Справа № 686/1921/18
Провадження № 4-с/686/51/24
УХВАЛА
28 серпня 2024 року Хмельницький міськрайонний суд
Хмельницької області
в складі: головуючої судді Козак О.В.,
при секретарі Кошельник Ю.С.,
за участі: представника скаржника ОСОБА_1 ,
представника позивача ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Хмельницького справу за скаргою Міністерства оборони України на дії державного виконавця,
ВСТАНОВИВ:
17.07.2024 року Міністерство оборони України подало до Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області скаргу на дії державного виконавця, в обґрунтування якої вказали, що постановою Хмельницького апеляційного суду від 22.02.2024 по справі №686/1921/18 витребувано у ОСОБА_3 на користь Міністерства оборони України 2568,20 грн. судового збору.
На виконання зазначеного судового рішення Хмельницьким міськрайонним судом видано відповідний виконавчий лист, який направлено з відповідною заявою до Другого відділу державної виконавчої служби Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).
У відповідь, вищевказаний відділ державної виконавчої служби надіслав повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 17.06.2024. Зазначене повідомлення надійшло 09.07.2024 за вх. №24587.
Повідомлення мотивоване тим, що у Виконавчому листі, виданому Хмельницьким міськрайонним судом Хмельницької області, відсутні відомості щодо дати народження боржника, що унеможливлює відкриття виконавчого провадження та внесення відповідних відомостей до АСВП.
Зазначені дії порушують права Міністерства оборони України, вважають, що повернення виконавчого листа без прийняття до виконання є протиправним, оскільки судове рішення у справі № 686/1921/18 набрало законної сили та у відповідності до приписів статті 129-1 Конституції України і статті 18 ЦПК України є обов`язковим для виконання.
Згідно з частинами першою та другою статті 18 Закону України Про виконавче провадження виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Пунктом 3 частини третьої статті 18 Закону передбачено, що виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну.
Отже, відсутність у виконавчому листі відомостей про дату народження боржника не є підставою для повернення державним виконавцем виконавчих документів без прийняття до виконання.
Повернення виконавчого документа через відсутність у ньому даних про особу має ознаки формальності, оскільки для державного виконавця отриманням такої інформації з відповідних баз даних і реєстрів не створює перешкод. Крім того, виконавець має право самостійно звернутися до суду з відповідною заявою (ч.3 ст.18 Закону № 1404-VIII).
Сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до Цивільного процесуального кодексу України, порушено їхня права чи свободи (ст. 447 ЦПК України).
З врахуванням наведеного Міністерство оборони України просить: визнати неправомірними дії Головного державного виконавця Другого відділу державної виконавчої служби у місті Хмельницькому Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Гнідко Наталії Олександрівни та відповідне повідомлення від 17.06.2024 щодо повернення без прийняття до виконання виконавчого листа, який виданий 15.04.2024 у справі № 686/1921/18-ц (провадження 2/686/861/22), про стягнення з ОСОБА_3 на користь Міністерства оборони України 2568,20 грн. судового збору; зобов`язати Головного державного виконавця Другого відділу державної виконавчої служби у місті Хмельницькому Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Гнідко Наталію Олександрівну прийняти до виконання виконавчий лист, який виданий 15.04.2024 у справі № 686/1921/18-ц (провадження 2/686/861/22) про стягнення з ОСОБА_3 на користь Міністерства оборони України коштів у розмірі 2568,20 грн. та відкрити відповідне виконавче провадження.
В судовому засіданні представник скаржника вимоги скарги підтримав, просив задоволити з підстав зазначених у скарзі.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги скарги підтримав, просив задоволити враховуючи її обґрунтованість.
Інші учасники процесу в судове засідання не з`явились, повідомлялись про час та місце розгляду справи у встановленому законом порядку.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що постановою Хмельницького апеляційного суду від 22 лютого 2024 року у справі № 686/1921/18 стягнуто з ОСОБА_3 на користь Міністерства оборони України 2568,20 грн. судового збору
На виконання зазначеного судового рішення Хмельницьким міськрайонним судом 15.04.2024 року видано відповідний виконавчий лист № 686/1921/18.
17.06.2024 року Головним державнимвиконавцем Другоговідділу Державноївиконавчої службиу м.ХмельницькомуЦентрального міжрегіональногоуправління Міністерстваюстиції (м.Київ)Гнідко Н.О.стягувачу направленоповідомленняпро повернення виконавчого документу № 686/1921/18 стягувачу без прийняття до виконання, яке мотивоване тим, що у виконавчому листі, виданому Хмельницьким міськрайонним судом Хмельницької області, відсутні відомості щодо дати народження боржника, що унеможливлює відкриття виконавчого провадження та внесення відповідних відомостей до АСВП.
Згідно ст. 447 ЦПК України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вони вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.
Відповідно до частини другої статті 451 ЦПК України у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).
Відповідно до статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням рішення здійснює суд.
Статтею 1 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 року №1404-VIII визначено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Виконавче провадження є процесуальною формою, що гарантує примусову реалізацію рішення суду, яким підтверджені права та обов`язки суб`єктів матеріальних правовідносин цивільної справи.
Частиною першою статті 4 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у виконавчому документі зазначаються: назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала; дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ; повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків); резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень; дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню); строк пред`явлення рішення до виконання.
У виконавчому документі можуть зазначатися інші дані (якщо вони відомі суду чи іншому органу (посадовій особі), що видав виконавчий документ), які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню рішення, зокрема місце роботи боржника - фізичної особи, місцезнаходження майна боржника, реквізити рахунків стягувача і боржника, номери їх засобів зв`язку та адреси електронної пошти.
У пункті 6 ч.4 ст. 4 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, зокрема, якщо виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею.
Частиною 1 ст.18 Закону України «Про виконавче провадження» на виконавця покладено обов`язок вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Пунктом 3 ч.3 ст.18 Закону України «Про виконавче провадження» визначено, що виконавцю під час здійснення виконавчого провадження надано право з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну.
Отже, відсутність у виконавчому документі певної інформації щодо боржника, зокрема, дати народження, паспортних даних, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, не є підставою для повернення виконавчого документу без прийняття до виконання.
Виконавець під час здійснення виконавчого провадження наділений повноваженнями самостійно отримати вказану інформацію з метою ідентифікації особи боржника та захисту інтересів стягувача.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що скарга Міністерства оборони України на дії державного виконавця обґрунтована, та підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.447-451 ЦПК України, Законом України "Про виконавче провадження", суд -
ПОСТАНОВИВ:
Скаргу задоволити.
Визнати неправомірними дії Головного державного виконавця Другого відділу Державної виконавчої служби у м.Хмельницькому Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Гнідко Наталії Олександрівни та відповідне повідомлення від 17.06.2024р. щодо повернення без прийняття до виконання виконавчого листа, який виданий 15.04.2024р. у справі №686/1921/18-ц про стягнення з ОСОБА_3 на користь Міністерства оборони України 2568,20грн. судового збору.
Зобов`язати Головного державного виконавця Другого відділу Державної виконавчої служби у м.Хмельницькому Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Гнідко Наталію Олександрівну прийняти до виконання виконавчий лист, який виданий 15.04.2024р. у справі №686/1921/18-ц про стягнення з ОСОБА_3 на користь Міністерства оборони України 2568,20грн. судового збору та відкрити відповідне виконавче провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Хмельницького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Дата складання повного тексту ухвали суду - 29.08.2024 року.
Суддя:
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 02.09.2024 |
Номер документу | 121270844 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Козак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні