Рішення
від 06.09.2024 по справі 465/10430/23
ЗАЛІЗНИЧНИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 465/10430/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 вересня 2024 року, суддя Залізничного районного суду міста Львова Ліуш А.І., розглянувши в спрощеному позовному провадженні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4», за участі третьої особи Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці про скасування наказу, поновлення на роботі, зобов`язання виплатити середню заробітну плату за час вимушеного прогулу, -

В С Т А Н О В И В :

позивач звернуласядо судуз позовом про скасування наказу, поновлення на роботі, зобов`язання виплатити середню заробітну плату за час вимушеного прогулу. Вимоги позову мотивовано тим, що 30 листопада 2023 року, наказом №259-к генерального директора Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4», позивач звільнений з займаної посади на підставі п. 4 ч. 1 ст.40 КЗпП України, у зв`язку з прогулом. Вказав, що в період, що зазначений як прогул, він перебував в відпустці, початок якої він завчасно погодив з керівником відділу. Відтак, є всі підстави для поновлення його на роботі, а також, виплату середньої заробітної плати за час вимушеного прогулу.

Відповідачем було направлено на адресу суду відзив, з якого вбачається, що для отримання відпустки одного бажання працівника (позивача) недостатньо. Рішення надати чи не надати працівнику, з тієї чи іншої причини, відпустку відноситься до компетенції роботодавця (відповідача). Так, 02 жовтня 2023 року, було зареєстровано заяву ОСОБА_1 , від 29 вересня 2023 року, адресовану на ім`я в.о. генерального директора А.Паєнка «про надання ОСОБА_1 чергової відпустки тривалістю 24 календарні дні та додаткової відпустки тривалістю 7 календарних днів з 23.10.2023 року». Вказав, що 05 жовтня 2023 року, на означену заяву в.о. генерального директора А.Паєнок наклав резолюцію для начальника відділу кадрів С. Левус «Доповісти щодо відповідності графіку відпусток». Згідно з графіком відпусток лікарів 1-го терапевтичного відділення на 2023 рік за підписом в.о.1-го терапевтичного відділення ОСОБА_2 , погодженого головою профкому КНП «СП №4» О.Оленюк 28.12.2022р та затвердженого в.о. генерального директора КНП «СП №4» Б. Нечипоренком 28.12.2022р. чергова відпустка ОСОБА_1 була передбачена у вересні 2023 року. Відтак, після невиходу ОСОБА_1 , на роботу, що є прогулом та зважаючи на те, що даний дисциплінарний проступок є грубим та тривалим, а тому, комісією з розслідування причин відсутності працівника, було надано пропозицію розірвати з ОСОБА_1 трудовий договір на підставі п. 4 ч.1 ст. 40 КЗпП України. Враховуючи вищевикладене, зважаючи на безпідставність, надуманість, нормативну необґрунтованість та бездоказовість позовних вимог сторона відповідача вважає, що в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 , слід відмовити в повному обсязі.

Західне міжрегіональне управління державної служби з питань праці, подало до суду письмові пояснення, з яких вбачається, що Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці 12 грудня 2023 року, проведено позаплановий захід зі здійснення державного контролю у формі перевірки на предмет додержання законодавства про працю у КНП «Стоматологічна поліклініка № 4», з урахуванням обмежень, визначених частиною першою статтею 16 Закону № 2136. Так, під час проведення перевірки в КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» встановлено порушення вимог абз.1 частини першої статті 12, частин першої та другої статті 7, частини другої статті 3 Закону № 2136. В ході перевірки встановлено, що адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» лікарю стоматологу-терапевту ОСОБА_1 , не надано відпустку за заявою від 29 вересня 2023 року, про надання щорічної основної відпустки тривалістю 24 календарні дні та додаткову відпустку 7 календарних днів з 23 жовтня 2023 року, а також виплату матеріальної допомоги на оздоровлення у зв`язку з перенесеною операцією заміни колінного суглоба. В ході перевірки також не надано документального підтвердження про те, що адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» прийнято рішення про відмову у наданні ОСОБА_1 відпустки за заявою від 29.09.2023, згідно з частиною 2 статті 12 Закону № 2136, з яким позивача ознайомлено. Зважаючи на викладене, просив суд прийняти законне та обґрунтоване рішення у справі.

Дослідивши докази, наявні у матеріалах справи, суд вважає, що позов слід задовольнити в повному обсязі, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що наказом Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4» від 31 березня 2022 року №7-к/тм, ОСОБА_1 , скеровано для роботи у військово-лікарську комісію при ІНФОРМАЦІЯ_1 /а.с.9/.

Наказом Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4» від 02 березня 2023 року №41-к, виконання обов`язків генерального директора Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4» доручено медичному директору ОСОБА_3 /а.с.15/.

02 жовтня 2023 року, за вх. №529 було зареєстровано заяву ОСОБА_1 , від 29 вересня 2023 року, адресовану на ім`я в.о. генерального директора А.Паєнка про надання ОСОБА_1 чергової відпустки тривалістю 24 календарні дні та додаткової відпустки тривалістю 7 календарних днів з 23 жовтня 2023 року, у зв`язку з перенесеною операцією заміни колінного суглобу /а.с.234/.

Суду було надано графік відпусток лікарів 1-го терапевтичного відділення за 2023 рік, в якому визначено графік відпустки позивача ОСОБА_1 , - вересень. Однак, його підпис у вказаному графіку відсутній /а.с.232-233/.

26 жовтня 2023 року головна медична сестра ОСОБА_4 , на яку покладено обов`язок табелювання медичних працівників КНП «СП №4» для нарахування заробітної плати, подала на ім`я в.о. генерального директора А.Паєнка доповідну записку про те, що лікар-стоматолог-терапевт ОСОБА_1 , з 23 жовтня 2023 року по 26 жовтня 2024 року, - відсутній на роботі з нез`ясованих причин /а.с.228/.

30 жовтня 2023 року, в.о. генерального директора ОСОБА_5 з метою розслідування причин відсутності лікаря-стоматолог-терапевта ОСОБА_1 своїм розпорядженням створив відповідну комісію у складі: голова комісії заступник медичного директора з організаційно-методичної роботи ОСОБА_6 , секретар комісії головна медична сестра ОСОБА_4 , член комісії начальник відділу кадрів ОСОБА_7 . Як вбачається з вказаного розпорядження, відповідно до доповідної записки головної медичної сестри ОСОБА_8 , на яку покладено обов`язок табелювання для нарахування заробітної плати, виявлено відсутність лікаря-стоматолога терапевта ОСОБА_9 з 23 жовтня 2023 року до 30 жовтня 2023 року, та з метою розслідування причин відсутності працівника, вирішено створити комісію для розслідування причин невиходу на роботу лікаря-стоматолога ОСОБА_1 /а.с.223/.

03, 06 та 07 листопада 2023 року, комісією було складено 3 акти №03/11/2023 №06/11/2023 та №07/11/2023 відповідно про відсутність лікар-стоматолога-терапевта ОСОБА_1 на роботі у вказані дні.

Так, згідно акту №03/11/2023, в.о. генерального директора ОСОБА_3 , заступник медичного директора з організаційно-методичної роботи ОСОБА_10 , головною медсестрою ОСОБА_8 , та начальником відділу кадрів ОСОБА_11 , складено акт про те, що 03 листопада 2023 року, лікар-стоматолог терапевт ОСОБА_1 , на роботі відсутній /а.с.225/.

Так, згідно акту №06/11/2023, в.о. генерального директора ОСОБА_3 , головною медсестрою ОСОБА_8 , начальником відділу кадрів ОСОБА_11 , складено акт про те, що 06 листопада 2023 року, лікар-стоматолог терапевт ОСОБА_1 , на роботі відсутній /а.с.230/.

Відповідно до акту №07/11/2023, в.о. генерального директора ОСОБА_3 , заступник медичного директора з організаційно-методичної роботи ОСОБА_10 , головною медсестрою ОСОБА_8 , начальником відділу кадрів ОСОБА_11 , складено акт про те, що 07 листопада 2023 року, лікар-стоматолог терапевт ОСОБА_1 , на роботі відсутній /а.с.231/.

Як вбачається з акту №22/11/2023, , в.о. генерального директора ОСОБА_3 , заступник медичного директора з організаційно-методичної роботи ОСОБА_10 , секретарем ОСОБА_12 , та керуючим партнером АО «В єдності сила», адвокатом Зарембою В., складено акт про те, що 22 листопада 2023 року о 11 год. 50 хв., в кабінеті генерального директора лікаря стоматолога терапевта ОСОБА_1 , попросили надати письмові пояснення про причини його відсутності на роботі. Від надання пояснень та документів, які виправдовують його тривалу відсутність на роботі, ОСОБА_1 , відмовився /а.с.224/.

Згідно доповідної записки начальника відділу кадрів ОСОБА_13 , з метою виявлення причин відсутності на роботі лікаря-стоматолога терапевта ОСОБА_14 , 09 листопада 2023 року, на його адресу було направлено лист з проханням повідомити причини відсутності на роботі. 15 листопада 2023 року, зазначений лист ОСОБА_1 , отримав, та пояснень або документів, виправдовуючих тривалу відсутність на роботі не надав /а.с.229/.

08 листопада 2023р. на домашню адресу лікаря-стоматолога-терапевта ОСОБА_1 , було скеровано рекомендований лист вих. №194 з пропозицією в 5 (п`яти) денний термін надати пояснення щодо його тривалої відсутності на роботі /а.с.235-236/.

20 листопада 2023 року, начальник відділу кадрів КНП «СП №4» С. Левус доповіла в.о. генерального директора А.Паєнку, лікар-стоматолог-терапевт ОСОБА_1 , жодного пояснення або документів, виправдовуючи тривалу відсутність на роботі не надав / а.с.229/.

21 листопада 2023 року, комісія з розслідування причин відсутності працівника, додатково, після отримання підтвердження щодо вручення ОСОБА_1 вимоги про надання пояснень та за фактом відсутності відповіді склала акт №21/11/2023 про те, що станом на 21 листопада 2023 року лікар-стоматолог-терапевт ОСОБА_1 на роботі відсутній. Про наявність поважних причин, що пояснюють його відсутність на роботі, ОСОБА_15 , не повідомив /а.с.224/.

28 листопада 2023 року, комісія з розслідування причин відсутності працівника, за результатами проведеного службового розслідування та на підставі зібраних документів зробила висновок, що лікар-стоматолог-терапевт ОСОБА_1 , був відсутній на роботі без поважних причин, що є прогулом та зважаючи на те, що даний дисциплінарний проступок є грубим та тривалим, а тому у відповідному Акті № 28/11/2023 надала пропозицію розірвати з ОСОБА_1 трудовий договір на підставі п. 4 ч.1 ст. 40 КЗпП України /а.с.227/.

Наказом Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4» від 30 листопада 2023 року №258/к, звільнено ОСОБА_1 , лікаря стоматолога-терапевта 01 грудня 2023 року за прогул без поважної причини на підставі пункту 4 ч. 1 ст. 40 КЗпП. Бухгалтеру провести повний розрахунок з ОСОБА_1 , в тому числі виплатити компенсацію за 78 календарних днів невикористаної щорічної відпустки /а.с.21/.

Як вбачається з акту Західного міжрегіонального управління державної служби з питань праці від 12 грудня 2023 року, в ході перевірки надано графік відпусток лікарів 1-го терапевтичного відділення на 2022 рік, яким ОСОБА_1 визначено період надання відпустки: червень, вересень. Згідно з табелем обліку робочого часу, ОСОБА_1 не перебував у відпустці в червні та вересні 2022 року, а за вказаний рік перебував у відпустці у серпні. У графіку відпусток відсутній підпис ОСОБА_1 про ознайомлення. Також, адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» не надано документального підтвердження про письмове повідомлення ОСОБА_1 про дату початку відпустки не пізніше як за два тижні до встановленого графіком терміну /а.с.205-214/.

За результатами перевірки складено акт, видано припис про усунення виявлених порушень законодавства про працю №ЗХ/ЛВ/36159/084П від 12 грудня 2023 року /а.с. 202-204/.

Відповідно до ст. 141 КЗпП України роботодавець повинен правильно організувати працю працівників, створювати умови для зростання продуктивності праці, забезпечувати трудову і виробничу дисципліну, неухильно додержувати законодавства про працю і правил охорони праці, здійснювати заходи щодо запобігання та протидії мобінгу (цькуванню), уважно ставитися до потреб і запитів працівників, поліпшувати умови їх праці та побуту.

Статтею 147 КЗпП України визначено, що звільнення є одним із видів стягнення за порушення трудової дисципліни. Згідно зі ст. 149 КЗпП України до застосування дисциплінарного стягнення роботодавець повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення.

Так, в ході розгляду справи встановлено, що Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці 12 грудня 2023 року, проведено позаплановий захід зі здійснення державного контролю у формі перевірки на предмет додержання законодавства про працю відповідачем з урахуванням обмежень, визначених частиною першою статтею 16 Закону № 2136. Під час проведення перевірки в КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» встановлено порушення вимог абз.1 частини першої статті 12, частин першої та другої статті 7, частини другої статті 3 Закону № 2136.

Так, в ході перевірки встановлено, що адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» лікарю стоматологу-терапевту ОСОБА_1 не надано відпустку за заявою від 29.09.2023 про надання щорічної основної відпустки тривалістю 24 календарні дні та додаткову відпустку 7 календарних днів з 23 жовтня 2023 року, а також виплату матеріальної допомоги на оздоровлення у зв`язку з перенесеною операцією заміни колінного суглоба.

При цьому, в ході перевірки надано лист Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації № 22-2319/0/2-23 від 13.07.2023, в якому зазначено про те, що згідно з розпорядженням Львівської обласної державної адміністрації від 06.07.2023 № 528/0/5-23BA «Про відповідність підприємств, установ, організацій критеріям та визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період», КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» визначено критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Частиною 2 статті 12 Закону № 2136 передбачено, що у період дії воєнного стану роботодавець може відмовити працівнику у наданні будь-якого виду відпусток (крім відпустки у зв`язку вагітністю та пологами та відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку), якщо такий працівник залучений до виконання робіт на об`єктах критичної інфраструктури.

Під час розгляду справи, відповідачем - не надано суду документального підтвердження про те, що адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» прийнято рішення про відмову у наданні позивачу ОСОБА_1 , відпустки за заявою від 29 вересня 2023 року, згідно з частиною 2 статті 12 Закону № 2136, з яким позивача ознайомлено.

Разом з тим, адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» не надано розпорядчого документу про надання позивачу відпустки за заявою від 29 вересня 2023 року. Згідно з табелем обліку робочого часу в період з 23.10.2023 по 21.11.2023 ОСОБА_1 не приступав до роботи у КНП «Стоматологічна поліклініка № 4», та в подальшому його, лікаря стоматолога-терапевта, звільнено 01 грудня 2023 року, за прогул без поважної причини, пункт 4 частини 1 статті 40 КЗпП України, згідно з наказом КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» № 258/к від 30.11.2023.

Згідно зі статтею 221 КЗпП України, органами, які розглядають трудові спори є комісії по трудових спорах та місцеві загальні суди.

Відповідно до абзацу першого частини 1 статті 12 Закону № 2136, у період дії воєнного стану надання працівнику щорічної основної відпустки за рішенням роботодавця може бути обмежено тривалістю 24 календарні дні за поточний робочий рік.

Як вбачається з пояснень третьої особи - Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, які не було спростовано відповідачем, в ході перевірки КНП «Стоматологічна поліклініка № 4», надано графік відпусток лікарів 1-го терапевтичного відділення на 2022 рік, яким ОСОБА_1 визначено період надання відпустки: червень, вересень.

Згідно з табелем обліку робочого часу, ОСОБА_1 не перебував у відпустці в червні та вересні 2022 року, а за вказаний рік перебував у відпустці у серпні. У графіку відпусток відсутній підпис ОСОБА_1 про ознайомлення. Також, адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» не надано документального підтвердження про письмове повідомлення ОСОБА_1 , про дату початку відпустки не пізніше як за два тижні до встановленого графіком терміну.

Згідно з наказом № 40/к/тм від 18.07.2022 ОСОБА_1 надано за період роботи з 14.04.2020 до 13.04.2021 щорічну основну відпустку терміном 24 календарних дні з 01.08.2022 до 24.08.2022 та додаткову відпустку терміном 6 календарних днів з 25.08.2022 по 30.08.2022. Підстава видачі наказу заява ОСОБА_1 від 11.07.2022.

В ході перевірки надано заяву ОСОБА_1 від 11.07.2022 про надання щорічної основної відпустки тривалістю 24 календарних днів, додаткової відпустки 7 днів з 01.08.2022 та виплату матеріальної допомоги на оздоровлення.

Тобто, згідно з наказом № 40/к/тм від 18.07.2022 позивачу надано відпустку не за поточний робочий рік, а невикористані дні відпустки. Враховуючи наведене вище, адміністрацією КНП «Стоматологічна поліклініка № 4» порушено вимоги абзацу першого частини 1 статті 12 Закону № 2136.

Відповідачем не надано жодного документу про ознайомлення ОСОБА_1 з наказом № 35/В від 27.03.2023, а також жодних інших документів щодо домовленості про альтернативні способи повідомлення з питань трудових відносин та про будь-який інший доступний спосіб електронної комунікації, який обрано за згодою між роботодавцем та працівником, що свідчить про порушення частини 2 статті 7 Закону № 2136, відповідно до якої у період дії воєнного стану сторони трудового договору можуть домовитися про альтернативні способи створення, пересилання і зберігання наказів (розпоряджень) роботодавця, повідомлень та інших документів з питань трудових відносин та про будь-який інший доступний спосіб електронної комунікації, який обрано за згодою між роботодавцем та працівником.

Крім того,як вбачаєтьсяз розпорядженняв.о.генерального директораА.Паєнокавід 30жовтня 2023року,ним створеновідповідну комісіюз метоюрозслідування причинвідсутності лікаря-стоматолог-терапевта ОСОБА_1 /а.с.223/.В тойже час,згідно актів№21/11/2023,03/11/2023,- ОСОБА_1 ,встановлено,що ОСОБА_1 ,на робочомумісці відсутній,однак,причини,для з`ясуванняяких йбуло створеновказану комісії,-акти немістять.Також,суд звертаєувагу відповідачана те,що такакомісія,згідно розпорядженнявід 30жовтня 2023року,створена дляз`ясування причиннеявки позивачаза періодз 23жовтня 2023року по30жовтня 2023року,тоді якв актахщо наданіКомунальним некомерційнимпідприємством «Стоматологічнаполіклініка №4»,містять інформаціюлише провідсутність ОСОБА_1 ,21листопада 2023року та03листопада 2023року,тобто позамежами визначеногорозпорядженням періоду.До тогож,з вказанихактів вбачається,що пронаявність поважнихпричин,що пояснюютьвідсутність позивачана роботі 21листопада 2023року та03листопада 2023року, ОСОБА_1 , не повідомив комісію, проте з вказаних актів жодним чином не вбачається чи відбирав взагалі в нього хтось, будь-які пояснення, щодо його відсутності на роботі.

Більше того,суд критичновідноситься донаданих відповідачем:актів №21/11/2023,03/11/2023,22/11/2023,28/11/2023,06/11/2023,07/11/2023,доповідних записокголовної медсестри ОСОБА_8 ,начальника відділукадрів ОСОБА_13 ,оскільки натаких взагаліне вбачаєтьсяїх реєстрації,хоча,реєстрація такихдокументів проводитьсявідповідно довстановлених інструкцій,в деньїхнього надходженняабо складання.Так,згідно п.5.11. ДСТУ 4163:2020«Уніфікована системаорганізаційно-розпорядчоїдокументації.Вимоги дооформлення документів»,-реєстраційний індексдокумента складаєтьсяз порядковогономера цьогодокумента вмежах групидокументів,що реєструють,який доповнюєтьсяіндексами,що застосовуютьв юридичнійособі,зокрема індексомза номенклатуроюсправ,структурного підрозділу,кореспондентів,посадових осіб,які розглядаютьабо підписуютьдокумент,виконавців,питань діяльностіяких стосуєтьсядокумент. Складові частини реєстраційного індексу відокремлюють одна від одної правобічною похилою рискою. Тоді, як з зазначеної документації, не вбачається дата їх надходження та відповідно не підтверджена дата складання.

Щодо акту №22/11/2023, в якому ОСОБА_1 , попросили надати письмові пояснення про причини його відсутності на роботі, суд зазначає наступне. Як вбачається з акту, до нього було залучено: в.о. генерального директора ОСОБА_3 , заступника медичного директора з організаційно-методичної роботи ОСОБА_10 , секретаря Хавкунову Г., та керуючого партнера АО «В єдності сила», адвоката Зарембу В.

Проте, з вказаного акту не вбачається на якій підставі, в межах яких повноважень адвоката Зарембу В., включено до зазначеної комісії, та чи приймався будь-який документ щодо його залучення до комісії Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4». Крім того, не встановлено, в силу яких обов`язків (професійних чи інших) секретарю ОСОБА_16 , та керуючому партнеру АО «В єдності сила» надано повноваження «просити» у лікаря стоматолога-терапевта пояснення, щодо відсутності його на роботі. Враховуючи вищевикладене, зазначений акт суд вважає недостовірними та таким, що не заслуговує на увагу.

Щодо акту 28/11/2023, з пропозицією розірвати трудовий договір з ОСОБА_1 , суд зазначає наступне. З вказаного акту знову ж таки, не вбачається коли, за який саме період, ніби-то, відсутності позивача ухвалена така пропозиція. Крім того, не встановлено, на якій підставі головна медична сестра ОСОБА_8 , здійснює перевірку лікаря стоматолога-терапевта, на робочому місці. Суду не надано документів, або відповідної посадової інструкції, яка б підтверджувала надання повноважень головній медичній сестрі перевіряти наявність чи відсутність на робочому місці працівників Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4».

В той же час, суд вважає, що наказ про звільнення з роботи працівника, повинен бути чіткими, вмотивованими, винесеним з дотримання процедури, та з посиланням на конкретні норми закону чи положення трудового договору, які порушуються, без викладення таких порушень у довільній формі.

Наказ №259-к від 30 листопада 2023 року про звільнення ОСОБА_1 , містить лише формальне посилання на прогул без поважної причини, як підставу звільнення з роботи, без зазначення конкретних відомостей, такого порушення, що на переконання суду є неприпустимим.

З огляду на наведене суд вважає, що наказ №259-к від 30 листопада 2023 року про звільнення ОСОБА_1 , є необгрунтованим, не базується на вимогах закону, зокрема ст. 40 КЗпП України, винесений без належних для цього підстав. Позивача незаконно звільнено із займаної посади, при його звільненні не враховано ступінь тяжкості вчиненого проступку, заподіяна ним шкода та співрозмірність проступку і звільненням з роботи, характеристику позивача та його трудову діяльність, тому його необхідно поновити на роботі.

За таких обставин, судом достовірно встановлено, що при звільненні позивача роботодавець допустив порушення норм трудового законодавства. Слід зазначити, що позивач просить визнати наказ про звільнення незаконним та поновити його на роботі, - судом встановлено, що зазначена позовна вимога є обгрунтованою та підлягає до задоволення.

Відповідно до частин першої та другої статті 235 КЗпП України у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, у тому числі у зв`язку з повідомленням про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" іншою особою, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір. При винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу, але не більш як за один рік.

Конструкція частини першої статті 235 КЗпП України дає підстави для висновку, що оплата вимушеного прогулу має місце у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 затверджено Порядок обчислення середньої заробітної плати, яким визначено таке. Час, протягом якого працівник згідно із законодавством не працював і за ним не зберігався заробіток або зберігався частково, виключається з розрахункового періоду. Якщо у працівника відсутній розрахунковий період, то середня заробітна плата обчислюється відповідно до абзаців третього - п`ятого пункту 4 цього Порядку. Так, якщо в розрахунковому періоді у працівника не було заробітної плати, розрахунки проводяться з установлених йому в трудовому договорі тарифної ставки, посадового (місячного) окладу.

Враховуючи те, що позивача було незаконно звільнено з роботи у нього виникло право на виплату середнього заробітку за час вимушеного прогулу. Так, згідно наявного в матеріалах справи реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, заробітна плата позивача перед звільненням складала 6700 грн./міс., тоді як в серпні та листопаді (останні 2 робочих місяці позивача перед звільненням) 45 робочих дні, що становить 297,77 грн., середньоденної заробітної плати ОСОБА_1 , а відтак, сума невиплаченої відповідачу заробітної плати за період з 01 грудня 2023 року по 05 вересня 2024 року, складає 59851,77 грн.

Згідно з п. 2, 4 ч. 1 ст.430 ЦПК України суд допускає негайне виконання рішень у справах про: поновлення на роботі незаконно звільненого працівника та присудження працівникові виплати заробітної плати, але не більше ніж за один місяць.

Враховуючи наведене, рішення суду слід допустити до негайного виконання в частині поновлення позивача на роботі та стягнення заробітку за час вимушеного прогулу (що за своєю правовою природою є заробітною платою) в частині стягнення за один місяць.

З наведених підстав суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

Що стосується судового збору за подання позову, то на підставі ст.141 ЦПК України, його слід стягнути з відповідача на користь держави з урахуванням того, що суд задовольнив позов, а позивач звільнений від сплати судового збору при поданні такої позовної заяви. Розмір судового збору з урахуванням того, що позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру та одну вимогу майнового характеру, який підлягає до стягнення з відповідача, становить 2422,40 гривень за дві вимоги немайнового характеру та 1211,20 грн., за вимогу майнового характеру.

Керуючись ст. 264, 265, 430 ЦПК України, суд,

У Х В А Л И В :

позов задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати наказ №259-к від 30 листопада 2023 року про звільнення ОСОБА_1 , на підставі п.4 ч. 1 ст.40 КЗпП України у зв`язку з прогулами.

Поновити ОСОБА_1 на посаді лікаря стоматолога-терапевта Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4» з 01 грудня 2023 року.

Стягнути зКомунального некомерційногопідприємства «Стоматологічнаполіклініка №4» накористь ОСОБА_1 середній заробітокза часвимушеного прогулуу розмірі59851/п`ятдесятдев`ятьтисяч вісімсотп`ятдесятодну/гривню 77копійок, відрахуванням з цієї суми податків та інших обов`язкових платежів і зборів.

Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Стоматологічна поліклініка №4» на користь держави судовий збір в розмірі 3633 /три тисячі шістсот тридцять три/ гривні 60 копійок.

Рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на роботі та стягнення середнього заробітку за один місяць допустити до негайного виконання.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Апеляційного суду Львівської області протягом тридцяти днів з дня його складення.

Суддя: А.І. Ліуш

СудЗалізничний районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення06.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121424336
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них у зв’язку з іншими підставами звільнення за ініціативою роботодавця

Судовий реєстр по справі —465/10430/23

Ухвала від 30.10.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Ухвала від 08.10.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Рішення від 06.09.2024

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Ліуш А. І.

Ухвала від 25.06.2024

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Ліуш А. І.

Постанова від 10.06.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Ухвала від 27.05.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Ухвала від 01.04.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Ванівський О. М.

Ухвала від 05.03.2024

Цивільне

Залізничний районний суд м.Львова

Ліуш А. І.

Ухвала від 21.02.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Кузь В. Я.

Постанова від 15.02.2024

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Мартинишин М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні