УХВАЛА
23 серпня 2024 року
м. Київ
справа №320/912/23
адміністративне провадження № К/990/32952/24
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Ханової Р. Ф.,
суддів - Гончарової І. А., Хохуляка В. В.,
перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві
на рішення Київського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року
та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2024 року
у справі №320/912/23
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альціон»
до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
УСТАНОВИВ:
До Верховного Суду надійшла касаційна скарга Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2024 року у справі №320/912/23, предметом спору у якій є визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: від 30.09.2022 №7412318/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №5 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412316/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №6 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412313/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №7 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412315/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №8 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412317/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №9 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412312/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №1 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412311/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №2 від 12.10.2021;від 30.09.2022 №7412314/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №3 від 12.10.2021; від 30.09.2022 №7412310/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №4 від 12.10.2021; від 07.10.2022 №7443862/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №2 від 06.12.2021; від 07.10.2022 №7443864/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №3 від 06.12.2021; від 07.10.2022 №7443863/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №4 від 06.12.2021; від 07.10.2022 №7443860/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №1 від 06.12.2021; від 07.10.2022 №7443865/36592859 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Альціон» №5 від 09.12.2021; від 07.10.2022 №7443861/36592859 про відмову в реєстрації розрахунку коригування ТОВ «Альціон» №6 від 09.12.2021; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №5 від 12.10.2021, датою його фактичного подання 23.10.2021; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №6 від 12.10.2021, датою його фактичного подання 23.10.2021; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №7 від 12.10.2021, датою його фактичного подання 23.10.2021; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №8 від 12.10.2021, датою його фактичного подання 23.10.2021; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №9 від 12.10.2021, датою його фактичного подання 23.10.2021; податкову накладну ТОВ «Альціон» №1 від 12.10.2021, датою її фактичного подання 23.10.2021; податкову накладну ТОВ «Альціон» №2 від 12.10.2021, датою її фактичного подання 23.10.2021; податкову накладну ТОВ «Альціон» №3 від 12.10.2021, датою її фактичного подання 23.10.2021;податкову накладну ТОВ «Альціон» №4 від 12.10.2021, датою її фактичного подання 23.10.2021; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №2 від 06.12.2021, датою його фактичного подання 04.01.2022; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №3 від 06.12.2021, датою його фактичного подання 04.01.2022; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №4 від 06.12.2021, датою його фактичного подання 04.01.2022; податкову накладну ТОВ «Альціон» №1 від 06.12.2021, датою її фактичного подання 30.12.2021; розрахунок коригування ТОВ «Альціон» №6 від 09.12.2021, датою його фактичного подання 04.01.2022; податкову накладну ТОВ «Альціон» №5 від 09.12.2021, датою її фактичного подання 30.12.2021.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року, ухваленим за наслідками розгляду справи в порядку спрощеного провадження, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2024 року, позов задоволено.
У касаційній скарзі скаржник, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення Київського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2024 року у справі №320/912/23, ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою Суд виходить з наступного.
Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
В свою чергу, відповідно до пункту другого частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовної практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Згідно з положеннями частини четвертої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує: для юридичних осіб - п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; для фізичних осіб та фізичних осіб - підприємців - вісімдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу.
У цій справі, суд першої інстанції, врахувавши вимоги частин третьої та четвертої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження. Предмет спору цієї справи не містить ознак, за яких її не можна було розглядати за правилами спрощеного провадження.
Обґрунтовані посилання на існування обставин передбачених підпунктами "а"-"г" пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України у касаційній скарзі відсутні. Доводи касаційної скарги фактично зводяться до незгоди скаржника із ухваленими рішеннями, переоцінки встановлених судами обставин та досліджених ними доказів, що виходить за межі касаційного перегляду, які визначені статтею 341 КАС України.
Згідно з пунктом першим частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись статтями 328, 333, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 25 грудня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2024 року у справі №320/912/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альціон» до Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС України, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
СуддіР.Ф. Ханова І.А. Гончарова В.В. Хохуляк
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2024 |
Оприлюднено | 28.08.2024 |
Номер документу | 121228548 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Ханова Р.Ф.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні