номер провадження справи 18/141/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
21.08.2024 справа № 908/2217/21
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Левкут В.В.,
при секретарі судового засідання Непомнящій Н.П.
розглянувши матеріали заяви об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі №908/2217/21
за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 (69121, м. Запоріжжя, вул. Товариська, 56/25)
до відповідача Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206)
треті особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
1.Виконавчий комітет Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 206)
2.Департамент спорту, сім`ї та молоді Запорізької міської ради (69037, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 214)
про стягнення 55017,76 грн.
учасники справи:
від позивача: не з`явився
від відповідача: не з`явився
від третьої особи-1: не з`явився
від третьої особи-2: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Запорізької області 14.08.2024 надійшла заява об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі № 908/2217/21, в якій заявник просить змінити порядок виконання судового рішення Господарського суду Запорізької області від 16.02.2022 у справі № 908/2217/21, у зв`язку з тим, що Запорізька міська рада не обслуговується в казначействі та не має рахунків, а саме: стягнути з Запорізької міської ради в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради на користь об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 18427,40 грн. заборгованості, 2565,06 грн. інфляційних втрат та 866,14 грн. судового збору; заявник просить також видати судовий наказ про примусове виконання судового рішення Господарського суду Запорізької області у справі №908/2217/21.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи раніше визначеному суду від 14.08.2024 вказану заяву визначено для розгляду судді Левкут В.В.
Ухвалою суду від 14.08.2024 заяву прийнято до розгляду, розгляд заяви призначено на 21.08.2024. Явка у судове засідання заявника та представників сторін судом не визнавалась обов`язковою.
В судове засідання 21.08.2024 представники учасників справи не з`явилися.
Відповідно до ч. 2 статті 331 ГПК України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Враховуючи присічний строк розгляду заяви про зміну способу або порядку виконання судового рішення, суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви в судовому засіданні 21.08.2024 за відсутності представників сторін та третіх осіб.
За результатами розгляду заяви про зміну порядку виконання рішення у справі №908/2217/21, суд прийняв ухвалу без її проголошення 21.08.2024.
В обґрунтування заяви про зміну порядку виконання судового рішення ОСББ «Перетворювач-7» зазначило, що в процесі подачі заяви про примусове виконання судового наказу виявились обставини, що істотно ускладнюють належне виконання рішення або роблять його неможливим, а саме, відповідач Запорізька міська рада не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів, вона взагалі відсутня в даному реєстрі та не обслуговується в органах Казначейства, а тому не має рахунків, з яких можливо здійснити безспірне списання коштів. Витрати на утримання Запорізької міської ради здійснює Виконавчий комітет Запорізької міської ради, який включений до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів як головний розпорядник коштів бюджету Запорізької міської територіальної громади.
Розглянувши заяву об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 про зміну способу і порядку виконання судового рішення від 16.02.2022 у справі № 908/2217/21, яка фактично є заявою про зміну порядку виконання судового рішення, дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи заявника, викладені у заяві, суд визнав заяву такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Рішенням Господарського суду Запорізької області від 16.02.2022 у справі №908/2217/21 позовні вимоги задоволено частково. Стягнуто з Запорізької міської ради на користь об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 18427,40 грн. заборгованості, 2565,06 грн. інфляційних втрат та 866,14 грн. судового збору. В іншій частині позову відмовлено.
На виконання рішення суду 28.04.2022 видано наказ.
Згідно ст. 129 Конституції України одним із засад судочинства є обов`язковість рішень суду.
Статтею 13 Закону України Про судоустрій та статус суддів визначено поняття обов`язковість судових рішень, яке полягає в тому, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами на всій території України.
Частиною 1 ст. 326 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Статтею 160 ГПК України передбачено, що суд може внести виправлення до судового наказу, визнати його таким, що не підлягає виконанню або відстрочити чи розстрочити або змінити спосіб чи порядок його виконання в порядку, встановленому статтями 328, 331 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Згідно із ч. 3 ст. 331 ГПК України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
У разі необхідності встановлення або зміни способу або порядку виконання слід враховувати, що для зміни способу або порядку виконання судового рішення повинні існувати обставини, що істотно ускладнюють належне виконання рішення або роблять його неможливим, а також на виконання вимог процесуального законодавства потрібно надати суду належні та допустимі докази на підтвердження вищевказаних обставин як підстави для задоволення судом відповідної заяви.
Поняття спосіб і порядок виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем.
Ключовим моментом для вирішення питання щодо зміни способу та порядку виконання рішення суду є саме встановлення обставин, що істотно ускладнюють належне виконання рішення або роблять його виконання неможливим.
Як зміну способу і порядку виконання судового рішення розуміють застосування судом нових заходів щодо його реалізації у зв`язку з неможливістю його виконання раніше визначеним способом або порядком. При цьому зміна, зокрема, порядку виконання не повинна змінювати (зачіпати) суті самого судового рішення.
Процесуальна можливість встановити чи змінити порядок виконання судового рішення не передбачає зміну судового рішення по суті, обрання нового способу захисту порушеного права, а полягає лише у вирішенні питання про вжиття нових заходів для належного виконання рішення та захисту порушеного права у визначеному раніше порядку.
Положеннями ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.
За визначенням ст. 61 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, органи місцевого самоврядування самостійно складають та схвалюють прогнози відповідних місцевих бюджетів, розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.
Самостійність місцевих бюджетів гарантується власними та закріпленими за ними на стабільній основі законом загальнодержавними доходами, а також правом самостійно визначати напрями використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону.
Згідно із ч.ч. 1, 4 ст. 64 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет, видатки, пов`язані із здійсненням районними, обласними радами заходів щодо забезпечення спільних інтересів територіальних громад, - відповідними рішеннями про районний та обласний бюджети. Видатки місцевого бюджету формуються відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного БК України, для виконання повноважень органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 1 БК України головні розпорядники бюджетних коштів бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.
Частинами 1, 4 статті 22 БК України закріплено, що за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет.
Згідно зі ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень міської ради віднесено розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього затвердження звіту виконання відповідного бюджету.
Запорізькою міською радою 22.12.2021 прийнято рішення № 61 Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2022 рік, згідно із додатком 3 якого головним розпорядником бюджетних коштів визначено Виконавчий комітет Запорізької міської ради.
Таким чином, Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів в м. Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, зокрема, щодо сплати коштів (судового збору) на виконання судового рішення.
З урахуванням викладеного, виконання наказу Господарського суду Запорізької області від 28.04.2022 у справі № 908/2217/22 щодо стягнення з Запорізької міської ради 18427,40 грн. заборгованості, 2565,06 грн. інфляційних втрат та 866,14 грн. судового збору є неможливим без зміни порядку виконання судового рішення шляхом стягнення грошових коштів з Запорізької міської ради в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради.
Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
В даному випадку заявником доведено обставини неможливості виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 16.02.2022 у справі № 908/2217/21 без зміни порядку виконання цього рішення.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про задоволення заяви об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 про зміну способу і порядку виконання судового рішення від 16.02.2022 у справі № 908/2217/21.
У п. 3 прохальної частини заяви заявник просив також видати судовий наказ про примусове виконання судового рішення Господарського суду Запорізької області у справі №908/2217/21.
До заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення заявником додано (повернуто до суду) оригінал наказу від 28.04.2022 у справі № 908/2217/21.
Згідно із ч. 7 ст. 331 ГПК України про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена.
Тобто, в даному випадку, новий наказ не видається, оскільки встановлення чи зміна способу та порядку виконання судового рішення, на підставі якого судом вже видано наказ, здійснюється ухвалою.
У урахуванням викладеного, заявнику судом буде повернуто оригінал наказу від 28.04.2022 у справі № 908/2217/21, який доданий до заяви, для пред`явлення до виконання разом з даною ухвалою.
Керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 про зміну способу і порядку виконання судового рішення від 16.02.2022 у справі № 908/2217/21 - задовольнити.
2. Змінити порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 16.02.2022 у справі № 908/2217/21 шляхом визначення його наступним чином: Стягнути з Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 04053915) в особі Виконавчого комітету Запорізької міської ради (пр. Соборний, буд. 206, м. Запоріжжя, 69105; ідентифікаційний код 02140892) на користь об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 (вул. Товариська, буд. 56/25, м. Запоріжжя, 69121; ідентифікаційний код 20512529) 18427,40 грн. (вісімнадцять тисяч чотириста двадцять сім грн. 40 коп.) заборгованості, 2565,06 грн. (дві тисячі п`ятсот шістдесят п`ять грн. 06 коп.) інфляційних втрат та 866,14 грн. (вісімсот шістдесят шість грн. 14 коп.) судового збору..
3. Повернути об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку Перетворювач-7 оригінал наказу Господарського суду Запорізької області від 28.04.2022 у справі №908/2217/21.
Повний текст ухвали складено та підписано 28.08.2024.
Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена протягом 10 днів з дня набрання нею законної сили (ст.ст. 235, 255, 256 ГПК України). Згідно ст. 257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя В.В. Левкут
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121239103 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Левкут В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні