ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
28 серпня 2024 року м. ЧернівціСправа № 926/2044-б/24
Суддя Господарського суду Чернівецької області Дутка В.В., при секретарі судового засідання Токарюк Н.Я., розглянувши матеріали
за заявою Головного управління ДПС у Чернівецькій області, м. Чернівці
до спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина, м. Чернівці
про банкрутство
Представники сторін
від кредитора Чумак Т.В.
від боржника не з`явився
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Чернівецької області 08.08.2024 надійшла заява Головного управління ДПС у Чернівецькій області про відкриття провадження у справі про банкрутство спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина у зв`язку із несплатою грошових зобов`язань по земельному податку на загальну суму 884151,14 грн.
Ухвалою від 12.08.2024 заяву прийнято до розгляду. Підготовче засідання призначено на 26.08.2024.
Ухвалою від 26.08.2024 відкладено підготовче засідання на 28.08.2024.
26.08.2024 через систему Електронний суд від боржника надійшов відзив на заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство в якій зазначає, що заява кредитора не підлягає задоволенню, оскільки товариство є спортивною організацією, яка займається проведенням міжнародних спортивних змагань, враховуючи що впродовж останніх років товариство не займається господарською діяльністю, а тому не має змоги забезпечити надходження благодійних та спонсорських внесків. Поряд з цим, боржник повідомляє, що станом на 31.12.2023 загальна сума заборгованості за даними бухгалтерського обліку становить 5485016,40 грн.
27.08.2024 до суду від кредитора надійшло уточнення до заяви про відкриття провадження. Згідно з яким загальна сума заборгованості по податках становить 773106,76 грн.
У судовому засіданні 28.08.2024 представник кредитора просив відкрити провадження у справі про банкрутство спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина, визнати ГУ ДПС в Чернівецькій області кредитором по грошових зобов`язаннях заявлених в уточненій заяві. Боржник у судове засідання не з`явився.
Частиною 2 ст. 35 Кодексу України з процедур банкрутства унормовано, що підготовче засідання суду проводиться не пізніше 14 днів з дня постановлення ухвали про прийняття заяви про відкриття провадження у справі, а за наявності поважних причин не пізніше 20 днів.
Враховуючи те, що відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства, неявка у підготовче засідання сторін, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання, суд вважає за можливе провести підготовче засідання за відсутності представника боржника.
Розглянувши подані документи, заслухавши представника кредитора, з`ясувавши фактичні обставини справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог кредитора, з огляду на таке.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства, у підготовчому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість вимог заявника, а також з`ясовує наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно абз. 3 ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, боржник - юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов`язання, строк виконання яких настав.
Згідно приписів абзацу 5 ч.2 ст.34 Кодексу України з процедур банкрутства, до заяви кредитора контролюючого органу, уповноваженого відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, іншого органу, який відповідно до закону здійснює контроль за справлянням інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, додаються докази вжиття заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості.
Спільне підприємство мотоциклетний спортивний клуб «Буковина» зареєстровано як суб`єкт господарювання Чернівецькою міською радою 14.04.1992 за номером державної реєстрації 189/7, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області з 28.10.1992, місцезнаходження юридичної особи: м. Чернівці, вул. Руська, 226-В, код ЄДРПОУ 14263269.
Головне управління ДПС у Чернівецькій області є кредитором Спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб «Буковина» по податкових зобов`язаннях до бюджету зі сплати земельного податку на загальну суму 884151,14 грн., яким вжито ряд заходів щодо стягнення (погашення) податкового боргу або іншої заборгованості у встановленому законодавством порядку.
Як вбачається з податкових декларацій з плати за землю, які додані до уточненої заяви, боржником самостійно нараховано за 2022 рік річну суму орендної плати в розмірі 841043,15 грн та за 2023 рік річну суму орендної плати в сумі 942277,90 грн.
Проте, у зв`язку з несплатою Спільним підприємством мотоциклетний спортивний клуб «Буковина» у встановлені терміни узгодженого грошового зобов`язання, 28.03.2023 Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області винесено податкову вимогу форми «Ю» № 0000079-1303-2413 на загальну суму 827 808,32 грн. Яка вручена боржнику 06.04.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно до пункту 95.5 статті 95 Податкового Кодексу України, у зв`язку із частковою несплатою податкових зобов`язань, визначених платником у податкових розрахунках земельного податку, заступником начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області прийнято рішення № 35/4-2413 від 11.05.2023 та № 112/4-2413 від 30.08.2023 про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу у сумі 459014,12 грн та 314 092,64 грн.
З метою виконання вищезазначених рішень керівника ГУ ДПС у Чернівецькій області, кредитором на рахунки спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина в АТ УкрСиббанк виставлено наступні платіжні інструкції, які були повернуті без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку, а саме: №31/2023/14263269 від 17.05.2023 на суму 570058,50 грн; №51/2023/14263269 від 02.06.2023 на суму 570058,50 грн; №75/2023/14263269 від 14.06.2023 на суму 570058,50 грн; №78/2023/14263269 від 20.10.2023 на суму 884151,14 грн; №77/2023/14263269 від 18.10.2023 на суму 884151,14 грн; №88/2024/14263269 від 18.06.2024 на суму 884151,14 грн; №89/2024/14263269 від 19.06.2024 на суму 884151,14 грн.
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, щодо боржника відомості відсутні.
Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області у відповідь на лист №1815/24-13-13-03 від 13.03.2024 повідомило Головне управління ДПС у Чернівецькій області листом від 03.04.2024 р. № 31/24/309-12-2024, що згідно облікових даних Єдиного державного реєстру МВС за Спільним підприємством мотоциклетний спортивний клуб «Буковина» не зареєстровано жодного транспортного засобу.
З метою виконання пункту 87.5 статті 87 ПК України ГУ ДПС у Чернівецькій області звернулося із листом №15195/6/24-13-13-03/11 від 17.10.2023 р. до Спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб «Буковина», в якому просило надати інформацію про наявну дебіторську заборгованість за товари, роботи, послуги, довгострокову дебіторську заборгованість та дебіторську заборгованість за отриманими векселями для опису в податкову заставу. Вказаний лист отримано 17.11.2023, однак відповідь до Головного управління ДПС у Чернівецькій області не надходила.
Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1. ст. 14 ПК України, плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
За змістом ст. 269, 270 ПК України, платниками податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, об`єктами оподаткування - земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні.
Відповідно до статті 285 ПК України, базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (пункт 286.2 статті 286 ПК України).
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (пункт 287.3 статті 287 ПК України).
Згідно абзацу 2 пункту 95.5 статті 95 ПК України, у разі якщо податковий борг виник у результаті несплати грошових зобов`язань та/або пені, визначених платником податків у податкових деклараціях або уточнюючих розрахунках, що подаються контролюючому органу в установлені цим Кодексом строки, стягнення коштів за рахунок готівки, що належить такому платнику податків, та/або коштів з рахунків такого платника у банках здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу без звернення до суду, за умови якщо такий податковий борг не сплачується протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку його сплати, та відсутності/наявності у меншій сумі непогашеного зобов`язання держали щодо повернення такому платнику податків помилково та/або надміру сплачених ним грошових зобов`язань, та/або бюджетного відшкодування податку на додану вартість. У разі наявності непогашеного зобов`язання держави перед платником податків у сумі, що є меншою за суму податкового боргу, ця норма застосовується в межах різниці між сумою податкового боргу та сумою зобов`язання держави.
Пунктами 59.1 та 59.5 статті 59 ПК України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не зручається).
Пунктом 95.1 статті 95 ПКУ встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 87.5 статті 87 ПК України у разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.
Відповідно до п. 95.22. статті 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо стягнення з дебіторів платника податку, що має податковий борг, сум дебіторської заборгованості, строк погашення якої настав та право вимоги якої переведено на контролюючі органи, у рахунок погашення податкового боргу такого платника податків.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність вимог кредитора в розмірі 773106,76 грн заборгованості по земельному податку та наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство.
Вирішуючи питання щодо призначення розпорядника майна по справі суд виходить з наступного.
Згідно п. 2-1 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи призначення арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією у разі відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) здійснюється з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом.
Заява ініціюючого кредитора або боржника - фізичної особи про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім відомостей, передбачених частиною першою статті 34, частиною другою статті 116 цього Кодексу, повинна містити пропозицію щодо кандидатури арбітражного керуючого для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією.
Ініціюючий кредитор або боржник - фізична особа додає до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) заяву арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, про участь у справі, яка повинна відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 28 цього Кодексу.
Господарський суд, відкриваючи провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), призначає арбітражного керуючого, зазначеного в абзаці другому цього пункту, розпорядником майна або керуючим реструктуризацією.
В заяві про відкриття провадження у справі про банкрутство заявник просить призначити розпорядником майна - арбітражного керуючого Бурму Сергія Валерійовича, а також додано заяву арбітражного керуючого про згоду на участь у справі про банкрутство спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина, яка відповідає вимогам статті 28 Кодексу України з процедур банкрутства.
Судом встановлено, що арбітражний керуючий Бурму С.В. не здійснював управління боржником, не є заінтересованою особою чи близькою особою стосовно боржника та кредиторів, відсутня судимість за вчинення корисливих злочинів.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги відомості, надані арбітражним керуючим у заяві, на підставі приписів частини 2 ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства, суд дійшов висновку про призначення розпорядником майна арбітражного керуючого Бурму Сергія Валерійовича (свідоцтво №614 від 23.04.2013).
Згідно ч.8 ст.39 Кодексу України з процедур банкрутства, в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про встановлення розміру оплати послуг розпорядника майна та джерела її сплати.
Частиною 1 ст.30 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Оскільки відомості щодо розміру середньомісячної заробітної плати керівника боржника матеріали справи не містять, суд вважає за доцільне встановити оплату послуг арбітражного керуючого Бурми С.В. в розмірі трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень за рахунок коштів, авансованих заявником на депозитний рахунок господарського суду.
Відповідно до ч. 9 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства з метою виявлення кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, на офіційному веб-порталі судової влади України не пізніше наступного дня з дня постановлення ухвали суду про відкриття провадження у справі господарський суд оприлюднює повідомлення про відкриття провадження у справі боржника (офіційне оприлюднення).
Керуючись ст.ст. 2,9,28,30,34,35,39,41,44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.234 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1.Відкрити провадження у справі про банкрутство спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина (58000, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Руська, 226-В, код ЄДРПОУ 14263269).
2. Визнати безспірні грошові вимоги Головного управління ДПС у Чернівецькій області до спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина по земельному податку за платежем орендна плата з юридичних осіб на суму 773106,76 грн та судовий збір 30280,00 грн.
3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
4. Ввести процедуру розпорядження майном спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина (58000, Чернівецька область, м. Чернівці, вул. Руська, 226-В, код ЄДРПОУ 14263269).
5.Призначити розпорядником майна арбітражного керуючого Бурму Сергія Валерійовича (58002, м. Чернівці, вул. Сімовича, 14 свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №614 від 23.04.2013).
6.Встановити оплату послуг розпоряднику майна в розмірі трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожен місяць виконання ним повноважень за рахунок коштів авансованих заявником на депозитний рахунок господарського суду.
7.Оприлюднити на офіційному веб-сайті судової влади України оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство спільного підприємства мотоциклетний спортивний клуб Буковина.
8. Вжити заходи щодо забезпечення вимог кредиторів шляхом заборони боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави.
9. Розпоряднику майна до 08 жовтня 2024 року надати відомості про результати розгляду вимог кредиторів.
10. Попереднє засідання суду призначити на 29 жовтня 2024 року о 11:00 год (зал засідань №1).
11.Розпоряднику майна до 15 жовтня 2024 року провести інвентаризацію майна боржника.
12.Копію даної ухвали надіслати боржнику, кредитору, арбітражному керуючому Бурмі С.В., державній виконавчій службі за місцезнаходженням боржника, місцевому загальному суду та державному реєстратору за місцезнаходженням боржника.
Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення та може бути оскаржена в порядку та строки, визначені статтями 255, 256 ГПК України.
Повний текст ухвали складено і підписано 29.08.2024.
Суддя В.В.Дутка
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 02.09.2024 |
Номер документу | 121273150 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Дутка Віталій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні