «Чернівецький цегельний завод №1», до стану готовності, суперечать інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічних висновків притримується і Верховний Суд у справі №826/12192/16 постанова від 03.10.2018 та у справі №820/5164/15 постанова від 25.07.2019.

Вказане вище свідчить про допущену бездіяльність Приватним акціонерним товариством «Чернівецький цегельний завод №1» щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності захисної споруди: - №96042, за адресою: м.Чернівці, вул.Зелена, 3, з метою використання їх за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018

Колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для визнання протиправною бездіяльність Приватного акціонерного товариства «Чернівецький цегельний завод №1» щодо не вжиття заходів по приведенню у стан готовності захисної споруди (сховища) протирадіаційного укриття №96042, за адресою: м.Чернівці, вул.Зелена, 3, з метою використання її за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 та зобов`язання Приватного акціонерного товариства «Чернівецький цегельний завод №1» привести у стан готовності захисну споруду (сховище) протирадіаційного укриття №96042, за адресою: м.Чернівці, вул.Зелена, 3, з метою використання їх за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.

Доводи апеляційної скарги, колегія суддів не приймає до уваги, оскільки, як убачається з матеріалів справи, встановлені органом контролю порушення тривалий час не були усунені, при цьому, незважаючи на постійну загрозу з боку російської федерації щодо початку повномасштабного вторгнення на територію України, належна увага утриманню захисної споруди цивільного захисту у стані готовому до використання за призначенням відповідачем як балансоутримувачем не була приділена, підприємством не вживались належні заходи з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства вказаної вище споруди за адресою: м.Чернівці, вул.Зелена, 3.

З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що заявлені вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Отже, ст.2 КАС України та ч.4 ст.242 КАС України вказують, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.

За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Відповідно до п.2 ч.5ст.328 КАС Українине підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цьогоКодексурозглядаються за правилами загального позовного провадження).

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства "Чернівецький цегельний завод №1" залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17 травня 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Курко О. П. Боровицький О. А.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено29.08.2024
Номер документу121227416
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —600/8058/23-а

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 07.01.2025

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Постанова від 27.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 17.05.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні