Рішення
від 27.08.2024 по справі 904/2403/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.08.2024м. ДніпроСправа № 904/2403/24

за позовом Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури, м. Івано-Франківськ в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України, м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12", м. Дніпро

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ

про стягнення 481 185,00 грн, -

Суддя Бажанова Ю.А.

Секретар судового засідання Григорчук М.І.

Представники:

від прокуратури: Шустова В.А., службове посвідчення № 069879, прокурор

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

від третьої особи: не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

Заступник керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12" (попередня назва - Товариство з обмеженою відповідальністю "Екотехноінвест"), в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Екотехноінвест" (код ЄДРПОУ 34933742) на користь Міністерства освіти і науки (код ЄДРПОУ 02125266) грошові кошти в сумі 481 185, 00 грн.

Судові витрати просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що сторонами договору при укладенні восьми додаткових угод до договору про закупівлю природного газу № 161Т/20 не дотримано вимог законодавства, та порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі", що призвело до безпідставного збільшення ціни за одиницю товару.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 05.10.2023 у справі № 909/403/23 визнано недійсними додаткові угоди № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020 як такі, що укладені з порушенням істотних умов договору та вимог частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" внаслідок чого збільшено ціну за одиницю газу з 4390,00 грн з ПДВ до 9073, 18 грн з ПДВ, тобто на 106,7% більше від визначеної договором ціни.

Водночас, зайво сплачені кошти у розмірі 481 185,00 грн (сплачені внаслідок безпідставного збільшення вартості за одиницю товару) залишились не стягнутими.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 20.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11.07.2024 о 09:30год; залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (код ЄДРПОУ 02125266).

Копія ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 20.06.2024 у справі №904/2403/24 була направлена на адресу Товариства з обмеженої відповідальності "Квінтіс Пром 12" якою, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є: (49031, м. Дніпро, проспект Олександра Поля, буд.59, номер поштового трекінгу 0600277004663) повернулася за зворотною адресою з відміткою пошти "адресат відсутній за вказаною адресою.".

Відповідно до частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення: є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 20.06.2024 у справі №904/2403/24 відповідачу встановлений строк на подання відзиву на позов протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

У судовому засіданні, яке відбулося 11.07.2024, господарським судом оголошено перерву до 30.07.2024.

У судовому засіданні, яке відбулося 16.07.2024 з`явився представник прокуратури.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2024 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в засіданні на 27.08.2024.

Копія ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 30.07.2024 у справі №904/2403/24 була направлена Товариству з обмеженої відповідальності "Квінтіс Пром 12" (49031, м. Дніпро, проспект Олександра Поля, буд.59, номер поштового трекінгу 0600280097192) повернулася за зворотною адресою з відміткою пошти "адресат відсутній за вказаною адресою.".

У судове засідання, яке відбулось 27.08.2024, представник прокуратури підтримав позовні вимоги в повному обсязі, представники позивача та третьої особи не з`явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується довідками про доставлення електронного листа (ухвали господарського суду 30.07.2024) до електронних кабінетів Міністерства освіти і науки України та Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12" відзив на позов не подало.

Відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України у разі неподання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Згідно із частиною 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України, яка кореспондується із частиною 2 статті 178 цього Кодексу, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У судовому засіданні 27.08.024 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

ВСТАНОВИВ:

31.12.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Екотехноінвест" (на даний час назва Товариство з обмеженої відповідальності "Квінтіс Пром 12") (постачальник) та Державним вищим навчальним закладом "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" (споживач) укладений договір № 161Т/20 постачання природного газу, відповідно до пункту 1.1 якого постачальник зобов`язувалося поставити (передати у власність) Споживачу у січні-грудні 2021 році природний газ (за кодом ДК 021:2015 09210000-6 Газове паливо (09123000-7 природний газ)) належної якості в обсягах і порядку, передбаченому Договором, а Споживач зобов`язується прийняти і оплатити газ в розмірах, строки та порядку та на умовах передбачених Договором.

Плановий обсяг постачання газу - 320 000 куб. м. (пункт 1.2. договору).

Згідно з пунктом 2.1. договору ціна за 1000,0 куб. м. газу становить 3658,33 грн. (три тисячі шістсот п`ятдесят вісім гривень 33 копійок) без ПДВ, крім того ПДВ (20%) 731,67 грн., що разом з ПДВ складає 4 390,00 грн. (чотири тисячі триста дев`яносто гривень 00 копійок), в т.ч. тариф на транспортування природного газу.

Згідно з пунктом 2.2. Договору загальна вартість всього обсягу поставки складає 1404 800,00 грн.

У відповідності до пункту 2.5. Договору зміна ціни, природного газу визначається у додаткових угодах до даного Договору, погоджується сторонами до 20 - го числа місяця, що передує місяцю поставки та не може бути змінена після даного терміну, крім випадку передбаченого п. 2.6. з обов`язковим оформленням додаткової угоди.

Відповідно до пункту 2.6. зміна ціни на газ, що відбувається у зв`язку з набранням чинності відповідних нормативно правових актів органів державної влади України, Регулятором, збільшенням ціни реалізації газу газовидобувними підприємствами України, які впливають на ціну, є обов`язковою для розрахунків між Сторонами за даним Договором. У випадку зміни ціни на газ, у тому числі протягом місяця поставки, Споживач зобов`язаний перерахувати на рахунок Постачальника грошові кошти, у розмірі на який збільшилась вартість запланованого до поставки обсягу газу в термін згідно Розділу 3.

Пунктом 10.2. Договору визначено, що умови Договору може бути змінено на підставі нормативних актів Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, НКРЕКП або іншого органу, що регулюють відносини з поставок газу та правил роботи на ринку газу України, шляхом підписання відповідних додаткових угод.

Пунктом 11.1.(2) договору передбачено що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни за одиницю товару не застосовується у випадках змін умов договору про закупівлю газу.

Застосування даної підстави повинно підтверджуватись документами, які постачальник надає Споживачу, що посвідчуватимуть коливання ціни в тих розмірах, на які буде підвищена ціна товару. Зміна може бути підтверджена довідкою Торгово-промисловою палатою України та/або ДП "Держзовнішінформ". Постачальник також додатково може надати довідку іншого органу, установи чи організації, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни на ринку.

Відповідно до пунктів 5.2.2., 5.2.3. договору постачальник зобов`язується дотримуватись вимог Правил постачання природного газу, забезпечити постачання газу на умовах та обсягах, визначених договором.

Згідно з пунктом 10.1. договір набирає чинності з моменту його укладення, а в частині виникнення зобов`язань з придбання газу природного, його оплати, а також виникнення бюджетних зобов`язань - з дати встановлення Споживачу в установленому порядку відповідних бюджетних асигнувань у кошторисі з урахуванням статей 23 і 48 Бюджетного кодексу України та діє до 31.12.2021.

Відповідно до пункту 11.1. договору істотні умови договору про закупівлю не не можуть змінюватися після підписання цього Договору до повного виконання зобов`язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.

В подальшому, згідно додаткової угоди № 1/23Т/21 від 27.01.2021 сторонами за пропозицією Постачальника збільшено ціну природного газу з 4390,00 грн до 4 824,60 грн за 1 тис. куб. м., з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 4020,50 грн без ПДВ, в т.ч. тариф на транспортування природного газу.

Згідно з п. 2 додаткової угоди № 1/23Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання Сторонами.

Пунктом 3 додаткової угоди № 1 передбачено, що відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 01.01.2021.

Позивач зазначає, що за оголошеної потреби в закупівлі природного газу в обсязі 320 000 куб. м., з урахуванням збільшення ціни за 1 000 куб. м. до 4 824,60 грн, загальна вартість поставки товару становила б 1 543 872 000 грн, що є більшою сумою від остаточних пропозицій інших двох учасників відкритих торгів ТОВ "Івано-Франківськгаз Збут" і ТОВ "Сервіс Груп ЛТД".

Водночас, з метою приховання того, що об`єми постачання природного газу зменшились, у додатковій угоді не зазначено обсяг газу. Однак, розрахунковим методом, враховуючи загальну вартість договору 1 404 800,00 грн, встановлено, що обсяг поставки газу зменшено із 320,000 тис. куб. м. до 291,174 тис. куб. м., або на 9 %.

Також, згідно додаткової угоди № 2/24Т/21 від 27.01.2021 вартість природного газу збільшено із 4 824,60 грн до 5302,26 грн за 1 тис. куб. м., з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 4418,55 грн без ПДВ та 883,71 грн. ПДВ, в тому числі тариф на транспортування природного газу. Згідно з п. 2 додаткової угоди № 2/24Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 05.01.2021 (тобто ще до укладення додаткової угоди № 1/23Т/21 від 27.01.2021). У додатковій угоді, як і в попередній, не зазначено обсяг природного газу.

Однак, розрахунковим методом встановлено, що обсяг поставки газу знову зменшено із уже із 291,174 тис. куб. м. до 264,944 тис. куб. м, або ще на 9 %.

В подальшому, додатковою угодою № 3/25Т/21 від 28.01.2021, вартість природного газу знову збільшено із 5302,26 грн до 5827,20 грн за 1 тис.м3, з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 4856,00 грн без ПДВ, 971,20 грн. ПДВ, в тому числі тариф на транспортування природного газу.

Згідно з п. 2 додаткової угоди № 3/25Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 - відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 10.01.2021 (тобто на відносини, які виникли ще до укладення додаткових угод № 1/23Т/21 і №22/24Т/21).

Таким чином, за оголошеної потреби в закупівлі природного газу в обсязі 320 000 м. куб., з урахуванням збільшення ціни за 1 000 куб. м. до 5827,20 грн, загальна вартість поставки товару становила б 1 864 704,00 грн, що є більшою сумою від остаточних пропозицій трьох інших учасників відкритих торгів.

У додатковій угоді не зазначено обсяг природного газу. Однак, розрахунковим методом встановлено, що обсяг поставки газу зменшено із 264,944 тис. м3 до 241,076 тис. м3, знову на 9%.

На підставі додаткової угоди № 4/26Т/21 від 28.01.2021 вартість природного газу збільшено із 5827,20 грн за 1 тис. м3 до 6404,10 грн за 1 тис. м3, з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 5336,75 грн без ПДВ; 1067,35 грн ПДВ, в т.ч. тариф на транспортування природного газу.

Згідно з п. 2 додаткової угоди № 4/26Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 - відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 15.01.2021.

У додатковій угоді, як і в попередніх, не зазначено обсяг природного газу.

Однак, розрахунковим методом встановлено, що обсяг поставки газу зменшено із 241,076 тис. м3 до 219,359 тис. м3, або на 9%.

Згідно додаткової угоди № 5/36Т/21 від 01.02.2021, згідно якої вартість природного газу збільшено із 6404,10 грн за 1 тис. м3 до 7038,12 грн за 1 тис. м3, з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 5865,10 грн без ПДВ, 1173,02 грн - ПДВ, в т. ч. тариф на транспортування природного газу.

Згідно з п. 2 додаткової угоди № 5/36Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 - відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 20.01.2021.

Водночас, з метою приховання фактичного обсягу поставки природного газу, який зменшився у зв`язку із збільшенням ціни за одиницю товару, у додатковій угоді не зазначено обсяг природного газу. Однак, розрахунковим методом, враховуючи загальну вартість договору 1 404 800,00 грн, встановлено, що обсяг поставки газу зменшено знову із 219,359 тис. м3 до 199,598 тис. м3, або знову на 9,1 %.

01.02.2021 укладено додаткову угоду № 6/37Т/21, згідно якої знову у січні вартість природного газу збільшено із 7038,12 грн за 1 тис. м3 до 7500,00 грн за 1 тис. м3, з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу - 6250,00 грн. без ПДВ, 1250,00 грн - ПДВ, в т. ч. тариф на транспортування природного газу.

Згідно з п. 2 додаткової угоди № 6/37Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 - відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 25.01.2021. (тобто ще до укладення додаткової угоди № 5/36Т/21 від 01.02.2021)

Розрахунковим методом встановлено, що обсяг поставки газу зменшено знову із 199,598 тис. м3 до 187,307 тис. м3, або знову на 6,1 %.

19.04.2021 укладено додаткову угоду № 69Т/21, згідно якої вартість природного газу збільшено із 7500,00 грн за 1 тис. м3 до 8249,10 грн за 1 тис. м3, з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 6874,25 грн. без ПДВ, ПДВ 1374,85 грн, в т.ч. тариф на транспортування природного газу.

Згідно з п. 2 додаткової угоди №69Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 - відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 01.04.2021.

Розрахунковим методом встановлено, що обсяг поставки газу зменшено із 187,307 тис. куб. м. до 170,297 тис. куб. м., або знову на 9 %. 19.05.2021 укладено додаткову угоду № 76Т/21, згідно якої вартість природного газу збільшено із 8249,10 грн за 1 тис. м3 до 9073,18 грн за 1 тис. м3, з урахуванням ПДВ, у тому числі: ціна газу 7560,98 грн. без ПДВ, ПДВ 1512,20 грн, в т. ч. тариф на транспортування природного газу для внутрішніх точок входу і точок виходу в/з газотранспортну(ої) систему(и) та розподіл природного газу на 1000 кубічних метрів на добу становить за 1000 кубічних метрів на добу становить 163,89 з ПДВ.

Згідно з п. 2 додаткової угоди №76Т/21 всі інші умови договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання сторонами, а згідно з п. 3 - відповідно до ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України умови даної угоди розповсюджуються на відносини сторін, які виникли з 01.05.2021 .

Розрахунковим методом встановлено, що обсяг поставки газу зменшено із 170,297 тис. куб. м. до 154,830 тис. куб. м., або знову на 9,98 %.

Відповідно до додаткової угоди 98Т/21 від 22.07.2021 суму договору №161Т/20 на постачання природного договору від 31.12.2020 зменшено на 144 418, 05 грн. Загальна вартість Договору №161Т/20 складає 1 260 381,95 грн.

Згідно додаткової угоди № 100Т/21 від 23.07.2021 Договір № 161Т/20 на постачання природного газу від 31.12.2020 розірвано за взаємною згодою сторін у зв`язку з тим, що Постачальник не зможе постачати Споживачу природний газ по ціні Договору, без нанесення збитків Товариству, у зв`язку з різкою зміною кон`юнктури ринку природного газу.

Таким чином, згідно восьми укладених додаткових угод вісім разів змінено істотні умови Договору, шляхом збільшення ціни за одиницю товару, більш ніж удвічі, із 4390,00 грн до 9073,18 грн/1000 куб.м. газу, або на 106,7 %, та зменшено кількість товару із 320 000 куб.м. до 154,830 куб.м.

Згідно актів прийому-передачі природного газу позивачем сплачено відповідачу у 2021 році грошові кошти в сумі 1 260 381,95 грн. Зокрема, підставою для перерахування вказаних коштів були:

- платіжне доручення від 17.02.2021 № 168 на суму 51 891,08 грн та акт прийому-передачі природного газу від 15.02.2021 №330 (обсяг природного газу 10,75552 куб.м);

- платіжне доручення від 17.02.2021 № 169 на суму 57 028,56 грн та акт прийому_передачі природного газу від 15.02.2021 № 333 (обсяг природного газу 10,75552 куб.м);

- платіжне доручення від 17.02.2021 № 170 на суму 62 674,57 грн, акт прийому_передачі природного газу від 15.02.2021 № 336 (обсяг природного газу 10,75552 куб.м.);

- платіжне доручення від 17.02.2021 № 171 на суму 68 879,42 грн, та акт прийому_передачі природного газу від 15.02.2021 № 338 (обсяг природного газу 10,75552 куб.м);

- платіжне доручення від 17.02.2021 № 172 на суму 75 698,64 грн та акт прийому_передачі природного газу від 15.02.2021 № 339 (обсяг природного газу 10,75552 куб.м);

- платіжне доручення від 17.02.2021 № 173 на суму 80 666,40 грн та акт прийому_передачі природного газу від 15.02.2021 № 340 (обсяг природного газу 10,75552 куб.м);

- платіжні доручення від 17.03.2021 № 46 та № 322 на суму 174 256,00 грн і 315 563,46 та акт прийому-передачі природного газу від 16.03.2021 № 1698 (обсяг природного газу 65,30926 куб.м);

- платіжне доручення від 20.04.2021 № 553 на суму 218308,27 грн та акт прийому-передачі природного газу від 19.04.2021 № 2765 (обсяг природного газу 29,10777 куб.м);

- платіжне доручення від 14.05.2021 № 681 на суму 128 455,15 грн та акт прийому-передачі природного газу від 13.05.2021 № 3502 (обсяг природного газу 15,57202 куб.м);

- платіжне доручення від 14.06.2021 № 859 на суму 25 582,27 грн та акт прийому-передачі природного газу від 11.06.2021 № 4313 (обсяг природного газу 2,81955 куб.м);

- платіжне доручення від 13.07.2021 № 1012 на суму 1 378,13 грн та акт прийому-передачі природного газу від 12.07.2021 № 4874 (обсяг природного газу 0,15189 куб.м).

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 05.10.2023 у справі № 909/403/23, яке набрало законної сили, визнано недійсними додаткові угоди № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020.

Підставою визнання недійсними вказаних вимог є порушення істотних умов договору та вимог частини 5 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" внаслідок чого збільшено ціну за одиницю газу з 4390,00 грн з ПДВ до 9073,18 грн з ПДВ, тобто на 106, 7% більше від визначеної договором ціни.

Заступник керівника Івано-Франківської обласної прокуратури посилається на те, що зайво сплачені кошти за додатковими угодами № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020 у загальному розмірі 481 185, 00 грн залишились не стягнутими, тому просить стягнути їх з Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12", що і є причиною виникнення спору.

Предметом спору є стягнення зайво сплачені кошти у розмірі 481 185, 00 грн. за додатковими угодами № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020, які визнані рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 05.10.2023 у справі № 909/403/23 недійсними.

Предметом доказування у справі є обставини укладання договору №23 від 02.05.2022, додаткових угод № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020, факт поставки та оплати газу за вказаним договором, наявність / відсутність підстав для стягнення зайво сплачених коштів.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначаються Законом України "Про публічні закупівлі".

Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції (преамбула).

Відповідно до статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.

Забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом.

Згідно із частиною першою статті 628, статтею 629 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

За частиною другою статті 189 Господарського кодексу України (далі - ГК України) ціна є істотною умовою господарського договору.

Згідно з частиною першою статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до частини першої статті 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Згідно із частинами третьою, четвертою статті 653 Цивільного кодексу України у разі зміни договору зобов`язання змінюється з моменту досягнення домовленості про зміну договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Сторони не мають права вимагати повернення того, що було виконане ними за зобов`язанням до моменту зміни договору, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно із частинами першою, другою статті 334 Цивільного кодексу України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом. Переданням майна вважається вручення його набувачеві або перевізникові, організації зв`язку тощо для відправлення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов`язання доставки.

Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі Закон № 922-VIII) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону № 922-VIII передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.

Згідно Висновку Великої палати Верховного Суду про застосування пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі", який викладено у постанові від 24.01.2022 у справі № 922/2321/22 (провадження № 12-57гс23):

ціна товару є істотною умовою договору про закупівлю. Зміна ціни товару в договорі про закупівлю після виконання продавцем зобов`язання з передачі такого товару у власність покупця не допускається (п.88);

зміна ціни товару в бік збільшення до передачі його у власність покупця за договором про закупівлю можлива у випадку збільшення ціни такого товару на ринку, якщо сторони договору про таку умову домовились. Якщо сторони договору про таку умову не домовлялись, то зміна ціни товару в бік збільшення у випадку зростання ціни такого товару на ринку можлива, лише якщо це призвело до істотної зміни обставин, в порядку статті 652 Цивільного кодексу України, якщо вони змінилися настільки, що якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах (п.89);

у будь-якому разі ціна за одиницю товару не може бути збільшена більше ніж на 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами в договорі за результатами процедури закупівлі, незалежно від кількості та строків зміни ціни протягом строку дії договору. Тобто під час дії договору про закупівлю сторони можуть неодноразово змінювати ціну товару в бік збільшення за наявності умов, встановлених у статті 652 Цивільного кодексу України та пункті 2 частини п`ятої статті 41 Закону № 922-VIII, проте загальне збільшення такої ціни не повинно перевищувати 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами при укладенні договору за результатами процедури закупівлі (п.90).

В іншому випадку не досягається мета Закону № 922-VIII, яка полягає в забезпеченні ефективного та прозорого здійснення закупівель, створенні конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобіганні проявам корупції в цій сфері та розвитку добросовісної конкуренції, оскільки продавці з метою перемоги можуть під час проведення процедури закупівлі пропонувати ціну товару, яка нижча за ринкову, а в подальшому, після укладення договору про закупівлю, вимагати збільшити цю ціну, мотивуючи коливаннями ціни такого товару на ринку.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 05.10.2023 у справі № 909/403/23 недійсними додаткові угоди № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020.

Частиною 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді Іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Визнання недійсними додаткових угод № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020 не означає відсутність між сторонами договірних відносин, адже відносини між ними врегульовані договором, тобто зобов`язання є договірними. Тому отримана відповідачем оплата за товар, який не був ним поставлений, підлягає стягненню на підставі частини 1 статті 670 Цивільного кодексу України.

У частині 2 статті 712 Цивільного кодексу України передбачено, що до договору постачання застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до статті 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

У статті 669 Цивільного кодексу України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні. Відповідно до частини 1 статті 670 Цивільного кодексу України, якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.

Оскільки додаткові угоди № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020 є недійсними та не породжують правових наслідків, правовідносини між сторонами цього договору щодо ціни газу за договором постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020, мали регулюватись згідно з пунктом 2.1 цього договору, відповідно до якого ціна за одиницю природного газу складає 4 390,00 грн. з ПДВ.

Внаслідок укладення додаткових угод № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020 вартість природного газу за одиницю збільшено з 4 390,00 грн з ПДВ до 9073,18 грн з ПДВ, тобто на 106,7% більше від визначеної договором ціни.

Загальна вартість зайво сплачених коштів складає 481 185,00 грн (сплачені внаслідок безпідставного збільшення вартості за одиницю товару).

Зазначена сума обрахована як різниця між сумою коштів, які фактично перерахованою сумою коштів за природний газ по цінам згідно додаткових угод № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 та вартістю природного газу, виходячи з ціни з урахуванням змін, внесених додатковими угодою № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 до договору постачання природного газу №161Т/20 від 31.12.2020.

Відповідно до частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему країни, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Згідно статті 23 Бюджетного кодексу України усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Таким чином, з урахуванням вимог статей 3, 23 Бюджетного кодексу України, та вищевказаних роз`яснень безпідставно отримані відповідачем в результаті укладення додаткових угод, мають бути повернуті в дохід державного бюджету.

Як зазначалось раніше, на виконання умов вказаного договору Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника сплачені бюджетні кошти за поставлений природний газ, при цьому оплату проведено Державною казначейською службою України, що підтверджується відповідною відміткою на копіях платіжних доручень, які залучені до матеріалів справи.

Таким чином, у результаті підписання додаткових угод № 1/23Т/21, № 2/24Т/21, № 3/25Т/21, № 4/26Т/21, № 5/36Т/21, № 6/37Т/21, № 69Т/21, № 76Т/21 у надмірному розмірі сплачено на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12" бюджетні кошти у сумі 481 185,00 грн, чим порушено інтереси держави.

Відповідно до частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 1212 Цивільного кодексу України положення цієї глави застосовуються також до вимог про повернення виконаного за недійсним правочином.

Таким чином, грошові кошти в сумі 481 185,00 грн. є такими, що були безпідставно одержані відповідачем, підстава їх набуття відпала, а тому відповідач зобов`язаний повернути грошові кошти позивачу що відповідає приписам статей 216, 1212 Цивільного кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24.01.2024 у справі № 922/2321/22 (провадження №12-57гс23)).

За таких обставин, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо представництва прокурором інтересів держави в даній справі.

Прокурор посилається, серед іншого, на статтю 23 Закону України "Про прокуратуру", а також зазначає, що вже самого факту бездіяльності сільської ради для втручання прокурора є достатньо.

Наявність у позивача повноважень у сфері земельних правовідносин та прав для їх захисту, які за обставинами справи ними не здійснюються.

Як убачається з матеріалів справи Івано-Франківською обласною прокуратурою листом № 24-64ВИХ-24 від 07.02.2024 проінформовано Міністерство освіти і науки України щодо необхідності вжиття передбачених діючим законодавством заходів по стягненню зайво сплачених коштів. Однак, відповідних заходів не вжито.

Листом № 1/3746-24 від 04.03.2024 Міністерством освіти і науки України повідомлено, що ними не вживались заходи, спрямовані на забезпечення дотримання вимог законодавства під час укладення додаткових угод до договору на постачання природного газу № 161Т/20 від 31.12.2020 та просить вжити заходів спрямованих на захист інтересів держави.

Оскільки Міністерством освіти і науки України не вжито заходів щодо усунення порушень у судовому порядку, вбачаються підстави для представництва прокурором інтересів держави та звернення до суду із даним позовом.

Івано-Франківською обласною прокуратурою в порядку статті 23 Закону України "Про прокуратуру" 26.04.2024 направлено листа - повідомлення Міністерству освіти і науки України про намір подачі до Господарського суду Дніпропетровської області позовної заяви в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12" про стягнення коштів в сумі 481 185, 00 грн та здійснення представництва прокуратурою інтересів держави у даній справі.

Нездійснення захисту має прояв в пасивній поведінці Міністерства освіти і науки України - воно обізнане про порушення інтересу держави, має відповідні повноваження для їх захисту, але всупереч цим інтересам в розумні строки не здійснила належний захист інтересів держави, не використала надані їй повноваження.

Наведене узгоджується із правовою позицію Верховного Суду викладених у постановах від 17.02.2021 у справі № 912/738/20, від 18.06.2021 у справі № 927/491/19 та від 26.02.2019 у справі № 905/803/18.

Також у п. 5.6 постанови Верховного Суду від 16.04.2019 у справі № 910/3486/18 вказано, що представництво прокурором у суді законних інтересів держави здійснюється і у разі, якщо захист цих інтересів не здійснює, або неналежним чином здійснює відповідний орган. При цьому, прокурор не зобов`язаний встановлювати причини, за яких позивач не здійснює захист своїх інтересів.

Згідно з висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 26 травня 2020 року у справі № 912/2385/18 (провадження № 12-194гс19), прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого не звернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим (п. 43).

Отже, у цій справі прокурор, звертаючись з позовом до суду, дотримався передбачених чинним законодавством вимог для представництва інтересів держави.

Відповідно до частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (статті 76-79 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи викладене, господарський суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України "Про судовий збір".

Відповідно до статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб станом 01.01.2024 встановлено у розмірі 3028,00 грн.

Згідно з підпунктом 1 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

При поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору (частина 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір").

Сума судового збору за подання даного позову через систему "Електронний суд" складала 5 774,22 грн (481 185,00 грн. х 1,5% = 7 217,78 грн х* 0,8).

Разом з тим, при зверненні до господарського суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 7 217,78 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №839 від 22.05.2024.

Зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету України підтверджено випискою.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі, зокрема: зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Цією статтею унормовано підстави повернення судового збору, зокрема зазначено, що сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду.

Таким чином, підлягає поверненню з державного бюджету сума 1 443,56 грн (7 217,78 грн -5774,22 грн), як надмірно сплачена позивачем при зверненні з позовом до суду.

Оскільки на час ухвалення рішення у справі клопотання особи, яка сплатила судовий збір не подано, господарський суд під час ухвалення рішення не вирішує питання про повернення судового збору з Державного бюджету.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору за подання позову покладаються на відповідача у сумі 5 774,22 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Міністерства освіти і науки України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника про стягнення 481 185,00 грн задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12" (49031, м. Дніпро, проспект Поля Олександра, будинок 59; ідентифікаційний код 34933742) на користь Міністерства освіти і науки України (01135, м. Київ, проспект Перемоги, буд 10, ідентифікаційний код 38621185) 481 185,00 грн. надмірно отриманих коштів.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Квінтіс Пром 12" (49031, м. Дніпро, проспект Поля Олександра, будинок 59; ідентифікаційний код 34933742) на користь Івано-Франківської обласної прокуратури (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Грюнвальдська, буд. 11; ідентифікаційний код 03530483) 5 774,22 грн. витрат по сплаті судового збору

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 28.08.2024

Суддя Ю.А. Бажанова

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено29.08.2024
Номер документу121238904
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —904/2403/24

Судовий наказ від 20.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Судовий наказ від 20.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Рішення від 27.08.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 11.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 20.06.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

Ухвала від 10.06.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бажанова Юлія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні