ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про продовження процесуального строку
06 вересня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/4970/24 пров. № А/857/20583/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача -Сеника Р. П.суддів -Онишкевича Т. В. Судової-Хомюк Н. М.
розглянувши клопотання Волинської митниці про відстрочення та/або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати за подання апеляційної скарги на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року у справі № 140/4970/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКС ГРУП КОМПАНІ" до Волинської митниці про визнання дії та бездіяльності протиправними,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою судді-доповідача Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 серпня 2024 року апеляційну скаргу Волинської митниці залишено без руху, у зв`язку з тим, що до апеляційної скарги не додано документа про сплату судового збору, та надано десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення вказаних недоліків .
Копію зазначеної ухвали скаржник отримав 13 серпня 2024 року до електронного кабінету користувача підсистеми "Електронний суд", що підтверджується довідкою Восьмого апеляційного адміністративного суду про надсилання електронного листа.
26 серпня 2024 року на адресу суду надійшло клопотання Волинської митниці про продовження строку для усунення недоліку апеляційної скарги.
Його доводи полягають в тому, що виконання вимог ухвали про залишення без руху від 13.08.2024 є утрудненим.
Волинська митниця є суб`єктом владних повноважень, який фінансується за рахунок Державного бюджету України. Відповідно до Бюджетного кодексу України бюджетні видатки при закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються за відповідними кодами економічної класифікації видатків бюджету залежно від економічної суті платежу.
Зауважено, що кошторисом Волинської митниці на 2024 рік, затвердженим в.о. голови Держмитслужби від 05.01.2024 року, за кодом економічної класифікації 2800 «Інші поточні видатки» на 2024 рік було перебачено 1 924 300 грн. Проте станом на початок серпня вказані кошти вже були використанні.
Водночас, з метою реалізації права на апеляційне оскарження, за клопотанням Волинської митниці, Державної митною службою України 20.08.2024 було здійснено перерозподіл бюджетних коштів та забезпечено додаткове фінансування Волинській митниці за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» у розмірі 2 672 500 грн. 00 коп., про що свідчить довідка про зміни до кошторису на 2024 рік.
Зазначено, що на рахунок Волинської митниці за кодом 2800 «Інші поточні видатки» вже надійшли додаткові кошти та згідно виписки за 23.08.2024 рік залишок коштів становить 681 192,81 грн.
Проте, станом на 23.08.2024, на момент направлення клопотання про відстрочення сплати судового збору, сплата судового збору у розмірі 3633грн. 60 коп. у справі №140/4970/24 є неможлива у зв`язку із наявністю в органах Казначейства зареєстрованих виконавчих листів судових органів щодо безспірного списання коштів з рахунку Волинської митниці на суму 62 251,16 грн.
З огляду на зазначене, сплата судового збору за подання апеляційної скарги в розмірі 3633 грн. 60 коп. у справі №140/4970/24 буде здійснена Волинською митницею невідкладно після безспірного списання коштів з рахунка Волинської митниці.
Одночасно зазначено, що вказана справа має важливе значення для Волинської митниці, адже результати її розгляду мають вплив на дохідну частину бюджету.
Апелянт просив відстрочити Волинській митниці сплату судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року у справі №140/4970/24 за адміністративним позовом ТОВ «ЛАКС ГРУП КОМПАНІ» до розгляду справи Восьмим апеляційним адміністративним судом та/або продовжити строк для усунення недоліків апеляційної скарги; відкрити провадження за апеляційною скаргою митниці на вищевказане рішення Волинського окружного адміністративного суду у справі №140/4970/24.
За приписами ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 статті 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Згідно з ч.1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або позивачами є: військовослужбовці; батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Частиною другою цієї ж статті закріплено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Перевіривши доводи клопотання апелянта, колегія суддів доходить висновку про відсутність умов, передбачених ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір, для зменшення розміру судового збору, звільнення від його сплати, відстрочення або розстрочення його сплати, а тому відсутні підстави для задоволення клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі.
Відповідно до частини другої статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Враховуючи доводи особи, яка подала апеляційну скаргу, щодо неможливості усунення недоліку апеляційної скарги в межах наданого суддею-доповідачем строку, суд вважає за необхідне продовжити строк для усунення недоліків апеляційної скарги на 5 днів з дня вручення копії цієї ухвали.
Керуючись статтею 121 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Клопотання Волинської митниці про відстрочення та/або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати - задовольнити частково.
Продовжити строк для усунення Волинською митницею недоліку апеляційної скарги на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12 липня 2024 року у справі № 140/4970/24, зазначених в ухвалі судді-доповідача Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 серпня 2024 року, на 5 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
В задоволенні інших вимог клопотання - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Р. П. Сеник судді Т. В. Онишкевич Н. М. Судова-Хомюк
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121445244 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення митної вартості товару |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Сеник Роман Петрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні