Ухвала
від 27.08.2024 по справі 906/1157/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

УХВАЛА

Від "27" серпня 2024 р. м. Житомир Справа № 906/1157/17

Господарський суд Житомирської області у складі судді Костриці О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника у межах справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційне підприємство "Інтертрансстрой",

за участю учасників судового процесу:

- від кредиторів: Кленовський О.М. - представник Малого підприємства "Полісянка" (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань);

- від боржника: Постоленко В.О. - керуючий санацією,-

ВСТАНОВИВ:

у провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційне підприємство "Інтертрансстрой" (далі - ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой", боржник).

Ухвалою господарського суду від 24.07.2023 припинено ліквідаційну процедуру ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой"; припинено повноваження ліквідатора ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" арбітражного керуючого Постоленка В.О.; затверджено план санації ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" в редакції від 14.06.2023; введено процедуру санації ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" до 30.06.2024; призначено керуючим санацією ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" арбітражного керуючого Постоленка В.О.; визнано інвесторами боржника - Мале підприємство "Полісянка" та фізичну особу - підприємця Бондарчука О.В.; зобов`язано керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О. забезпечити виконання плану санації відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства; щоквартально звітувати про хід виконання плану санації перед комітетом кредиторів, звіти разом з рішенням комітету, балансами боржника і іншою фінансовою звітністю невідкладно надавати суду; по закінченню виконання плану санації представити комітету кредиторів та суду звіт керуючого санацією щодо послідовної реалізації плану санації; здійснювати інші передбачені законодавством повноваження (т. 39 а.с. 233-237).

29.01.2024 до господарського суду надійшов проміжний звіт керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 14.01.2024 № 02-01/6 про проведену роботу з додатками (т. 40 а.с. 1-21).

Ухвалою господарського суду від 30.01.2024 призначено судове засідання для з`ясування стану здійснення процедури санації боржника на 27.02.2024 о 12:00 год (т. 40 а.с. 22).

21.02.2024 на електронну пошту господарського суду надійшов лист Головного управління ДПС у Житомирській області від 20.02.2024 № 510/06-30-13-06 (т. 40 ас. 27-29).

22.02.2024 до господарського суду надійшло клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 19.02.2024 № 02-01/17 про долучення до матеріалів справи проміжного звіту станом на 19.02.2024 (т. 40 а.с. 30-41).

27.02.2024 до господарського суду надійшли пояснення керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 19.02.2024 № 02-01/18 з доданими документами (т. 40 а.с. 42-128).

Ухвалою господарського суду від 27.02.2024, серед іншого, призначено наступне судове засідання на 08.08.2024 о 10:00 год (т. 40 а.с. 132-134).

18.03.2024 до господарського суду надійшов лист Головного управління ДПС у Житомирській області від 14.03.2024 № 1075/06-30-13-04 (т. 40 а.с. 144-147).

08.04.2024 до господарського суду надійшли пояснення керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 01.04.2024 № 02-01/25 з додатками (т. 40 а.с.156-189).

Ухвалою господарського суду від 10.04.2024 зобов`язано керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О., Мале підприємство "Полісянка", фізичну особу - підприємця Бондарчука О.В. вчинити певні дії та надати до суду документи; зобов`язано повторно збори кредиторів в термін до 29.04.2024 розглянути питання необхідності дострокового припинення процедури санації боржника та повноважень керуючого санацією боржника (т. 40 а.с. 191-192).

06.05.2024 до господарського суду надійшли пояснення керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 29.04.2024 № 02-01/35 з доданими документами на виконання вимог ухвали господарського суду від 10.04.2024 (т. 40 а.с. 203-222).

Ухвалою господарського суду від 14.05.2024 направлено копію ухвали господарського суду для повідомлення державного органу з питань банкрутства щодо допущених арбітражним керуючим Постоленком В.О. порушень для вирішення питання про проведення позапланової перевірки діяльності арбітражного керуючого Постоленка В.О. при здійсненні ним обов`язків керуючого санацією ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" в частині допущених порушень, про які наведено в даній ухвалі (т. 40 а.с. 222).

26.06.2024 до господарського суду надійшло клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51, зокрема, про затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника з додатками, зокрема, проміжним звітом від 14.06.2024 № 02-01/46 про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника станом на 14.06.2024 (т.41 а.с. 3-13,18-49).

Обґрунтовуючи вказане клопотання, керуючим санацією боржника арбітражним керуючим Постоленком В.О. вказано, що зборами кредиторів боржника на засіданні 21.06.2024 вирішено схвалити запропоновані зміни до плану санації боржника у справі № 906/1157/17 про банкрутство; клопотати перед Господарським судом Житомирської області про продовження строку процедури санації боржника та повноважень керуючого санацією Постоленка В.О. на шість місяців.

Також, зазначено, що пунктом 1-6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства установлено, що тимчасово, під час дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, а також протягом шести місяців після його припинення чи скасування: господарський суд за клопотанням комітету кредиторів, кредитора, арбітражного керуючого чи з власної ініціативи може продовжити строки виконання плану санації.

За викладених обставин, керуючим санацією боржника арбітражним керуючим Постоленком В.О. заявлено вимоги про затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника.

Ухвалою господарського суду від 27.06.2024 прийнято клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51, зокрема, про затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника та призначено його до розгляду в судовому засіданні 08.08.2024 о 10:00 год (т. 41 а.с. 50).

08.08.2024 до господарського суду надійшло клопотання керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 07.08.2024 за №02-01/67 про долучення до матеріалів справи пояснень від 07.08.2024 № 02-01/65 (т. 41 а.с. 54-57).

08.08.2024 до господарського суду надійшло клопотання керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 07.08.2024 за №02-01/66 про долучення до матеріалів справи проміжного звіту від 07.08.2024 № 02-01/64 про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника станом на 07.08.2024 (т. 41 а.с. 58-66).

Ухвалою господарського суду від 08.08.2024 відкладено розгляд клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51, зокрема, про затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника; призначено наступне судове засідання на 27.08.2024 о 12:00 год (т. 41 а.с.70-71).

12.08.2024 до господарського суду надійшов лист Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України від 02.08.2024 № 40267/10.2-24, яким повідомлено, що 01.08.2024 направлено пропозицію щодо внесення до Дисциплінарної комісії арбітражних керуючих подання про притягнення арбітражного керуючого Постоленка В.О. до дисциплінарної відповідальності (т. 41 а.с. 72-73).

23.03.2024 в системі "Електронний суд" до господарського суду надійшло клопотання Головного управління ДПС у Житомирській області від 23.08.2024 у якому повідомлено про відсутність заперечень щодо задоволення судом клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника (т. 41 а.с. 75-78).

26.08.2024 до господарського суду надійшов проміжний звіт керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 23.08.2024 № 02-01/74 про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника станом на 23.08.2024 з додатками (т. 41 а.с. 79-118).

У судовому засіданні керуючим санацією боржника арбітражним керуючим Постоленком В.О. підтримано клопотання від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника.

Представником Малого підприємства "Полісянка" зазначено про необхідність задоволення судом клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника

Розглянувши клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується клопотання, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для його розгляду,господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Частиною 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законами України. Застосування положень ГПК України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з частиною 3 статті 3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Згідно з частиною 1 статті 50 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд затверджує схвалений план санації боржника і постановляє ухвалу про введення процедури санації. Під санацією розуміється система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямованих на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом реструктуризації підприємства, боргів і активів та/або зміни організаційно-правової та виробничої структури боржника.

Частиною 1 статті 51 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що у плані санації обов`язково зазначається розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника. П л а н с а н а ц і ї м о ж е б у т и з м і н е н и й у порядку, встановленому для його затвердження. План санації має містити заходи щодо відновлення платоспроможності боржника. План санації має передбачати строк відновлення платоспроможності боржника. Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів. План санації обов`язково повинен передбачати забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати.

Частиною 5 статті 51 Кодексу України з процедур банкрутства план санації боржника повинен передбачати погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, встановленої цим Кодексом, якщо самі кредитори не схвалили рішення про погіршення умов їхнього класу.

Згідно з частиною 5 статті 48 Кодексу про банкрутство, до компетенції зборів кредиторів, серед іншого, належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство та інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.

Порядок розгляду плану санації та його схвалення кредиторами визначено частинами 1-5 статті 52 Кодексу України з процедур банкрутства.

Відповідно до частини 1 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства за 15 днів до закінчення строку проведення процедури санації, визначеного планом санації, а також за наявності підстав для припинення процедури санації керуючий санацією зобов`язаний подати зборам кредиторів письмовий звіт і повідомити кредиторів про час і місце проведення зборів кредиторів.

Згідно з частинами 2-3 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства звіт керуючого санацією повинен містити: відомості про виконання плану санації; баланс боржника на останню звітну дату; розрахунок прибутків і збитків боржника; відомості про наявність у боржника грошових коштів на рахунках та про стан розрахунку з кредиторами; відомості про дебіторську заборгованість боржника на дату подання звіту та про нереалізовані права вимоги боржника; відомості про стан кредиторської заборгованості боржника на дату подання звіту.

До звіту керуючого санацією додаються докази задоволення вимог конкурсних кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів. Одночасно із звітом керуючий санацією вносить одну з таких пропозицій про: прийняття рішення про припинення процедури санації у зв`язку з відновленням платоспроможності боржника; звернення до закінчення строку процедури санації до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; звернення до господарського суду з клопотанням про затвердження схвалених зборами кредиторів змін до плану санації та продовження строку процедури санації.

Звіт керуючого санацією має бути розглянутий зборами кредиторів не пізніше 10 днів з дня його надходження та не пізніше закінчення строку процедури санації, визначеного в плані санації (частина 4 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства).

Відповідно до частини 5 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства за результатами розгляду звіту керуючого санацією збори кредиторів приймають рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про: закриття провадження у справі у зв`язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника; припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; схвалення змін до плану санації та продовження строку процедури санації. У разі виникнення обставин, що є підставою для припинення процедури санації, збори кредиторів можуть прийняти відповідне рішення за відсутності звіту керуючого санацією.

Якщо зборами кредиторів не прийнято жодного з рішень, визначених частиною п`ятою цієї статті, або таке рішення не подано до господарського суду протягом 15 днів з дня закінчення строку процедури санації, господарський суд розглядає питання про закриття провадження у справі про банкрутство або про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (частина 6 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства).

Відповідно до частин 7-10 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства звіт керуючого санацією, розглянутий зборами кредиторів, і протокол зборів кредиторів не пізніше п`яти днів з дня проведення таких зборів надсилаються до господарського суду. До звіту керуючого санацією додаються реєстр вимог кредиторів і скарги кредиторів (за наявності), які проголосували проти прийнятого зборами кредиторів рішення або не брали участі в голосуванні.

Звіт керуючого санацією та скарги кредиторів розглядаються на засіданні господарського суду. Про час і місце такого розгляду повідомляються керуючий санацією та кредитори, які подали скарги.

Якщо збори кредиторів прийняли рішення про закриття провадження у справі у зв`язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника, звіт керуючого санацією підлягає затвердженню господарським судом.

Про затвердження звіту керуючого санацією або про відмову в затвердженні зазначеного звіту постановляється ухвала.

З матеріалів справи судом встановлено, що ухвалою господарського суду від 24.07.2023 затверджено план санації ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" в редакції від 14.06.2023; введено процедуру санації ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" до 30.06.2024; призначено керуючим санацією ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" арбітражного керуючого Постоленка В.О.; визнано інвесторами боржника - Мале підприємство "Полісянка" та фізичну особу - підприємця Бондарчука О.В.; зобов`язано керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О., серед іншого, по закінченню виконання плану санації представити комітету кредиторів та суду звіт керуючого санацією щодо послідовної реалізації плану санації.

26.06.2024 до господарського суду надійшов п р о м і ж н и й керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 14.06.2024 № 02-01/46 про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника станом на 14.06.2024 з додатками (т. 41 а.с. 6-46).

Ухвалою господарського суду від 27.06.2024, зокрема, зобов`язано керуючого санацією арбітражному керуючому Постоленку В.О. в термін до 01.08.2024 надати суду, серед іншого, звіт керуючого санацією, що відповідає вимогам статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства.

08.08.2024 до господарського суду надійшло клопотання керуючого санацією арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 07.08.2024 за №02-01/66 про долучення до матеріалів справи п р о м і ж н о г о звіту від 07.08.2024 № 02-01/64 про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника станом на 07.08.2024 (т. 41 а.с. 58-66).

26.08.2024 до господарського суду надійшов п р о м і ж н и й звіт керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 23.08.2024 № 02-01/74 про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника станом на 23.08.2024 з додатками (т. 41 а.с. 79-118).

Отже, керуючим санацією боржника за період з 26.06.2024 (один місяць до закінчення процедури санації боржника) по 26.08.2024 (один місяць після закінчення процедури санації боржника) подано до суду т р и проміжні звіти про проведену роботу при здійсненні процедури санації боржника. При цьому, не є зрозумілим чи розглядався принаймні один з цих звітів керуючого санацією зборами кредиторів боржника, оскільки відповідно до протоколу зборів кредиторів боржника від 21.06.2024 предметом розгляду був звіт керуючого санацією на поточну дату (точну дату не зазначено) (можливо розглядався четвертий звіт/проміжний звіт станом на 21.06.2024), на якому керуючий санацією вважав "зайве зупинятися" (т. 41 а.с. 37-39).

Проаналізувавши вказані проміжні звіти на їх відповідність положенням частин 2- 3 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства, судом встановлено їх невідповідність вимогам вказаних положень законодавства з огляду на наступне.

Керуючим санацією боржника арбітражним керуючим Постоленком В.О. до жодного з проміжних звітів не додано будь-яких доказів на підтвердження вжиття заходів з метою виконання плану санації, зокрема, щодо завершення будівництва шістдесятиквартирного житлового будинку. Керуючим санацією боржника протягом усієї процедури санації систематично не надаються докази вчинення дій з метою завершення будівництва шістдесятиквартирного житлового будинку.

15.08.2023 між Малим підприємством "Полісянка" (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "АІМ Консалтинг" (виконавець) укладено договір № 1-0102ПВР відповідно до пункту 1.1 якого виконавець зобов`язується надати замовнику інжинірингові та проєктні послуги по об`єкту: "Будівництво 60-ти квартирного житлового будинку в житловому кварталі, що знаходиться за адресою вул. Степана Бандери (Маяковського), 111-А в м. Коростень, Житомирської області". 01.12.2023 між Малим підприємством "Полісянка" (замовник) та Приватним підприємством "Елект" (виконавець) укладено договір № 8 про виконання будівельно-монтажних робіт, згідно з пунктом 1.1. якого виконавець зобов`язується виконати будівельно-монтажні роботи з водопостачання та водовідведення по об`єкту: "Будівництво 60-ти квартирного житлового будинку в житловому кварталі, що знаходиться за адресою вул. Степана Бандери (Маяковського), 111-А в м. Коростень".

Отже, керуючим санацією допущено розпорядження майном боржника іншою юридичною особою - Малим підприємством "Полісянка" (інвестором) шляхом укладення замість безпосередньо боржника в особі керуючого санацією договорів щодо активу боржника - 60-ти квартирного житлового будинку по вул. Степана Бандери (Маяковського), 111-А у м. Коростень. При цьому, детальної інформації про виконані на замовлення інвестора з метою завершення будівництва житлового будинку роботи, витрачені інвестором кошти, які згідно умов плану санації підлягають відшкодуванню боржником, проміжні звіти не містять.

Слід відмітити, що усі три проміжні звіти керуючого санацією Постоленка В.О. складаються з восьми сторінок, проте більше шести сторінок займає інформація про вчинені заходи у ліквідаційній процедури боржника, а менше двох сторінок відображають окрему інформацію про хід процедури санації, яку було введено господарським судом ще 24.07.2023.

Зважаючи на викладене у сукупності, господарський суд дійшов висновку, що подані до суду проміжні звіти не містять відомостей про виконання плану санації. Не проведено у проміжних звітах і розрахунку прибутків та збитків боржника.

Невідповідність поданих керуючим санацією боржника проміжних звітів положенням статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства, відсутність поданого керуючим санацією до суду клопотання про затвердження звіту керуючого санацією боржника, унеможливлюють постановлення господарським судом ухвали про затвердження звіту керуючого санацією або про відмову в затвердженні зазначеного звіту у відповідності до положень частини 10 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства.

Як вже було зазначено вище, відповідно до абзаців 2-4 частини 3 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства одночасно із звітом керуючий санацією вносить одну з таких пропозицій про: прийняття рішення про припинення процедури санації у зв`язку з відновленням платоспроможності боржника; звернення до закінчення строку процедури санації до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; звернення до господарського суду з клопотанням про затвердження схвалених зборами кредиторів змін до плану санації та продовження строку процедури санації.

Враховуючи не подання зборам кредиторів боржника та господарському суду звіту керуючого санацією боржника, який відповідає змісту частини 2 статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд дійшов висновку про порушення керуючим санацією боржника арбітражним керуючим Постоленком В.О. порядку звернення до господарського суду з клопотанням про затвердження схвалених зборами кредиторів змін до плану санації та продовження строку процедури санації.

Щодо положень запропонованих змін до плану санації боржника, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Змінами до плану санації запропоновано термін на проведення санації ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой" продовжити на 6 місяців, тобто встановити загальний термін - 18 місяців. Термін доведення об`єкту будівництва (60-ти квартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 до повного завершення встановити до 01.10.2024.

Також, змінами до плану санації визначено, що на час вирішення питання про продовження процедури санації підприємства (червень 2024) на ринку з продажу житлової нерухомості (нової, "після будівельників") виявлено в пропозиціях в м. Коростень вартість такого житла введеного в експлуатацію за ціною 13 000,00 грн/кв.м. (що нижче від ціни, зазначеної станом на 01.05.2023). Цю ж вартість взято для проведення розрахунку валового доходу від реалізації належних боржнику квартир.

Отже, змінами до плану санації визначено нову вартість у розмірі 13 000,00 грн/кв.м. для проведення розрахунку валового доходу від реалізації належних боржнику квартир.

Разом з тим, абзацом 7 пункту 5.3. плану санації визначено, що ринкова вартість завершених будівництвом майнових активів боржника в процедурі санації підприємства може бути додатково визначена незалежним експертом з оцінювання відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та інших нормативно - правових актів на час фактичного завершення будівельних робіт та введення об`єкта будівництва в експлуатацію або ж взято за основу аналітичні дані дослідження ринку нерухомості в м. Коростені станом на час пропозиції продажу, що проводяться інформаційно-аналітичним центром досліджень ринку нерухомості групи компаній Увекон.

Зміни до плану санації не містять відомостей про визначення ринкової вартості квартир незалежним експертом з оцінювання відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та інших нормативно - правових актів або ж взяття за основу аналітичних даних дослідження ринку нерухомості в м. Коростені станом на час пропозиції продажу, що проводяться інформаційно-аналітичним центром досліджень ринку нерухомості групи компаній "Увекон". Докази визначення незалежним експертом з оцінювання ринкової вартості квартир, проведення дослідження ринку нерухомості в м. Коростені інформаційно-аналітичним центром досліджень ринку нерухомості групи компаній "Увекон" до змін до плану санації керуючим санацією не додано.

За викладених обставин, господарський суд вважає, що передбачене змінами до плану санації зменшення вартості квадратного метра є необґрунтованим та безпідставним, суперечить визначеному планом санації порядку зміни ціни, не сприятиме погашенню вимог кредиторів у повному розмірі.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що відповідно до матеріалів справи інвесторами у даній справі допущено невиконання положень плану санації та договорів інвестування, укладених з боржником, а саме: Малим підприємством "Полісянка" інвестиції надано частково, у меншому за передбачені планом санації та договором про інвестування розмірі; фізичною особою-підприємцем Бондарчуком О.В. інвестиції не надано взагалі.

Разом з тим, зміни до плану санації не враховують невиконання інвесторами своїх зобов`язань. Не надано керуючим санацією й доказів внесення змін до договорів інвестування з метою їх актуалізації.

Періоди погашення вимог кредиторів боржника визначалися розділом 6 плану санації боржника. Змінами до плану санації визначено нові строки погашення вимог кредиторів четвертої черги, а саме:

- Публічне акціонерне товариство "Коростенський шляхзалізобетон" - до 30.07.2024;

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Порше Лізинг" - до 30.07.2024;

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Порше Мобіліті" - до 30.07.2024;

- Мале підприємство "Полісянка" - 4 квартал 2024 року (враховуючи прийняте рішення про погіршення умов №24-04/24 від 24.04.2024).

Разом з тим, запропоновані змінами до плану санації строки погашення вимог Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон", Товариства з обмеженою відповідальністю "Порше Лізинг", Товариства з обмеженою відповідальністю "Порше Мобіліті" на момент розгляду судом змін до плану санації боржника не є актуальними, оскільки закінчилися та вже є пропущені боржником. Вказані обставини повністю унеможливлюють можливість затвердження судом змін до плану санації боржника в поданій до суду редакції. Затвердження змін до плану санації у поданій до суду редакції у будь-якому випадку не дасть можливості виконати план санації з урахуванням поданих змін.

Також, варто звернути увагу, що Малим підприємством "Полісянка", яке є інвестором та кредитором у справі, прийнято рішення від 24.04.2024 № 24-0424 про погіршення його умов щодо черговості погашення вимог кредиторів, оскільки підприємство є як кредитором у даній справі так і інвестором. Даним рішенням Малим підприємством "Полісянка" надано згоду на погашення його конкурсних вимог в сумі 9777966,89 грн після повного погашення вимог всіх інших кредиторів четвертої черги у справі про банкрутство ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой".

Керуючим санацією пояснено, що на його думку, вказане рішення Малого підприємства "Полісянка" прийняте у зв`язку з затримкою надання ним інвестицій в процедурі санації ТОВ "ВКП "Інтертрансстрой", а відтак і термінами погашення вимог решти кредиторів у справі, з метою пришвидшити погашення вимог інших кредиторів.

Як було зазначено вище, необхідність погашення вимог Малого підприємства "Полісянка" після завершення погашення вимог інших кредиторів відображено і у змінах до плану санації, якими визначено, що погашення вимог 4 черги Малого підприємства "Полісянка" відбувається у 4 кварталі 2024 року, тоді як погашення вимог інших кредиторів четвертої черги - до 30.07.2024.

Разом з тим, з виписки з банківського рахунку боржника (т. 41 а.с. 87) судом встановлено, що у серпні 2024 року керуючим санацією проведено часткове погашення вимог четвертої черги Малого підприємства "Полісянка" одночасно з вимогами четвертої черги інших кредиторів (Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон", Товариства з обмеженою відповідальністю "Порше Лізинг", Товариства з обмеженою відповідальністю "Порше Мобіліті").

Вказані обставини свідчать про відсутність у змінах до плану санації чітко визначених та реальних строків погашення вимог кредиторів, невідповідність дій керуючого санацією положенням плану санації та запропонованим змінам, вказують на необхідність оновлення строків погашення вимог кредиторів з огляду на реальний стан справи, у зв`язку з чим затвердження судом змін до плану санації у чинній редакції не є можливим.

Відповідно до абзацу 1 частини 8 статті 52 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд постановляє ухвалу про відмову у затвердженні плану санації у разі, якщо план санації не відповідає вимогам законодавства.

Зважаючи на викладене у сукупності, враховуючи невідповідність чинному законодавству поданих до господарського суду змін до плану санації боржника з огляду на зазначені вище порушення та недоліки, підстави для затвердження змін до плану санації боржника у чинній редакції у господарського суду відсутні.

Невідповідність чинному законодавству поданих керуючим санацією змін до плану санації боржника, відсутність підстав для їх затвердження судом, унеможливлюють продовження строку процедури санації боржника.

При цьому господарський суд враховує, що пунктом 1-6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства установлено, що тимчасово, під час дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, а також протягом шести місяців після його припинення чи скасування: господарський суд за клопотанням комітету кредиторів, кредитора, арбітражного керуючого чи з власної ініціативи може продовжити строки проведення попереднього засідання суду у справі про банкрутство (неплатоспроможність) звернення у межах провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) про визнання недійсними правочинів, вчинених боржником, дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, оголошення про проведення першого, повторного та/або другого повторного аукціону, в и к о н а н н я п л а н у с а н а ц і ї (у тому числі якщо провадження у справі про банкрутство продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом") чи реструктуризації боргів боржника, процедури розпорядження майном, ліквідації, реструктуризації боргів боржника та погашення боргів боржника.

Разом з тим, передумовами для продовження строку виконання плану санації боржника є підготовка, подання зборам кредиторів та суду звіту керуючого санацією боржника у відповідності до положень статті 57 Кодексу України з процедур банкрутства, підготовка та подання зборам кредиторів та суду актуальних змін до плану санації боржника, що відповідатимуть вимогам чинного законодавства.

Враховуючи вищевикладене у сукупності, господарський суд дійшов висновку у задоволенні клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника відмовити.

За викладених обставин, враховуючи не прийняття судом рішення про затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника чи переходу до наступної судової процедури, господарський суд вважає за необхідне зобов`язати керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. в термін до 13.09.2024 надати суду протокол засідання комітету кредиторів боржника з розгляду питання переходу до наступної судової процедури у зв`язку з невиконанням плану санації та завершенням строку процедури санації боржника та призначити наступне судове засідання.

Керуючись статтями 50-52, 57 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України,-

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Постоленка В.О. від 24.06.2024 № 02-01/51 в частині затвердження змін до плану санації боржника, продовження процедури санації боржника відмовити.

2. Керуючому санацією боржника арбітражному керуючому Постоленку В.О. в термін до 13.09.2024 надати суду:

- протокол засідання комітету кредиторів боржника з розгляду питання переходу до наступної судової процедури у зв`язку з невиконанням плану санації та завершенням строку процедури санації боржника.

3. Призначити наступне судове засідання на "19" вересня 2024 р. о 12:00 год, в приміщенні Господарського суду Житомирської області, зал судових засідань № 509.

Ухвала господарського суду набирає законної сили 27.08.2024.

Ухвала господарського суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, встановлені Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.

Повний текст ухвали складено та підписано 30.08.2024

Суддя Костриця О.О.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121301457
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1157/17

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Постанова від 25.11.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 29.10.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 10.10.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 27.08.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 27.08.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 27.08.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

Ухвала від 27.08.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Костриця О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні