Ухвала
від 30.08.2024 по справі 500/4410/24
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про залучення до участі в розгляді справи третіх осіб та витребування доказів у справі

Справа № 500/4410/24

30 серпня 2024 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Мірінович У.А., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали ОСОБА_1 до Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду, через представника - Башуцького І.Я., надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Державної служби України з безпеки на транспорті, у якій позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову №067092 від 28.06.2024 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 28.06.2024 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області Укртрансбезпеки прийнято постанову про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу за наслідком виявленого порушення вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» згідно Акту проведення перевірки АР №025040 від 01.05.2024, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів визначених статтею 48 цього Закону. Позивач вважає таку постанову протиправною, необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, оскільки ОСОБА_1 не є автомобільним перевізником та 01.05.2024 не здійснював на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортним засобом марки MERCEDES-BENZ номерний знак НОМЕР_1 , відповідно, не допускав порушень статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт». Також вказує, що 01.05.2024 акт за встановленою формою в тому числі АР №025040 від 01.05.2024, про який зазначається в оскарженій постанові, щодо позивача, як автомобільного перевізника, не складався, а складався щодо ПП "Лемар Агро", а позивач є лише водієм вказаного транспортного засобу..

Ухвалою суду від 22.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) суддею одноособово.

31.07.2024 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву зі змісту якого слідує, що відповідач повністю заперечує проти задоволення позовних вимог та, зокрема зазначає, що посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області на підставі щотижневого графіка проведення рейдових перевірок та направлення на перевірку проведено рейдову перевірку на дорозі М-30, км 77+650 Тернопільська область. При проведенні 01.05.2024 рейдової перевірки перевірено транспортний засіб марки Mercedes-Benz н.з. НОМЕР_1 , свідоцтво реєстрації т/з НОМЕР_2 під керуванням водія - позивача ОСОБА_1 згідно посвідчення водія, транспортний засіб належить також позивачу. Однак вказує, що відповідно до наданої товарно-транспортної накладної №Р53 від 30.04.2024, здійснювалися перевезення вантажу, перевізником зазначено ПП «Лемар Агро».

Відповідач наголошує, що зважаючи на те, що автомобільним перевізником згідно наданої при перевірці ТТН №Р53 від 30.04.2024, зазначено ПП «Лемар Агро» (юридична адреса Львівська область) акт перевірки було скеровано до Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області, однак при розгляді вказаного акту ПП «Лемар Агро» було надано пояснення відповідно до яких, підприємство заперечило свою співпрацю з водієм та власником транспортного засобу що перевірявся, а також вказало, що не виписувало ТТН, яка була надана під час перевірки посадовій особі Укртрансбезпеки. Враховуючи вказані обставини акт перенаправлено для розгляду до Відділу державного нагляду (контролю) у Тернопільській області та до відповідальності притягнуто позивача.

06.08.2024 представником позивача подано до суду відповідь на відзив.

07.08.2024 відповідач подав заперечення на відповідь на відзив.

Ознайомившись із матеріалами судової справи, зважаючи на надані сторонами заяви по суті справи та долучені до них докази суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» №2344-III автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; автомобільний самозайнятий перевізник - це фізична особа суб`єкт господарювання, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів на таксі без застосування праці найманих водіїв; вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями.

Абзацом 3 частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Отже, суб`єктом відповідальності, передбаченої статтею 60 Закону №2344-ІІІ, є саме автомобільний перевізник.

З матеріалів даної справи слідує, що спірним питанням є правильність висновків відповідача щодо того, чи є позивач - автомобільним перевізником в розумінні Закону України «Про автомобільний транспорт» №2344-III, та, як наслідок, чи є він суб`єктом відповідальності за виявлене порушення.

Верховний Суд у своїх постановах неодноразово наголошував на тому, що автомобільний перевізник не може визначатися тільки на підставі реєстраційних документів на транспортний засіб (адже такі дані не завжди можуть збігатися).

Приписами пункту 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту та зв`язку №363 від 14.10.1997, визначено:

перевізник - фізична або юридична особа суб`єкт господарювання, який надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.

товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Відповідно до пункту 11.1 зазначених Правил, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7до цих Правил.

Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Сторони можуть внести до товарно-транспортної накладної будь-яку іншу інформацію, яку вони вважають необхідною.

Аналіз вищезазначених положень Правил та форми яка наведена в додатку 7 до цих Правил, свідчить, що у будь-якому разі товарно-транспортна накладна має містити обов`язкову інформацію (обов`язкові реквізити) визначену цими Правилами та відображену у додатку.

Отже, правила перевезення вантажів автомобільним транспортом України, а також постанова Кабінету Міністрів України від 25.02.2009 №207, якою затверджено Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні встановлюють, визначають що товарно-транспортна накладна (ТТН) обов`язково повинна оформлятися, якщо перевезення вантажу здійснюється автомобільним транспортом на договірних умовах (тобто коли є послуга перевезення вантажу).

З матеріалів справи слідує, що посадовим особам відповідача при рейдовій перевірці водієм було надано ТТН №Р53 від 30.04.2024, у якій замовником, вантажовідправником та автомобільним перевізником вказано ПП "Лемар Агро", код ЄДРПОУ 36418926, Львівська область, місто Стрий, вул. Залізняка, 9 кв. 1, а вантажоодержувачем вказано Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофемелі", код ЄДРПОУ 39667313, Львівська область, Пустомитівський район, с. Давидів, вул. Львівська, 2а (арк. справи 30).

Відповідно до частини першої статті 42 КАС України, учасниками справи є сторони, треті особи.

Відповідно до частини другої статті 49 КАС України, якщо адміністративний суд при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Суд дійшов висновку, що оскільки оскаржена санкція накладена при здійсненні перевезення вантажу вантажовідправником замовником, вантажовідправником та автомобільним перевізником вказано ПП "Лемар Агро", до вантажоодержувача ТОВ "Агрофемелі", то в силу приписів частини другої статті 49 КАС України вказані товариства слід залучити до участі у даній справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору.

Суд зазначає, що за приписами статті 242 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно статті 9 КАС України принципами адміністративного судочинства є змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі.

Суть офіційного з`ясування всіх обставин у справі визначена в частині четвертій статті 9 цього Кодексу, якими встановлено, що суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Таким чином, принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі зобов`язує суд вчинити всі необхідні дії для повного та всебічного з`ясування фактичних обставин справи з метою забезпечення прийняття правосудного рішення.

За наведених обставин, суд вважає за доцільне витребувати у залучених даною ухвалою суду третіх осіб договори, в тому числі на перевезення вантажу, на виконання яких здійснено транспортування товару згідно ТТН №Р53 від 30.04.2024 з пункту навантаження "Львівська область, Стрийський район, с. Дубліни, вул. Шевченка, 257" у пункт розвантаження "с. Густяин" вантажовідправником ПП "Лемар Агро" до вантажоодержувача ТОВ "Агрофемелі".

Керуючись статтями 9, 49, 80, 94, 248, 256 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору ПП "Лемар Агро" (місцезнаходження: Львівська область, місто Стрий, вул. Залізняка, 9 кв. 1, код ЄДРПОУ 36418926) та ТОВ "Агрофемелі" (місцезнаходження: Львівська область, Пустомитівський район, с. Давидів, вул. Львівська, 2а, код ЄДРПОУ 39667313).

Роз`яснити третім особам, що у них є право подати з дотриманням вимог частин другої-четвертої статті 162 КАС України, пояснення щодо позову (пункт 10 частини дев`ятої статті 171 КАС України) - протягом п`яти днів з дня вручення третім особам даної ухвали, а щодо відзиву - протягом двох днів з дня його отримання.

Витребувати у ПП "Лемар Агро" та у ТОВ "Агрофемелі" договори, в тому числі на перевезення вантажу, на виконання яких здійснено транспортування товару згідно ТТН №Р53 від 30.04.2024 з пункту навантаження "Львівська область, Стрийський район, с. Дубліни, вул. Шевченка, 257" у пункт розвантаження "с. Густяин" вантажовідправником ПП "Лемар Агро" до вантажоодержувача ТОВ "Агрофемелі".

Встановити строк для подання до Тернопільського окружного адміністративного суду витребуваних доказів - 10 днів з дня вручення цієї ухвали.

Роз`яснити, що відповідно до частини сьомої статті 80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом (частина восьма статті 80 КАС України).

Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі, третій особі разом із ухвалою надіслати копію позовної заяви.

Ухвала набирає законної сили згідно приписів статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти ухвали може бути включено до апеляційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Головуючий суддяМірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121298628
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —500/4410/24

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 16.09.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 30.08.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні