Рішення
від 05.09.2024 по справі 320/41852/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 вересня 2024 року м.Київ № 320/41852/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Шевченко А.В.,

при секретарі судового засідання Касаткіній Ю.О.

за участю:

представника позивача - Кузнецова І.С .,

представника відповідача - Гостищевої Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юкаторг» до Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Юкаторг» (далі - позивач) через свого представника - адвоката ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі- відповідач, ДП «ДОТ» ), в якому просив суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (ідентифікаційний код юридичної особи 44830311) про відміну спрощеної закупівлі Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-01-006136-a), оформлене протоколом Уповноваженої особи №22.08.2024-4 від 22.08.2024;

- зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (ідентифікаційний код юридичної особи 44830311) укласти з ТОВ «Юкаторг» відповідний договір як з переможцем спрощеної закупівлі за лотом 2 Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) в кількості 20000 шт. (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-07-01-006136-a).

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справа передана на розгляд судді Шевченко А.В. 03.09.2024 о 13:31 хв.

Ухвалою суду від 03.09.2024 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, з урахуванням особливостей розгляду даної категорії справ, передбачених статтею 282 Кодексу адміністративного судочинства України; призначено судове засідання на 04.09.2024.

У судове засідання, призначене на 04.09.2024 з`явилися повноважні представники позивача та відповідача.

У зв`язку із відсутністю електроенергії та інтернет - з`єднання в приміщенні суду, про що судом складено відповідний акт, долучений до матеріалів справи, та необхідністю витребування додаткових доказів, у судовому засіданні оголошена перерва до 05.09.2024.

У судове засідання, призначене на 05.09.2024 з`явилися повноважні представники позивача та відповідача.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав викладених в позовній заяві, просив суд їх задовольнити.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем протиправно було скасовано процедуру закупівлі з ідентифікатором доступу UA-2024-07-01-006136-а, учасником якої був позивач.

Позивач зазначає, що учасник закупівлі ТОВ «Юкаторг» зважаючи на строк поставки, визначений у оголошенні - до 10.09.2024, надав свою цінову пропозицію у відповідності з умовами Оголошення, враховував визначений строк поставки і є спроможним виконати поставку в оголошений строк.

За результатами розгляду пропозиції, позивач був оголошений переможцем вказаної закупівлі, проте, закупівля була відмінена замовником.

В обґрунтування позовних вимог позивач стверджує, що замовник у протоколі про відміну закупівлі на підставі пункту 2 частини сімнадцятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», мав довести, що не мав можливості усунути порушення. Позивач зазначає, що зазначена норма надає замовнику право скасувати проведення закупівлі у разі, коли неможливо виправити порушення, що виникли внаслідок порушень законодавства у галузі публічних закупівель. Норма, яка передбачає можливість відміни торгів через такі порушення, вимагає докладного опису цих порушень в системі PROZORRO.

Відтак, позивач вказує, що в спірному рішенні (протоколі), відповідачем не описано яке саме порушення законодавства у галузі публічних закупівель виникли на стадії розгляду пропозицій учасників закупівлі і стали передумовою відміни закупівлі.

Позивач також зазначає, що відміна закупівлі можлива лише у передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» випадках, серед яких відсутня така підстава як «допущення технічної помилки». Крім того, позивач акцентує увагу на необґрунтованості прийнятого рішення, зокрема посилається на відсутність доказів щодо того, що помилка в обрахуваннях дійсно мала місце.

Позивач стверджує, що протокол № 22.08.2024-4 від 22.08.2024 про відміну закупівлі не містить обґрунтування підстав такої відміни; на сайті PROZORRO відсутня інформація щодо здійснення моніторингу процедури закупівлі відповідним контролюючим органом та відсутні висновки про результати такого моніторингу; не зазначено яку саме норма законодавства про закупівлю було порушено, відсутнє підтвердження неможливості усунення такого порушення. Відтак, позивач стверджує, що в даному випадку немає наявності порушень, які неможливо усунути і які виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.

Відповідачем було подано до суду відзив на позовну заяву, проте, судом встановлено, що до відзиву, в порушення частини третьої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства, не долучені докази надсилання позивачу. Відтак, суд не приймає відзив до уваги, та враховуючи положення частини сьомої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішив розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечувала, просила відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування своєї позиції надала суду пояснення, в яких зазначила, що замовником процедури - ДП «ДОТ» було виявлено технічну помилку, допущену під час оголошення закупівлі.

У зв`язку з допущенням ДП «ДОТ» технічної помилки при оголошенні закупівлі, а саме зазначенням неправильних строків поставки товару, а також враховуючи неможливість внесення змін у межах оголошеної закупівлі, у ДП «ДОТ», як у замовника спрощеної процедури закупівлі, керуючись частиною 17 статті 14 Закону, виникла необхідність відмінити закупівлю та оголосити закупівлю з коректними строками поставки.

Представник відповідача стверджувала, що виправити дану помилку в межах оголошеної закупівлі було вже не можливо, оскільки та була виявлена поза межами строків для уточнення інформації, встановленого пунктом 8 частини третьої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».

Також аргументувала свою позицію тим, що в разі проведення такої закупівлі, він порушив би принцип недопущення наявності в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, закріплений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Представник відповідача зазначила, що допущена помилка могла суттєво вплинути на можливість участі інших учасників у закупівлі, оскільки останні, оцінивши строки поставки, могли не взяти участь у закупівлі.

З огляду на це, як стверджує представник відповідач, керуючись правом, передбаченим частиною 17 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноваженою особою прийнято рішення щодо відміни процедури закупівлі, про що в електронній системі закупівель оприлюднено відповідний протокол № 22.08.2024-4 від 22.08.2024.

Відтак, на думку представника відповідача позовні вимоги є не обґрунтованими, тому просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представником відповідача також були подані пояснення, якими долучено у якості доказу лист Командування сил логістики Збройних сил України Міністерства оборони України № 2398/1/3474 від 31.07.2024, на підставі якого, згідно наданих у засіданні пояснень, були змінені строки поставки товару, та в подальшому, відмінена процедура спрощеної закупівлі.

Статтею 282 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено особливості провадження у справах щодо гарантованого забезпечення потреб оборони. Так, позовна заява щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності державного замовника у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України «Про оборонні закупівлі», крім спорів, пов`язаних з укладенням державного контракту (договору) про закупівлю з переможцем спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель, а також зміною, розірванням і виконанням державних контрактів (договорів) про закупівлю, може бути подана протягом десяти робочих днів з дня, коли особа мала дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк з дня надходження позовної заяви.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та пояснення сторін, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Юкаторг» (ідентифікаційний код 45056430, місцезнаходження: 08702, Київська обл., Обухівський р-н, м. Обухів, вул. Київська, буд. 119) зареєстровано як юридична особа, що підтверджується відповіддю на запит суду № 768518 від 04.09.2024 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Основними видами економічної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Юкаторг», згідно даних реєстру, є 46.90 «Неспеціалізована оптова торгівля».

Державним підприємством Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» 01.07.2024 о 15:05 на веб-порталі Уповноваженого органу PROZORRO було оприлюднено Оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом закупівлі: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування - Чохол для шолома бойового балістичного, типу 3, вид 6, тканина № 3, за ідентифікатором доступу- UA -2024-07-01-006136-a (далі-Оголошення), затверджене рішенням уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» від 01.07.2024 (зі змінами від 03.07.2024).

Пунктом 3 Оголошення «Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником» визначено предмет закупівлі: Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)?.

Відповідно до пункту 5 Оголошення «Кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг» визначено поділ на лоти та кількість товару по кожному з них, зокрема:Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування); Місце поставки Україна; Лот 1: 100 000 шт; Лот 2: 20 000 шт.

Пунктом 6 Оголошення - «Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг» визначено, що строк поставки товару зазначено у Додатку №3.

Додатком № 3 Оголошення «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлено, що Лот 1 у кількості 100 000 одиниць товару повинен бути поставлений до 20.09.2024, Лот 2, у кількості 20 000 одиниць товару повинен бути поставлений у строк до 10.09.2024.

ТОВ «Юкаторг» подав відповідачу свою цінову пропозицію за Лотом 2 - Чохол для шолома бойового балістичного, типу 3, вид 6, тканина № 3 (35810000-5 : Індивідуальне обмундирування) у кількості 20 000 шт.

Згідно даних сайту PROZORRO, відповідно до протоколу № 12.08.2024-5 від 12.08.2024 уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу», за результатами розгляду пропозицій учасників, Товариство з обмеженою відповідальністю «Юкаторг» визначено переможцем спрощеної закупівлі.

12.08.2024 о 15:50 опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-07-01-006136-a за лотом № 2 Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) ?із переможцем процедури закупівлі - ТОВ «Юкаторг».

В подальшому, уповноваженою особою Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» прийнято рішення про відміну процедури закупівлі, оформлене протоколом № 22.08.2024-4 від 22.08.2024, відповідно до якого вирішено:

1. Відмінити спрощену закупівлю за предметом закупівлі «Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-01-006136-a) на підставі пункту 2 частини 17 статті 14 Закону.

2. Оприлюднити в електронній системі закупівель інформацію про відміну спрощеної закупівлі за предметом закупівлі «Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-01-006136-a) протягом одного дня з дня прийняття цього рішення.

В обґрунтування вказаного рішення у протоколі № 22.08.2024-4 від 22.08.2024 уповноважена особа посилається на пункт 2 частини 17 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якого замовник відміняє спрощену закупівлю в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Зазначено, що у зв`язку з допущенням технічної помилки при оголошенні закупівлі, зокрема зазначенням неправильних строків поставки товару, а також враховуючи неможливість внесення змін у межах оголошеної закупівлі, виникла необхідність відмінити закупівлю та оголосити закупівлю з коректними строками поставки.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням щодо відміни закупівлі з ідентифікатором № UA-2024-07-01-006136-a, як з таким, що прийнято протиправно та із порушенням законодавства про закупівлі, позивач звернувся із позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходив із такого.

Порядок, засади планування та особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони регулюється Законом України «Про оборонні закупівлі» та Законом України «Про публічні закупівлі».

Частиною першою статті 2 Закону України «Про обороні закупівлі» визначено, що цей Закон застосовується за умови, що:

вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, до визначених цим Законом державних замовників, які здійснюють оборонні закупівлі;

закупівля товарів, робіт і послуг оборонного призначення містить відомості, що становлять державну таємницю, а також у разі закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями незалежно від вартості такої закупівлі.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Стаття 7 Закону України «Про обороні закупівлі» встановлює, що державний замовник здійснює планування оборонних закупівель, на підставі чого:

формує пропозиції до зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями відповідно до державних програм та надсилає їх до головного органу у сфері планування оборонних закупівель у встановлений зазначеним органом строк;

складає та затверджує трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, вносить зміни до них. Ці плани та зміни до них попередньо погоджуються з комітетом Верховної Ради України, до повноважень якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки;

організовує та здійснює закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

подає звіти про результати здійснення закупівель, укладання та виконання державних контрактів (договорів) головному органу у сфері планування оборонних закупівель, у визначений ним строк;

укладає договори про закупівлю та державні контракти (договори), у тому числі за імпортом;

забезпечує оплату відповідно до умов державних контрактів (договорів), у тому числі попередню оплату (авансування);

надає виконавцям державних контрактів (договорів) технічну специфікацію;

організовує випробування (державні, міжвідомчі, визначальні відомчі та інші випробування державного замовника, а у разі необхідності - сертифікацію) зразків озброєння, військової та спеціальної техніки, приймає їх на озброєння (використання), постачання, допускає до експлуатації;

бере участь у випробуваннях макетних, дослідних та серійних зразків (комплексів, систем) озброєння, військової та спеціальної техніки, матеріалів і комплектуючих виробів;

здійснює оцінювання наданої учасником відбору інформації щодо вартості життєвого циклу товарів оборонного призначення;

проводить оцінювання відповідності та визначає способи гарантування відповідності товарів, робіт і послуг оборонного призначення встановленим вимогам державного замовника;

проводить ідентифікацію та аналіз ризиків щодо товарів, робіт і послуг оборонного призначення та учасників відбору, а також безпосередньо або через закупівельну організацію подає запити на здійснення державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення у визначеному ним порядку;

здійснює контроль якості товарів, робіт і послуг у разі встановлення їх відповідності вимогам законодавства та умовам державних контрактів (договорів) - забезпечує їх приймання;

затверджує технічну документацію на виробництво товарів оборонного призначення, замовником яких він є;

здійснює облік результатів науково-технічної діяльності, отриманих під час здійснення оборонних закупівель за рахунок або із залученням коштів державного бюджету;

здійснює ідентифікацію предметів закупівлі та готує вихідні дані для їх кодифікації;

звітує перед спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики про укладення державних контрактів (договорів), результати їх виконання, використання бюджетних коштів;

здійснює перегляд ціни державного контракту (договору) за обґрунтованими пропозиціями виконавців у разі істотних змін фінансово-економічних та технічних умов виконання такого контракту (договору);

має право уповноважувати та в установленому законодавством порядку надавати відповідні довіреності суб`єкту господарювання, який належить до сфери його управління і якому надане право здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за імпортом, укладати державні контракти (договори) за імпортом виключно для забезпечення власних потреб;

веде реєстр конструкторської документації на озброєння, військову та спеціальну техніку, державним замовником яких він є;

здійснює міжнародне співробітництво у сфері оборонних закупівель;

взаємодіє з органами державної влади та громадськими організаціями щодо запобігання проявам корупції у сфері оборонних закупівель;

здійснює контроль витрат виконавця державного контракту (договору) у разі закупівлі у єдиного виконавця.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (надалі за текстом - Особливості).

Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.

Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України Про оборонні закупівлі, здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.

Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку 1), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України «Про оборонні закупівлі» та «Про публічні закупівлі».

Державні контракти (договори), крім тих, що укладаються із застосуванням рамкової угоди для потреб оборони, передбаченої цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022р. №335 «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022р., № 26, ст. 1419).

Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону №808-ІХ.

Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708.

Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», в електронній системі закупівель.

Тому враховуючи приписи статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу четвертого пункту 8 Особливостей, процедура закупівлі, проводиться відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (далі - Закон №922-VIII), яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону №922-VIII, закупівля здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно зі статтею 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів:

- своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;

- послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання;

- конкурентність;

- ефективність використання коштів, результативність;

- відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці);

- запобігання корупції, зловживанням та дискримінації;

- цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Статтею 12 Закону №922-VIII передбачено, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.

Статтею 14 Закону №922-VIII визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

-оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

-уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

-подання пропозицій учасниками;

-проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

-розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

-визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

-розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

- найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

- умови оплати;

- очікувана вартість предмета закупівлі;

- період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

- кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

- перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

- розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

- пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

- учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

- учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

- якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі:

1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;

2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;

3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг (частина 17 статті 14 Закону №922-VIII).

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі:

1) відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті;

2) відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом) (частина 18 статті 14 Закону №922-VIII).

Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель:

- замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення;

- електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.

Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду (частини 19, 20 статті 14 Закону № 922-VIII).

Відтак, суд наголошує, що підстави відміни спрощеної закупівлі та мають вичерпаний перелік таких випадків, отже, відміна закупівлі можлива лише за певних обставин.

В рамках даних спірних правовідносин, відповідач в оскаржуваному рішенні (протоколі) посилається, на пункт 2 частини 17 статті 14 Закону №922-VIII, як підставу відміни процедури закупівлі - через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, зокрема через виявлення технічної помилки при зазначенні строку поставки товару в оголошенні, з приводу чого суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 5 частини третьої статті 14 Закону №922-VIII, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначається строк поставки товару, виконання робіт, надання послуг.

Судом встановлено, що Оголошення про проведення закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-01-006136-a є таким, що відповідає нормам пункту 5 частини третьої статті 14 Закону №922-VIII, оскільки, строк поставки товару чітко зазначено в Додатку № 3, а саме до 10.09.2024 (для Лоту-№2). Відтак, не вбачається наявності факту порушень законодавства, на які посилається в рішенні відповідач. Крім того, протокол № 22.08.2024-4 від 22.08.2024 взагалі не містить обґрунтування підстав відміни процедури, відсутні будь-які підтвердження неможливості усунення такого порушення.

Суд також відхиляє твердження представника відповідача про те, що допущена помилка могла суттєво вплинути на можливість участі інших учасників у закупівлі, оскільки замовником не надано належних та допустимих доказів на підтвердження того, що вказані в оголошенні строки поставки товару були дискримінуючими по відношенню до інших можливих учасників закупівлі. Крім того, згідно даних сайту PROZORRO на сторінці закупівлі за ідентифікатором UA-2024-07-01-006136-a, у розділі «Роз`яснення до процедури» судом не виявлено жодного звернення потенційних учасників до замовника із запитами (вимогами) щодо зміни строку поставки товару, у відповідності до частини сьомої статті 14 Закону № 922-VIII. У судовому засіданні представник відповідача також підвередила, що ані через сайт PROZORRO, ані до Антимонопольного комітету України, в частині строків поставки товару Оголошення не оскаржувалося.

Вказана позиція суду щодо необхідності документального підтвердження рішення уповноваженої особи узгоджується із правовим висновком, викладеним у постанові Верховного Суду від 01.09.2022 у справі № 640/23977/21.

Зокрема, Верховний Суд вказав: «При цьому, з урахуванням забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону № 922-VIII, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таким чином кожне рішення тендерного комітету чи уповноваженої особи, якщо вона проводить тендер, у разі його відміни або визнання його таким, що не відбувся, має бути документально обґрунтоване та підтверджене відповідними документами, оскільки учасники в силу статті 18 Закону № 922-VIII мають право його оскаржити».

Відтак, оскільки відповідачем не надано до суду доказів того, що участь у даному електронному аукціоні не могли приймати інші учасники закупівлі, у зв`язку із тим, що їх не влаштовують строки поставки, які визначенні відповідачем у Додатку №3, тому вище вказане твердження відповідача є безпідставним.

Представником відповідача у якості доказу було подано лист Командування сил логістики Збройних сил України Міністерства оборони України № 2398/1/3474 від 31.07.2024 про внесення змін по кількості та строкам поставки товару, із додатком 1, з якого вбачається, що товар має бути поставлений у ІІІ кварталі 2024 року у кількості 100,00 тис штук та у ІV кварталі 2024 року у кількості 200 000 штук.

Проте суд критично ставиться до вказаного доказу, оскільки Лот 2 -Чохол для шолома бойового балістичного, типу 3, вид 6, тканина № 3 (35810000-5 : Індивідуальне обмундирування) у кількості 20 000 шт. зі строком поставки до 10.09.2024, цілком підпадає під кількість та строки поставки, зазначені в додатку 1 Листа у графі «Підлягає закупівлі - ІІІ квартал 2024 року».

Крім того, суд зауважує, що відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Дана норма кореспондується із положеннями пункту 4 статті 19 Особливостей

здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», згідно якої істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Відтак, з огляду на дані норми, законодавцем не виключена можливість узгодити інші строки поставки товару, зокрема шляхом укладення додаткової угоди до договору, а тому на думку суду, інформація, зазначена у листі Командування сил логістики Збройних сил України Міністерства оборони України № 2398/1/3474 від 31.07.2024, не була достатньою підставою для відміни закупки.

З наведеного слідує, що приймаючи рішення про відміну процедури спрощеної закупівлі, відповідач діяв не у спосіб, передбачений Законом № 922-VIII та допустив порушення статті 14 Закону №922-VIII, пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 1275 від 11.11.2022.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (ідентифікаційний код юридичної особи 44830311) про відміну спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-01-006136-а) Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5; Індивідуальне обмундирування), оформлене протоколом Уповноваженої особи № 22.08.2024-4 від 22.08.2024, є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги зобов`язати Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (ідентифікаційний код юридичної особи 44830311) укласти з ТОВ «Юкаторг» відповідний договір як з переможцем спрощеної закупівлі за лотом 2 Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) в кількості 20000 шт. (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-07-01-006136-a), суд зазначає таке.

Судовому захисту підлягають порушені права чи інтереси особи, а не ті, що можливо/ймовірно виникнуть у майбутньому.

Дана вимога позивача є передчасною, оскільки відсутні докази того, що відповідач не укладе договір із позивачем, як переможцем спрощеної системи закупівель за предметом Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування), в кількості 20000 шт. після набрання законної сили рішенням у даній справі.

Враховуючи викладене, вказана вимога позивача задоволенню не підлягає.

Щодо виходу суду за межі позовних вимог, про що заявлено представником позивача, суд зазначає таке.

Суд вирішує лише ті вимоги по суті спору, про вирішення яких клопочуть сторони, і за загальним правилом не може виходити за межі цих вимог та в порушення принципу диспозитивності самостійно обирати правову підставу та предмет позову. Тобто суд зв`язаний предметом і обсягом заявлених вимог. Принцип диспозитивності покладає на суд обов`язок вирішувати лише ті питання, за вирішенням яких позивач звернувся до адміністративного суду.

Суд може та зобов`язаний в окремих випадках вийти за межі позовних вимог, якщо спосіб захисту, який обрав позивач, є недостатнім для захисту його прав, свобод і законних інтересів. Такий вихід за межі позовних вимог має бути пов`язаний із захистом саме тих прав, свобод та інтересів, щодо яких подана позовна заява. Вихід за межі позову можливий у виняткових випадках, зокрема, коли це необхідно для ефективного та повного захисту прав, свобод, інтересів людини, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин (сторін чи третіх осіб), про захист яких вони просять, від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У даному випадку суд не вбачає підстав для виходу за межі позовних вимог і будь-яким чином зобов`язувати відповідача укладати договір із позивачем чи спонукати його до вчинення інших дій.

Частинами першою, другою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Виходячи зі змісту статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року справедливість судового рішення вимагає, аби такі рішення достатньою мірою висвітлювали мотиви, на яких вони ґрунтуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення і мають оцінюватись у світлі обставин кожної справи. Національні суди, обираючи аргументи та приймаючи докази, мають обов`язок обґрунтувати свою діяльність шляхом наведення підстав для такого рішення. Таким чином, суди мають дослідити: основні доводи (аргументи) сторін та з особливою прискіпливістю й ретельністю - змагальні документи, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією.

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» (RuizTorija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності вчинення ним дій.

Відтак, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд доходить висновку, що позовні вимоги ТОВ «Юкаторг» підлягають частковому задоволенню.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення з даним позовом до суду позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 63, наявною в матеріалах справи. Відтак, вказана сума підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255, 282 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Юкаторг» задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення уповноваженої особи Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» про відміну спрощеної закупівлі Чохол для шолома бойового балістичного, тип 3, вид 6, тканина №3 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-01-006136-a), оформлене протоколом Уповноваженої особи № 22.08.2024-4 від 22.08.2024.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Юкаторг» судовий збір у розмірі 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні сорок копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (ЄДРПОУ: 44830311; місцезнаходження: 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 13/24).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення.

Суддя Шевченко А.В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 05 вересня 2024 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121414174
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони

Судовий реєстр по справі —320/41852/24

Постанова від 11.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 05.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні