Справа № 198/157/24
Провадження № 1-кп/0198/67/24
06.09.2024
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 вересня 2024 року Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області у складі судді ОСОБА_1 ,за участюсекретарясудових засідань ОСОБА_2 ,прокурора ОСОБА_3 (в режимі відеоконференції), захисника адвоката ОСОБА_4 (в режимі відеоконференції),розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спеціального судового провадження за відсутності обвинуваченого (in absentia) в Юр`ївському районному суді Дніпропетровської області кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 21.06.2023 за № 22023130000000477, за обвинуваченням
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився в с.Талове Станично-Луганського району Луганської області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ,
у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України,
встановив :
Відповідно до обвинувального акта, складеного прокурором та направленого до суду, ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення проти основ національної безпеки України, за таких обставин.
Так, згідно зі статтями 1-3, 6 Конституції України - Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава. Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Відповідно до статей 17, 19, 65, 68 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. На території України забороняється створення і функціонування будь-яких збройних формувань, не передбачених законом. На території України не допускається розташування іноземних військових баз. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України; кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Частиною 3 статті 4, частиною 2 статті 9 Закону України від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що військові адміністрації населених пунктів утворюються в одному чи декількох населених пунктах (селах, селищах, містах), в яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, у тому числі внаслідок фактичного саморозпуску або самоусунення від виконання своїх повноважень, або їх фактичного невиконання, або припинення їх повноважень згідно із законом. Органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
При цьому, 24.02.2022 Російською Федерацією здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України, розпочато ведення агресивної війни проти України, захоплення її території, яке на даний час триває.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. Законом України від 24.02.2022 «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» затверджено зазначений Указ.
У подальшому строк дії воєнного стану в Україні продовжувався Указами Президента України із затвердженням відповідними законами України та наразі триває.
24 лютого 2022 року збройними силами Російської Федерації захоплено та окуповано село Красна Талівка Широківської сільської територіальної громади Щастинського району Луганської області.
На тимчасово окупованій території Станично-Луганської селищної територіальної громади Щастинського району Луганської області представниками так званої «ЛНР», підконтрольними державі-агресору РФ, організовано та розпочато діяльність незаконних органів влади, зокрема, на початку березня 2022 року створено незаконнийорган влади «АдміністраціюСтанично-Луганськогорайону ЛНР»структурним підрозділомякої є«Красноталівський відділжиттєзабезпечення населенихпунктів КраснаТалівка,Красний Деркул,Талове,Благовіщенка»,який розташованийза адресою: АДРЕСА_2 , та покликаний забезпечувати реалізацію політики окупаційної влади та виконувати відповідні завдання і функції на території населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка Щастинського району Луганської області.
Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 «Про затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» Широківська сільська територіальна громада Щастинського району Луганської області з 24.02.2022 і до теперішнього часу перебуває під тимчасовою окупацією та оточенні (блокуванні) з боку РФ та незаконних збройних формувань так званої «ЛНР».
В розумінні п. 6 ч. 1 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» на тимчасово окупованій території Щастинського району Луганської області державою-агресором створено окупаційну адміністрацію Російської Федерації, тобто сукупність державних органів і структур Російської Федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.
Упродовж березня-квітня 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування та судового розгляду не встановлено) громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , усвідомлюючи здійснення відкритої російської агресії, яка розпочалась приблизно о 04:00 годині ранку 24.02.2022 повномасштабним російським військовим вторгненням на територію України, метою якого є повалення конституційного ладу, територіальної цілісності та захоплення території України, знаходячись на тимчасово окупованій території в керуючись особистимиінтересами,перебуваючи натимчасово окупованійтериторії в АДРЕСА_2 ,переслідуючи своїособисті інтереси,маючи умиселна зайняттяпосади,пов`язаноїз виконанняморганізаційно-розпорядчихта адміністративно-господарськихфункцій унезаконному органівлади,створеному натимчасово окупованійтериторії,і реалізуючийого,вступив узлочинну змовуз представникамиокупаційної владидержави-агресора-РФ тапредставниками такзваної «ЛНР», з метою наділення його функціями посадової особи незаконного органу влади, а саме так званого «Красноталівського відділужиттєзабезпечення населенихпунктів КраснаТалівка,Красний Деркул,Талове,Благовіщенка». Отримавши від останніх пропозицію зайняти посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, ОСОБА_5 , в порушення вимог Конституції та Законів України, добровільно, умисно надав свою згоду на призначення його на посаду начальника так званого «Красноталівського відділу життєзабезпечення населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка».
Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, упродовж березня-квітня 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування та судового розгляду не встановлено), ОСОБА_5 , перебуваючи натимчасово окупованій території в АДРЕСА_2 , розуміючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, а також переслідуючи свої особисті, корисливі інтереси, погодившись на пропозицію окупаційної влади держави-агресора РФ та представників незаконних збройних формувань так званої «ЛНР», умисно, добровільно зайняв посаду начальника так званого «Красноталівського відділу життєзабезпечення населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка», тобто посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території.
Кримінальне правопорушення підлягає кваліфікації за ч. 5ст. 111-1 КК Українияк добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.
Під час досудового розслідування постановою прокурора від 02.04.2024 оголошено розшук підозрюваного ОСОБА_5 , оскільки він не з`являвся на належним чином здійснені виклики до прокурора, а на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 15.04.2024 з цих же підстав та в зв`язку з перебуванням особи на тимчасово окупованій території України здійснювалось спеціальне досудове розслідування.
Судовий розгляд в межах даного кримінального провадження здійснений за відсутності обвинуваченого (in absentia), ОСОБА_5 , який показань суду не надавав та будь-яких клопотань від останнього на адресу суду також не надходило.
При цьому, розгляд кримінального провадження проведений за участю захисника-адвоката ОСОБА_4 , який залучений державою на підставі доручення про надання безоплатної вторинної правової допомоги Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Кіровоградській та Миколаївській областях.
Повістки про виклик обвинуваченого ОСОБА_5 в судові засідання, а також інформація про процесуальні документи надсилались та публікувались відповідно до вимогКПК України.
Таким чином, суд вважає, що наявні у справі документи свідчать про відмову ОСОБА_5 , який в свою чергу повинен був знати про розпочате кримінальне провадження, від здійснення свого права предстати перед українським судом та захищати себе безпосередньо в такому суді, а так само свідчить про його наміри ухилитися від кримінальної відповідальності.
В той же час, ухилення обвинуваченого ОСОБА_5 від правосуддя, суд оцінює як реалізацію останнім його невід`ємного права на свободу від самозвинувачення чи самовикриття (п/п. «g» п. 3 ст. 14 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ст. 63 Конституції України), як одну з ключових гарантій презумпції невинуватості.
Захисник в судовому засіданні зазначив, що не мав можливості зв`язатися з обвинуваченим і з`ясувати в нього правову позицію щодо пред`явленого обвинувачення. Водночас, захисник належним чином брав участь у реалізації права на захист обвинуваченого ОСОБА_5 під час судового розгляду та клопотав не призначати занадто суворе покарання обвинуваченому при ухваленні обвинувального вироку.
Так, судом визнано загальновідомим і таким, що не потребує доказування в межах даного кримінального провадження, що тимчасова окупація з боку РФ частини території України, яка розпочалася із збройного конфлікту, викликаного російською військовою агресією, починаючи з 20 лютого 2014 року та повномасштабного вторгнення РФ на територію України 24 лютого 2022 року, анексія з боку РФ частини території України, а також створення окупаційних органів влади на такій території є загальновідомими фактами, які за хронологією подій: а)констатовані нормативними, хоча і засудженими з точки зору міжнародного права, актами РФ, а також «нормативними актами» самопроголошених суб`єктів на території України, законність яких не визнається державою Україна, проте прийнятих судом у даному випадку до уваги, оскільки вирішується питання про відповідальність за вчинення кримінального правопорушення, внаслідок якого були прийняті такі акти; б) встановлені національними нормативно-правовими актами, які є обов`язковими для застосування на території України; в) засуджені міжнародними актами колективного реагування, - а відтак ці факти не потребують окремого судового доказування.
При цьому, вина ОСОБА_5 у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, підтверджується доказами, дослідженими в судовому засіданні, а саме:
- повідомленням про виявлення кримінального правопорушення та додатком до нього у виді фотознімків, якими встановлено, що ОСОБА_5 перейшов на бік окупаційної влади РФ та зайняв посадуначальника в структурному підрозділі окупаційної адміністрації держави-агресора РФ, а саме в незаконному органі влади «Красноталівському відділі життєзабезпечення населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка», створеному на тимчасово окупованій території в АДРЕСА_2 (т. 2 а.м.к.п. 9-11);
-заявою-анкетою ОСОБА_5 за № 10441437 від 22.05.2018, особовою карткою, копіями паспорта громадянина України, картки платника податків на ім`я ОСОБА_5 та анкетами-заявами від 07.06.2019, які засвідчують особу обвинуваченого та його анкетні дані, містяться на оптичному диску CD-R ALERUS 700MB/80min 52x speed (т. 2 а.м.к.п. 123, 166, 241-247);
-протоколом оглядуінтернет-ресурсувід 01.09.2022,а самесайту «Главалуганской народнойреспублики» (мовоюоригіналу)за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_3 ://главалнр.рф та додатками до протоколу у виді скріншотів, указу і оптичного диска DVD+R. В ході огляду зазначеного сайту виявлено розміщений «Указ Главы Луганской Народной Республики» «Об образовании администраций городов и районов Луганской Народной Республики» от 03.03.2022 УГ-125/22 (мовою оригіналу), який підтверджує створення на тимчасово окупованій території Луганської області так званої «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» (т. 2 а.м.к.п. 27-41);
-протоколами огляду від 08.09.2022, 08.06.2023, 14.12.2023 за участю свідків ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , відповідно, а саме розміщеної в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (мовою оригіналу) публікації «18 мая депутаты Народного Совета ЛНР ОСОБА_9 , ОСОБА_10 и ОСОБА_11 провели сход жителей сел Таловое, Красная Таловка и ОСОБА_12 . В мероприятии также принял участие врио Главы Администрации Станично-Луганского района Альберт ОСОБА_13 . Парламентарии разъяснили присутствующим законодательство республики регулирующее социальную, хозяйственную и образовательную сферы. В рамках встречи рассматривались вопросы касающиеся восстановления разрушенного моста через реку Деркул, доставки питания, лекарств, топлива, удобрений для сельхозработ, оплаты коммунальных платежей, открытия таможенного пункта пропуска Красная Таловка. Особо интересовала население возможность сбыта продукции личных подсобных хозяйств на рынках Станично-Луганского района и г.Луганска. Также жители подняли вопросы касающиеся возобновления работы школ, пенсионных выплат, открытия почтовых отделений, улучшения качества мобильной связи и интернета, контроля в сфере ценообразования, ремонта дорожного покрытия, особенно ОСОБА_14 , являющихся основным транспортным сообщением между населенными пунктами. Встреча прошла в доброжелательной обстановке, люди охотно подходили и обращались в индивидуальном порядке. Депутаты заверили жителей, что все выявленные проблемы будут доведены до профильных министерств и ведомств. После схода парламентарии посетили местные магазины и ознакомились с ассортиментом и ценами на товары.» (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками до них у виді скріншотів, де відображений ОСОБА_5 у товаристві «депутатов Народного Совета ЛНР» (мовою оригіналу) та «и.о. Главы Администрации Станично-Луганского района ЛНР ОСОБА_15 ) (мовою оригіналу). При цьому свідки, кожен окремо, підтвердили ту обставину, що на скріншотах зображенийсаме ОСОБА_5 (т. 2 а.м.к.п. 54-58, 93-97, 199-203);
-протоколом огляду від 02.01.2024 за участю спеціаліста ОСОБА_16 , а саме розміщеної 18.05.2022 в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (мовою оригіналу) публікації « НОМЕР_1 мая депутаты Народного Совета ЛНР ОСОБА_9 , ОСОБА_10 и Геннадий Бунеев провели сход жителей сел Таловое, Красная Таловка и Благовещенка. В мероприятии также принял участие врио Главы Администрации Станично-Луганского района ОСОБА_17 » (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками до них у виді скріншотів та оптичного диска DVD-R, де відображений ОСОБА_5 в якості начальника так званого «Красноталівського відділу життєзабезпечення населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка» (т. 2 а.м.к.п. 219-226);
- протоколами огляду інтернет-ресурсу від 08.06.2023 за участю свідків ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , від 14.12.2023 за участю свідка ОСОБА_8 , від 02.01.2024 за участю спеціаліста ОСОБА_16 , а саме сайту під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_3 .html з додатками до них у виді скріншотів. В ході огляду зазначеного сайту виявлено розміщену 29.05.2023 публікацію «Начальником Красноталовского отдела жизнеобеспечения Администрации Станично-Луганского района была проведена разъяснительная работа о необходимости создания товарищества собственников жилья (ТСЖ) с жильцами многоквартирного дома в с.Красная Таловка» (мовою оригіналу), яка підтверджує те, що ОСОБА_5 займає посаду начальника «Красноталовского отдела жизнеобезпечения населенных пунктов Красная Таловка, ОСОБА_18 , Таловое, Благовещенка» (мовою оригіналу). При цьому свідки, кожен окремо, підтвердили ту обставину, що на скріншотах зображений саме ОСОБА_5 (т. 2 а.м.к.п. 89-92, 107-110, 207-210, 227-238);
- протоколами пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 08.09.2022 за участю свідка ОСОБА_6 , від 14.12.2023 за участю свідка ОСОБА_8 та додатків до них у виді фотографій, згідно яких вони впізнали особу на фото № 2, як ОСОБА_5 (т. 2 а.м.к.п. 47-49, 196-198).
При цьому, під час проведення вказаної слідчої дії свідки ОСОБА_6 та ОСОБА_8 , кожен окремо, зазначили, що ОСОБА_5 під час військового вторгнення військових формувань РФ на територію України перейшов на бік окупантів та добровільно зайняв посаду начальника так званого «Красноталівського відділі життєзабезпечення населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка»;
- протоколом огляду інтернет-ресурсу від 23.10.2023 за участю спеціаліста ОСОБА_19 , а саме сайту під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (мовою оригіналу) за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками до протоколу у виді скріншотів та оптичного диска СD-R ALERUS 700МВ/80min 52x speed. В ході огляду зазначеного сайту виявлено розміщену 10.07.2023 публікацію « ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_13 с руководителями организаций и предприятий района. Руководитель района поздравил ОСОБА_20 (начальника Красноталовского отдела жизнеобеспечения) с Днем рождения» (мовою оригіналу), яка підтверджує те, що ОСОБА_5 займає посаду начальника « ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_18 , Таловое, Благовещенка» (мовою оригіналу) (т. 2 а.м.к.п. 138-150);
-протоколом огляду від 26.01.2024 за участю спеціаліста ОСОБА_19 , а саме розміщених 29.05.2023, 27.11.2023, 12.12.2023, 15.01.2024 в Telegram-каналі під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (мовою оригіналу) публікацій такого змісту: «Начальником Красноталовского отдела жизнеобеспечения Администрации Станично-Луганского района была проведена разъяснительная работа о необходимости создания товарищества собственников жилья (ТСЖ) с жильцами многоквартирного дома в с.Красная Таловка», «Сегодня провел совещание с начальниками отделов жизнеобеспечения населенных пунктов. На совещании обсудили задачи по оперативному решению текущих вопросов», «Сегодня Первый заместитель Главы Администрации Станично-Луганского муниципального округа ОСОБА_21 провел совещание с начальниками отделов жизнеобеспечения населенных пунктов. На совещании обсудили задачи по оперативному решению текущих вопросов» (мовою оригіналу) за посиланнями:
ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , НОМЕР_2
з додатками до нього у виді скріншотів і оптичного диска СD-R ALERUS 700МВ/80min 52x speed, де відображений ОСОБА_5 , який займає посаду начальника так званого «Красноталівського відділужиттєзабезпечення населенихпунктів КраснаТалівка,Красний Деркул,Талове,Благовіщенка» (т. 3 а.м.к.п. 1-16);
-протоколом оглядувід 28.03.2024за участюспеціаліста ОСОБА_19 ,а самерозміщених 07.03.2023,11.03.2024,14.03.2024,21.03.2024в Telegram-каналіпід назвою« ІНФОРМАЦІЯ_5 »(мовоюоригіналу)публікацій зфотозображеннями прорезультати роботи «Красноталівського відділу життєзабезпечення населених пунктів», про проведення наради керівництвом «Адміністрації Станично-Луганського муніципального округу» з начальниками відділів життєзабезпечення населених пунктів, про виконувані « ІНФОРМАЦІЯ_10 » завдання, за посиланнями:
ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , НОМЕР_3
з додатками до протоколу у виді скріншотів і оптичного диска СD-R ALERUS 700МВ/80min 52x speed, де відображений ОСОБА_5 , який займає посаду начальника так званого «Красноталівського відділіжиттєзабезпечення населенихпунктів КраснаТалівка,Красний Деркул,Талове,Благовіщенка» (т. 3 а.м.к.п. 72-84);
- висновком судової портретної експертизи № 146 від 27.02.2024 з ілюстративною таблицею (т. 3 а.м.к.п. 20-42), згідно з яким на фотозображеннях, які є додатками до протоколу огляду від 02.01.2024, зображена одна й та сама особа ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
- показаннями свідка ОСОБА_22 в судовому засіданні про те, що він під час повномасштабного вторгнення РФ на територію України проживав в АДРЕСА_2 та з 2021 року працював керівником сільськогосподарського підприємства, при цьому особисто з 1990 року знайомий з обвинуваченим ОСОБА_5 , який з 2020 року обіймав посаду голови сільської ради і старости в с.Талове Широківської сільської територіальної громади Щастинського районуЛуганської областіі станомна 24лютого 2022року перебував на території Щастинського району Луганської області. У зв`язку із своєю діяльністю свідок добровільно надавав послуги з благоустрою села та громади і з цього приводу неодноразово спілкувався з обвинуваченим. Також свідок ОСОБА_22 зазначив, що в березні 2022 року ОСОБА_5 , зі слів мешканців с.Талове та с.Красна Талівка, почав співпрацювати з окупаційною владою та зайняв посаду керівника відділу життєзабезпечення,виконуючи прицьому організаційно-розпорядчіта адміністративно-господарськіфункції імаючи впідпорядкуванні чималукількість осіб.Окрім того,обвинувачений примушувавмешканців громадиотримувати паспортигромадянина РФ,брав участьв організаціїнезаконного референдуму,нарадах зіншими керівникамиорганів влади,святкуваннях начесть РФ.Очолюваний ОСОБА_5 відділ займаєтьсяобслуговуванням населених пунктів Красна Талівка, Талове, Благовіщенка Широківської сільської територіальної громади Щастинського районуЛуганської області. На думку свідка,посаду ОСОБА_5 зайняв добровільно,без застосуванняпримусу.Окрім того ОСОБА_22 зазначив,що можливістьвиїхати зтимчасово окупованоїтериторії напідконтрольну Українітериторію існувалавід початкуповномасштабного вторгненняРФ ідуже багатолюдей цимскористались;
- показаннями свідка ОСОБА_6 в судовомузасіданні проте,що вінпід часповномасштабного вторгненняРФ натериторію Україниі до25лютого 2022року проживавна територіїсмт СтаницяЛуганська Щастинськогорайону Луганськоїобласті та особисто з обвинуваченим ОСОБА_5 не знайомий, але під час участі у нарадах в приміщенні Станично-Луганської селищної військово-цивільної адміністрації Щастинського району Луганської області з ним перетинався, оскільки свідок там працював. Після окупації Щастинського району Луганської області переважна кількість мешканців та працівників органів влади евакуювались на підконтрольну Україні територію, але деякі залишились і почали співпрацювати з окупаційною владою, в тому числі ОСОБА_5 . При перегляді публікацій Telegram-каналів побачив обвинуваченого в товаристві голови так званої «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР» ОСОБА_23 та інших осіб, які зі слів мешканців Щастинського району Луганської області добровільно співпрацюють з окупаційною владою РФ;
-показаннями свідка ОСОБА_7 в судовомузасіданні проте,що вінстаном на24лютого 2022року працювавв Станично-Луганськійселищній військовійадміністрації Щастинського району Луганської області та 28 лютого 2022 року звільнився, а у вересні 2022 року виїхав з території Луганської області. Обвинуваченого ОСОБА_5 знає з 2015 року та перетинався з ним з приводу робочих питань щомісяця, при цьому обвинувачений обіймав посаду голови Красноталівської сільської ради Щастинського району Луганської області. Після повномасштабного вторгнення РФ на територію України окупаційною владою на території Щастинського району Луганської області створювались незаконні органи влади, в тому числі адміністрація, та без примусу і в добровільному порядку колишнім працівникам органів влади України пропонувалась співпраця. При перегляді публікацій інтернет-ресірсів свідок побачив обвинуваченого ОСОБА_5 , який очолив «Красноталівський відділ життєзабезпечення населених пунктів». На думку свідка,посаду ОСОБА_5 зайняв добровільно,без застосуванняпримусу,при цьомуможливість виїхатиз тимчасовоокупованої територіїна підконтрольнуУкраїні територіюіснувала відпочатку повномасштабноговторгнення РФ;
- показаннямисвідка ОСОБА_8 в судовому засіданні, аналогічними за своїм змістом показанням свідка ОСОБА_7 . Окрім того, свідок ОСОБА_8 зазначила, що з ОСОБА_5 знайома з його дитинства та останній ще до повномасштабного вторгнення РФ на територію України висловлював підтримку діям РФ.
Таким чином, відомості, що містяться в протоколах огляду від 08.06.2023, 23.10.2023, 02.01.2024, 26.01.2024, 28.03.2024 і додатках до них, співвідносяться з показаннями свідків ОСОБА_6 і ОСОБА_8 , які на стадії досудового розслідування брали участь при проведенні слідчої дії - пред`явлення особи для впізнання за фотознімками, ОСОБА_22 та ОСОБА_7 в судовому засіданні стосовно дійсного зайняття ОСОБА_5 посади в незаконно створеному на тимчасово окупованій території органі влади, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, а саме в так званій «Адміністрації Станично-Луганського району ЛНР», структурним підрозділом якої є «Красноталівський відділ життєзабезпечення населених пунктів Красна Талівка, Красний Деркул, Талове, Благовіщенка», де обвинувачений виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.
Згадані докази щодо часу, місця, наслідків та обставин вчинення кримінального правопорушення співвідносяться між собою, є належними. Підстави вважати зазначені докази недостовірними, недопустимими відсутні.
Окрім того,зазначені вищедокази є беззаперечним свідченням невимушеності та свідомої і вільної поведінки ОСОБА_5 , відсутності будь-якого примусу щодо нього, а відтак, і цілковитої добровільності його дій, та не є способом виживання останнього в умовах окупації.
Суд відповідно до ст. 94 КПК України за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожен доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку, вважає, що вина ОСОБА_5 ,як громадянинаУкраїни,в добровільномузайнятті посади,пов`язаної звиконанням організаційно-розпорядчихта адміністративно-господарськихфункцій,у незаконномуоргані влади,створеному натимчасово окупованійтериторії,у томучислі вокупаційній адміністраціїдержави-агресора, доведена. Скоєне ОСОБА_5 підлягає кваліфікації за ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Обираючи покарання для ОСОБА_5 , суд, згідно зі ст.ст. 65-67 КК України, врахував ступінь тяжкості та мотив вчиненого кримінального правопорушення, особу винного, обставини, що пом`якшують та обтяжують покарання.
ОСОБА_5 скоївзлочин,який згідноз ч. 5 ст. 12 КК України є тяжким, раніше не судимий. При відсутності обтяжуючих покарання обставин також відсутні і пом`якшуючі покарання обставини.
Слід зазначити, що ОСОБА_5 є суб`єктом злочину. Підстави вважати вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення у стані неосудності відсутні.
Ґрунтуючись на завданні Кримінального кодексу України, меті та загальних засадах призначення покарання, визначених у ст.ст. 1, 50, 65 КК України, беручи до уваги ступінь тяжкості вчиненого злочину, особу обвинуваченого, який раніше не судимий, конкретні обставини справи, відсутність пом`якшуючих та обтяжуючих покарання обставин, суд призначає покарання ОСОБА_5 в межах санкції ч. 5 ст. 111-1 КК України, у виді позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю та з конфіскацією майна, оскільки доходить переконання, що саме таке покарання буде не тільки карою, а також сприятиме виправленню ОСОБА_5 іпопередженню вчиненняним таіншими особаминових злочинів,а окрімтого є цілком справедливим, пропорційним, необхідним і достатнім, та відповідатиме не тільки меті покарання, а й меті правосуддя, невід`ємною частиною якого є справедливість та верховенство права, а також гуманності, справедливості і не потягне за собою порушення засад виваженості, що включає наявність розумного балансу між захистом інтересів суспільства та правами особи, яка притягується до кримінальної відповідальності.
Приймаючи рішення про призначення додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, як обов`язкового, суд враховував те, що ОСОБА_5 скоїв злочин, об`єктом якого є основи національної безпеки України. При цьому, суспільна небезпечність вчинених обвинуваченим дій полягає у допомозі державі-агресору створити певну вертикаль незаконного органу влади, що фактично підтверджує вчинення злочину проти незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України.
При цьому не є перешкодою для призначення даного виду покарання та обставина, що обвинувачений на момент ухвалення вироку не працює на певній посаді та не проводить діяльність саме на підконтрольній території України, з використанням можливостей яких він вчинив кримінальне правопорушення, а тому суд вважає, що буде справедливим та співмірним таке покарання для ОСОБА_5 , визнаного винуватим у здійсненні колабораційної діяльності, яке унеможливить деякий період часу у майбутньому займати певні посади та займатися певною діяльністю в Україні.
Також, застосовуючи додаткове покарання у вигляді конфіскації майна, як альтернативне, суд зазначає, що ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення з корисливих мотивів, маючи мету та бажання отримати внаслідок вчинення злочину матеріальні блага для себе та інших осіб, одержати або зберегти певні майнові права, уникнути матеріальних витрат. Отже, суд переконаний, що зазначені обставини вимагають більшої суворості в оцінці вчиненого ОСОБА_5 протиправного діяння та виправдовують позбавлення права власності на майно, яке належить останньому.
Окрім того, враховуючи тяжкість злочину, особу винного, обставини справи, суд не знайшов підстав для застосування до обвинуваченого ОСОБА_5 правил ст. 69 КК України.
Речові докази відсутні.
Цивільний позов по справі не поданий.
Керуючись ст.ст. 368, 370, 373, 374 КПК України, суд
ухвалив:
ОСОБА_5 визнати винуватим у пред`явленому за ч. 5 ст. 111-1 КК України обвинуваченні.
ОСОБА_5 зач.5ст.111-1КК Українипризначити покаранняу видіпозбавлення воліна строквісім років з позбавленнямправа обійматибудь-якіпосади, пов`язаніз виконанняморганізаційно-розпорядчихта адміністративно-господарськихфункцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування чи органах, що надають публічні послуги, на строк п`ятнадцять років, з конфіскацією в дохід держави всього майна, яке є його приватною власністю.
До набрання вироком законної сили ОСОБА_5 залишити запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Строк відбування покарання ОСОБА_5 рахувати з моменту його затримання у зв`язку з виконанням даного вироку.
Строк відбуваннядодаткового покаранняу видіпозбавлення праваобіймати будь-якіпов`язаніз виконанняморганізаційно-розпорядчихта адміністративно-господарськихфункцій в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування чи органах, що надають публічні послуги, слід рахувати з моменту відбуття основного покарання.
Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 08.04.2024, на транспортні засоби: 1) GEELY CK, 2103 року випуску, номерний знак НОМЕР_4 , кузов НОМЕР_5 , колір сірий, свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_6 від 17.01.2014, 2) ЗАЗ 1102, 1993 року випуску, номерний знак НОМЕР_7 , кузов НОМЕР_8 , колір бежевий, свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_9 від 26.03.2011; нерухоме майно:1) земельну ділянку площею 0,15 га, кадастровий номер 4424885300:17:001:0041 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1306850044248), 2) земельнуділянку площею2га,кадастровий номер4424885300:17:001:0042(реєстраційнийномер об`єктанерухомого майна:1304679844248), залишити в силі до виконання вироку в частині конфіскації майна.
Процесуальні витрати,пов`язаніз проведеннямсудової портретноїекспертизи № 146від 27.02.2024,в сумі10223,28гривень,стягнути вдохід державиз обвинуваченого ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_10 ).
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.
На вирок протягом тридцяти днів з дня його проголошення може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду через Юр`ївський районний суд Дніпропетровської області.
Копію вироку вручити негайно прокурору та захиснику.
Інші учасники судового провадження мають право отримати копію вироку в суді.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121427043 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Колабораційна діяльність |
Кримінальне
Юр'ївський районний суд Дніпропетровської області
Гайдар І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні