Ухвала
від 02.09.2024 по справі 280/3105/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

з питань відстрочення виконання судового рішення

02 вересня 2024 рокуСправа № 280/3105/21 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Махунові В.В., розглянувши у місті Запоріжжі заяву Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області

до Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради

третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Запорізька обласна рада

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 05.12.2023 у справі №280/3105/21 в задоволенні позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області відмовлено.

24.04.2024 постановою Третього апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05.12.2023 в справі №280/3105/21 задоволено. Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 05.12.2023 в справі №280/3105/21 скасовано. Ухвалено в справі №280/3105/21 нове рішення. Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 1» Запорізької обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Запорізька обласна рада, про застосування заходів реагування задоволено. Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та приміщень Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №1» Запорізької обласної ради, розташованих за адресою: 69096, м.Запоріжжя, вул.Котельникова, буд.16. Зобов`язано Комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №1» Запорізької обласної ради (ЄДРПОУ 20511659, вул.Котельникова, 16, м.Запоріжжя, 69096) повністю зупинити експлуатацію будівель та приміщень, розташованих за адресою: 69096, м.Запоріжжя, вул.Котельникова, буд.16, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень.

15.05.2024 видано виконавчий лист.

22.08.2024 на адресу суду надійшла заява Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради, в якій заявник просить суд: відстрочити виконання Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі №280/3105/21 до 24.04.2025.

В обгрунтування заяви зазначено: "... 19.08.2024 року Постановою головного державного виконавця Дніпровського відділу державної виконавчої служби у місті Запоріжжі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Вербицькою Людмилою Григорівною було відкрито виконавче провадження №75834465 з примусового виконання виконавчого листа №280/3105/21 від 15.05.2024 року, виданого Запорізьким окружним адміністративним судом про зобов`язання Комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №1» Запорізької обласної ради повністю зупинити експлуатацію будівель та приміщень Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №1» Запорізької обласної ради, розташованих за адресою: 69096, м.Запоріжжя, вул.Котельникова, буд.16, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень. ... Звертаємо увагу суду, що з моменту подання Позивачем позовної заяви до суду, під час всього розгляду справи, Відповідачем добросовісно усувалися виявлені в ході планового заходу недоліки в межах наявних коштів, що знайшло своє підтвердження відповідними доказами, які знаходяться в матеріалах справи. Фактично, підставами зупинення судом апеляційної інстанції експлуатації приміщень Закладу слугували три недоліки, а саме: не демонтовані глухі грати у вікнах навчального закладу (цокольне приміщення східної частини корпусу старшої школи); не дообладнано системами протипожежного захисту: медичного корпусу; котельня; відповідно до вимог ДЕН В.2.5-56:2014 «системи протипожежного захисту»; не забезпечено обробку дерев`яних елементів конструкціи засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності: спальний корпус; корпус молодшої школи; корпус старшої школи; медичний корпус. Слід зауважити, що на даний час Комунальним закладом «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради здійснюються всі можливі заходи з метою повного усунення вказаних порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які залишились. Так, 18 серпня 2023 року ПП «Вектор Безпеки» за замовленням Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради були здійсненні вимірювання опору розтіканню струму заземлювальних пристроїв на основних заземлювачах та заземленнях магістралей блискавкозахисту. Копії протоколів вимірювань №1 та №2 від 18.08.2023 року додаємо. Крім того, 05 серпня 2024 року між Комунальним закладом «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради та ПП «Вектор Безпеки» було укладено Договір №9-П з поточного ремонту (облаштування) системами пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу в приміщенні будівлі спального корпусу (медичний корпус) Закладу. Вказані роботи виконанні в повному обсязі, (облаштування) системами пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу в приміщенні будівлі спального корпусу (медичний корпус) Закладу виконано в повному обсязі. Таким чином, станом на момент подання даної заяви, пожежна сигналізація наявна у всіх приміщенням закладу. Копію Договору з додатками та актом виконаних послуг додаємо. Також слід зазначити, що Комунальний заклад «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №1» Запорізької обласної ради забезпечує права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти та умови для відновлення здоров`я, соціальної адаптації, професійної орієнтації. Контингент учнів школи-інтернату - діти з важкими порушеннями опорно-рухового апарату та/або порушеннями інтелектуального та/або сенсорного розвитку, які потребують корекції фізичного та (або) інтелектуального розвитку. Місією навчального закладу є створення умов для відновлення здоров' я, соціальної адаптації та подальшої інтеграції учнів з особливими освітніми потребами завдяки формуванню ключових компетентностей шляхом індивідуалізації освітнього процесу, комплексної корекції розвитку, медичної та психолого-педагогічної реабілітації. Протягом багатьох років Заклад зберігає свою багаторічну спеціалізацію. За весь час функціонування школа відкрила шлях у доросле життя багатьом випускникам-дітям з особливими освітніми потребами, які знайшли своє місце у непростому житті, стали успішними людьми, справжніми громадянами своєї країни. Адміністрація закладу згуртувала навколо себе ініціативних, талановитих, досвідчених працівників, які теплом своїх сердець, силою розуму оточили дитячі душі, підтримують в разі необхідності, вселяють надію на щасливе майбутнє, допомагають повірити в себе та вибороти своє право існування на рівні з ІНШИМИ. Освітній процес в закладі спрямований на формування та розвиток в учнів з особливими освітніми потребами життєвих компетентностей. Особливістю та перевагою закладу є можливість отримання учнями не тільки освітніх, а й корекційно-розвиткових послуг та здійснення безоплатної комплексної реабілітації дітей з інвалідністю відповідно до державних соціальних нормативів. Для цього медикаментозне лікування поєднане з такими реабілітаційними заходами як, теплолікування, масаж, лікувальна фізкультура та фізіотерапія, здійснюється логопедичний, психологічний та соціальний супровід. В закладі є багато спортивних секцій та гуртків корекційної спрямованості, музичного напрямку, прикладного мистецтва. Головною цінністю Запорізької школи-інтернату №1 є безпека та здоров' я всіх учасників освітнього процесу. В закладі облаштоване укриття, яке забезпечено електроживленням, штучним освітленням, системами водопроводу та каналізації, вентиляційною системою та двома евакуаційними виходами, відремонтовано багато приміщень та оновлено обладнання, встановлено примусову вентиляційну систему, змінено освітлення на сучасні L ТD-панелі, проведено ремонт опалювальної системи. Пріоригетним напрямком роботи закладу є забезпечення в школі-інтернаті комфортних і безпечних умов навчання та пращ. Тому враховуючи вищезазначене, варто зауважити, що закриваючи освітній заклад в якому корекційна спрямованість навчання та виховання, яка визначає, особливості функціонування спеціальних закладів у порівнянні із закладами загальної середньої освіти, сприяє реабілітації дітей з особливими освітніми потребами, формуванню навичок спілкування, готує дітей до життєдіяльності після закінчення школи, призведе до втрати можливості багатьох дітей з особливими потребами в соціалізації та подальшої інтеграції в суспільстві. Підсумовуючи вищевикладене, слід зазначити, що станом на 19.08.2024 року, усунуто майже всі недоліки, які були наявні станом на день ухвалення Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року. Додатково, після ухвалення судового рішення по даній справі, виконано наступне: встановлено в медичному корпусі систему протипожежного захисту з виведенням на пульт центрального спостереження; демонтовано глухі грати у вікнах цокольного приміщення східної частини; проведено обробку деревинних елементів конструкції адміністративного корпусу; відновлено під`їзд до пожежного водоймища; проведено перевірку захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів в адмппстративному корпусі. Вказане в сукупності є достатніми підставами для відстрочення виконання рішення суду, тим паче враховуючи широкомасштабне вторгнення в Україну збройних сил російської федерації та введення військового стану Указом Президента від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами та доповненнями). З урахуванням зазначеного, вважаємо за можливе відстрочити виконання Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року по справі № 280/3105/21 - до 24.04.2025 року - на один рік з дня прийняття Постанови Третього апеляційного адміністративного суду. ...".

Ухвалою суду від 23.08.2024 вказану заяву призначено до розгляду на 02.09.2024.

Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області подано до суду додаткові пояснення щодо відстрочення виконання судового рішення, в яких зазначено: "... 26.08.2024р. - на адресу Позивача надійшла заява Відповідача, якою він просить Запорізький окружний адміністративний суд про відстрочення виконання рішення суду у справі №280/3105/21 від 24.04.2024 року, строком до 24.04.2025 року. Розглянувши заяву про відстрочення виконання рішення суду по справі №280/3105/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа - інтернат №1 Запорізької обласної ради щодо застосування заходу реагування, повідомляємо наступне. ... Окрім того, з огляду на заяву Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа - інтернат №1 Запорізької обласної ради неможливо встановити, чим саме обумовлено заявлений строк відстрочення виконання Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24.04.2024р. у справі №280/3105/21. Жодними належними доказами саме такий строк не обґрунтований, зокрема, не запропоновані та не наведені конкретні дії, які будуть або можуть бути вжиті Боржником та, як наслідок, за минуванням цього строку беззаперечно призведуть до реального виконання рішення суду. Натомість задоволення заяви за наведених обставин фактично створить умови для ухилення керівництва Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа - інтернат №1 Запорізької обласної ради від виконання судового рішення. Таким чином, враховуючи не підтвердження керівництвом Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа - інтернат №1 Запорізької обласної ради належними та достатніми доказами наявності виняткових обставин, які ускладнюють виконання Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24.04.2024р. по справі №280/3105/21, а також ту обставину, що право на життя є пріоритетним, вважаємо, що відсутні підстави для задоволення заяви Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа - інтернат №1 Запорізької обласної ради про відстрочення виконання судового рішення по справі №280/3105/21 до 24.04.2025р. ...".

Запорізька обласна рада подала до суду пояснення щодо відстрочення виконання судового рішення, в яких зазначено: "... За результатами ознайомлення з заявою про відстрочення виконання зазначеного судового рішення слід зазначити про таке. Підставами зупинення судом апеляційної інстанції експлуатації приміщень Інтернату стали наступні недоліки: - не демонтовані глухі грати у вікнах навчального закладу (цокольне приміщення східної частини корпусу старшої школи); - не дообладнано системами протипожежного захисту: медичного корпусу; котельні відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; - не забезпечено обробку дерев`яних елементів конструкцій засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності: спального корпусу; корпусу молодшої школи, корпусу старшої школи; медичного корпусу. Виходячи зі змісту заяви Інтернату про відстрочення виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24.04.2024 по справі №280/3105/21 та доданих до неї копій документів вже після прийняття зазначеної постанови Відповідач продовжував вчиняти дії направлені на усунення порушень, які суд апеляційної інстанції вважає такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Інтернатом фактично демонтовано глухі грати у вікнах навчального закладу (цокольне приміщення східної частини корпусу старшої школи). Встановлено пожежну сигналізацію у медичному корпусі Інтернату. Роботи щодо встановлення протипожежної сигналізації в котельні Інтернату не проводились через прийняття Запорізькою обласною радою рішення від 29.07.2021 №36 «Про клопотання перед Запорізькою міською радою щодо передачі зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області до комунальної власності територіальної громади м.Запоріжжя нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного майна». Цим рішенням Запорізька обласна рада клопотала перед Запорізькою міською радою щодо передачі до комунальної власності територіальної громади м.Запоріжжя майна, яке обліковується на балансі Інтернату, розташованого за адресою: м.Запоріжжя, вул.Котельникова, буд.16, зокрема котельні, інвентарний номер 101310017. Тож вбачається, що єдиним неусуненим порушенням залишається не забезпечення Інтернатом обробки дерев`яних елементів конструкцій засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності: спального корпусу; корпусу молодшої школи, корпусу старшої школи; медичного корпусу. Однак слід зазначити, що в цих корпусах на сьогодні встановлено пожежну сигналізацію. За твердженнями Позивача саме системи протипожежної сигналізації, якими обладнані приміщення, дозволяють уникнути розвитку пожежі та потенційної загрози життю та здоров`ю людей та забезпечити вчасну ліквідацію пожежі. Наявна в матеріалах справи копія Акту складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду щодо дотримання суб`єктом господарювання (Інтернатом) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 03.03.2023 №2 підтверджує, що в Інтернаті не зафіксовано порушення щодо не обладнання спального корпусу; корпусу молодшої школи, корпусу старшої школи системами протипожежної безпеки. Під час розгляду справи по суті Відповідач неодноразово зазначав, що усунення порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки передусім пов`язане із фінансуванням Інтернату, адже він (Інтернат) є неприбутковим бюджетним закладом. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється на основі його кошторису. Джерелом формування кошторису Закладу є: - кошти обласного бюджету; - кошти, одержані як благодійні внески , або пожертвування від фізичних, юридичних осіб; - власні надходження, отримані згідно з чинним законодавством України, від здачі в оренду майна; - інші кошти, набуті на підставах, не заборонених законодавством України (п.6.1,6.2,6.3 Статуту Інтернату, затвердженого рішенням Запорізької обласної ради від 30.05.2013 №44 «Про перейменування комунального закладу «Запорізький навчально-реабілітаційний центр-інтернат №1» Запорізької обласної ради та затвердження нової редакції статуту» (копія якого є в матеріалах справи 280/3105/21)). ... Отже, під час дії воєнного стану встановлені певні обмеження щодо здійснення платежів суб`єктів господарювання з урахуванням ресурсної забезпеченості казначейського рахунку. Однак Інтернат не є закладом системи соціального захисту населення, яким дозволено придбання гігієнічних засобів та товарів першої необхідності (зокрема одягу, взуття, м`якого інвентарю) для підопічних інтернатних установ/закладів системи соціального захисту населення, а також встановлення в цих установах/закладах пожежної сигналізації, системи блискавкозахисту, обробку дерев`яних конструкцій приміщень вогнезахисним розчином. Інтернат є спеціальним загальноосвітнім навчальним закладом І-ІІІ ступенів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. Заклад забезпечує умови для відновлення здоров`я, соціальної адаптації, професійної орієнтації дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, умови проживання та утримання за рахунок держави (п.1.1 Статуту Інтернату). Безумовно обов`язковість судового рішення означає, що таке рішення повинно бути виконано своєчасно (у розумні строки), належним чином (у спосіб, визначений судом) та у повному обсязі (у точній відповідності до приписів мотивувальної та резолютивної частин рішення). Забезпечуючи ефективність виконання судового рішення всім процесуальними засобами, суд також має враховувати таку складову верховенства права як принцип пропорційності (збалансованості), що може охоплювати питання суспільних інтересів, співрозмірності до наявних бюджетних видатків, тощо, і це, у виключних випадках, на жаль, може ускладнювати завершення останнього етапу вирішення судом спору (судового процесу) - виконання судового рішення. ... Залишилось не усуненим лише одне порушення - не забезпечено обробку дерев`яних елементів конструкцій засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності: у спальному корпусі; корпусі молодшої школи, корпусі старшої школи; медичному корпусі. Таке не усунення порушень обумовлено об`єктивними обставинами, незалежними від Інтернату - введенням воєнного стану та особливого режиму повноважень Казначейством та органами Казначейства, пов`язаних із здійсненням казначейського обслуговування бюджетних коштів та коштів інших клієнтів в умовах воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях обмеження. Враховуючи вищевикладене та обґрунтування Інтернату викладені у заяві від 20.08.2024 вважаємо наявні підстави для задоволення заяви Інтернату про відстрочення виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі №280/3105/21. ...".

Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно з ч.2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч.3 ст.378 КАС України).

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч.5 ст.378 КАС України).

Згідно з ч.1 ст.120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Суд приймає до уваги викладене у заяві Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради про відстрочення виконання судового рішення, у додаткових поясненнях Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, у поясненнях Запорізької обласної ради, та те, що судове рішення по справі №280/3105/21 прийнято 24.04.2024.

З урахуванням вищезазначеного та того, що судове рішення по справі №280/3105/21 прийнято 24.04.2024, то суд вважає за можливе задовольнити заяву Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради про відстрочення виконання судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.241, 243, 248, 378 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа інтернат №1» Запорізької обласної ради про відстрочення виконання судового рішення від 24.04.2024 по справі №280/3105/21 - задовольнити.

Відстрочити виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 24.04.2024 у справі №280/3105/21 до 24.04.2025.

Копію даної ухвали направити учасникам справи.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: adm.zp.court.gov.ua/sud0870/.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено04.09.2024
Номер документу121324166
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —280/3105/21

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Постанова від 24.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Новікова Інна Вячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні