Рішення
від 22.08.2024 по справі 460/4245/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

22 серпня 2024 року м. Рівне№460/4245/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Поліщук О.В., за участю секретаря судового засідання Яцюк К.Р.; представника позивача: Бортніка О.Ю., представника відповідача: Франчук І.О., представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Мистецтво смаку": не з`явився; розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального закладу "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі,

В С Т А Н О В И В:

Комунальне підприємство "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради (далі - позивач) звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі - відповідач), у якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати висновок від 08.04.2024 Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-01-012897-а.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 19 лютого 2024 року Комунальним підприємством «Рівненська обласна дитяча лікарня» було проведено відкриті торги на закупівлю послуги з харчування пацієнтів, під час яких позивач діяв у відповідності доЗакону України "Про публічні закупівлі"та правомірно прийняв пропозицію учасника ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку».Надалі, на підставі наказу № 24-з від 19.03.2024 відповідачем розпочато моніторинг процедури закупівлі UA-2024-02-01-012897-а, яким встановлено: за результатами аналізу питання тендерної пропозиції ТОВ «Укрексімгруп»порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178; за результатами аналізу питання тендерної пропозиції ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку»порушення вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 та статті 5 Закону «Про публічні закупівлі». Позивач зауважує, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» повною мірою відповідає вимогам чинного законодавства та умовам тендерної документації і в замовника відсутні правові підстави для її відхилення.Водночас, в Управління відсутні підстави стверджувати, що в закупівлі UA-2024-02-01-012897-а замовник порушив абзац вимоги пункту 43 Постанови № 1178, як наслідок, відсутні підстави зобов`язувати замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором про закупівлю від 12.03.2024. На думку позивача, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-01-012897-а не відповідає критеріям обґрунтованості та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, інтересів замовника та третіх осіб, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані, з огляду на що, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

23.05.2024 через відділ документального забезпечення суду від Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог та зазначає, що учасника ТОВ «Укрексімгруп», який мав найменшу цінову пропозицію, було відхилено згідно з підпунктом 2 пункту 44 Постанови № 1178, в частині відхилення замовником тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.При цьому, позивач, в порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178, не розмістив в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим не надав можливість вказаному учаснику їх усунути. Водночас, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку», позивач не виявив невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178 не включив їх до розміщеного в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей та тим самим не надав можливість їх усунути. Відповідач зауважує, що зазначені дії свідчать про неоднакове ставлення позивача до учасників процедури закупівлі та про недотримання такого принципу, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Таким чином, позивач в порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі та обрав його переможцем. Відповідач стверджує, що приймаючи висновок, діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, з огляду на що просить суд відмовити у задоволенні позову.

У судовому засіданні учасники справи підтримали доводи заяв по суті справи та надали пояснення аналогічні цим доводам.

ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.

Ухвалою суду від 26.04.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Цією ж ухвалою залучено Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Мистецтво смаку» до участі в адміністративній справі № 460/4245/24 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача. Підготовче засідання у справі призначено на 27.05.2024.

У порядку статті 165 КАС України третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача скористалась правом на подання письмових пояснень щодо позову, у яких зазначає наступне.

Уповноваженою особою Комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня» Рівненської обласної ради під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрексімгруп» було встановлено, що у поданому тижневому меню відсутні овочі, фрукти, молочна продукція, сири, або їхні комбінації чи інші види кулінарної обробки, як того вимагає порядок організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров`я, затверджених наказом МОЗ України № 931, а також технічні та якісні характеристики предмету закупівлі відповідно до тендерної документації. Оскільки меню ТОВ «Укрексімгруп» не містило салатів, страв з кисломолочними та молочними продуктами протягом усього тижня, а кожен сніданок та вечеря у меню цього учасника складалася виключно з каші та чаю з цукром, очевидно, що будь-які комбінації поданих у меню відхиленого учасника продуктів чи види їх кулінарної обробки не можуть вважатися еквівалентними чи взаємозамінними до основних продуктів харчування, передбачених Порядком. Набір цих страв та продуктів не відповідають вимогам, що висуваються до раціонального харчування, та добової потреби дитячого населення в білках, жирах, вуглеводах, енергії та мінеральних речовинах згідно Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії, затверджених наказом МОЗ України № 1073. Звертає увагу суду, що внесення змін учасником у меню для приведення його у відповідність до вимог тендерної документації неодмінно призвело б до зміни предмета закупівлі та збільшення цінової пропозиції учасника. При цьому, меню ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» містить, окрім каш, супів, рибних та м`ясних страв, салати, фрукти та овочі, оброблені термічно, страви з кисломолочними продуктами, молочні страви. Страви кожного сніданку у меню містять овочі або фрукти, до складу страв на вечерю входять молочні продукти, овочі, фрукти, сир кисломолочний, яйця, крупи, хліб, печиво. При складенні меню враховувалися наступні фактори: відповідність загальним принципам методології системи лікувального харчування хворих; вимогам, що висуваються до раціонального харчування; добової потреби дитячого населення в білках, жирах, вуглеводах, енергії та мінеральних речовинах згідно Норм; можливість заміни продуктів харчування, передбачених Порядком на інші продукти, які мають аналогічну харчову та енергетичну цінність, їх комбінації та види кулінарної обробки, принцип взаємозамінності продуктів, передбачений додатками 1 та 2 Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров`я та Додатком 2 «Норми харчування на одного хворого на день у загальних відділеннях (терапевтичні, хірургічні відділення)» до Порядку. Крім того, визначення контролюючим органом такого способу усунення виявлених порушень як «припинення зобов`язань», з огляду на відсутність порушення, суперечить принципам обґрунтованості, розсудливості акту індивідуальної дії та принципу пропорційності, що передбачені ч. 2 ст. 2 КАС України. Тому, на думку третьої особи, висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-02-01-012897-a від 08.04.2024 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 27.05.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті на 27.06.2024.

27.06.2024 справу знято з розгляду у зв`язку із перебуванням головуючої судді у відпустці з 27.06.2024 до 28.06.2024 включно. Справу призначено до розгляду на 22.08.2024.

22.08.2024 на підставі статей 243, 245 КАС України, у судовому засіданні було проголошено вступну і резолютивну частини судового рішення.

ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ ТА ЗМІСТ ПРАВОВІДНОСИН.

Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, судом встановлено наступне.

19.02.2024 Комунальним підприємством "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-02-01-012897-a на послуги з харчування пацієнтів ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги.

На виконання вимог частини першоїстатті 22 Закону України "Про публічні закупівлі"Комунальним підприємством "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради оприлюднено тендерну документацію, яку затверджено рішенням уповноваженої особи відповідно до протоколу № 52 від 12.02.2024, згідно з предметом закупівлі з урахуванням вимог наказу МОЗ України від 03.09.2017 № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії», Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, наказу МОЗ України «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» від 29.10.2013 № 931.

Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій UA-2024-02-01-012897-а для участі у процедурі закупівлі UA-2024-02-01-012897-а подано три тендерні пропозиції:

1) ТОВ «Укрексімгруп»; 2) ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку», 3) ФОП ОСОБА_1 .

Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій UA-2024-02-01-012897-а розглядалися пропозиції учасників ТОВ «Укрексімгруп» та ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку».

Тендерну пропозицію ТОВ «Укрексімгруп» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно допункту 43цих Особливостей.

За результатами проведення закупівлі позивачем (замовником) відповідно до частини 15статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі"згідно з протоколом № 70 від 01.03.2024 визначено переможцем відкритих торгів з особливостями UA-2024-02-01-012897-а - ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» з ціновою пропозицією 9600000,00 грн з ПДВ.

01.03.2024 розміщено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у електронній системі закупівель«ProZorro».

12.03.2024 між Комунальним підприємством "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Мистецтво смаку» укладено договір про закупівлю № 115. Строк дії договору - до 31.12.2024 та до повного виконання сторонами зобов`язань.

Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, відповідно до наказу від 19.03.2024 № 24-З " Про початок моніторингу закупівель", проведено моніторинг процедури закупівлі, зокрема, UA-2024-02-01-012897-а, за результатами якого складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-01-012897-а від 08.04.2024 (далі - Висновок).

За змістом пункту 1 розділу ІІ констатуючої частини Висновку органом державного фінансового контролю встановлено, що відповідно до пунктів 1 та 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі «Послуги з харчування пацієнтів» учасник надає інформацію та документи, передбачені Додатком 1 тендерної документації.

Так, в Додатку 1 тендерної документації встановлену вимогу до предмету закупівлі щодо надання його у відповідності до меню, наданих учасником у складі пропозиції та розроблених з урахуванням вимог раціонального харчування й дотриманням Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії та Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров`я, затверджених наказами Міністерства охорони здоров`я України від 03 вересня 2017 року № 1073 та від 29 жовтня 2013 року № 931, Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР та інших нормативно-правових актів у відповідній сфері.

Учасники процедури закупівлі ТОВ "Укрексімгруп" та ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» у складі своїх тендерних пропозицій надали інформацію про відповідність запропонованих ними послуг з харчування пацієнтів технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації (від 10 лютого 2024 року № 211 файл «Технічні» та від 16 лютого 2024 року № 1602/18 файл «Технічне завдання» відповідно). При цьому, послуги з харчування пацієнтів учасниками торгів ТОВ "Укрексімгруп" та ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» надаватимуться у відповідності до розроблених ними тижневих меню, що містяться у складі їх тендерних пропозицій (від 10 лютого 2024 року № 214 та від 16 лютого 2024 року № 1602/19 файли «Меню» відповідно).

Рішенням уповноваженої особи від 23 лютого 2024 року № 65 тендерна пропозиція ТОВ "Укрексімгруп", яка була визначена найбільш економічно вигідною, відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178, в частині її не відповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме у зв`язку із відсутністю у розробленому меню продуктів харчування таких як овочі, фрукти, молочна продукція, сир, тощо, передбачених таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку № 2 Порядку № 931.

Проведеним аналізом розробленого учасником торгів ТОВ "Укрексімгруп" меню встановлено, що воно не містить наступних продуктів харчування: хліба пшеничного/житнього, борошна пшеничного, фруктів свіжих, соків фруктових/овочевих, кисломолочних продуктів (кефіру, йогурту, наріне), сиру м`якого, сиру твердого, сметани, томатної пасти/пюре, какао, кондитерських виробів, включення яких до раціону харчування передбачене таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку № 2 Порядку № 931.

Водночас, моніторингом установлено, що розроблене учасником торгів ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку», розгляд тендерної пропозиції якого здійснювався після відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та якого в подальшому обрано переможцем, меню також не містить усіх продуктів харчування, передбачених таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку № 2 Порядку № 931, а саме: хліба житнього, фруктів свіжих, соків фруктових/ овочевих, кисломолочних продуктів (кефіру, йогурту, наріне), сиру твердого, какао.

Відповідно до пункту 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 43 Постанови № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Укрексімгруп" вищевказані невідповідності Замовник, на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178, не розмістив в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість вказаному учаснику їх усунути.

Водночас, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178 не включив їх до розміщеного в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей при підтвердженні кваліфікаційних критеріїв, та тим самим не надав можливості їх усунути. Таким чином, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та обрав його переможцем й уклав із ним договір від 12 березня 2024 року № 115 на загальну суму 9600000,00 грн. Зазначено, що різниця між остаточними ціновими пропозиціями ТОВ "Укрексімгруп" та ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» (переможець торгів) складає 1840000,00 грн. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.

В пункті 2 розділу ІІ констатуючої частини Висновку про наявність або відсутність порушення законодавства зазначено:

За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрексімгруп» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.

За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Торговий дім мистецтво смаку» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 та статті 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.

В пункті 3 розділу ІІ констатуючої частини Висновку зазначено: з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Зазначений висновок оприлюднений відповідачем у системі "ProZorro" 08.04.2024.

Не погоджуючись з таким висновком відповідача та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН ТА ВИСНОВКИ СУДУ.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регламентовано Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" № 2939-XII від 26.01.1993 (далі - Закон № 2939-XII, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно з частиною першою статті 1 Закону № 2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Відповідно до статті 2 Закону № 2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань; за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Статтею 5 Закону № 2939-ХІІ визначено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення Державної аудиторської служби України" № 868 від 28.10.2015 утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.

Пунктом 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016 (далі - Положення № 43), передбачено, що Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

При цьому, підпунктом 3 пункту 4 Положення № 43 встановлено, що Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.

Згідно з пунктом 7 Положення № 43 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби № 23 від 02.06.2016, Північний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.

У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Вінницькій, Житомирській, Черкаській, Чернігівській областях (далі - управління).

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначаєЗакон України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015(далі - Закон № 922-VIII, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 14 частини першоїстатті 1 Закону № 922-VIIІмоніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

У свою чергу, за змістом частини 1, 2 статті 8 Закону № 922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав:

1) дані автоматичних індикаторів ризиків;

2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;

4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Абзацом 2 частини другої статті 8 Закону № 922-VIII передбачено, що для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Згідно з частиною третьою статті 8 Закону № 922-VIII повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.

Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом.

Частиною четвертою статті 8 Закону № 922-VIII встановлено, що строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Відповідно до частин шостої та сьомої статті 8 Закону № 922-VIII за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

За правилами частини восьмої статті 8 цього Закону, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.

Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

Разом з тим, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження (частина десята статті 8 Закону № 922-VIII).

Предметом спірних правовідносин є порушення позивачем законодавства у сфері публічних закупівель, зафіксовані в оскаржуваному висновку, які підлягають аналізу та оцінці судом.

При цьому, суд зауважує, що зміст спірного висновку, який є індивідуально-правовим актом та породжує права і обов`язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України. В силу вимог вказаної статті, обґрунтованість є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом.

Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.

Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня» Рівненської обласної ради (Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 01, 06 та 12 лютого 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ "Укрексімгруп" та ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «Торговий дім «Мистецтво смаку» до 29 лютого 2024 року, рішення уповноваженої особи від 23 лютого та 01 березня 2024 року (протоколи № 65, № 70), повідомлення про намір укласти договір, договір від 12 березня 2024 року № 115, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 12 березня 2024 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 29 березня 2024 року через електронну систему закупівель.

За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрексімгруп» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.

Так, пунктом 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

У свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) прийнятою відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, зобов`язано замовників проводити публічні закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.

Як встановлено судом, учасника ТОВ «Укрексімгруп» який мав найменшу цінову пропозицію було відхилено згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, в частині відхилення замовником тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Згідно з абзацом 2 пункту 2 частини першоїстатті 31 Закону № 922-VIII, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Так, тендерну пропозицію ТОВ «Укрексімгруп» відхилено протоколом уповноваженої особи від 23.02.2024 № 65 із зазначенням, що при формуванні меню не дотримано норм Наказу МОЗ України № 931 від 29.10.2013 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2013 р. за № 2205/24737, в розділі Порядок організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров`я, а саме пункту 1.3 Методології системи харчування хворих, що визначає добову кількість основних продуктів харчування відповідно до харчового статусу визначена у Нормах харчування на одного хворого в день у закладах охорони здоров`я відповідно до профілю, які наведені в додатку 2 (Таблиця 2) до цього Порядку даного наказу.

Запропоноване Учасником меню у складі тендерної документації не містить продуктів харчування, які наведені у Таблиці 2. Відсутні овочі, фрукти, молочна продукція, сир тощо. Відсутність даних продуктів в лікувальному раціоні пацієнтів негативно впливає на лікувальний процес та здоров`я пацієнтів.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

При цьому, тендерна документація до даного тендеру, затверджена рішенням уповноваженої особи згідно з протоколом № 52 від 12.02.2024, містить вимогу, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі «Послуги з харчування пацієнтів» учасник надає інформацію та документи, передбачені Додатком 1 тендерної документації.

В Додатку 1 тендерної документації встановлену вимогу до предмету закупівлі щодо надання його у відповідності до меню, наданих учасником у складі пропозиції та розроблених з урахуванням вимог раціонального харчування й дотриманням Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії та Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров`я, затверджених наказами Міністерства охорони здоров`я України від 03 вересня 2017 року № 1073 та від 29 жовтня 2013 року № 931, Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР, та інших нормативно-правових актів у відповідній сфері.

Підпунктами 1 та 2 Наказу МОЗ України № 931 від 29.10.2013 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в України», затверджено Порядок організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров`я, що додається; Інструкцію з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров`я, що додається.

Порядок організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров`я визначає систему лікувального харчування, що складається з принципів та методології організації харчування хворих у закладах охорони здоров`я державної та комунальної форм власності.

В основу системи лікувального харчування покладено принципи достатнього та збалансованого харчування. Харчування хворих базується на основі фізіологічних потреб у харчових речовинах та енергії здорової людини.

Принципами лікувального харчування хворих є: лікувальне харчування хворого є невід`ємною складовою лікувального процесу; обов`язковою складовою догляду за хворим є забезпечення його адекватними рідинами та нутрієнтами перорально.

Додаток 2 до Порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров`я містить норми харчування на одного хворого на день у загальних відділеннях (терапевтичні, хірургічні відділення). Таблиця 2 містить норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях (кількість продуктів, г/нетто).

На підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Учасником ТОВ «Укрексімгруп» у складі тендерної пропозиції було надано меню, яке не відповідає вимогам Наказу № 931, у якому також відсутні технічні та якісні характеристики предмету закупівлі відповідно до тендерної документації.

Так, відповідно до абзаців першого, другого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII формальними (несуттєвими) помилками є такі, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозииії та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

На виконання вимог абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону № 922-VIII Наказом Міністерства економіки України від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998, затверджено Перелік формальних помилок.

Суд зауважує, що цей Перелік є вичерпним, і не містить такої формальної (несуттєвої), тобто пов`язаної з оформленням тендерної пропозиції помилки, як відсутність інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.

Верховним Судом сформовано правові висновки щодо застосування вказаних приписів, зокрема, у постанові від 19 травня 2022 року у справі № 200/11480/20-а, згідно з якими, до формальних помилок належать технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали у складі тендерної пропозиції, і такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. Крім того, звернуто увагу, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Наголошено на тому, що законодавець передбачив перелік помилок, які унеможливлюють беззаперечного відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.

З огляду на вищенаведене, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, безумовно, впливають на якість предмета закупівлі, а відсутність інформації про ці характеристики згідно з пунктом 43 Особливостей не є формальним порушенням.

Таким чином, у разі незазначення учасником процедури закупівлі в своїй тендерній пропозиції інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі:

1) у замовника не виникає передбачений абзацом першим пункту 43 Особливостей обов`язок розміщувати в строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель;

2) замовник має відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (абзац другий підпункту 2 пункту 44 Особливостей).

З урахуванням вищенаведеного, вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей (щодо розміщення в строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель) на Замовника в процедурі публічної закупівлі UA-2024-02-01-012897-а стосовно тендерної пропозиції ТОВ «Укрексімгруп» не поширюються.

Суд констатує, що законодавством не передбачено усунення учасником невідповідностей у таких випадках як, зокрема,відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній документації.

Отже, відповідно до вимог абзаців 1 та 2 пункту 43 Особливостей зазначена невідповідність не підлягає виправленню, тому Замовник не мав обов`язку надавати учаснику ТОВ «Укрексімгруп» час на її виправлення.

Враховуючи вищезазначене, на виконання вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв`язку з відсутністю в складі тендерної пропозиції ТОВ «Укрексімгруп» інформації про якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема склад меню тендерної пропозиції, перелік страв та продуктів в ньому, в т.ч. таких продуктів як овочі, фрукти, молочна продукція або їхня комбінації чи інші види кулінарної обробки, що впливають на якість предмета закупівлі, тендерна пропозиція цього учасника протоколом уповноваженої особи КП «Рівненська обласна дитяча лікарня» від 23.02.2024 № 65 правомірно відхилена, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.

Що стосується висновку про порушення щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Торговий дім «Мистецтво Смаку» суд зазначає наступне.

Моніторингом установлено, що розроблене учасником торгів ТОВ «Торговий дім «Мистецтво Смаку», розгляд тендерної пропозиції якого здійснювався після відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та якого в подальшому обрано переможцем, меню також не містить усіх продуктів харчування, передбачених таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку № 2 Порядку № 931.

З цього приводу суд звертає увагу на п.1.7 Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров`я, згідно якого заміна харчових продуктів проводиться відповідно дододатків 1,2до цієї Інструкції.

Додаток 1 до Інструкції передбачає взаємозамінність продуктів при приготуванні дієтичних страв. У свою чергу, Додаток 2 до Інструкції передбачає заміну продуктів за білками й вуглеводами.

Судом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «Торговий дім «Мистецтво Смаку» враховано наступні фактори: відповідність загальним принципам методології системи лікувального харчування хворих; вимогам, що висуваються до раціонального харчування; добової потреби дитячого населення в білках, жирах, вуглеводах, енергії та мінеральних речовинах згідно Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії, затверджених наказом МОЗ України № 1073 від 03.09.2017; можливість заміни продуктів харчування, передбачених Порядком, на інші продукти, які мають аналогічну харчову та енергетичну цінність, їх комбінації та види кулінарної обробки, принцип взаємозамінності продуктів, передбачений додатками 1 та 2 Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров`я, що затверджена наказом МОЗ України № 931 від 29.10.2013 та Додатком 2 «Норми харчування на одного хворого на день у загальних відділеннях (терапевтичні, хірургічні відділення)» до Порядку.

З огляду на наведене, тижневе меню ТОВ «Торговий дім «Мистецтво Смаку» було складене з врахуванням умов тендерної документації, відтак замовником обґрунтовано не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, у зв`язку з чим відсутнє порушення позивачем вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 та статті 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.

Відтак, суд дійшов висновку, що тендерна пропозиція переможця торгів відповідала вимогам, як Закону № 922-VIII, так і вимогам тендерної документації, а такий захід реагування у виді припинення зобов`язання за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням зі сторони Замовника.

Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим виключно у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів), однак, в даному випадку в ході проведення моніторингу закупівель відповідачем не було встановлено порушення, яке має негативний вплив для бюджету, у спірному висновку не зазначено щодо неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, не встановлено обставин що створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників торгів.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що спірний висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-02-01-012897-а, який оприлюднено в електронній системі закупівель 08.04.2024, не відповідає наведеним у частині 2 статті 2 КАС України критеріям, а тому підлягає скасуванню.

Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що встановлені у справі обставини підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а тому позов належить задовольнити повністю.

РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.

За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа

Відтак, на користь Комунального підприємства "Рівненська обласна дитяча лікарня" слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області документально підтверджені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 3028,00 грн.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Комунального закладу "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-02-01-012897-а від 08.04.2024.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області на користь Комунального закладу "Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3028,00 (три тисячі двадцять вісім) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Комунальний заклад " Рівненська обласна дитяча лікарня" Рівненської обласної ради (вул. Київська, 60,м. Рівне,Рівненський р-н, Рівненська обл.,33012, ЄДРПОУ/РНОКПП 03067009)

Відповідач - Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7,м. Вінниця,Вінницький р-н, Вінницька обл.,21028, ЄДРПОУ/РНОКПП 40479560)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Мистецтво смаку" (вул. Золотоустівська, 34, м. Київ, 01135, ЄДРПОУ/РНОКПП 40479560)

Повний текст рішення складений 02 вересня 2024 року

Суддя Ольга ПОЛІЩУК

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2024
Оприлюднено05.09.2024
Номер документу121355545
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —460/4245/24

Ухвала від 21.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Рішення від 22.08.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Рішення від 22.08.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.В. Поліщук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні