номер провадження справи 33/87/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.08.2024 Справа № 908/1164/24
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В.
при секретарі судового засідання Драковцевій В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні матеріали справи № 908/1164/24
до відповідача: Приватного підприємства АРМАН (69032, м. Запоріжжя, вул. Виборзька, буд. 29-А, ідентифікаційний код 22135982)
про стягнення 304882,77 грн.
за участю представників:
від позивача Шурига Д.О, витяг з ЄДР;
від відповідача - не з`явився;
СУТЬ СПОРУ:
До Господарського суду Запорізької області звернулася Запорізька міська рада з позовом про стягнення з Приватного підприємства АРМАН заборгованості за договорами оренди землі №2015050001000613 від 14.12.2015, №201505000100208 від 22.07.2015 за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 в розмірі в розмірі 304882,77 грн. на розрахунковий рахунок UA508999980334139812000008479, отримувач: Головне управління казначейства у Запорізькій області ЄДРПОУ 37941997, код 18010600.
Позов заявлено на підставі ст. ст. 11, 16, 377, 407, 409, 509, 525, 526, 530, 629, 759, 762 Цивільного кодексу України, ст. ст. 83, 120, 206 Земельного кодексу України, ст. ст. 13, 21 Закону України Про оренду землі, ст. ст. 173, 193, 283 Господарського кодексу України, п. 63.6 ст. 63, п. 286.2 ст. 286, пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14, п. п. 287.1, 287.3 ст. 287, ст. 289 Податкового кодексу України, ст. ст. 1, 22 Бюджетного кодексу України, ст. ст. 11, 26, 51, 61, 64 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.04.2024 позовну заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 19.04.2024 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Позивачу та представнику позивача, яким подано позов, доставлено копію даної ухвали до їх електронних кабінетів 19.04.2024, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.
29.04.2024 від позивача надійшла заява про усунення недоліків.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, присвоєно справі номер провадження 33/87/24, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 04.06.2024 об 11 год. 30 хв. Запропоновано позивачу протягом п`яти днів з дня отримання даної ухвали суду надати суду та надіслати відповідачу (докази надсилання надати суду) детальний обґрунтований розрахунок суми заборгованості по кожному договору оренди окремо.
Позивачу та представнику позивача доставлено копію ухвали суду до електронних кабінетів 06.05.2024, що підтверджується довідками про доставку електронного листа від 06.05.2024.
Копія ухвали суду, яка була направлена відповідачу засобами поштового зв`язку на адресу, зазначену в позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулась до суду неврученою з відміткою поштової установи адресат відсутній за вказаною адресою, що є належним повідомленням у відповідності до п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України.
Також відповідач повідомлений про постановлення ухвали суду від 06.05.2024 через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, що підтверджується роздруківкою з даного сайту за 15.05.2024.
В судовому засіданні 04.06.2024 був присутній представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.
Відповідач відзив на позов не надав, свого представника в судове засідання не направив, причин неявки суду не повідомив.
Позивач не виконав вимог ухвали суду від 06.05.2024 щодо надання детального обґрунтованого розрахунку суми заборгованості по кожному договору оренди окремо.
Представник позивача заявив клопотання про відкладення підготовчого засідання, посилаючись на те, що позивачем надіслано запит до Департаменту управління активами Запорізької міської ради з метою надання розрахунку заборгованості за кожним договором окремо, однак відповіді на цей час не отримано.
З метою дотримання принципу рівності сторін та процесуальних прав усіх учасників справи, права позивача на подання доказів на підтвердження своїх вимог, права відповідача на подання відзиву, ухвалою суду від 04.06.2024 відкладено підготовче засідання на 02.07.2024 о 12 год. 00 хв.
Копію ухвали суду від 04.06.2024 розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду Запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту від 11.06.2024.
17.06.2024 від відповідача повернулась ухвала від 04.06.2024 з відміткою поштової установи про відсутність адресата за вказаною адресою.
02.07.2024 від позивача надійшли письмові пояснення щодо розрахунку заборгованості за договорами оренди землі.
В судовому засіданні 02.07.2024 був присутній представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.
Представник позивача повідомив про подання письмових пояснень, просив закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті. Також представник повідомив про можливість подання довідки Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради про стан сплати відповідачем орендної плати за землю.
Ухвалою суду від 02.07.2024 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів до 05.08.2024, відкладено підготовче засідання на 29.07.2024 об 11 год. 00 хв. Запропоновано позивачу надати довідку Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради про стан сплати відповідачем орендної плати за землю.
Копію ухвали суду розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду Запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту від 04.07.2024.
08.07.2024 від відповідача повернулась ухвала від 02.07.2024 з відміткою поштової установи про відсутність адресата за вказаною адресою.
25.07.2024 від позивача надійшла заява на виконання ухвали суду. Позивач надав копію відповіді Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради про стан сплати відповідачем орендної плати за землю за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 та надав пояснення стосовно даної відповіді.
В судовому засіданні 29.07.2024 був присутній представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.
Представник позивача повідомив про надання відповіді Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради на запит про стан сплати відповідачем орендної плати за землю, надав пояснення стосовно даної відповіді. Заявив про відсутність інших доказів, окрім тих, які надані до матеріалів справи та про можливість закриття підготовчого провадження.
Відповідач відзив на позов не надав, свого представника в судове засідання не направив, причин неявки суду не повідомив, про розгляд справи належним чином повідомлений.
Продовжений строк підготовчого провадження в даній справі спливає 05.08.2024.
Згідно з ч. 9 ст. 165 ГПК України в разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Суд дійшов висновку, що наявних у справі матеріалів достатньо для вирішення спору по суті.
Ухвалою суду від 29.07.2024 закрито підготовче провадження у справі №908/1164/24 та призначено справу №908/1164/24 до розгляду по суті на 20.08.2024 об 11 год. 30 хв.
В судовому засіданні 20.08.2024 був присутній представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.
Відповідач свого представника в судове засідання не направив, причин неявки суду не повідомив.
Електронного кабінету відповідач не має.
У зв`язку з цим копію ухвали суду від 29.07.2024 у справі №908/1164/24 було надіслано на адресу місцезнаходження відповідача поштою та розміщено до відома відповідача на сайті Господарського суду Запорізької області, що підтверджується роздруківкою з даного сайту від 02.08.2024.
Надіслана відповідачу копія ухвали від 29.07.2024 у справі №908/1164/24 повернулася до суду 08.08.2024 без вручення з відміткою поштової установи про закінчення терміну зберігання.
За таких обставин суд вважає відповідача таким, що належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.
Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.
В судовому засіданні 20.08.2024 судом прийнято рішення, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
14.12.2015 Запорізькою міською радою (орендодавець, позивач) та Приватним підприємством «АРМАН» (орендар, відповідач) укладено договір оренди землі №201505000100613 (далі за текстом договір №201505000100613), згідно п. 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку для розташування складу, що знаходиться за: м.Запоріжжя, вул.Виборзька, 29.
Відповідно до п. 10 договору №201505000100613 даний договір укладено до 07.10.2034.
Пунктом 6 договору №201505000100613 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 2844231,74 грн. (два мільйона вісімсот сорок чотири тисячі двісті тридцять одна грн. 74 коп.) у цінах 2015 року.
Відповідно до п. 12 договору №201505000100613 орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 85326,95 грн. (вісімдесят п`ять тисяч триста двадцять шість грн. 95 коп.), що складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2015 року.
Позивач передав відповідачу земельну ділянку загальною площею 0,5963 га, кадастровий номер 2310100000:05:013:0085 за адресою: м.Запоріжжя, вулиця Виборзька, 29, за актом приймання-передачі земельної ділянки, який підписано сторонами.
Крім того, між Запорізькою міською радою (орендодавець) та Приватним підприємством «АРМАН» (орендар) укладений договір оренди землі від 22.07.2015 №201505000100208 (далі за текстом договір №201505000100208), відповідно до якого, Запорізькою міською радою надано, а Приватним підприємством «Арман» прийнято в оренду земельну ділянку загальною площею 0,9736 га, кадастровий номер земельної ділянки: 2310100000:05:013:0066.
За умовами договору за текстом орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування складського комплексу, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Виборзька, 29а.
Відповідно до п. 11 договору №201505000100208 даний договір укладено до 27.06.2033.
Пунктом 6 договору №201505000100208 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 4643877,28 грн. (чотири мільйона шістсот сорок три тисячі вісімсот сімдесят сім грн. 28 коп.) у цінах 2015 року.
Пунктом 12 договору №201505000100208 передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 139316,32 грн. (сто тридцять дев`ять тисяч триста шістнадцять грн. 32 коп.), що складає 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2015 року.
Позивач передав відповідачу земельну ділянку загальною площею 0,9736 га, кадастровий номер земельної ділянки: 2310100000:05:013:0066 за адресою: м.Запоріжжя, вулиця Виборзька, 29а за актом приймання-передачі земельної ділянки, який підписано сторонами.
Пунктами 14 договорів №201505000100613 та №201505000100208 передбачено, що орендна плата вноситься щомісячно рівними частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя
За таких умов у відповідача за результатами підписання договорів №201505000100613 та №201505000100208 виник обов`язок щомісячно рівним частинами протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, на розрахунковий рахунок місцевого бюджету сплачувати орендну плату.
Згідно ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.
Відповідно до умов договорів орендарі зобов`язані самостійно щорічно індексувати розмір орендної плати відповідно до індексації нормативної грошової оцінки земель, згідно з чинним законодавством.
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання статті 289 Податкового кодексу України (далі Кодекс) листом від 12.01.2024 №6-28-0.222-600/2-24 повідомила про значення коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 1996-2024 роки.
Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за попередній рік застосовується для розрахунку податкового зобов`язання на наступний рік.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2015-2021 роки (2015 рік 1,433; 2016 рік 1,06; 2017 рік 1,0; 2018 рік 1,0; 2019 рік 1,0; 2020 рік 1,0; 2021 рік 1,1) складав 1,6709, тобто 1,433 (2015) * 1,06 (2016) * 1,1 (2021) = 1,6709.
Таким чином, розмір річної орендної плати відповідача за 2022 рік відповідно до умов договорів №201505000100613 та №201505000100208 становив: (85326,95 + 139316,32) * 1,6709 (К2015-2021)= 224643,27 * 1,6709 = 375356,44 грн. (орендна плата 2022 року).
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2021 № 627 затверджено Порядок обміну інформацією між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету та органами місцевого самоврядування (далі за текстом Порядок), відповідно до якого здійснюється інформаційна взаємодія між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету та органами місцевого самоврядування. Пунктом 5 Порядку встановлено, що інформація в ІАС формується у розрізі джерел доходів бюджету та платників податків юридичних осіб відповідно до адміністративно-територіальних одиниць (тобто по фактичних платниках без поділу та прив`язки суми сплати до адрес розташування, кадастрових номерів земельних ділянок або номерів укладених по ним договорів оренди).
Відповідно до повідомлення Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 01.03.2024 за № 06.1-14/373 за наявними даними інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGIKA», через яку у відповідності до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2021 №627 «Про затвердження Порядку обміну інформацією між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету та органами місцевого самоврядування» здійснюється інформаційна взаємодія між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету та органами місцевого самоврядування, надано інформацію щодо сплати коштів до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600
«Орендна плата з юридичних осіб» по запитуваним юридичним особам згідно з таблицею додатком.
Відповідно до наданої інформації відповідачем сплачено:
- протягом 2021 року до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 341228,64 грн.;
- протягом 2022 року до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 217675,80 грн.;
- протягом 2023 року до бюджету Запорізької міської територіальної громади за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» 284457,77 грн.
Крім того, позивачем надано суду довідку Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради про стан сплати відповідачем орендної плати за землю від 16.07.2024 №06.1-14/1496, у якій підтверджено сплату відповідачем орендної плати за 2022 2023 роки у вищезазначених розмірах.
Позивач розраховує розмір заборгованості ПП «АРМАН» зі сплати орендної плати за період 01.01.2022-31.12.2022 відповідно до умов договорів №201505000100613 та №201505000100208 наступним чином: 375356,44 217675,80 = 157680,64 грн.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2022 рік становив 1,15, тому розмір річної орендної плати відповідача за 2023 рік відповідно до умов договорів №201505000100613 та №201505000100208 становив: 375356,44 грн. (орендна плата 2022) * 1,15 (К2022) = 431659,90 грн.
Позивач розраховує розмір заборгованості відповідача зі сплати орендної плати за період 01.01.2023-31.12.2023 відповідно до умов договорів №201505000100613 та №201505000100208 наступним чином: 431659,90 284457,77 = 147202,13 грн.
Таким чином, оскільки відповідач у 2022-2023 роках орендну плату за користування земельними ділянками сплачував не в повному обсязі, заборгованість відповідача за період з 01.01.2022 по 30.12.2023 становить: 157680,64 + 147202,13= 304882,77 грн., яка пред`явлена позивачем до стягнення в даному позові.
Спірні правовідносини сторін є господарськими та регулюються договорами оренди землі, спеціальним Законом України «Про оренду землі», Земельним кодексом України, Податковим кодексом України та загальними нормами Цивільного та Господарського кодексів України.
Відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування; землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до Закону.
У ст. 206 Земельного кодексу України та ст. 270 Податкового кодексу України визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.
Оренда землі це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 270 Податкового кодексу України (розділ «Податок на майно») об`єктами оподаткування платою за землю є об`єкти оподаткування орендною платою земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Передача прав володіння і користування земельною ділянкою згідно статті 206 Земельного кодексу України, пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України здійснюється за плату, що має вноситися на користь міської територіальної громади, на підставі договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до вимог статті 124 Земельного кодексу України передача землі в оренду здійснюється на підставі цивільно-правової угоди.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про оренду землі» оренда землі це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно зі статтею 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
У ч. ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата за землю це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно з абз. 5 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про оренду землі» орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.
Тож, згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України «Про оренду землі» та підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Цивільні зобов`язання виникають з підстав, передбачених ст. 11 Цивільного кодексу України, зокрема з договорів та інших правочинів.
Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України, ст. 173 Господарського кодексу України в силу господарського зобов`язання, яке виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання, один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управлена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
За приписами пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (пункт 287.3 статті 287 Податкового кодексу України).
Статтею 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами
Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України визначено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
У відповідності до ч. ч. 1, 2 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно з п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Виходячи із змісту вищенаведених норм права, на відповідача покладено обов`язок щодо повної та своєчасної сплати орендних платежів за користування земельними ділянками за договорами.
Відповідно до п. 63.6 ст. 63 Податкового кодексу України облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами. Податковим номером є, зокрема, ідентифікаційний код юридичної особи (резидента), відокремленого підрозділу юридичної особи (резидента і нерезидента) в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
Облік об`єктів оподаткування, зокрема, земельних ділянок діючим законодавством не передбачений.
Отже, податкове законодавство не містить порядку обліку окремих об`єктів оподаткування, та, відповідно, не містить порядку обліку податкових зобов`язань за окремими об`єктами оподаткування (земельними ділянками), а регламентує виключно облік платників орендної плати за землю за податковим номером та контроль за сплатою податку за землю в цілому по платнику.
Позивачем підтверджено, що за відповідачем за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 рахується заборгованість зі сплати орендної плати в загальному розмірі 304882,77 грн. за земельні ділянки:
1) загальною площею 0,5963 га, кадастровий номер 2310100000:05:013:0085 за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Виборзька, 29;
2) загальною площею 0,9736 га, кадастровий номер 2310100000:05:013:0066 за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Виборзька, 29а.
За приписами ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Згідно з ч. 3 ст. 74 ГПК України докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Відповідачем не надано доказів сплати спірної заборгованості в сумі 304882,77 грн.
Враховуючи викладене, суд визнав обґрунтованими та задовольнив позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості за договорами оренди землі №201505000100613 від 14.12.2015, № 201505000100208 від 22.07.2015 в розмірі 304882,77 грн.
Відповідно до пп. 1 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Законом України Про Державний бюджет України на 2024 рік визначено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року в розмірі 3028,00 грн.
Позовна заява надійшла в системі Електронний суд.
Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Таким чином, за розгляд позовної заяви про стягнення 304882,77 грн. належить до сплати судовий збір у розмірі: 304882,77 грн. х 1,5% х 0,8 = 3658,59 грн.
22.12.2023 Запорізькою міською радою прийнято рішення №75 «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2024 рік». Згідно з додатком 3 до рішення №75 головним розпорядником бюджетних коштів визначено Виконавчий комітет Запорізької міської ради.
Запорізька міська рада не є розпорядником бюджетних коштів та не має рахунків у фінансових установах. Головним розпорядником коштів, який здійснює видатки є Виконавчий комітет Запорізької міської ради.
Таким чином, Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів в м. Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв та інших заяв до суду для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради.
За розгляд позовної заяви Виконавчим комітетом Запорізької міської ради сплачено судовий збір у сумі 3658,60 грн. платіжною інструкцію № 418 від 04.04.2024. Переплата складає 0,01 грн.
Враховуючи викладене, оскільки платником судового збору за розгляд даного позову є Виконавчий комітет Запорізької міської ради, відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в сумі 3658,59 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь Виконавчого комітету Запорізької міської ради.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства АРМАН (69032, м. Запоріжжя, вул. Виборзька, буд. 29-А, ідентифікаційний код 22135982) на користь Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) заборгованість за договорами оренди землі №201505000100613 від 14.12.2015, № 201505000100208 від 22.07.2015 в розмірі 304882,77 грн. (триста чотири тисячі вісімсот вісімдесят дві грн. 77 коп.) на розрахунковий рахунок UA508999980334139812000008479, отримувач: Головне управління казначейства у Запорізькій області, ЄДРПОУ 37941997, код 18010600.
Стягнути з Приватного підприємства АРМАН (69032, м. Запоріжжя, вул. Виборзька, буд. 29-А, ідентифікаційний код 22135982) на користь Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206) судовий збір, сплачений при подачі позовної заяви в розмірі 3658,59 грн. (три тисячі шістсот п`ятдесят вісім грн. 59 коп.) отримувач: Виконавчий комітет Запорізької міської ради, рахунок: UA058201720344270024000034816, ЄДРПОУ 02140892, банк отримувача: Державна казначейська служба України м. Київ.
Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено та підписано 30.08.2024.
СуддяМ.В.Мірошниченко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2024 |
Оприлюднено | 02.09.2024 |
Номер документу | 121292056 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Мірошниченко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні