Рішення
від 02.09.2024 по справі 560/5294/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5294/24

РІШЕННЯ

іменем України

02 вересня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом приватного малого підприємства "Принцип" до відділу державного нагляду(контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправним та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне мале підприємство "Принцип" звернувся в суд з позовом до відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову від 27.03.2024 № ПШ069667.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що 27.03.2024 відповідач прийняв постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ069667, якою застосував штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн. Вважає, що відповідач протиправно застосував штраф, оскільки у своєму штаті немає водія ОСОБА_1 . Зазначає, що ОСОБА_1 є фізичною особою-підприємцем та надає послуги перевезення за цивільно-правовим договором від 03.03.2023.Під час перевірки службові особи вимагали у водія документи від підприємства, натомість мали перевірити документи перевізника - роботодавця ФОП ОСОБА_1 . Стверджує, що переміщував товар між своїми магазинами, тобто для власних потреб автомобілем, який орендований, тому не оформлював накладну. Просить відмовити у задоволенні позову.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

До суду надійшов відзив на позов відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті, у якому відповідач вказує, що під час перевірки службові особи встановили порушення статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", наказу Наказ Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 № 385 транспортний засіб обладнаний аналоговим тахографом, під час перевезення пасажирів у водія, на момент проведення перевірки, був відсутній щоденний реєстраційний листок обліку режимів праці та відпочинку (тахокартп) за 26.02.2024, 25.02.2024,17.02.2024,18.02.2024,19.02.2024 (які мають бути в наявності у водія на день коли здійснюється перевірка та за попередніх 28 днів). Відсутній бланк підтвердження діяльності водія за відповідні дні роботи. Також відсутня ТТН або інший документ на вантаж. Норми Закону України "Про автомобільний транспорт" зобов`язують автомобільних перевізників та водіїв мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких викопують ватажні перевезення, до яких відносяться, зокрема, тахокарти в кількості, що передбачена ЄУТР. Автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення -- перевезення вантажів вантажними автомобілями. Зокрема, перевірка доказів перебування в трудових відносинах водія транспортного засобу з перевізником не відноситься до компетенції працівників Укртрансбезпеки під час проведення рейдової перевірки. Крім того водій транспортного засобу, яким здійснюється перевезення офіційно може бути і не працевлаштований у перевізника. Відповідно до наданого на момент перевірки свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, посвідчення водія та договору оренди транспортного засобу автомобільним перевізником був позивач. Тому, постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу винесена на ПМП "Принцип", як до автомобільного перевізника, тобто суб`єкта господарювання. Вказує, що перевезення на комерційній основі означає надання послуг, а перевезення за власний кошт - перевезення для власних потреб. Таким чином, твердження позивача, що він не є автомобільним перевізником в розумінні Закону №2344-111 не відповідає дійсності. Відтак, жодних договорів поставки, товарно-транспортних накладних згідно яких було виконане перевезення вантажу транспортним засобом не надане під час перевірки а також не надавались такі документи і під час розгляду справи, тому має місце саме перевезення вантажу без відповідних документів. Зокрема, Законом №2344-111 не розмежовується поняття надання послуг з перевезення вантажів та перевезення вантажів для власних потреб, відповідальність передбачена за здійснення будь-якого перевезення вантажів суб`єктами господарювання без документів, передбачених статтею 48 вказаного Закону. Листом від 11.03.2024 №20746/40/2-1-2-1 позивач повідомлений про розгляд справи про адміністративне правопорушення. Проте, жодних письмових пояснень стосовно порушення, зафіксованого в акті від 29.02.2024 № 052429 не надіслав. Вважає, що доводи позовної заяви не підтверджують порушення в діях контролюючого органу під час проведення рейдової перевірки, а оскаржуваний акт індивідуальної дії є таким, що прийнятий у відповідності до вимог чинного законодавства. Просить відмовити у задоволенні позову.

Приватне мале підприємство "Принцип" подало до суду відповідь на відзив на у якій вказує, що на розгляд комісії яка відбулася 27.03.2024 надав бланки підтвердження діяльності перевізника - ФОП ОСОБА_1 від 02.02.2024, 06.02.2024, 09.02.2024, 13.02.2024, 15.02.2024, 16.02.2024, 20.02.2024, 23.02.2024, 27.02.2024, 29.02.2024 та тахокарти від 01.02.2024, 02.02.2024, 06.02.2024-07.02.024, 20.02.2024-23.02.2024, 27.02.2024-29.02.2024, та інші документи, які долучені до позовної заяви. Зазначає, що відповідач не навів жодного факту спростування того, що постанова від 27.03.2024 № ПШ069667 та акт проведення перевірки від 29.02.2024 укладені на неповноважну особу, яка не є перевізником.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази у їх взаємному зв`язку та сукупності, суд встановив таке.

Позивач - приватне мале підприємство "Принцип" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 06.07.1995. Основним видом діяльності є роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.

09.09.2019 між позивачем та ОСОБА_2 укладений нотаріально посвідчений договір оренди транспортного засобу, відповідно до пункту 1.1 якого ОСОБА_2 передає, а позивач бере у тимчасове платне користування автомобіль марки Мерседес-бенс 814, реєстраційний номер НОМЕР_1 .

03.03.2023 позивач уклав з ФОП ОСОБА_1 договір надання послуг з перевезення вантажу, умовами якого передбачено, що виконавець надає послуги з перевезення вантажу власними силами на транспортному засобі замовника (пункту 2.1.1); замовник погоджує з виконавцем графік кількості і термінів послуг, що надаються (пункт 2.2.1); замовник оплачує послуги виконавця на підставі актів приймання передачі наданих послуг (пункт 3.3). На підтвердження оплати послуг з перевезення позивач надав копії платіжних інструкцій та рахунків на оплату послуг.

29.02.2024 відділом державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області проведена рейдова перевірка додержання законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів вантажів автомобільним транспортом. В акті №052429, складеному за результатами перевірки, службові особи відповідача вказали, що ОСОБА_1 - водій транспортного засобу, який перебуває в оренді ПМП «Принцип» здійснював внутрішні вантажні перевезення за маршрутом м. Кам`янець-Подільський - Хмельницький; транспортний засіб обладнаний аналоговим тахографом діючим та перевіреним. У водія відсутній щоденний реєстраційний листок обліку режимів праці та відпочинку (тахокарти) за 26.02.2024, 25.02.2024, 17.02.2024, 18.02.2024, 19.02.2024, бланк підтвердження діяльності водія за відповідні дні роботи та документи на вантаж (ТТН або інший документ на вантаж).

На підставі акту перевірки від 29.02.2024 №052429 відповідач прийняв постанову від 27.03.2024 №ПШ 069667 про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000,00 грн за порушення вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Вважаючи постанову від 27.03.2024 №ПШ 069667 протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III.

Відповідно до частини 12 статті 6 Закону № 2344-III державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Згідно зі статтею 6 Закону № 2344-III постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 затверджений Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) (пункт 4 Порядку № 1567).

Згідно з пунктом 15 Порядку № 1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: зокрема, наявність визначених статтею 39 Закону № 2344-III документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання водієм режиму праці та відпочинку; виконання водієм вимог Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

За змістом статті 48 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Наказом від 24.06.2010 №385, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 946/18241, Міністерство транспорту та зв`язку затвердило Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті (далі - Інструкція №385), яка визначає рядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.

За визначенням, наведеним у пункті 1.4. Інструкції №385, контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв; перевізники - це суб`єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до пункту 2.4 Інструкції №385 транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних вантажів, обладнують тахографами з урахуванням положень пунктів 2.1 - 2.3 цього розділу та відповідно до законодавства щодо встановлення вимог до конструкцій таких транспортних засобів.

За змістом пункту 1.3 Інструкції №385 її положення поширюються на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Отже, вимоги пункту 2.4 Інструкції №385 щодо обладнання транспортних засобів тахографами поширюються на суб`єктів господарювання, які здійснюють перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Згідно з приписами статті 49 Закону України № 2344-III водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень.

Відповідно до пункту 3.3 Інструкції № 385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

За визначенням пункту 1.4 Інструкції №385 тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР (994_016).

Згідно з пунктом 6.1 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 № 811/18106, автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

Приписами статті 53 Закону № 2344-III передбачено, що водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.

Таким чином, водій транспортного засобу, обладнаного аналоговим тахографом, зобов`язаний: використовувати, своєчасно встановлювати, змінювати і заповнювати тахокарти та забезпечувати їх належне зберігання; мати при собі заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР; зберігати записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

Відповідно до статті 1 Закону №2344-ІІІ товарно-транспортна накладна єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Приписами пункту 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997, визначено, що товарно-транспортна накладна єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.

Норми Закону України "Про автомобільний транспорт" та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні передбачають обов`язкове оформлення і наявність в автомобільного перевізника товарно-транспортної накладної (ТТН), якщо перевезення вантажу здійснюється на договірних умовах (тобто під час надання послуги перевезення вантажу). А виняток щодо обов`язковості її складання становлять лише фізичні особи, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб.

Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт передбачена статтею 60 Закону № 2344-III.

Підставою для застосування до позивача штрафу в розмірі 17000,0 грн спірною постановою слугував абзац 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III

За змістом абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, суб`єктом відповідальності, передбаченої абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III, є автомобільний перевізник.

За визначенням статті 1 Закону № 2344-III автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Надані позивачем докази свідчать про те, що ФОП ОСОБА_1 , вказаний в акті рейдової перевірки як водій, особисто здійснював перевезення вантажу позивача на підставі укладеного договору про надання послуг з перевезення, не надав до перевірки належним чином заповнені щоденні реєстраційні листи обліку робочого часу за 26.02.2024, 25.02.2024, 17.02.2024, 18.02.2024, 19.02.2024, бланк підтвердження діяльності водія за відповідні дні роботи, які відповідно до статті 48 Закону № 2344-III, пункту 6.1 Положення №340 та пункту 3.3. Інструкції №385 повинен мати водій.

Відповідач не спростував той факт, що під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, який відбулася 27.03.2024, позивач надав на розгляд комісії зокрема договір про перевезення вантажу від 03.03.2023, укладений з ФОП ОСОБА_1 ..

Таким чином, під час розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт відповідач володів інформацією щодо автомобільного перевізника.

Верховний Суд вже неодноразово наголошував у своїх рішеннях, що вихідні дані для визначення перевізника орган контролю отримує на місці перевірки, тоді як постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу виноситься за результатами розгляду справи в територіальному органі Укртрансбезпеки і саме під час її розгляду і має бути встановлений суб`єкт (особа порушника), який в розумінні частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ має нести відповідальність за порушення вимог цього Закону.

У постанові від 23.08.2023 у справі № 600/1407/22-а Верховний Суд зауважив на тому, що автомобільним перевізником є той, хто за умовами договору (із замовником) про перевезення вантажу надає відповідну послугу (статті 33, 50 Закону № 2344-III). Не без того, що надання послуги з перевезення вантажів може передбачати використання (на законних підставах) транспортного засобу, який належить іншій особі, але ця обставина не змінює правового статусу перевізника в цих правовідносинах, особливо коли йдеться про застосування відповідальності, передбаченої частиною першої статті 60 Закону № 2344-III.

Таким чином, у спірних правовідносинах під час перевірки на дорозі транспортний засіб використовувався ФОП ОСОБА_1 , який надавав позивачу послуги з перевезення відповідно до договору від 03.03.2023. Вказаний договір є чинним, недійсним не визнавався, тому суд вважає, що саме ФОП ОСОБА_1 є автомобільним перевізником у розумінні Закону № 2344-ІІІ в межах спірних правовідносин, а не позивач.

Отже, спірна постанова від 27.03.2024 №ПШ069667 про застосування адміністративно-господарського штрафу за порушення вимог статті 43 Закону № 2344-ІІІ застосована до неуповноваженої особи (автомобільного перевізника) у спірних правовідносинах.

Статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі судового розгляду відповідач не довів правомірність постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.03.2024 №ПШ069667. Тому, позовні вимоги про визнання їх протиправними і скасування необхідно задовольнити.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду(контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.03.2024 №ПШ069667.

Стягнути на користьприватного малого підприємства "Принцип" 3028,00 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Приватне мале підприємство "Принцип" (вул. Чорновола, буд. 41/3,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29010 , код ЄДРПОУ - 22773797) Відповідач:Відділ державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, 75,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29013 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено04.09.2024
Номер документу121326768
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —560/5294/24

Ухвала від 30.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Постанова від 28.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Рішення від 02.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні