ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84
УХВАЛА
"26" серпня 2024 р. Справа № 924/776/24
м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В., розглянувши матеріали
за заявою комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради
про відкриття провадження у справі про банкрутство
комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради
встановив: до Господарського суду Хмельницької області надійшла заява комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради про відкриття провадження у справі про його банкрутство.
Відповідно до ч. 6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
При цьому згідно з ч. 3 ст. 37 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд залишає без руху заяву про відкриття провадження у справі з підстав, передбачених ст. 174 ГПК України, з урахуванням вимог цього Кодексу.
Статтею 174 ГПК передбачено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у ст. ст. 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної зави постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Таким чином, заява про відкриття провадження у справі про банкрутство повинна відповідати як вимогам Кодексу України з процедур банкрутства до такої заяви, зокрема ст. 34 цього Кодексу, так і вимогам ст. ст. 162, 164, 172 ГПК України.
За приписами ч. 1 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства заява про відкриття провадження у справі про банкрутство подається кредитором, боржником або Національним банком України у випадках, передбачених цим Кодексом, у письмовій формі та повинна містити, з-поміж іншого, перелік документів, що додаються до заяви.
Так, у списку додатків до заяви заявником зазначено, зокрема довіреність, що засвідчує повноваження представника (електронна довіреність сформована в системі "Електронний суд" як керівника боржника) (п. 3), копію довідки щодо обтяження (перелік комунального майна, яке належить комунальному підприємству "Тепловик" Теофіпольської селищної ради і було описане податковим керуючим згідно акту опису №342/17 від 30.03.2023 як податкова застава) (п. 10), копію рішення Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2019 у справі №924/706/19 (п. 59). Однак додатків з такими назвами серед доданих документів відсутні, що підтверджується актом Господарського Суду Хмельницької області від 23.08.2024.
Водночас до заяви додано додатки, які у переліку документів, що додаються до заяви, не зазначені, а саме: витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, довідку про наявну заборгованість комунального підприємства "Тепловик" перед постачальниками товарів та послуг, довідку про наявну заборгованість комунального підприємства "Тепловик" перед Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області, переліку комунального майна, яке безоплатно передається з балансу комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на баланс та в господарське відання комунальному підприємству "Теофіпольлісвод" Теофіпольської селищної ради згідно з рішенням Теофіпольської селищної ради від 29.04.2022 №11-22/2022 (Додаток 1), переліку комунального майна, яке безоплатно було передано з балансу комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на баланс комунальному підприємству "Теофіпольлісвод" Теофіпольської селищної ради згідно з рішенням Теофіпольської селищної ради від 24.06.2022 №18-24/2022, переліку комунального майна, яке безоплатно передається з балансу комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради на баланс Теофіпольської селищної ради згідно з рішенням Теофіпольської селищної ради від 24.06.2022 №17024/2022 (Додаток 1), рішення Теофіпольської селищної ради від 24.06.2022 №19-24/2022 "Про ліквідацію комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради" з додатком, податкове повідомлення-рішення від 06.12.2022 №7409/2201-0710, податкове повідомлення-рішення від 06.12.2022 №7411/2201-0710.
Крім того, частина додатків додана до заяви у непридатному для читання вигляді, зокрема, копія позовної заяви Теофіпольського комунального підприємства "Теофіпольлісвод" в частині доданих до неї копій накладних (непридатний для читання зміст накладних) та копія ухвали Господарського суду Хмельницької області про залишення позовної заяви без розгляду від 02.10.2019 у справі №924/721/19 (копія ухвали не містить її повного тексту).
Частиною 3 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що до заяви боржника про відкриття провадження у справі про банкрутство додаються:
довіреність чи інший документ, що засвідчує повноваження представника, якщо заяву підписано представником;
докази загрози неплатоспроможності;
докази авансування винагороди арбітражному керуючому трьох розмірів мінімальної заробітної плати за три місяці виконання повноважень;
установчі документи боржника - юридичної особи;
бухгалтерський баланс боржника на останню звітну дату;
перелік кредиторів боржника, вимоги яких визнаються боржником, із зазначенням загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, а також щодо кожного кредитора - ім`я або найменування, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), сума грошових вимог (загальної суми заборгованості, заборгованості за основним зобов`язанням та суми неустойки (штрафу, пені) окремо), підстави виникнення зобов`язань, а також строк їх виконання згідно із законом або договором;
перелік майна боржника із зазначенням його балансової вартості та місцезнаходження, а також загальна балансова вартість майна;
перелік майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб, його місцезнаходження, вартість, а також інформація про кредиторів, на користь яких вчинено обтяження майна боржника, - ім`я або найменування, місцезнаходження або місце проживання, ідентифікаційний код юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), сума грошових вимог, підстави виникнення зобов`язань, а також строк їх виконання згідно із законом або договором;
довідка органів приватизації (органів, уповноважених управляти об`єктами державної власності) про наявність або відсутність на балансі підприємства, щодо якого подано заяву про відкриття провадження у справі, державного майна, що в процесі приватизації (корпоратизації) не увійшло до його статутного капіталу;
перелік осіб, які мають невиконані зобов`язання перед боржником, із зазначенням вартості таких зобов`язань, строку виконання та підстав виникнення;
відомості про всі рахунки у депозитарних установах боржника, відкриті в банках та інших фінансово-кредитних установах, їх реквізити;
відомості про всі рахунки, на яких ведеться облік прав на цінні папери, що належать боржнику, їх реквізити;
відомості про всі рахунки, електронні гаманці, відкриті у небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей, що належать боржнику, їх реквізити;
протокол загальних зборів (конференції) працівників боржника, відповідне рішення первинної профспілкової організації боржника (за наявності кількох первинних організацій - їхнє спільне рішення) про обрання представника працівників боржника для участі у справі, якщо такі збори (конференція) відбулися до подання заяви боржника до господарського суду;
копія спеціального дозволу на провадження діяльності, пов`язаної з державною таємницею, та довідка про наявність у боржника матеріальних носіїв секретної інформації (технічної документації, виробів, дослідних зразків тощо);
рішення вищого органу управління боржника, а стосовно боржника - державного підприємства або господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, - органу (суб`єкта), уповноваженого управляти державним майном про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі;
інші документи, що підтверджують неплатоспроможність боржника.
Однак заявником не дотримано вимог ч. 3 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства, зокрема, не зазначено загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, а також щодо кожного кредитора - загальної суми заборгованості, заборгованості за основним зобов`язанням та суми неустойки (штрафу, пені) окремо.
При цьому щодо кредиторів: - ГУ ДПС у Хмельницькій області - не зазначено строку виконання його вимог згідно із законом або договором. Так, заявником зазначено термін погашення вимог ГУ ДПС у Хмельницькій області як "протягом 10 робочих днів, наступних за днем узгодження", проте, як убачається зі змісту доданих до заяви податкових повідомлень-рішень, строк у 10 робочих днів, наступних за днем узгодження, застосовується для випадків проведення адміністративного або судового оскарження; - Теофіпольського комунального підприємства "Теофіпольлісвод" - не зазначено строку виконання його вимог згідно із законом або договором.
З приводу переліку майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб, суд зауважує, що заявником не зазначено підстав виникнення відповідних зобов`язань, а також строку їх виконання згідно із законом або договором.
Також, оскільки ч. 3 ст. 34 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено подання заявником інших документів, що підтверджують неплатоспроможність боржника, а заявник посилається на судові рішення про стягнення з нього заборгованості, доцільним є надання доказів у підтвердження стану виконання таких судових рішень.
Як зазначалося вище суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху (ч. 1 ст. 174 ГПК України).
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху (ч. 2 ст. 174 ГПК України).
Також суд зауважує, що згідно з ч. ч. 3, 4 ст. 174 ГПК України якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 176 цього Кодексу. У разі не виконання вимог ухвали у визначений строк, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута заявнику.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 34, 37 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 42, 162, 164, 174, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради про відкриття провадження у справі про банкрутство комунального підприємства "Тепловик" Теофіпольської селищної ради залишити без руху, надавши заявнику строк у п`ять днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків, а саме: зазначення переліку документів, які фактично додані до позовної заяви, та надання додатків, які не були додані до позовної заяви (електронна довіреність сформована в системі "Електронний суд" як керівника боржника) (п. 3), копія довідки щодо обтяження (перелік комунального майна, яке належить комунальному підприємству "Тепловик" Теофіпольської селищної ради і було описане податковим керуючим згідно акту опису №342/17 від 30.03.2023 як податкова застава) (п. 10), копія рішення Господарського суду Хмельницької області від 01.10.2019 у справі №924/706/19); надання придатних до читання копій накладних (додатки до позовної заяви ТКП "Теофіпольлісвод") та ухвали Господарського суду Хмельницької області від 02.10.2019 у справі №924/721/19; надання переліку кредиторів боржника, вимоги яких визнаються боржником, із зазначенням загальної суми грошових вимог усіх кредиторів, а також щодо кожного кредитора - суми грошових вимог (загальної суми заборгованості, заборгованості за основним зобов`язанням та суми неустойки (штрафу, пені) окремо), підстав виникнення зобов`язань, а також строку їх виконання згідно із законом або договором (зазначення конкретної дати), а також переліку майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб, із зазначенням підстав виникнення зобов`язань, а також строку їх виконання згідно із законом або договором (з урахуванням мотивувальної частини цієї ухвали); надання доказів у підтвердження стану заборгованості за судовими рішеннями, зазначеними у заяві, про стягнення заборгованості із заявника.
Ухвала набирає законної сили 26.08.2024, оскарженню не підлягає.
СуддяВ.В. Виноградова
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121228946 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні