Ухвала
від 27.08.2024 по справі 182/3736/22
НІКОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 182/3736/22

Провадження № 1-кп/0182/619/2024

У Х В А Л А

Іменем України

27.08.2024 року м. Нікополь

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі

головуючого судді: ОСОБА_1

при секретарі: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Нікополі кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 28.09.2022 року за №12022040000000524 стосовно

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Нікополя, Дніпропетровської області, громадянки України, українки, яка має вищу освіту, тимчасово не працює, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ,

за правовою кваліфікацією ч.2 ст.362, ч.2 ст.364, ч.1 ст.366 КК України

за участю сторін кримінального провадження

прокурора ОСОБА_4 ,

представника

цивільного позивача ОСОБА_5

захисника ОСОБА_6 ,

обвинуваченої ОСОБА_3 ,

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до обвинувального акту: ОСОБА_3 працювала на посаді начальника міськрайонного управління в Нікопольському районі та м. Нікополі ГУ Держгеокад астру в Дніпропетровській області. На час вчинення кримінального ОСОБА_7 наказом ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області № 258-к від 29.03.2018 на ОСОБА_3 було покладено виконання обов`язків заступника начальника управління - начальника відділу у Нікопольському районі міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополі ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області, крім цього під час вчинення правопорушення ОСОБА_3 працювала на посаді державного кадастрового реєстратора відділу. Будучи призначеною на посаду і наділеною необхідними повноваженнями по внесенню відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей, тобто будучи службовою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, ОСОБА_3 вчинила умисні кримінальні правопорушення за наступних обставин.

Відповідно до ст. 14 Конституції України, ст.ст. 1, 5 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), ст. 373 Цивільного кодексу України (далі - ЦК) земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Статтею 19 Конституції України також передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр» №3613-УІ від 07.07.2011 року (надалі - Закон №3613), державний кадастровий реєстратор є державним службовцем, який здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надає такі відомості і відмовляє у здійсненні таких дій виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Зокрема, вимогами ч.4 ст.9 Закону № 3613 передбачено, що державний кадастровий реєстратор під час реалізації наданих йому повноважень:-

-здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей;

-перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації;

-формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг;

-здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні;

-присвоює кадастрові номери земельним ділянкам;

-надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні;

-здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі;

-передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Цим же законом, а також статтею 193 Земельного кодексу України визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами і є основою для ведення кадастрів інших природних ресурсів.

Основними завданнями ведення державного земельного кадастру є забезпечення відомостей про всі земельні ділянки; застосування єдиної системи просторових координат та системи ідентифікації земельних ділянок; запровадження єдиної системи земельно-кадастрової інформації та її достовірності. Основним призначенням земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ, організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Отже, Державний земельний кадастр - це власність держави, який являється інформаційною (автоматизованою) системою, що забезпечує збирання, оброблення, аналіз, моделювання та постачання геопросторових даних.

Відповідно до посадової інструкції, начальник міськрайонного управління у нікопольському районі та м. Нікополі:

-здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;

- здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення інвентаризації земель;

- проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та їх охорону;

- здійснює контроль по проведенню і затвердженню нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Крім цього начальник міськрайонного управління повинен знати спеціальне законодавство, що пов`язане із завданнями та змістом роботи державного службовця відповідно до посадової інструкції.

Досудовим слідством встановлено, що у комунальній власності Нікопольської міської ради знаходяться земельні ділянки з кадастровими номерами 1211600000:03:047:0016, площею 3,0551 га, та 1211600000:03:031:0004, площею 1,1784 га, які відносились до категорії - «Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення», вид використання - «Для металургії та оброблення металу», цільове призначення - код 1.10.2. «Для металургії та оброблення металу» та були передані в користування АТ «Інтерпайп Дніпровтормет» (код ЄДРПОУ 00191454, м. Дніпро, вул. Липова, буд. 1,.) 17.09.2003 року та, відповідно, 06.10.2005 року, строком на 10 років. Терміни дії договорів оренди закінчилися та за умовами договору не передбачено його автоматичної пролонгації або укладання будь-якої додаткової угоди про його продовження на новий термін. Нові договори оренди земельних ділянок з ініціативи будь- якої з сторін не укладались. Згідно Державного реєстру земель, рішень щодо поновлення договору оренди та на відновлення меж земельних ділянок, надання дозволу на розробку проектів землеустрою Нікопольською міською радою не приймалось.

Наказом Держкомзему від 23.07.2010 року № 548 було змінено класифікацію видів цільового призначення земель з присвоєнням кожній категорії та цільовому призначення нового коду. Стосовно земель металургії та оброблення металу код використання за цільовим призначенням - 1.10.2 було змінено на код - 11.02. «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості».

Держгеокадастром рекомендовано приводити у відповідність відомості про цільове призначення земельних ділянок в системі державного земельного кадастру, у випадку наявності у Державному земельному кадастрі застарілої інформації з Українського класифікатора цільового призначення землі або про відсутності інформації про розділ коду КВЦПЗ, при надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки або розробника електронного документа заяви про внесення змін до відомостей про земельну ділянку, а також виправлення помилок у відомостей Державного земельного кадастру.

25.11.2016 року Міністерство аграрної політики та продовольства видало наказ № 489, в якому зазначено, що «У разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

У зв`язку з цим, всім землекористувачам, що своєчасно не звернулись до відділу Держгеокадастру в Нікопольському районі та м. Нікополі із відповідними заявами, Кф було змінено з 1,2 на - 2,0 автоматично з часу набрання сили цього наказу аз 01.01.2018 року коефіцієнт функціонального використання автоматично змінювався на значення 3,0.

Вказані обставини суттєво впливали на економічні показники підприємства в частинні збільшення податкового навантаження. У зв`язку з цим у невстановлених досудовим слідством службових осіб підприємства ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» виник умисел на мінімізацію податкових зобов`язань в частині що стосується зменшення сум орендної плати у 2017 - 2018 роках. Усвідомлюючи обставини того, що строки, за договорами оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 1211600000:03:047:0016 та 1211600000:03:031:0004 закінчилисьу 2013 та2015 роках, термін, визначений законом для укладання додаткової угоди сплив, а укладання нового договору потребує значного часу, у невстановлених досудовим слідством службових осіб підприємства виник злочинний умисел на змову з заступником начальника управління - начальником відділу у Нікопольському районі міськрайонного управління у Нікопольському районі та АДРЕСА_3 ОСОБА_3 .

У невстановлений досудовим слідством час, але не пізніше 21.03.2018 року, та за невстановлених досудовим слідством обставин ОСОБА_3 вступила в злочинну змову із службовими особами ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» та погодилась здійснити на їх користь певні реєстраційні дії в національній кадастровій системі, на яких наполягали представники підприємства. Під час змови, ОСОБА_3 та представники підприємства домовились про те, що для спільного виконання обумовленого плану дій, потрібно чітке виконання функцій кожного. При цьому, від підприємства вимагалось зокрема своєчасне подання заяв обумовленого змісту.

Згідно з попередньою домовленістю, 21.03.2020 за вих. № 306 від ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» на адресу Відділу у м. Нікополь міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополь Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, через представника підприємства за довіреністю ОСОБА_8 , надійшла заява з проханням внести виправлені відомості до Державного земельного кадастру про цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами: 1211600000:03:047:0016 та 1211600000:03:031:0004 відповідно до класифікації видів цільового призначення земель затвердженої наказом Держкомзему від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/183066: зокрема встановити код 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, враховуючи те, що в Державному земельному кадастрі міститься застаріла інформація з Українського класифікатора цільового призначення, а саме: 1.10.2 (металургія та оброблення металу). Заяву підписано Т.в.о. Голови правління ПАТ «ІНТЕРПАЙП Дніпропетровський ВТОРМЕТ» ОСОБА_9 . До вказаного звернення були додані копії документів, а саме: договору оренди земельної ділянки, зареєстрованого за № 4078 від 11.09.2003, витягу з ДЗК про земельну ділянку № НОМЕР_1 від 21.03.2018, витягу з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ» від 06.12.2017, Статуту ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ», довіреності на ім`я ОСОБА_8 , копії паспорта ОСОБА_8 .

Діючи відповідно до відведеною їй ролі, усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи настання злочинних наслідків, 21.03.2018 виконуюча обов`язки заступника начальника управління - начальника відділу у Нікопольському районі міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополі ГУ Держгеокад астру у Дніпропетровській області, ОСОБА_3 будучи також державним кадастровим реєстратором міськрайонного управління ГУ Держгеокадастру, з метою приховування протиправних дій, особисто, без доручення будь-кому з підлеглих працівників, із застосуванням особистого цифрового ключа доступу, здійснила вхід до національної кадастрової системи та шляхом вводу кадастрового номеру земельної ділянки 1211600000:03:031:0004 здійснила вхід до Поземельної книги. Після входу до поземельної книги системою було створено витяг про земельну ділянку з якого ОСОБА_3 отримала інформацію про те, що дата державної реєстрації речового права 06.10.2005, а строк дії речового права становить 10 років, тобто строк дії договору оренди закінчився 06.10.2015 року і підприємство, за відсутності нового договору, не є належним землекористувачем (п. б ч. 2 ст. 21 ЗУ «Про державний земельний кадастр» яким чітко визначено коло осіб, які можуть подавати такі заяви: «б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони).

Таким чином, на час надходження заяви ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ» не був належним землекористувачем цих земельних ділянок у зв`язку з закінченням строку дії договору та відсутністю укладеного на той час нового договору на новий термін, або додаткової угоди як цього вимагають норми ст. 33 ЗУ «Про оренду землі», а саме: «Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов`язковому порядку»

Повністю усвідомлюючи, що за таких обставин вона не має права приймати до виконання заяву ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ» та вчиняти будь-які дії в національній кадастровій системі стосовно цієї земельної ділянки ОСОБА_3 , діючи у відповідності до злочинної змови, маючи право доступу до автоматизованої національної кадастрової системи (НКС), за допомогою особистого ідентифікатора (логіну), увійшла до вказаної автоматизованої системи та вчинила несанкціоновані дії з інформацією, а саме: відкривши Поземельну книгу попередньо створила електронні заяви від імені підприємства, а саме: Звернення заявника на вчинення певних змін від 21.03.2018 № ЗВ-1206972292018, № ЗВ- 1206972712018, № ЗВ-1206972872018 після чого внесла наступні несанкціоновані зміни до Поземельної книги: до розділу №1 «Земельна ділянка. Загальні відомості» внесла несанкціоновані зміни - виправлення відомостей про координати поворотних точок меж земельної ділянки, запис від 21.03.2018 № 005. Також внесла несанкціоновані зміни до розділу «Кадастровий план земельної ділянки та експлікація земельних угідь» запис від 21.03.2018 р. № 006.

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 4. Поземельної книги «Земельна ділянка. Оренда, суборенда запис про виникнення права» від 21.03.2018 р. № 007 де змінила назву юридичної особи - неналежного користувача з «Відкрите акціонерне товариство "Дніпропетровський Втормет" на ПАТ "ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ".

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 1. «Земельна ділянка. Загальні відомості» запис від 21.03.2018 р. № 008, в частині що стосується виправлення цільового призначення земельної ділянки; Виправлення виду використання земельної ділянки, а саме: змінила код цільового призначення: 1.10.2. Категорія земель Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення на 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 2. «Кадастровий план земельної ділянки та експлікація земельних угідь» запис від 21.03.2018 р. № 009, в якому вчинила виправлення складу угідь та виправлення виду використання земельної ділянки.

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 3. «Земельна ділянка. Право власності, постійного користування». Запис про виникнення права від 21.03.2018 р. № 010 в якому здійснила виправлення відомостей про власників (користувачів) земельної ділянки, а саме змінила (видалила) Державну форму власності, зазначивши в розділі № 1 «Земельна ділянка. Загальні відомості» Комунальну форму власності (Запис від 21.03.2018 р. № 011).

Після кожної вчиненої зміни національною кадастровою системою автоматично створювались витяги про земельну ділянку.

Продовжуючи злочинну діяльність, діючи повторно, відповідно до відведеною їй ролі, усвідомлюючи протиправність своїх дій, передбачаючи та бажаючи настання злочинних наслідків, 21.03.2018 виконуюча обов`язки заступника начальника управління - начальника відділу у Нікопольському районі міськрайонного управління у Нікопольському районі та АДРЕСА_3 , ОСОБА_3 будучи також державним кадастровим реєстратором міськрайонного управління ГУ Держгеокадастру, з метою приховати протиправні дії, особисто, без доручення будь-кому з підлеглих працівників, здійснила вхід до національної кадастрової системи та шляхом вводу кадастрового номеру земельної ділянки 1211600000:03:047:0016 здійснила вхід до Поземельної книги. Після входу до поземельної книги системою було створено витяг про земельну ділянку з якого ОСОБА_3 отримала інформацію про те, що дата державної реєстрації речового права 17.09.2003, а строк дії речового права становить 10 років, тобто строк дії договору оренди закінчився 17.09.2013 року і підприємство, за відсутності нового договору, не є належним землекористувачем (п. б ч. 2 ст. 21 ЗУ «Про державний земельний кадастр» яким чітко визначено коло осіб, які можуть подавати такі заяви: «б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони). Таким чином на час надходження заяви, ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ» не був належним землекористувачем цієї земельної ділянки у зв`язку з закінченням строку дії договору та відсутністю укладеного на той час нового договору на новий термін, або додаткової угоди як цього вимагають норми ст. 33 ЗУ «Про оренду землі», а саме: «Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов`язковому порядку».

Повністю усвідомлюючи, що з таких підстав вона не має права приймати до виконання заяву ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ» та вчиняти будь- які дії в національній кадастровій системі стосовно цієї земельної ділянки ОСОБА_3 діючи у відповідності до злочинної змови внесла несанкціоновані зміни до національної кадастрової системи, а саме: відкривши Поземельну книгу попередньо створила електронні заяви від імені підприємства, а саме: Звернення заявника на вчинення певних змін від 21.03.2018 № зв-1206972322018, № ЗВ-1206972822018, після чого внесла наступні несанкціоновані зміни до Поземельної книги: до розділу №1 «Земельна ділянка. Загальні відомості» внесла несанкціоновані зміни - виправлення відомостей про координати поворотних точок меж земельної ділянки, запис від 21.03.2018 № 008. Також внесла несанкціоновані зміни до розділу «Кадастровий план земельної ділянки та експлікація земельних угідь» запис від 21.03.2018 р. № 009.

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 4. Поземельної книги «Земельна ділянка. Оренда, суборенда запис про виникнення права» від 21.03.2018 р. № 010, де змінила назву юридичної особи - неналежного користувача з «Відкрите акціонерне товариство "Дніпропетровський Втормет" на ПАТ "ІНТЕРПАЙП ДНІПРОВТОРМЕТ".

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 1. «Земельна ділянка. Загальні відомості» запис від 21.03.2018 р. № 012, в частині що стосується виправлення цільового призначення земельної ділянки; Виправлення виду використання земельної ділянки, а саме: змінила код цільового призначення: 1.10.2. Категорія земель Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення на 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 2. «Кадастровий план земельної ділянки та експлікація земельних угідь» запис від 21.03.2018 р. № 011, в якому вчинила виправлення складу угідь та виправлення виду використання земельної ділянки.

Продовжуючи протиправну діяльність ОСОБА_3 внесла несанкціоновані зміни до розділу № 3. «Земельна ділянка. Право власності, постійного користування». Запис про виникнення права від 21.03.2018 р. №013 в якому здійснила виправлення відомостей про власників (користувачів) земельної ділянки, а саме змінила (видалила) Державну форму власності, зазначивши Комунальну форму власності.

Після кожної вчиненої зміни національною кадастровою системою автоматично створювались витяги про земельну ділянку.

Таким чином ОСОБА_3 будучи службовою особою, діючи умисно, за попередньою змовою з невстановленими особами, використовуючи своє службове становище, вчинила несанкціоновані дії (внесла несанкціоновані, зміни) до інформації яка містилась в автоматизованій національній кадастровій системі, до якої мала доступ як державний кадастровий реєстратор.

Умисні дії ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 які виразились у несанкціонованих діях з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп`ютерах), автоматизованих системах, комп`ютерних мережах, вчинених особою, яка має право доступу до неї за попередньою змовою групою осіб, кваліфіковано за ч.3 ст. 362 КК України.

Продовжуючи втілювати свій єдиний злочинний умисел, направлений на мінімізацію податкового навантаження підприємства та створюючи умови для заволодіння коштами місцевого бюджету, як на думку представників підприємства, зайво сплачених коштів під час застосування у 2017 році коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок із значенням 2, а у 2018 році із значенням - 3, у невстановлений час, але не пізніше 03.04.2018 року, у ОСОБА_3 та невстановленої досудовим слідством службової особи ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» виник злочинний умисел направлений на складання та видачу завідомо неправдивого офіційного документа, а саме витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2017 року, в якому повинен бути зазначений, раніше внесений під час проведених змін коефіцієнт функціонального використання земельних ділянок Кф-1,2, що у подальшому надавало службовим особам можливість подачі до податкових органів уточнюючу декларацію за минулий 2017 рік.

Згідно з попередньою домовленістю, створюючи умови для вчинення кримінального правопорушення, намагаючись надати своїм протиправним діям вигляд законних службові особи ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ», через представника підприємства за довіреністю ОСОБА_8 , направили на адресу Відділу у м. Нікополь міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополь Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області заяву вих. № 353 від 03.04.2018 з проханням надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, з кадастровим номером 1211600000:03:047:0016, станом на 01.01.2017 року.

10.04.2018 продовжуючи втілювати злочинний умисел, направлений на складання завідомо неправдивих офіційних документів, з метою їх подальшого використання для отримання неправомірної вигоди юридичною особою ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ», ОСОБА_3 перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки начальника міськрайонного управління - начальника відділу у Нікопольському районі ГУ Держгеокадастру перебуваючи на своєму робочому місці в своєму службовому кабінеті за адресою: АДРЕСА_4 , діючи відповідно до заяви ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку по земельній ділянці з кадастровим номером 1211600000:03:047:0016, особисто, за допомогою персонального комп`ютера створила, роздрукувала, підписала, зареєструвала за допомогою системи DосРrоf видала відповідний витяг № 1838/180-18 від 10.04.2018 повністю усвідомлюючи, що він є завідомо неправдивим офіційним документом у зв`язку з тим, що відповідно до додатку №9 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» витяг формується станом на дату формування такого витягу.

А також містить неправдиві відомості в частині зазначеного коефіцієнту виду використання земельної ділянки що діяв на протязі 2017 року які у подальшому передала представнику підприємства ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ».

Таким чином ОСОБА_3 будучи службовою особою, діючи умисно, використовуючи своє службове становище, сформувала, роздрукувала особисто підписала та видала представнику підприємства завідомо неправдивий офіційний документ - витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку по вказаній земельній ділянці, сформований станом на 10.04.2018 але в якому зазначено що він є витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2017, в якому ОСОБА_3 було залишено раніше внесене значення коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок Кф - 1,2 для застосування у 2018 році, замість Кф - 2, який фактично було застосовано на протязі 2017 року.

Умисні дії ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 які виразились у складанні та видачі службовою особою завідомо неправдивого офіційного документа, кваліфіковано за ч. 1 ст. 366 КК України.

Продовжуючи втілювати свій єдиний злочинний умисел, направлений на мінімізацію податкового навантаження підприємства, діючи повторно та створюючи умови для заволодіння коштами місцевого бюджету, як на думку представників підприємства, зайво сплачених коштів під час застосування у 2017 році коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок із значенням -2 а у 2018 році із значенням - 3, у невстановлений досудовим слідством час до 03.04.2018 року, у ОСОБА_3 та невстановленої досудовим слідством службової особи ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» виник злочинний умисел направлений на складання та видачу завідомо неправдивого офіційного документа, а саме витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, станом на 01.01.2017 року, в якому вже буде зазначений, раніше внесений під час проведених змін коефіцієнт функціонального використання земельних ділянок Кф-1,2, що у подальшому надавало б службовим особам можливість подачі до податкових органів уточнюючу декларацію за минулий 2017 рік.

Згідно з попередньою домовленістю, створюючи умови для вчинення кримінального правопорушення, намагаючись надати своїм протиправним діям вигляд законних службові особи ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ», через представника підприємства за довіреністю ОСОБА_8 , направили на адресу Відділу у м. Нікополь міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополь Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області заяву вих. № 354 від 03.04.2018 з проханням надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, з кадастровим номером 1211600000:03:031:0004, станом на 01.01.2017 року.

10.04.2018 продовжуючи втілювати злочинний умисел, направлений на складання завідомо неправдивого офіційного документу, з метою його подальшого використання для отримання неправомірної вигоди юридичною особою ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ», ОСОБА_3 перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки начальника міськрайонного управління - начальника відділу у Нікопольському районі ГУ Держгеокадастру перебуваючи на своєму робочому місці в своєму службовому кабінеті за адресою: АДРЕСА_4 , діючи повторно, відповідно до заяви ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ», про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку по земельній ділянці з кадастровим номером 1211600000:03:031:0004, особисто створила за допомогою персонального комп`ютера, роздрукувала, підписала зареєструвала за допомогою системи DосРrоf та видала відповідний витяг № 1839/180-18 від 10.04.2018 повністю усвідомлюючи, що він є завідомо неправдивим офіційним документом у зв`язку з тим, що відповідно до додатку №9 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» витяг формується станом на дату формування такого витягу.

А також містить неправдиві відомості в частині зазначеного коефіцієнту виду використання земельної ділянки що діяв на протязі 2017 року які у подальшому передала представнику підприємства ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ».

Таким чином ОСОБА_3 будучи службовою особою, діючи умисно, використовуючи своє службове становище, повторно сформувала, роздрукувала, особисто підписала та видала представнику підприємства завідомо неправдивий офіційний документ - витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку по вказаній земельній ділянці, сформований станом на 10.04.2018 але в якому зазначено що він є витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки станом на 01.01.2017, в якому ОСОБА_3 було вписано раніше внесене значення коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок Кф - 1,2 для застосування у 2018 році, замість Кф - 2, який фактично було застосовано на протязі 2017 року.

Умисні дії ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 які виразились у складанні та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, кваліфіковано за ч. 1 ст. 366 КК України.

Продовжуючи протиправну діяльність, з метою реалізації злочинного умислу, направленого на протиправне заволодіння грошовими коштами місцевого бюджету, для одержання злочинного результату у вигляді настання суспільно-небезпечних наслідків - протиправного заволодіння бюджетними коштами, з метою доведення злочинного умислу до кінця та бажаючи настання негативних наслідків, ОСОБА_3 , будучи службовою особою, діючи умисно, використовуючи своє службове становище, діючи за попередньою змовою з невстановленими службовими особами ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» видала представнику підприємства завідомо неправдиві офіційні документи - витяги про нормативно грошову оцінку земельних ділянок станом на 01.01.2017, із значно заниженою на користь підприємства ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» нормативно грошовою оцінкою.

Після чого, невстановлені досудовим слідством службові особи ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ», діючи відповідно відведеної їм ролі, після отримання завідомо неправдивих офіційних документів - витягів про нормативно грошову оцінку земельних ділянок станом на 01.01.2017, із значно заниженою на користь підприємства ПАТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» нормативно грошовою оцінкою, 13 квітня 2018 року листом № 395 звернулись до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області яким повідомили про отримання від міськрайонного управління у Нікопольському районі та м. Нікополь Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області нібито нових витягів про нормативно грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 1211600000:03:047:0016 та 1211600000:03:031:0004 у зв`язку з чим подають уточнюючу декларацію з плати за землю за 2017 рік. 18.04.2018 року до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області підприємством подано уточнену декларацію за 2017 рік та зменшено податкове зобов`язання з минулий 2017 рік на відповідну різницю, що спричинило збитки місцевому бюджету на суму 594777,30 грн., що у 732 рази перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.

Умисні дії ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 , які виразились у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, яке спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, свободам та громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, кваліфіковано за ч. 2 ст. 364 КК України.

В судовому засіданні захисником ОСОБА_6 заявлено клопотання, яке підтримала обвинувачена ОСОБА_3 про звільнення її від кримінальної відповідальності за вчинення нетяжкого злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України у зв`язку з закінченням строків притягнення до кримінальної відповідальності. При цьому ОСОБА_3 пояснила, що вона розуміє наслідки закриття кримінального провадження в цій частині з зазначених підстав і не заперечує щодо звільнення її від кримінальної відповідальності саме з цих підстав.

Прокурор не заперечував проти задоволення заявленого клопотання і закриття кримінального провадження в частині, оскільки з часу вчинення ОСОБА_3 інкримінованого кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України минуло більше п`яти років, тобто закінчився строк притягнення її до кримінальної відповідальності. При цьому строк давності притягнення до кримінальної відповідальності не зупинявся і не переривався. ОСОБА_3 може бути звільнена від кримінальної відповідальності з зазначених підстав, а кримінальне провадження стосовно неї підлягає закриттю.

Представник Нікопольської міської ради ОСОБА_5 покладався на розсуд суду і не заперечував проти закриття кримінального провадження в частині обвинувачення ОСОБА_3 за ч.1 ст. 366 КК України у разі наявності законних підстав.

Заслухавши сторони кримінального провадження, вважаю, що заявлене клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України у разі звільнення особи від кримінальної відповідальності суд закриває кримінальне провадження. За правилами ч. 8 вказаної статті, закриття кримінального провадження на підставі, передбаченій п.1 ч.2 цієї ж статті не допускається лише у випадку, коли підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує.

Положеннями ч. 4 ст. 286 КПК України визначено, що в разі, якщо під час судового розгляду сторона у кримінальному провадженні звернеться до суду з клопотанням про звільнення обвинуваченого від кримінальної відповідальності, суд має невідкладно розглянути таке клопотання. Ця норма, як і положення ст. 49 КК України є імперативними нормами, які передбачають не право суду, а його обов`язок розглянути відповідне питання.

Відповідно до вимог ст. 49 ч.1 п.3 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло п`ять років у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у пункті 2 цієї частини.

Відповідно до вимог ст.12 КК України злочин, інкримінований ОСОБА_3 , передбачений ч.1 ст. 366 КК України є нетяжким злочином, який відповідно до обвинувального акту був вчинений в період з 03.04.2018 р. по 10.04.2018р. Кримінальне провадження надійшло до суду 03.10.2022 р. На даний час минуло понад 5 років з дня вчинення цих дій. Перебіг строку притягнення до кримінальної відповідальності не переривався і не зупинявся.

Правилами ч.3 ст.288 КПК України передбачено, що суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє обвинувачену від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

На підставі викладеного, керуючись ст. 49 КК України, ст.ст.284,285,286,288, КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання сторони захисту задовольнити.

Звільнити ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України у зв`язку з закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Кримінальне провадження за №12022040000000524 від 28.09.2022 року в частині обвинувачення ОСОБА_3 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України закрити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом семи днів з дня її оголошення до Дніпровського апеляційного суду шляхом подачі апеляції через Нікопольський міськрайонний суд.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Копію ухвали вручити ОСОБА_3 і прокурору.

Учасники судового розгляду мають право отримати копію зазначеної ухвали.

Повний текст ухвали буде проголошено 28.08.2024 о 14 год. 00 хвил.

Суддя: ОСОБА_1

СудНікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121281236
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем

Судовий реєстр по справі —182/3736/22

Ухвала від 27.08.2024

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

Ухвала від 27.08.2024

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

Ухвала від 21.03.2023

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

Ухвала від 21.03.2023

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

Ухвала від 03.10.2022

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Борисова Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні