20-2/453
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
"26" листопада 2007 р. справа № 20-2/453
За позовомтовариства з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” (99045, м. Севастополь, вул. Шостака, 7)
до відповідачів:- Комунального позашкільного навчального закладу „Севастопольський центр юнацтва та молоді” (99011, м. Севастополь, вул. Очаківців, 5)- Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Луначарського, 5)
провизнання протиправною відмови в узгодженні здійснення невідокремлених поліпшень орендованого майна
Суддя Шевчук Н.Г.
Представники сторін:
позивача - Уманець П.М., наказ № 27/05-1 від 27.05.2005;
відповідачів:
КПНЗ "Севастопольський центр юнацтва та молоді” –Дацюк Н.Д., витяг з наказу № 123 від 05.11.2007;
Фонд комунального майна СМР - Сарахман С.О., довіреність № 3019 від 05.09.2007.
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” звернулось до суду з позовною заявою до Комунального позашкільного навчального закладу „Севастопольський центр юнацтва та молоді”, Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради про визнання протиправною відмови Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради в узгодженні здійснення невідокремлених поліпшень орендованого майна – спортивного майданчика №1 з гравійним покриттям загальною площею 3150 кв.м, розташованого за адресою: м.Севастополь. вул. Очаківців, 5, та зобов'язання погодити здійснення таких поліпшень.
У процесі розгляду спору позивач у передбаченому статтею 22 Господарського процесуального кодексу України порядку уточнив позовні вимоги, вказавши кошторисну вартість невідокремлених поліпшень у розмірі 690132 грн. (арк.. с. 47).
В обґрунтування позовних вимог товариство з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” (далі –ТОВ “ПФК “Севастополь”) посилається на те, що питання про надання згоди на здійснення невідокремлених поліпшень орендованого майна вартістю 690132 грн. розглядалось на засіданні постійної комісії Севастопольської міської Ради і прийнято позитивне рішення, а тому дії Фонду комунального майна суперечать позиції Севастопольської міської Ради.
Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради (далі –Фонд) та Комунальний позашкільний навчальний заклад „Севастопольський центр юнацтва та молоді” (далі –Центр) з позовом не погоджуються посилаючись на те, що ТОВ “ПФК “Севастополь” погодження з орендодавцем розпочав виконання робіт по реконструкції 9арк. с. 97, 129).
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані сторонами та третьою особою докази, заслухавши пояснення представників сторін суд
ВСТАНОВИВ:
Комунальний позашкільний навчальний заклад „Севастопольський центр юнацтва та молоді” (орендодавець), як особа, у володінні і на балансі якої перебувало нерухоме комунальне майно –спортивний майданчик №1 з гравійним покриттям загальною площею 3150 кв.м., розташований за адресою: м.Севастополь. вул. Очаківців, 5, у відповідності з рішенням міської комісії по оренді комунального майна, протокол №6-06 від 17.10.2006, та наказом голови Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради №790 від 20.10.2006 уклав 08.11.2006 з товариством з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” (орендар) договір №1 оренди зазначеного нерухомого комунального майна (арк.. с. 9-10).
Договором визначено цільове використання майна –для гри у футбол.
Строк дії договору встановлений з моменту його підписання до 15.10.2007.
Згідно звіту про експертну оцінку вартість майна, що передається в оренду, становить 30700 грн.
Договір погоджений з Фондом комунального майна Севастопольської міської Ради.
Після закінчення цього строку ТОВ “ПФК “Севастополь” продовжує користуватись майном. Заперечення проти цього з боку наймодавця не заявлялись.
Правові наслідки продовження користування майном після закінчення строку договору оренди безпосередньо передбачені статтями 764, 777 Цивільного кодексу України, статтями. 7, 9, 17 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” та опосередковано частиною 4 статті 291 Господарського кодексу України, згідно з якою правові наслідки припинення договору оренди визначаються відповідно до умов регулювання договору найму Цивільним кодексом України.
Відповідно до статті 764 ЦК України, якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму (оренди), то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.
Аналогічна норма міститься у статті 17 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” (далі - Закон), відповідно до якої термін договору оренди визначається за погодженням сторін.
У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення терміну дії договору він вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені договором (ч. 2 ст. 17 Закону).
Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що після закінчення строку договору оренди він може бути продовжений на такий самий строк, на який цей договір укладався, за умови, якщо проти цього не заперечує орендодавець. При цьому такі заперечення мають бути заявлені ним протягом одного місяця після закінчення строку дії договору.
Таким чином, договір№1 оренди нерухомого майна від 08.11.2006, укладений Центром і ТОВ “ПФК “Севастополь”, є поновленим на строк, який був встановлений цим договором, тобто, на 11 місяців і 6 днів, і є діючим на день прийняття рішення по справі.
Умовою пункту 5.2 договору №1 від 08.11.2006 сторони передбачили, що орендар має право за згодою орендодавця здійснювати реконструкцію, розширення, технічне переобладнання орендованого майна.
ТОВ “ПФК “Севастополь” 14.04.2007 листом за вих.№22 звернувся до Центру з проханням надати згоду на проведення робіт по облаштуванню футбольного поля, розташованого за адресою: м.Севастополь, вул. Очаківців. 5, до якого були додані копія договору №1 від 08.11.2006, опис поліпшень орендованого майна, кошторис витрат, висновок експерта про відповідність кошторисної документації Правилам визначення вартості будівельних робіт (арк. с. 11, 47-90).
Необхідність проведення поліпшень (реконструкції) орендованого майна підтверджена експертним висновком №16/1 від 12.04.2007 (арк.. с. 90). Вартість таких поліпшень становить 690132 грн.
Позитивний висновок про надання згоди на проведення таких ремонтних робіт наданий постійною комісією Севастопольської міської Ради з питань ефективного використання комунальної власності, що підтверджується витягом з протоколу №59 від 06.08.2007 засідання комісії (арк.. с. 13).
Однак, Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради листом №2623 від 14.08.2007, не дивлячись на позитивний висновок постійної комісії Севастопольської міської Ради, відмовився дати згоду ТОВ “ПФК “Севастополь” на проведення ремонтних робіт орендованого комунального майна загальною кошторисною вартістю 690132 грн. (арк.. с. 12).
В силу приписів пункту 4 частини 3 статті 23 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” орендар має право за погодженням з орендодавцем, якщо інше не передбачено договором оренди, за рахунок власних коштів здійснювати реконструкцію, технічне переоснащення, поліпшення орендованого майна.
Аналогічна норма міститься і у частині 1 статті 778 Цивільного кодексу України, згідно якої наймач може поліпшити річ, яка є предметом договору найму, лише за згодою наймодавця.
Статтею 5 цього Закону встановлено, що орендодавцями є органи, уповноважені Верховною радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування управляти майном, щодо майна, що перебуває у комунальної власності.
Відповідно до Положення про Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради, затвердженого рішенням Севастопольської міської Ради від 12.06.2007 №2070, Фонд комунального майна є виконавчим органом Севастопольської міської Ради по управлінню майном комунальної власності територіальної громади міста Севастополя, одним із завдань якого є управління у визначених Радою межах майном комунальної власності (арк.. с. 36-43).
Згідно Статуту комунального позашкільного навчального закладу „Севастопольський центр юнацтва та молоді” засновником Центру є територіальна громада міста Севастополя в особі Севастопольської міської Ради, що іменується “Власник” (арк. с. 111-128). Форма власності - комунальна.
Усе майно Центру, вартість якого позначається у самостійному балансі Центру, знаходиться у комунальній власності і закріплено за навчальним закладом на праві оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту Центру та укладених ним угод.
Центр має право володіти, користуватися і розпоряджатися закріпленим за ним майном з обмеженнями правомочності розпоряджатися, що визначені чинним законодавством, рішеннями Власника, Органу управління та Статутом (оренди основних фондів, внесення вкладів за договором про спільну діяльність і т. д.).
Таким чином, особливістю управління нерухомим комунальним майном нежитлового фонду у даному випадку є те, що управління таким майном і, зокрема, прийняття рішення про передачу його в оренду, здійснюється Фондом комунального майна СМР, а здійснення технічних функцій по передачі за рішенням Фонду комунального майна СМР цього майна в оренду покладено на балансоутримувача.
Рішенням Севастопольської міської Ради №1467 від 13.02.2007 затверджено Положення про порядок надання орендарю згоди на здійснення невідокремлених поліпшень комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Севастополя (арк. с. 91).
Цим Положенням визначено, що Фонд комунального майна протягом 30 днів після отримання повного пакету документів надає орендарю згоду на здійснення поліпшень або мотивовану відмову.
У випадку, якщо сумарна вартість всіх робіт по проведенню невідокремлених поліпшень складає 25 і більше процентів від залишкової балансової вартості об'єкта, Фонд дає згоду на їх проведення тільки при наявності позитивного висновку постійної комісії Севастопольської міської Ради з питань ефективного використання комунальної власності.
Згода на здійснення поліпшень надається у формі наказу Фонду комунального майна, в якому міститься погодження на проведення поліпшень орендованого майна із зазначенням суми затрат на поліпшення, передбаченої кошторисом, який є додатком до наказу, та термінів проведення будівельно-ремонтних робіт.
Відмова Фонду у наданні ТОВ “ПФК “Севастополь” згоди на проведення реконструкції орендованого майна мотивована тим, що такі роботи позивачем вже виконані.
Однак, докази виконання ТОВ “ПФК “Севастополь” робіт по реконструкції орендованого майна, за отриманням згоди на проведення яких товариство звернулось, відсутні.
За таких обставин позиція Фонду суперечить Положення про порядок надання орендарю згоди на здійснення невідокремлених поліпшень комунального майна, яке є власністю територіальної громади м.Севастополя та висновку постійної комісії Севастопольської міської Ради з питань ефективного використання комунальної власності.
А тому вимоги позивача до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради обґрунтовані і підлягають задоволенню.
Що стосується спору між ТОВ “ПФК “Севастополь” та другим відповідачем - комунальним позашкільним навчальним закладом „Севастопольський центр юнацтва та молоді”, то ні при подачі позовної заяви, ні у процесі розгляду спору позивачем вимоги до Центру не заявлялись, а тому в цій частині позову відсутній предмет спору, що відповідно до пункту 11 частини 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України є підставою для припинення провадження у справі в цій частині позову.
Беручи до уваги викладене та керуючись статтями 49, 77, пунктом 11 частини 1 статті 80, статтями 82, 84-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України суд
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати незаконною відмову Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради у наданні згоди товариству з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” на здійснення невідокремлених поліпшень орендованого майна - спортивного майданчика №1 з гравійним покриттям загальною площею 3150 кв.м., розташованого за адресою: м.Севастополь. вул. Очаківців, 5.
3. Зобов'язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради видати наказ, яким погодити здійснення поліпшень орендованого майна - спортивного майданчика №1 з гравійним покриттям загальною площею 3150 кв.м., розташованого за адресою: м.Севастополь. вул. Очаківців, 5, товариством з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” вартістю 690132 грн.
4. Стягнути з Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, м.Севастополь, вул. Луначарського, 5, ЄДРПОУ 25750044, п/р 37188003000416 в УДК м.Севастополя, МФО 824509) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Професійний футбольний клуб „Севастополь” (99045, м.Севастополь, вул. Шостака, 7, ЄДРПОУ 32057566, п/р 26000945206021 у СФ АКБ “УСБ”, МФО 324195) витрати по сплаті державного мита у сумі 85 грн. (вісімдесят п'ять грн. 00 коп.) та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. (сто вісімнадцять грн.. 00 коп.).
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
5. В частині позовних вимог до комунального позашкільного навчального закладу „Севастопольський центр юнацтва та молоді” провадження у справі припинити.
Суддя Н.Г.Шевчук
Рішення оформлено відповідно
до вимог ст. 84 Господарського
процесуального кодексу України
і підписано 30.11.2007.
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2007 |
Оприлюднено | 21.12.2007 |
Номер документу | 1212904 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Шевчук Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні