Ухвала
від 02.09.2024 по справі 140/16448/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову в задоволенні заяви про перегляд

судового рішення за нововиявленими обставинами

02 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/16448/23 Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Денисюка Р.С., розглянувши за правилами письмового провадження заяву про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду у справі за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 182365,47 грн.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 13.11.2023, яке набрало законної сили 30.05.2024, позов задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД на користь держави адміністративно-господарські санкції в сумі 173 087,98 грн та пеню в сумі 9277,49 грн, а всього в сумі 182365,47 грн.

02.07.2024 до суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення в адміністративній справі №140/16448/23. Заява обґрунтована тим, що ТОВ «Легал Консалт ЛТД» отримало від ГУ ДПС у Волинській області довідку (лист) від 19.06.2024 № 9400/6/03-20-24-06-06, якою підтверджуються не встановлені судом обставини про те, що середньооблікова кількість штатних працівників ТОВ «Легал Консалт ЛТД» за період з І кварталу 2022 року по ІV квартал 2022 року становить: січень 4 особи; лютий 7 осіб; березень 6 осіб; квітень 6 осіб; травень 6 осіб; червень 6 осіб; липень 8 осіб; серпень 8 осіб; вересень 8 осіб; жовтень 8 осіб; листопад 8 осіб; грудень 8 осіб, а відповідно середньооблікова кількість штатних працівників протягом 2022 року становить 7 осіб (83/12 = 6,91). Вказана податкова інформація є нововиявленою обставиною, яка має важливе значення для вирішення даної справи по суті. Просить заяву задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 24.07.2024 відкрито провадження про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами.

Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю у відповіді на заяву про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами просив відмовити у задоволенні вказаної заяви з тих підстав, що як судом першої інстанції, так і судом апеляційної інстанції встановлювалися обставини, якими відповідач обґрунтовував свою позицію щодо неточності в поданих податкових розрахунках. Відповідно до ч. 4 ст.361 КАС України не є підставою для перегляду рішення суду за нововиявленими обставинами: переоцінка доказів, оцінених судом у процесі розгляду справи; докази, які не оцінювалися судом, стосовно обставин, що були встановлені судом.

Єдиною відмінністю між викладеним відповідачем у раніше поданих суду процесуальних документах і у заяві про перегляд рішення суду за нововиявленими обставинами є те, що на той час відповідач вважав вірною середньооблікову кількість працівників за 2022 рік -7,16, а на даний час, вірною він вважає кількість на рівні 6,91. Проте, аргументи відповідача щодо того, що у товаристві упродовж 2022 року працювало менше 8 осіб, оцінювалися судом, а відтак вказані обставини були встановлені рішеннями судів першої та апеляційної інстанції. Крім того, товариству, та, відповідно, заявникові, не могли бути невідомими факти про кількість працюючих у товаристві осіб, оскільки такий облік повинен вестися та відображатися в табелях обліку робочого часу або відділом бухгалтерського обліку та звітності або кадровою службою товариства.

До судового засідання 02.09.2024 заявник та представник позивача подали заяви про розгляд заяви за нововиявленими обставинами без їх участі.

Відповідно до частини 2 статті 368 КАС України справа розглядається за правилами, встановленими цим Кодексом для провадження у суді тієї інстанції, яка здійснює перегляд. В суді першої інстанції справа розглядається у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи. Неявка заявника або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами у порядку письмового провадження. При цьому, згідно з частиною 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про те, що в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення слід відмовити, з урахуванням наступного.

Як вбачається з матеріалів справи рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 13.11.2023, позов задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД на користь держави адміністративно-господарські санкції в сумі 173 087,98 грн та пеню в сумі 9277,49 грн, а всього в сумі 182365,47 грн.

Рішення суду мотивоване тим, що відповідачем у звітному Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум отриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І квартал 2022 року у рядку 101 Середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, осіб було зазначено 9, 9, 9 осіб (а.с. 32), за II квартал 2022 року 9, 9, 9 осіб (а.с. 65 зворот-67), за ІІІ квартал 2022 року 9, 9, 9 осіб (а.с. 79 зворот-82), за IV квартали 2022 року - 11, 11, 11 осіб (а.с. 94 зворот-96). Отже, середньооблікова облікова чисельність штатних працівників облікового складу за 2022 рік, що задекларована відповідачем, становить - 10, відповідно до Розрахунку санкцій за невиконання нормативу за 2022 рік, сформованого та надісланого відповідачу 17.04.2023 - середньооблікова чисельність штатних працівників, що працювали у відповідача за 2022 рік, визначена у кількості 10 осіб.

Отже, станом на час формування Розрахунку санкцій за невиконання нормативу за 2022 рік та його отримання відповідачем, дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників за звітний 2022 рік відповідали задекларованим даних.

Вказане рішення суду залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.05.2024.

Звертаючись із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, заявник посилається на те, що середньооблікова кількість штатних працівників ТОВ «Легал Консалт ЛТД» за період з І кварталу 2022 року по ІV квартал 2022 року становить 7 осіб, що підтверджено довідкою ГУ ДПС у Волинській області від 19.06.2024 № 9400/6/03-20-24-06-06.

З такими твердженнями суд не погоджується та зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 361 КАС України судове рішення, яким закінчено розгляд справи і яке набрало законної сили, може бути переглянуто за нововиявленими або виключними обставинами.

Пунктом 1 частини другої статті 361 КАС України передбачено, що підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є: істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

За приписами частини четвертої статті 361 КАС України не є підставою для перегляду рішення суду за нововиявленими обставинами: 1) переоцінка доказів, оцінених судом у процесі розгляду справи; 2) докази, які не оцінювалися судом, стосовно обставин, що були встановлені судом.

Тобто, в розумінні статті 361 КАС України під нововиявленими обставинами необхідно розуміти такі істотні обставини справи, які можуть вплинути на рішення суду, яке набрало законної сили, а це передусім ті, що взагалі не були предметом розгляду по даній адміністративній справі в адміністративному суді у зв`язку з тим, що вони не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Істотними для справи обставинами вважаються такі факти і події, які мають юридичне значення для взаємовідносин сторін, що звернулися до суду з метою розгляду спірної ситуації.

При цьому, необхідними ознаками нововиявлених обставин є, по-перше, їх наявність на момент вирішення справи, по-друге, те, що ці обставини не були відомі і не могли бути відомі на той час суду та хоча б одній особі, яка брала участь у справі. Наявність обох цих умов для визнання обставини нововиявленою є обов`язковою (вказана позиція щодо застосування норм права викладена, зокрема, в ухвалах Верховного Суду від 26.10.2018 у справі № 638/18884/17, від 24.05.2019 у справі № 521/21820/16-а).

Отже обставини, на які посилається відповідач у заяві, стверджуючи, що вони є нововиявленими, були відомі сторонам.

Оскільки зазначені вище факти були встановлені та існували на момент прийняття рішення суду, про це зазначено у ньому, тому вказані в заяві обставини не є нововиявленими обставинами.

Водночас частина четверта статті 361 КАС України імперативно вказує на те, що не є підставою для перегляду рішення суду за нововиявленими обставинами: переоцінка доказів, оцінених судом у процесі розгляду справи. А відтак, викладені обставини у заяві про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами не є нововиявленими в розумінні частини 4 статті 361 КАС України і не дають підстав суду для задоволення заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами в даній справі.

Відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 368 КАС України за результатами перегляду рішення, ухвали за нововиявленими або виключними обставинами суд може: відмовити в задоволенні заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами та залишити відповідне судове рішення в силі.

Згідно із частиною першою статті 369 КАС України у разі відмови в задоволенні заяви про перегляд рішення, ухвали за нововиявленими або виключними обставинами суд постановляє ухвалу.

Таким чином, оскільки наведені у заяві ТзОВ «Легал Консалт ЛТД» обставини про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, в розумінні пункту 1 частини другої статті 361 КАС України, не є підставами для перегляду рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13.11.2023 у цій справі, тому необхідно відмовити в задоволенні заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами та залишити вказане судове рішення в силі.

Керуючись статтями 248, 361, 368 - 369 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД про перегляд за нововиявленими обставинами судового рішення в адміністративній справі №140/16448/23 відмовити та залишити в силі рішення Волинського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року у справі №140/16448/23 за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю Легал Консалт ЛТД про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Р.С. Денисюк

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено05.09.2024
Номер документу121352768
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами

Судовий реєстр по справі —140/16448/23

Ухвала від 25.12.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Постанова від 13.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Денисюк Руслан Степанович

Постанова від 30.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні