КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
02 вересня 2024 року справа № 320/35426/24
Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 , в якому просить суд:
- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 відкоригувати (уточнити, внести, долучити та ін.) інформацію у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервистів відносно позивача стосовно перебування на військовому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 прийняти рішення щодо надання позивичу відстрочки від призову на військову службу.
Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Наданий адміністративний позов не відповідає вимогам ст.160-161 Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на таке.
Згідно з частиною першою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Згідно з частиною другою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Відповідно до пунктів 4, 5 частини п`ятої статті 160 КАС у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Під змістом позовних вимог розуміються запропоновані позивачем способи захисту свого публічного права, свободи чи інтересу, а обставинами, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, є конкретні юридичні факти, з настанням яких суб`єкти публічного права вступають з фізичними чи юридичними особами у спірні правовідносини. Позовні вимоги і обставини в їх обґрунтування мають викладатися лаконічно, чітко, зрозуміло, з використанням прийнятої юридичної термінології.
Суд зазначає, що пункт 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України вказує на невичерпний перелік інформації, яка може бути висвітлена в адміністративному позові задля правильного вирішення спору.
Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Позов в адміністративному процесі - це письмово оформлена і адресована суду письмова вимога, яка складається з вимоги процесуального характеру (відкрити провадження по справі) і вимоги матеріального характеру (захистити невизнане, оспорюване чи порушене право).
При цьому складовими частинами позову є предмет позову та підстави позову.
Предмет позову - це матеріально-правові вимоги позивача до відповідача, направлені на захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу.
Підстави позову - це факти, які обґрунтовують вимогу про захист права чи законного інтересу. Тобто це обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, які об`єктивуються у поданих доказах. Під підставами позову слід розуміти обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а не самі по собі посилання позивача на певну норму закону. До підстав позову входять лише юридичні факти, тобто ті, з якими норми матеріального права пов`язують виникнення, зміну чи припинення прав та обов`язків суб`єктів спірного матеріального правовідношення, та які у своїй сукупності дають право особі звернутися до суду з вимогами до іншої особи.
Зі змісту прохальної частини позовної заяви вбачається, що у прохальній частині позовної заяви позивач просить суд зобов`язати відповідача відкоригувати (уточнити, внести, долучити та ін.) інформацію у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервистів відносно позивача стосовно перебування на військовому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_3 ; зобов`язати відповідача прийняти рішення щодо надання позивачу відстрочки від призову на військову службу.
При цьому суд зазначає, що позовна заява не містить вимоги про визнання протиправним рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача. Вимога зобов`язального характеру є наслідком виконання протиправних рішень, дій чи бездіяльності СВП, з якими позивач не погоджується.
Отже прохальна частина позову не відповідає вимогам Кодексу адміністративного судочинства України щодо змісту позовних вимог та підлягає уточненню.
Відповідно до пункту 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.
Зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач здійснює постійний догляд за особою з інвалідністю І групи (батька), не має бажання служити, не підлягає призову на військову службу та має право на відстрочку від призову на військову службу, у зв`язку з чим звернувся до відповідача із заявою про надання відстрочки. У відповіді, яку отримав позивач, зазначено, що протоколом №14 від 22.06.2024 комісія ухвалила рішення про відмову у наданні відстрочки від призову на військову службу з причин не перебування на обліку військовозобов`язаних у ІНФОРМАЦІЯ_4 та додатки до заяви не відповідають вимогам. Позивач вказує, що 29.06.2024 для уточнення своїх облікових даних звернувся до ЦНАП Виконавчого комітету Боярської міської ради, де отримав витяг з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів. Однак даних щодо перебування позивача на військовому обліку не знайдено в даному Реєстрі. Позивач вважає, що Витяг сформований невірно, а інформація, зазначена у ньому, є помилковою, оскільки з 01.02.2010 позивач взятий на військовий облік ІНФОРМАЦІЯ_5 , про що зроблено відповідну відмітку в посвідченні про приписку до призовної дільниці. Також вказує, що звернувся до відповідача із заявою від 12.07.2024, в якій просив:
1) відкоригувати інформацію в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів відносно позивача стосовно перебування на військовому обліку;
2) підтвердити факт перебування на такому обліку у відповідача;
3) у разі не перебування на військовому обліку у відповідача повідомити позивача, у якому саме ІНФОРМАЦІЯ_6 позивач перебуває на військовому обліку.
Відповіді на вказану заяву позивач станом на 24.07.2024 не отримав.
Отже, як вбачається зі змісту позовної заяви, позивачем ще не отримано відповіді від відповідача на заяву від 12.07.2024.
Відтак, не є зрозумілим, в чому полягає порушення прав позивача щодо коригування інформації в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів в умовах не отримання відповіді на заяву від 12.07.2024.
Також не зрозуміло, з яких підстав позивач звертається до суду з другою позовною вимогою про зобов`язання відповідача прийняти рішення щодо надання відстрочки від призову на військову службу, якщо матеріали справи не містять доказів перебування позивача на військовому обліку військовозобов`язаних у ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати уточнену позовну заяву із зазначенням належного обґрунтування порушення прав, свобод, інтересів позивача стосовно вимоги, заявленої у п. 2 прохальної частини позову.
Відповідно до частини 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Крім того, позивач посилається у позовній заяві на посвідчення про приписку до призовної дільниці про взяття на військовий облік ІНФОРМАЦІЯ_5 з 01.02.2010, проте копії такого до позовної заяви не додає.
У зв`язку з цим, позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а саме копію посвідчення про приписку до призовної дільниці про взяття на військовий облік ІНФОРМАЦІЯ_5 з 01.02.2010.
Недотримання позивачем даних вимог, які пред`являються до позовної заяви, не дозволяє суду в повній мірі здійснити підготовку справи до судового розгляду та відповідно відкрити провадження у справі.
Також, відповідно до пункту 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Дослідивши позовну заяву, судом встановлено, що у позовній заяві не вказано відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у відповідача.
Наведений недолік підлягає виправленню шляхом надання уточненої позовної заяви, яка має містити відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у відповідача.
Згідно з частинами 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Позовну заяву залишити без руху.
2. Протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви, а саме:
- надати уточнену позовну заяву (у кількості примірників відповідно до кількості учасників справи та для суду), з урахуванням вказаних судом зауважень, в якій уточнити прохальну частину позову, що становить його предмет; зазначити відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у відповідача; зазначити належне обґрунтування порушення прав, свобод, інтересів позивача стосовно вимоги, заявленої у п. 2 прохальної частини позову;
- надати докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, а саме: копію посвідчення про приписку до призовної дільниці про взяття на військовий облік ІНФОРМАЦІЯ_5 з 01.02.2010.
3. Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію ухвали надіслати позивачу (його представнику), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяКушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121413801 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні