Постанова
від 06.08.2010 по справі 2а-7680/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01025,  м. Київ,  вул. Десятинна,  4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 06 серпня 2010 року               13:59           № 2а-7680/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді  Власенкової О.О., при секретарі судового засідання  Чернишевій О.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

Прокурора Святошинського району м. Києва в інтересах держави в

особі Київського міського відділення Фонду соціального захисту

інвалідів   

до відповідача

Підприємства з іноземними інвестиціями - Товариства з обмеженою

відповідальністю "Альтіс-Гласс"

про

стягнення коштів у розмірі 35 773,40грн.,

Обставини справи:

Прокурор Святошинського району міста Києва в інтересах держави в особі Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Підприємства з іноземними інвестиціями -  Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтіс-Гласс", в якій просить стягнути з відповідача адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2009 рік у розмірі 35 560 грн. та пені у розмірі 213, 40 грн., що разом складає 35 773, 40 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами перевірки Підприємства з іноземними інвестиціями - Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтіс-Гласс" позивачем встановлено, що всупереч вимогам Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", відповідач у 2009 році не працевлаштував відповідно до нормативу 2 інвалідів. За невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідачу нараховано для сплати адміністративно-господарські санкції у розмірі 35 560 грн. та пеню за порушення строків сплати зазначеної суми у розмірі 213, 40 грн., що разом складає  35 773, 40 грн.

Добровільно в установлений строк відповідач вищевказану суму не сплатив, тому позивач просить суд стягнути ці кошти в примусовому порядку.

Відповідач заперечення на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, хоча  про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до статті 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних у ній доказів.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 06 серпня 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представника позивача, Окружний адміністративний  суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:      

Прокуратурою району була проведена перевірка відповідача, якою встановлено, що відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік - по формі 10-ПІ (поштова-річна), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42 в структурі відповідача середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу складає 69 осіб.

Протягом 2009 року відповідач мав влаштувати 3-х інвалідів, про те влаштовано лише 1 інваліда.

До Святошинського районного центу зайнятості відповідач щодо наявних вакансій для працевлаштування інвалідів не звертався.

Проаналізувавши матеріали справи, пояснення представника позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з таких підстав.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі –Закон).

Частиною 1 статті 4 Закону передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові та соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченню, посильній трудовій та громадській діяльності.

Відповідно до положень частини 1 та 2 статті 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною 1 цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робочих місць відповідно до змісту частини 5 статті 19 Закону вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

До виконання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною 1 цієї статті, може бути зараховано забезпечення роботою інвалідів на підприємствах, в організаціях громадських організацій інвалідів шляхом створення господарських об'єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів з метою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань –визначено частиною 6 статті 19 Закону.

Статтею 20 зазначеного Закону встановлено обов’язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Частинами 3 та 4 статті 20 передбачено, що сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині 1 цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною 1 статті 19 Закону України. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом (частина 5 статті 20 Закону).

Відповідно до частини 8 статті 20 Закону порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 2 "Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 № 70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.  

Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Міністерством праці та соціальної політики України за погодженням з Держкомстатом.

Подання звітності до центрів зайнятості передбачено законодавчо і не звільняє підприємство від обов’язку працевлаштувати інвалідів або сплатити адміністративно-господарські штрафні санкції за невиконання 4% нормативу працевлаштування інвалідів.

Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, розмір середньої річної заробітної плати у відповідача становить  17 780 грн., у зв’язку з чим позовні вимоги про стягнення  35 560 грн. адміністративно–господарських санкцій та  213, 40 грн. пені вбачаються обґрунтованими.

Відповідно до пункту 3 частини 4 Положення про Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів відділення відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та за своєчасним перерахуванням адміністративно-господарських санкцій, що надходять від підприємства за недодержання ним цього нормативу.

У разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

Ураховуючи всі наведені обставини суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Підприємства з іноземними інвестиціями - Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтіс-Гласс" (місто Київ, вул. Качалова, 5, код ЄДРПОУ 31280745) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (03150, місто Київ, вул. Боженко, 86-Б, р/р 31219230700001 в банку ГУ УДК у місті Києві, МФО 820019) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів за 2009 рік, у розмірі 35 773, 40 грн. (тридцять п`ять тисяч сімсот сімдесят три грн. 40 коп.)

Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями    185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Суддя                                                                                                О.О. Власенкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.08.2010
Оприлюднено11.11.2010
Номер документу12123868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7680/10/2670

Ухвала від 19.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 06.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Власенкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні