Ухвала
від 28.08.2024 по справі 906/47/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

УХВАЛА

"28" серпня 2024 р. м. Житомир Справа № 906/47/24

Господарський суд Житомирської області у складі судді Кравець С.Г.,

розглядаючи справу за позовом: Заступника керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави

за позовом: Заступника керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави

в особі Кабінету Міністрів України

до: 1) Народицької селищної ради Коростенського району Житомирської області

2) Народицької селищної військової адміністрації Коростенського району Житомирської

області

за участю у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на

стороні позивача:

1) Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

2) Національної академії наук України

3) Міністерства аграрної політики та продовольства України

4) Державноїінспекціїядерного регулювання України

5) Державного агентства України з управління зоною відчуження

про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельними ділянками шляхом

скасування державної реєстрації права та зобов`язання повернення земельних ділянок,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа за позовом Заступника керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України до Народицької селищної ради Коростенського району Житомирської області та Народицької селищної військової адміністрації Коростенського району Житомирської області про усунення перешкоди державі в особі Кабінету Міністрів України у здійсненні права користування та розпорядження земельними ділянками шляхом:

1. Скасування державної реєстрації права комунальної власності Народицької селищної ради Коростенського району Житомирської області на земельні ділянки загальною площею 359,2962 га з кадастровим номером 823786600:08:000:0328 площею 83,4397 га; з кадастровим номером 1823784400:02:002:0001 площею 39,5866 га; з кадастровим номером 1823783400:02:000:0008 площею 30,834 га; з кадастровим номером 1823786600:05:000:0001 площею 88,2761 га, з кадастровим номером 1823786600:06:000:0059 площею 117,1598 га.

2. Зобов`язання Народицької селищної ради, Народицької селищної військової адміністрації повернути державі в особі Кабінету Міністрів України земельні ділянки:

з кадастровим номером 1823786600:08:000:0328 площею 83,4397 га;

з кадастровим номером 1823784400:02:002:0001 площею 39,5866 га;

з кадастровим номером 1823783400:02:000:0008 площею 30,834 га;

з кадастровим номером 1823786600:05:000:0008 площею 3,6340 га;

з кадастровим номером 1823786600:05:000:0007 площею 69,9862 га;

з кадастровим номером 1823786600:05:000:0006 площею 14,6559 га;

з кадастровим номером 1823786600:06:000:0065 площею 68,3952 га;

з кадастровим номером 1823786600:06:000:0066 площею 48,7646 га.

Ухвалою суду від 24.06.2024 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Кабінету Міністрів України: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, Національну академію наук України, Міністерство аграрної політики та продовольства України, Державну інспекціюядерного регулювання України, Державне агентство України з управління зоною відчуження. Продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 28.08.2024 о 10:00. Зобов`язано прокуратуру, позивача та відповідачів-1,2 надіслати третім особам листами з описом вкладення або з використанням системи "Електронний суд" заяви по суті справи (копії позовної заяви; відзиву на позовну заяву; відповіді на відзив; заперечень), а також клопотання Народицької селищної військової адміністрації Коростенського району Житомирської області від 11.06.2024 про призначення експертизи. Роз`яснено третім особам право завчасно до дати судового засідання, яке призначене на 28.08.2024, подати письмові пояснення щодо суті позовних вимог та письмові пояснення на клопотання Народицької селищної військової адміністрації Коростенського району Житомирської області від 11.06.2024 про призначення комплексної судової експертизи з питань землеустрою та інженерно-екологічної експертизи.

До господарського суду надійшли:

1. 01.07.2024 через загальний відділ канцелярії суду прокурором Житомирської обласної прокуратури Ревелюк Т.О. подано заяву №15/1-236вих-24 від 28.06.2024 до якої додано докази направлення системою ЄСІТС заяв по суті справи та інших процесуальних документів залученим третім особам.

2. 23.07.2024 через загальний відділ канцелярії суду від адвоката Скока В.С., який є представником відповідачів-1,2, на виконання вимог ухвали суду від 24.06.2024 подано супровідний лист до якого додано докази направлення відповідачами-1,2 третім особам заяв по суті справи та інших процесуальних документів у справі.

3. 15.08.2024 через систему "Електронний суд" від адвоката Скока В.С., який є представником відповідачів-1,2 надійшли заперечення від 14.08.2024 на клопотання Житомирської обласної прокуратури про долучення до справи матеріалів, отриманих під час досудового розслідування кримінального провадження №42020061350000025 від 15.07.2020. У даних запереченнях, серед іншого, вказано що до винесення вироку в кримінальному провадженні, матеріали такого провадження не можуть вважатись належними доказами в господарській справі, а тому у суду відсутні підстави для їх доручення до матеріалів справи №906/47/24. Представник відповідачів-1,2 зазначає, що додані прокуратурою до клопотання докази не містять відомостей ні про установлення Кабінетом Міністрів України меж зон радіоактивного забруднення за межами населених пунктів, згідно яких спірні земельні ділянки відноситимуться до зони безумовного (обов`язкового) відселення, ні про те, що спірні земельні ділянки за щільністю забруднення ґрунту ізотопами цезію та/або стронцію та/або плутонію відносяться до зони безумовного (обов`язкового) відселення. Враховуючи наведене представник відповідачів просить суд відмовити Житомирській обласній прокуратурі у задоволенні клопотання про долучення до матеріалів справи №906/47/24 копій матеріалів кримінального провадження №42020061350000025 від 15.07.2020.

4. 15.08.2024 через систему "Електронний суд" від представника третьої особи на стороні позивача - Державноїінспекціїядерного регулювання України надійшли письмові пояснення від 15.08.2024, у яких, серед іншого, вказано, що питання землеустрою, врегулювання відносин щодо земельних ділянок, які належать до зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення та зони гарантованого добровільного відселення, а також щодо проведення комплексної судової експертизи з питань землеустрою та інженерно-екологічної експертизи не входять до повноважень Держатомрегулювання. Крім того, у даних поясненнях Державнаінспекціяядерного регулювання України просить суд розглянути дану справу без їх участі.

5. 27.08.2027 через систему "Електронний суд" від представника третьої особи на стороні позивача - Міністерства аграрної політики та продовольства України надійшли додаткові пояснення від 26.08.2024.

6. 27.08.2024 на електронну пошту суду від представника третьої особи на стороні позивача - Державного агентства України з управління зоною відчуження надійшло клопотання від 27.08.2024 про участь у судовому засіданні 28.08.2024 о 10:00 та у всіх наступних судових засіданнях у справі №906/47/24 в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів.

7. 27.08.2024 через систему "Електронний суд" від адвоката Скока В.С., який є представником відповідачів-1,2 надійшло клопотання від 23.08.2024 відповідно до якого останній просить суд визнати поважними причини несвоєчасного подання Народицькою селищною радою Коростенського району Житомирської області та Народицькою селищною військової адміністрації Коростенського району Житомирської області доказів та поновити строк на подання доказів, а саме копії:

- адвокатського запиту Адвокатського об`єднання "ЛІГАЛВІН" від 10.07.2024 №33вих/24 до Державного спеціалізованого підприємства "Екоцентр";

- листа ДСП "Екоцентр" №42/01/1268-24 від 11.07.2024;

- інформаційної довідки про результати радіаційного обстеження території населених пунктів Житомирської області, Народицького району, віднесених до зони відчуження згідно додатку №1 до постанови Кабінету Міністрів УРСР від 23.07.1991 №106 за 2019 рік, складеної ДСП "Екоцентр";

- інформаційної записки щодо радіаційного обстеження поля розташованого поблизу с. Базар Народицького району, Житомирської області, віднесеного до зони безумовного (обов`язкового) відселення згідно додатку №1 до постанови Кабінету Міністрів УРСР від 23.07.1991 № 106 за 2021 рік, складеної ДСП "Екоцентр";

- адвокатського запиту Адвокатського об`єднання "ЛІГАЛВІН" від 10.07.2024 №37вих/24 до Державної установи "Інститут охорони ґрунтів України";

- листа Державної установи "Інститут охорони ґрунтів України" від 17.07.2024 №158-10/984;

- адвокатського запиту Адвокатського об`єднання "ЛІГАЛВІН" від 15.07.2024 №49вих/24 до Українського науково-дослідного інституту сільськогосподарської радіології Національного університету біоресурсів і природокористування України;

- листа Українського науково-дослідного інституту сільськогосподарської радіології Національного університету біоресурсів і природокористування України №2 від 29.07.2024;

- звіту про науково-дослідну роботу за 2019 рік (Науково-методичне забезпечення радіологічної безпеки продукції АПК України);

- звіту про науково-дослідну роботу за 2022 рік (Радіологічна оцінка сільськогосподарських угідь зони безумовного (обов`язкового) відселення з метою повернення їх в господарське використання);

- звіту про науково-дослідну роботу за 2023 рік (Наукове обґрунтування експертних висновків для повернення у господарське користування виведених після Чорнобильської катастрофи сільськогосподарських угідь);

- збірника карт щільності забруднення 137Cs та 90Sr сільськогосподарських угідь Народицького району станом на 2021-2023 рік;

- переліку кадастрових номерів, на яких УкрНДІСГР НУБІП України проводило обстеження щільності забруднення ґрунтів;

- адвокатського запиту Адвокатського об`єднання "ЛІГАЛВІН" від 10.07.2024 №30 вих/24 до Національної академії наук України;

- листа Національної академії наук України № 139/1140-12 від 16.07.2024;

- звернення депутатів Житомирської обласної ради від 17.11.2021 №р-5- 20/1873 на адресу Верховної Ради України;

- листа Національної академії наук України №139/105-5 від 19.01.2022;

- листа Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища Національної академії наук України" від 16.12.2021 №297-447;

- листа Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища Національної академії наук України" від 25.03.2019 №297-101;

- листа Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища Національної академії наук України" від 23.04.2019 №297-133;

- листа Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища Національної академії наук України" від 01.07.2019 №297-208;

- листа Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища Національної академії наук України" від 16.08.2019 №297-248;

- листа Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища Національної академії наук України" від 25.06.2020 №297-167;

- адвокатського запиту Адвокатського об`єднання "ЛІГАЛВІН" від 15.07.2024 №50вих/24 до Житомирської обласної ради;

- листа Житомирської обласної ради від 01.08.2024 №р-5-20/712;

- листа Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 23.12.2021 №25/8-22/27413-21;

- листа Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування від 03.12.2021 №04-15/10-2021/376024.

8. 28.08.2024 через систему "Електронний суд" від адвоката Скока В.С., який є представником відповідачів-1,2 надійшло клопотання від 27.08.2024 відповідно до якого останній просить суд:

1. Поставити на вирішення комплексної судової експертизи з питань землеустрою та інженерно-екологічної експертизи у справі № 906/47/24 наступні питання:

Щодо експертизи з питань землеустрою:

- Чи відповідає Проект встановлення меж зон відчуження та безумовного (обов`язкового) відселення в господарствах Народицького району Житомирської області, розроблений Житомирським філіалом Інституту землеустрою Української академії аграрних наук та затверджений рішенням виконавчого комітету Житомирської обласної ради народних депутатів від 15.02.1994, вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, а також вимогам Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", чинним на момент розроблення та затвердження проекту?

Щодо інженерно-екологічної експертизи:

- Яка щільність забруднення ґрунту ізотопами цезію, стронцію та плутонію земельних ділянок з кадастровими номерами 1823786600:08:000:0328, площею 83,4397 га; 1823784400:02:002:0001, площею 39,5866 га; 1823783400:02:000:0008, площею 30,834 га; 1823786600:05:000:0008, площею 3,634 га; 1823786600:05:000:0007, площею 69,9862 га; 1823786600:05:000:0006, площею 14,6559 га; 1823786600:06:000:0065, площею 68,3952 га; 1823786600:06:000:0066, площею 48,7646 га, що розташовані на території Народицької селищної ради Коростенського району Житомирської області, станом на дату проведення експертизи?

- Чи відносяться земельні ділянки з кадастровими номерами 1823786600:08:000:0328, площею 83,4397 га; 1823784400:02:002:0001, площею 39,5866 га; 1823783400:02:000:0008, площею 30,834 га; 1823786600:05:000:0008, площею 3,634 га; 1823786600:05:000:0007, площею 69,9862 га; 1823786600:05:000:0006, площею 14,6559 га; 1823786600:06:000:0065, площею 68,3952 га; 1823786600:06:000:0066, площею 48,7646 га, станом на дату проведення експертизи за щільністю забруднення ґрунту ізотопами цезію та/або стронцію та/або плутонію до зони безумовного (обов`язкового) відселення (радіаційно небезпечних земель згідно статті 3 ЗУ "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи") та/або зони гарантованого добровільного відселення (радіоактивно забруднених земель згідно статті 4 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи") Якщо так, то до якої саме зони?

2. Залучити до проведення комплексної судової експертизи з питань землеустрою та інженерно-екологічної експертизи спеціалістів: Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України; Національної академії наук України; Міністерства аграрної політики та продовольства України; Державної інспекції ядерного регулювання України; Державного агентства України з управління зоною відчуження; Державної установи "Національний науковий центр радіаційної медицини Національної академії медичних наук України"; Національного інституту стратегічних досліджень; Державного спеціалізованого підприємства "Екоцентр"; Державного підприємства "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки"; Державної установи "Інститут охорони ґрунтів України"; Національного університету біоресурсів і природокористування України; Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища НАН України".

3. Попередити спеціалістів, які будуть залучені до проведення комплексної судової експертизи з питань землеустрою та інженерно-екологічної експертизи про кримінальну відповідальність за дачу завідомо неправдивого висновку (ст.384 Кримінального кодексу України).

4. Витрати пов`язані із залученням спеціалістів вищевказаних установ покласти на державу в особі Кабінету Міністрів України.

9. 27.08.2024 через систему "Електронний суд" від адвоката Скока В.С., який є представником відповідачів-1,2 надійшло клопотання від 27.08.2024 відповідно до якого останній просить суд залучити до участі у справі у статусі спеціалістів для надання консультацій та технічної допомоги під час вчинення процесуальних дій, пов`язаних із застосуванням таких технічних засобів (фотографування, складання схем, планів, креслень, відбору зразків для проведення експертизи тощо) представників наступних установ: Державної установи "Національний науковий центр радіаційної медицини Національної академії медичних наук України"; Національного інституту стратегічних досліджень; Державного спеціалізованого підприємства "Екоцентр"; Державного підприємства "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки"; Державної установи "Інститут охорони ґрунтів України"; Національного університету біоресурсів і природокористування України; Державної установи "Інститут геохімії навколишнього середовища НАН України".

У зв`язку з відсутністю електропостачання у будівлі Господарського суду Житомирської області 28.08.2024 судове засідання у справі №906/47/24, призначене на 28.08.2024 о 10:00 не відбулося, справа не розглядалася.

Враховуючи наведені обставини, для призначення підготовчого засідання необхідно визначити іншу дату та повідомити про це учасників справи.

Зважаючи на необхідність забезпечення права на доступ до правосуддя, рівність учасників процесу перед законом і судом, з метою забезпечення своєчасного розгляду справи, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання представника Державного агентства України з управління зоною відчуження та забезпечити проведення судових засідань у даній справі в режимі відеоконференції, з урахуванням технічних можливостей у суді.

Керуючись ст. 197,234 ГПК України, господарський суд,

УХВАЛИВ:

1. Продовжити строк підготовчого провадження.

2. Призначити підготовче засідання на "16" вересня 2024 р. о 14:00 в приміщенні Господарського суду Житомирської області, в залі судових засідань № 731 , про що повідомити учасників справи.

3. Задовольнити клопотання представника третьої особи на стороні позивача - Державного агентства України з управління зоною відчуження участь у судовому засіданні 16.09.2024 о 14:00 та у всіх наступних судових засіданнях у справі №906/47/24 в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів.

Попередити представника, що:

- ризики технічної неможливості участі у відеоконференції поза межами приміщення суду, переривання зв`язку тощо несе учасник справи, який подав відповідну заяву (ч. 5 ст. 197 ГПК України);

- використовувані учасниками судового процесу технічні засоби і технології мають забезпечувати належну якість зображення та звуку, а також інформаційну безпеку (ч.11 ст.197 ГПК України);

- участь у відеоконференції забезпечується з приміщення, яке б виключало наявність сторонніх звуків (шуму) та в охайному вигляді.

Відеоконференція буде здійснюватися за посиланням: https://vkz.court.gov.ua.

4. Роз`яснити учасникам справи:

- що вони мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, в тому числі, з використанням власних технічних засобів;

- рекомендувати учасникам судового процесу надавати процесуальні документи до суду через підсистему "Електронний суд".

5. При направленні у судове засідання уповноважених представників сторін, останнім мати при собі, відповідно до ст.60 Господарського процесуального кодексу України, документи, що підтверджують повноваження представників.

Ухвала суду набирає законної сили 28.09.2024 та оскарженню не підлягає.

Суддя Кравець С.Г.

Надіслати:

1 - Кабінету Міністрів України (код ЄДРПОУ 00031101) (01008, м. Київ, вул. Грушевського 12/2) (рек.),

2 - Народицькій селищній раді Коростенського району Житомирської області - Електронний Суд,

3 - Народицькій селищній військовій адміністрації Коростенського району Житомирської області - Електронний Суд,

4 - Житомирській обласній прокуратурі - Електронний Суд.

5 - Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України - Електронний Суд,

6 - Національній академії наук України - Електронний Суд,

7 - Міністерству аграрної політики та продовольства України - Електронний Суд,

8 - Державній інспекції ядерного регулювання України - Електронний Суд,

9 - Державному агентству України з управління зоною відчуження - Електронний Суд.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення28.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121272313
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —906/47/24

Ухвала від 24.10.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 16.10.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 16.09.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 28.08.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 24.06.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 15.05.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 28.02.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні