Постанова
від 11.12.2007 по справі 11/536-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/536-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

14 год. 15 хв. "11" грудня 2007 р.                               Справа № 11/536-АП-07

м. Херсон, вул. Горького, буд. 18, зал судових засідань № 319

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Чернявського В.В. при секретарі Борхаленко О.А. за участю представників сторін:

від позивача: Кролевецького В.С.- голови, Камисова А.Я.- адвоката, дов. № 03/07-10р від 03.09.2007р.

від  відповідача: Москаленка Є.М.- держ. подат. інсп., дов. № 18/10/10-001 від 20.08.2007р.  

розглянув у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Асоціації фермерів "Черемшина", с. Зелене, Верхньорогочицький район

до Великолепетиської міжрайонної державної податкової інспекції, смт. Велика Лепетиха  

про  скасування податкового повідомлення-рішення № 0000252301/1 від 17.07.2007р.

Провадження у справі відкрито за позовом про скасування податкового повідомлення-рішення, яким позивачеві визначено 32638,80 грн. штрафу з податку на додану вартість (ПДВ).

Позивач вказує, що мав підстави не допустити ревізорів до перевірки, оскільки вказана в направленні на перевірку в числі осіб, що мали проводити перевірку, Мазуренко Л.М. в перевірці участі не приймала, звання іншого учасника перевірки - Сороки Н.А. не відповідало вказаному в направленні.

За позицією позивача у спорі застосований контролюючим органом штраф слід розцінювати як адміністративно-господарську санкцію, ця санкція чинними законами не передбачена, її стягнення на підставі постанови КМ України неприпустиме, оскільки підстави стягнення таких санкцій мають бути визначені лише законами.

Відповідач позов не визнав, представник у судовому засіданні проти позовних вимог заперечує, посилаючись на правомірність та обґрунтованість оспорюваного рішення, на його відповідність обставинам, викладеним в акті перевірки.

С у д   в с т а н о в и в:

Податковим повідомленням-рішенням № 0000252301/1 від 17.07.2007р. Великолепетиська міжрайонна державна податкова інспекція визначила 32638,80грн. штрафу з ПДВ Асоціації фермерів "Черемшина". Це податкове повідомлення-рішення мотивоване посиланням на обставини, встановлені за актом перевірки № 14/2301/24752897 від 24.05.2007р. та застосуванням п.п."б", п.п.4.2.2 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі Закон № 2181), п.11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", п.4, 5 Постанови Кабінету Міністрів України № 271 від 26.02.1999р. "Про порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками ПДВ щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини" (далі - Порядок).

Позов про скасування податкового повідомлення - рішення № 0000252301/1 від 17.07.2007р. підлягає задоволенню з таких підстав.

За актом Великолепетиської МДПІ № 14/2301/24752897 від 24.05.2007р. "Про результати виїзної планової перевірки асоціації фермерів "Черемшина", код  за ЄДРПОУ 24752897 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.09.2005р. по 31.03.2007р." наступним чином викладено обставини, що стали підставою для прийняття податкового повідомлення-рішення:"...3.1.1 (3) Своєчасність перерахування та цільове використання коштів спецрахунку по ПДВ.

АФ "Черемшина" на виконання п.4 Постанови КМУ № 271 відкрито окремий рахунок 26045300446 для акумуляції та використання коштів податку на додану вартість для придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення.

Відповідно до п.5 Постанови КМУ № 271 "Залишок коштів на окремому рахунку в кінці року вилученню до бюджету не підлягає і використовується сільськогосподарськими товаровиробниками на зазначені цілі в наступному році, а починаючи з 01.03.2005р. перераховуються до державного бюджету".

В порушення п.5 Постанови КМУ № 271 асоціацією станом на 01.06.2006р. та 01.07.2007р. не використані на спеціальному рахунку кошти у сумі 732,80грн. (відповідно 154,40грн. та 578,40грн.), які підлягають перерахуванню до державного  бюджету.

Перевіркою своєчасності перерахування коштів на спецрахунок  по ПДВ встановлено, що в порушення п.4 Постанови КМУ № 271 асоціацією не перераховано на спеціальний рахунок податок на додану вартість від операцій з продажу продукції власного виробництва у сумі 31906 грн. ...

... Відповідно до абз. 2 п.4 Постанови № 271 "Не переховані на окремий рахунок зазначені кошти вважаються такими, що використовуються не за цільовим призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету у безспірному порядку".

Орган державної податкової служби не встановив нецільового використання  коштів АФ "Черемшина". А встановлені обставини - невикористання станом на 01.06.2006р. та на 01.07.2007р. 732,80грн. на спецрахунку і неперерахування на спеціальний рахунок 31906грн. податку на додану вартість від операцій з продажу продукції власного виробництва безпосередньо за змістом законів не є підставами для застосованого штрафу; тобто з цими обставинами закони не пов'язують таких наслідків як застосовані органом державної податкової служби штрафи.

Суд зауважує, що за актом перевірки орган державної податкової служби стосовно суми в 31906 грн. не вказав ні дат, ні періодів вчинення порушень, ні об'єктів, за якими ця сума визначалась.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних чи фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків та зборів, нарахування та сплати пені і штрафних санкцій, застосовуваних до платників податків контролюючими органами, є вже згаданий Закон № 2181. Відповідно до п.17.1 ст.17 цього закону штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, що встановлюються цією статтею, окрім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, які встановлюються окремим законодавством.

Спеціальний режим оподаткування за п.11.29 ст.11 Закону України "Про податок на додану вартість" (Закон про ПДВ) полягає в тому, що суми ПДВ, отримані з операцій з продажу продукції власного виробництва, що здійснюються сільгосптоваровиробниками, залишаються в розпорядженні таких сільгосптоваровиробників і перераховуються ними з поточного рахунку на окремий рахунок у терміни, передбачені для перерахування суми ПДВ з правом використання коштів на придбання матеріально-технічних ресурсів виробничого призначення. Ці суми ПДВ, що не підлягають сплаті до бюджету, але нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками та залишаються у їх розпорядженні з зарахуванням на окремий рахунок з правом використання на вказані цілі, не можуть вважатися податковими зобов'язаннями, відповідно не можуть визначатися контролюючими органами як податкові зобов'язання в податкових повідомленнях-рішеннях при недекларуванні їх платником податків. Такі висновки робить і ДПА України в листі № 611/7/19-2117 від 14.11.2002р. У випадку, що оцінюється, сума за повідомленням-рішенням контролюючим органом не визначалася як податкове зобов'язання, визначена як штраф. Між тим, визначення такого штрафу за кваліфіковані в якості порушення контролюючим органом обставини чинним Законом № 2181 не передбачено (зокрема ст.17 цього Закону). При цьому за вже названими нормами Закону № 2181 штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, які встановлюються окремим законодавством. Звідси висновок про те, що невстановлені Законом № 2181 штрафи стягненню за чинності цього закону не підлягають.

Застосований же відповідачем штраф фактично передбачений за встановлене порушення не тільки не Законом № 2181, а навіть, взагалі, не нормативним актом рівня закону (в т.ч. й не п.11.29 ст.11 Закону про ПДВ), такий штраф за встановлене порушення встановлено п.4 зазначеного Порядку  акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва, включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини, затвердженого Постановою КМ України № 271 від 26.02.1999р.

Встановлення такої відповідальності не законом, а нормативним актом нижчого рівня, за оцінкою суду, не відповідає ст.92 Конституції України, за якою виключно законами України визначаються засади відповідальності.

Виходячи з викладеного, слід дійти висновку, що такі порушення як невикористання у певний строк коштів на спецрахунку та неперерахування коштів на спецрахунок ПДВ за чинними законами не тягнуть застосованої органом державної податкової служби відповідальності.

Поряд з викладеним спірний штраф застосовано як адміністративно-господарську санкцію. За ст.238, 241  Господарського Кодексу України адміністративно-господарські санкції, в тому числі штрафи, можуть бути встановлені виключно законами. Як вже зазначено, законами спірний штраф не передбачено.

Судовий збір у справі відноситься на державний бюджет України.

Керуючись ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  

п о с т а н о в и в:

1.Позов задовольнити.

2. Скасувати повідомлення-рішення № 0000252301/1 від 17.07.2007р. щодо визначення Великолепетиською міжрайонною державною податковою інспекцією 32638грн. 80коп. штрафних (фінансових) санкцій з податку  на додану вартість Асоціації фермерів "Черемшина" (код  ЄДРПОУ 24752897).

3.Стягнути з Державного бюджету України (Уповноважений територіальний орган - Головне управління Державного казначейства України у Херсонській області, м. Херсон, вул. Комсомольська, буд. 21, код ЄДРПОУ 24104230) на користь Асоціації фермерів "Черемшина" (код ЄДРПОУ  24752897, Херсонська обл., Верхньорогачицький район. с. Зелене, вул. Чапаєва, буд.27, п/р 26001300446, В.Лепетиське відділення № 3140, Ощадний банк, Херсонська обл., МФО 342081)  3грн. 40коп. на відшкодування витрат зі сплати судового збору.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня  складення постанови у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви на апеляційне оскарження, якщо такої заяви не буде подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження буде подано, але апеляційної скарги у визначений строк подано не буде, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.              

Суддя                                                                  В.В. Чернявський

                                                                                                                       Повний текс постанови

                                                                                                      складено 13.12.2007р.

Дата ухвалення рішення11.12.2007
Оприлюднено21.12.2007
Номер документу1214019
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/536-ап-07

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 27.08.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 11.12.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Чернявський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні