Рішення
від 29.08.2024 по справі 260/3383/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 серпня 2024 року м. Ужгород№ 260/3383/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ващиліна Р.О.

при секретарі судового засідання Павловій О.В.

за участю:

позивача: представник - Горбатова А.А.,

відповідача: представник - Коршинський І.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Закарпатгаз Збут» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Закарпатгаз Збут» звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в якому просить: 1) визнати протиправною та скасувати Постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №2126 від 14.11.2023 «Про застосування санкцій до ТОВ «Закарпатгаз Збут» за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу»; 2) визнати протиправним та скасувати розпорядження від 14.11.2023 № 311-р «Про усунення порушень ТОВ «Закарпатгаз Збут».

Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що з 01 травня 2022 року товариство втратило зі свого Реєстру постачальника всіх побутових споживачів, а тому не може врахувати компенсацію за недотримання мінімальних стандартів шляхом врахування суми відповідної компенсації у рахунку за спожитий природний газ. Більше того, строк на пред`явлення письмових вимог споживачів на повернення переплат минув. При цьому зауважує, що товариством було задоволено всі отримані письмові вимоги та повернуто всім 832 побутовим споживачам переплати, які стали підставою для проведення відповідачем перевірки. Також наголошує на тому, що відповідачем були допущені порушення порядку проведення перевірки, зокрема, щодо обсягу перевірених даних, строків направлення постанови та розпорядження. Окрім того, відповідачем не було враховано наявність обставин непереборної сили, а саме: переведення побутових споживачів до іншого постачальника «заднім числом», що призвело до виникнення значної переплати, повномасштабне вторгнення російської федерації на територію України, аварійні відключення світла, що напряму вплинуло на можливість опрацьовувати значну кількість вимог побутових споживачів.

29 травня 2024 року відповідач подав через особистий електронний кабінет в підсистемі «Електронний суд» відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення позову заперечив з мотивів безпідставності такого. Так, зазначив, що повноваження Національної комісії на здійснення заходу державного нагляду передбачені законодавством. При цьому визначено, що підставою для проведення позапланової перевірки є, в тому числі, обґрунтоване звернення фізичної чи юридичної особи та перевірка достовірності наданих Регулятору даних у звітності або в інших документах. За результатами проведеної за зверненнями споживачів перевірки було встановлено порушення позивачем Ліцензійних умов та Мінімальних стандартів, з огляду на що на засіданні комісії було прийнято постанову, якою на позивача накладено штраф, та розпорядження, яким зобов`язано усунути виявлені порушення. З огляду на що вважає, що оскаржені постанова та розпорядження прийняті у межах повноважень та у спосіб, встановлений законодавством. При цьому зауважує про хибність тверджень позивача про неможливість надати компенсації споживачам згідно з вимогами Мінімальних стандартів без самостійного звернення побутових споживачів, оскільки такі суперечать п.п. 3.2, 3.4, 3.6, 3.8 Мінімальних стандартів. Окрім того, зазначає, що ТОВ «Закарпатгаз Збут» у звітності для послуг зазначена затримка виконання послуги внаслідок форс-мажорних обставин (військової агресії російської федерації). Водночас, згідно з положеннями Постанови №1416 затримка у наданні послуги внаслідок форс-мажорних обставин або з вини споживачів має бути документально підтверджена, зокрема сертифікатом Торгово-промислової палати за кожним окремим договором чи зобов`язанням. Тобто, установлення форс-мажорних обставин проводять у кожному окремому випадку індивідуально щодо окремого зобов`язання, що в даному випадку зроблено не було. В свою чергу лист Торгово-промислової палати, на який посилається позивач, таким доказом не являється. Окрім того, ТОВ «Закарпатгаз Збут» не знаходиться на території, на якій велись бойові дії.

03 червня 2024 року позивач подав через особистий електронний кабінет відповідь на відзив, в якій з доводами відповідача не погоджується. Вважає, що перевірці в розумінні нормативних актів можуть підлягати ті ліцензіати, у яких є зареєстровані споживачі в Реєстрі споживачів постачальника та які здійснюють постачання природного газу у звітному періоді, та відповідно які зобов`язані подавати таку звітність до НКРЕКП у формі №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна). Натомість ТОВ «Закарпатгаз Збут» з 01.05.2022 не є постачальником природного газу в розумінні норм діючого законодавства, зареєстровані споживачі в нього відсутні, а тому ТОВ «Закарпатгаз Збут» не мало обов`язку подавати до НКРЕКП звітність у формі №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна). Обов`язок щодо повернення суми переплати, що передбачений абз. 4 п. 24 розд. ІІІ Правил постачання, виникає тільки перед споживачем, з яким укладений договір постачання природного газу. Поряд з цим, ТОВ «Закарпатгаз Збут», починаючи з 01.05.2022 вже не мало договірних правовідносин зі споживачами. Оскільки відсутній суб`єкт правовідносин, відсутній причинно-наслідковий зв`язок між діями і наслідками, тож відсутні і повноваження у НКРЕКП щодо застосування до ТОВ «Закарпатгаз Збут» заходів впливу, а саме притягнення до відповідальності шляхом накладення штрафу та зобов`язання виплатити компенсацію споживачам за порушення Мінімальних стандартів. Окрім того, вважає безпідставними посилання відповідача на п. 3.8 глави 3 Мінімальних стандартів, як на підставу виникнення обов`язку виплатити споживачам компенсацію, оскільки така норма була введена в дію з 01.01.2023, а тому не може бути застосована до спірного періоду. При цьому звертає увагу на протиправності ототожнення понять «постачальник» та «попередній постачальник», що призвело до неправомірного застосування до позивача штрафних санкцій. Також вважає, що перевірка могла проводитися тільки за отриманими комісією зверненнями. Зазначає, що у спірному періоді існували обставини непереборної сили, пов`язані із значною кількістю звернень, зменшенням кількості працівників товариства, введенням воєнного стану, перебоями в електропостачанні та роботі АТ «Ощадбанк», а також неналежним урядуванням, пов`язаним з прийняттям Міністерством енергетики України наказу «Про постачання природного газу побутовим споживачам» від 08.06.2022 року № 198, який застосували у зворотному часі. Вказані обставини засвідчені компетентним органом.

05 червня 2024 року відповідач подав до суду заперечення на відповідь на відзив, в яких з усіма доводами позивача не погоджується, оскільки такими не спростовані наведені у відзиві твердження та факти щодо допущених порушень на ринку природного газу. Так, ТОВ «Закарпатгаз Збут» у другому кварталі 2023 року, після набрання чинності Мінімальними стандартами та вимогами, здійснено повернення переплати 122 споживачам з порушенням строків, визначених пунктом 3.2 глави 3 Мінімальних стандартів та вимог. Оскільки у ТОВ «Закарпатгаз Збут» відсутні договірні відносини із побутовими споживачами з травня 2022 року, товариство не постачає природний газ вказаним споживачам й не виставляє рахунки попереднім споживачам за поставлений природний газ, надання компенсації споживачам ТОВ «Закарпатгаз Збут», як попереднім постачальником, здійснюється відповідно до пункту 3.8 глави 3 Стандартів та вимог шляхом перерахування коштів споживачу за банківськими реквізитами. При цьому таке інформування може здійснюватися листом протягом 10 робочих днів з дня надання компенсації. Додатково зазначає, що в ТОВ «Закарпатгаз Збут» наявні усі необхідні дані для надання компенсації відповідно до пункту 3.8 глави 3 Мінімальних стандартів та вимог, зокрема банківські реквізити споживачів. Звертає окрему увагу на те, що згідно із законодавством, у разі виявлення під час проведення позапланової виїзної перевірки однорідних порушень або таких, що прямо випливають із питань, необхідність перевірки яких стала підставою для проведення позапланової перевірки, регулятор має право перевіряти такі порушення із подальшим застосуванням до суб`єкта господарювання відповідальності, передбаченої законодавством.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що у період з 11 жовтня по 24 жовтня 2024 року на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП) №1835 від 04.10.2023 та посвідчення на проведення позапланової виїзної перевірки від 10.10.2023 р. №489, Сектором НКРЕКП у Закарпатській області була проведена позапланова виїзна перевірка дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю «Закарпатгаз Збут» (далі ТОВ «Закарпатгаз Збут») вимог законодавства та Ліцензійних умов з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16.02.2017р. №201.

За результатами позапланової перевірки ТзОВ «Закарпатгаз Збут» складено акт перевірки від 24.10.2023 р. №441.

Відповідно до вказаного акту, за результатами перевірки контролюючий орган виявив наступні порушення вимог законодавства та ліцензійних умов:

1) пп.18 п. 2.2 глави 2 Ліцензійних умов у частині складання звітності, затвердженої НКРЕКП, щодо провадження господарської діяльності з постачання природного газу у встановленому порядку;

2) пп. 23 п. 2.2 глави 2 Ліцензійних умов у частині надання НКРЕКП документів, інформації та звітності, що містять достовірні дані, необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП (але не менше як протягом 10 робочих днів, крім запитів під час здійснення заходів державного нагляду (контролю));

3) пп. 25 п. 2.2 глави 2 Ліцензійних умов у частині дотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених НКРЕКП а саме:

- п. 3.1 глави 3 Мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, якими визначено перелік мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 21.09.2017 р. №1156 (далі Мінімальні стандарти) у частині забезпечення постачальником мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу споживачу;

- п. 3.2 глави 3 Мінімальних стандартів у частині повернення переплати вартості природного газу на поточний рахунок побутового споживача, у тому числі повернення переплати попередніми постачальниками, або надання обґрунтованої відповіді споживачу щодо повернення суми переплати - у строк не більше 5 робочих днів з дня отримання письмової вимоги побутового споживача;

- п. 3.4 глави 3 Мінімальних стандартів у частині сплати споживачу компенсації у розмірах, наведених у додатку 3 до цих Мінімальних стандартів, у разі недотримання мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу, зазначених у п. 3.2 цієї глави.

14 листопада 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, за результатами розгляду Акту №441, НКРЕКП прийнята постанова №2126 «Про застосування санкцій до ТОВ «Закарпатгаз Збут» за порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу». Такою постановою ТОВ «Закарпатгаз Збут» застережено щодо недопущення надалі порушень п. 2.2 глави 2 Ліцензійних умов, а саме:

-пп. 18 у частині складання звітності, затвердженої НКРЕКП, що до провадження господарської діяльності з постачання природного газу та подання її до НКРЕКП у встановленому порядку;

-пп. 23 у частині надання НКРЕКП документів, інформації та звітності, що містять достовірні дані, необхідні для виконання НКРЕКП своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені НКРЕКП (але не менше як протягом 10 робочих днів, крім запитів під час здійснення заходів державного нагляду (контролю)).

Окрім того, такою постановою на ТОВ «Закарпатгаз Збут» накладено штраф у розмірі 172363,00 грн за порушення пп. 25 п. 2.2 глави 2 Ліцензійних умов у частині дотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених НКРЕКП.

Також 14 листопада 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, за результатами розгляду Акта №441, НКРЕКП прийняла розпорядження №311-р, яким ТОВ «Закарпатгаз Збут» зобов`язано усунути порушення п. 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16.02.2017 №201, а саме:

- п.п. 18 у частині складання звітності, затвердженої НКРЕКП, щодо провадження господарської діяльності з постачання природного газу та подання її до НКРЕКП у встановленому порядку;

- п.п. 25 у частині дотримання мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених НКРЕКП, для чого у строк до 30.11.2023р.: надати до НКРЕКП скориговану форму звітності №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання природного газу та надання компенсацій споживачам», затверджену постановою НКРЕКП від 10.11.2022 р. №1416 за ІІ квартал 2023 року; сплатити компенсацію 832 споживачам за недотримання Мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 21.09.2017 р. №1156, про що повідомити НКРЕКП.

Не погоджуючись із правомірністю прийняття вищевказаних постанови та розпорядження, заперечуючи наявність порушень Ліцензійних умов, ТОВ «Закарпатгаз Збут» звернулося до суду з даним адміністративним позовом.

Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.

Ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення визначенні Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22.09.2016 р. №1540-VIII (далі - Закон №1540).

Відповідно до ст. 1, ст. 3 Закону №1540, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Ст. 2 Закону №1540 передбачено, що Регулятор здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема, у сфері комунальних послуг: діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).

Ст. 19 Закону №1540 визначено, що Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю. Перевірка проводиться на підставі рішення Регулятора.

Відповідно до ч.7 ст.19 Закону №1540, підставою для проведення позапланової виїзної перевірки є:

- подання суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, або суб`єктом, що належить до особливої групи споживачів, письмової заяви про здійснення заходу державного контролю;

- обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення суб`єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, або суб`єктом, що належить до особливої групи споживачів, її законних прав;

- обґрунтоване звернення суб`єктів господарювання та споживачів про порушення суб`єктом природної монополії, оператором малої системи розподілу законодавства з питань доступу до електричних / теплових / газових мереж та/або порушення ліцензійних умов;

- перевірка виконання рішень Регулятора щодо усунення порушень вимог законодавства, прийнятих за результатами планових або позапланових перевірок;

- перевірка достовірності наданих Регулятору даних у звітності або в інших документах.

Під час проведення позапланової виїзної перевірки з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для проведення позапланової перевірки, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.

У разі виявлення під час проведення позапланової виїзної перевірки однорідних порушень або таких, що прямо випливають із питань, необхідність перевірки яких стала підставою для проведення позапланової перевірки, Регулятор має право перевіряти такі порушення із подальшим застосуванням до суб`єкта господарювання відповідальності, передбаченої законодавством.

Суд звертає увагу на те, що НКРЕКП проаналізовано реєстри надання послуг та письмових звернень споживачів, реєстри надання компенсацій споживачам постачальників природного газу за ІІ квартал 2023 року, що подаються до НКРЕКП відповідно до вимог Інструкції щодо заповнення форми звітності №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання природного газу та надання компенсацій споживачам», затвердженої Постановою НКРЕКП №1416, на підставі яких заповнюється форма звітності №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна), за даними яких за ІІ квартал 2023 року ТОВ «Закарпатгаз Збут» не надавалися компенсації споживачам у звітному періоді.

Судом встановлено, що позапланова виїзна перевірка щодо дотримання ТОВ «Закарпатгаз Збут» вимог законодавства та Ліцензійних умов була проведена Сектором НКРЕКП у Закарпатській області у термін з 11.10.2023 р. по 24.10.2023 р. на підставі постанови НКРЕКП від 04.10.2023 р. №1835 та посвідчення на проведення позапланової виїзної перевірки від 10.10.2023 р. №489, а тому жодних порушень процедури проведення такої, в тому числі щодо обсягу перевірених питань, не відбулось.

Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов затверджено постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.06.2018 р. № 428 (далі Порядок).

Відповідно до пп. 1.1, 1.2 та 1.3 Порядку, його дія поширюється на суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, які отримали ліцензії на провадження господарської діяльності та регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - ліцензіати): 1) у сфері енергетики: діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, зберігання енергії; постачання електричної енергії споживачу; трейдерської діяльності на ринку електричної енергії; здійснення функцій оператора ринку електричної енергії; здійснення функцій гарантованого покупця на ринку електричної енергії; діяльності з транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), надання послуг установки LNG, постачання природного газу; діяльності з транспортування нафти, нафтопродуктів та інших речовин трубопровідним транспортом.

Цей Порядок застосовується НКРЕКП при здійсненні контролю за дотриманням законодавства та ліцензійних умов ліцензіатами шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок.

Цей Порядок установлює процедуру організації та проведення перевірок; порядок оформлення результатів перевірок; права та обов`язки голови та членів комісії з перевірки; права та обов`язки уповноваженої особи ліцензіата; контроль за виконанням рішень НКРЕКП; порядок застосування санкцій до ліцензіатів за порушення законодавства та ліцензійних умов.

Згідно ч.1 ст.17 Закону №1540 для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор, зокрема, приймає обов`язкові до виконання рішення з питань, що належать до його компетенції.

П. 1 ч. 1 ст. 59 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що до правопорушень на ринку природного газу віднесено, зокрема, порушення ліцензіатами відповідних ліцензійних умов провадження господарської діяльності.

Стосовно покликань позивача на прийняття спірних постанови та розпорядження без врахування статусу ТОВ «Закарпатгаз Збут», як постачальника природного газу, суд звертає увагу на таке.

Постановою НКРЕКП від 21.04.2017 р. №527 ТОВ «Закарпатгаз Збут» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу на території України.

Відповідно до п. 1.2 глави 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16.02.2017 р. №201 (далі - Ліцензійні умови), вони є обов`язковими для суб`єктів господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з постачання природного газу.

П. 2.1 глави 2 Ліцензійних умов передбачено, що господарська діяльність з постачання природного газу здійснюється з дотриманням вимог Правил постачання природного газу, інших нормативно-правових актів та нормативних документів, які регулюють ринок природного газу.

Суд зазначає, що за результатами аналізу реєстрів надання послуг та письмових звернень споживачів, реєстрв надання компенсацій споживачам постачальників природного газу за ІІ квартал 2023 року, що подаються до НКРЕКП відповідно до вимог Інструкції щодо заповнення форми звітності №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання природного газу та надання компенсацій споживачам», затвердженої постановою НКРЕКП від 10.11.2022р. №1416, на підставі яких заповнюється форма звітності №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна), за даними яких за ІІ квартал 2023 року, НКРЕКП встановлено факт не виплати ТОВ «Закарпатгаз Збут» компенсації споживачам у звітному періоді. Окрім того, комісією виявлено допущені неточності та помилки у заповнених формах звітності.

За наслідками виявлених порушень 14 листопада 2023 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, за результатами розгляду акта №441, НКРЕКП прийняті постанова №2126 та Розпорядження №311-р.

При цьому суд враховує те, що штраф, накладений постановою №2126 від 14.11.2023, станом на день розгляду даної адміністративної справи позивачем сплачено у повному обсязі.

Суд відхиляє покликання позивача на п. 3.5 розділу І Мінімальних стандартів та п. 11 розділу V Правил постачання, щодо необхідності врахування компенсації начебто виключно у рахунках за спожитий природний газ та виключно за заявою споживачів, з огляду на таке.

П. 3.5 розділу ІІІ Мінімальних стандартів визначено, що постачальник надає споживачу компенсацію за недотримання мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу шляхом врахування суми відповідної компенсації у рахунку за спожитий природний газ у строк не більше 45 днів з дня недотримання мінімального стандарту якості (у разі недотримання мінімального стандарту, визначеного підпунктом 2 пункту 3.2 цієї глави, - з дати зміни умов договору постачання природного газу для непобутових споживачів).

Згідно п. 11 розділу V Правил постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 р. №2496 (далі - Правила постачання), споживач зобов`язаний здійснити повний остаточний розрахунок з попереднім постачальником. Попередній постачальник не пізніше ніж через шість тижнів після виключення побутового споживача з Реєстру його споживачів в інформаційній платформі зобов`язаний виставити такому споживачеві остаточний рахунок з урахуванням усієї непогашеної суми заборгованості, у тому числі за графіком погашення заборгованості (за його наявності) за договором постачання природного газу. Побутовий споживач зобов`язаний здійснити оплату такого рахунка не пізніше десяти робочих днів з дня виставлення такого рахунка.

Відповідно до п. 3.8. розділу ІІІ Мінімальних стандартів, постачальник за домовленістю зі споживачем може надавати компенсацію іншим способом, у тому числі шляхом перерахування коштів споживачу за банківськими реквізитами.

П. 3.6 глави 3 Мінімальних стандартів передбачено, що постачальник самостійно визначає факт недотримання мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу, визначає споживача, якому він має надати компенсацію за недотримання мінімальних стандартів якості, та надає таку компенсацію без додаткового звернення зі сторони споживача.

Отже, відсутність додаткової заяви про надання компенсацій від споживачів, відповідно до положень п. 3.10 глави 3 Мінімальних стандартів, не є підставою для ненадання компенсації, а подання такої заяви є правом споживача, а не обов`язком.

Одночасно, суд зазначає, що в Акті №441 зазначена Інформація щодо повернення ТОВ «Закарпатгаз збут» споживачам сум переплат на їх письмові вимоги у ІІ кварталі 2023 року та Інформація щодо даних, зазначених ТОВ «Закарпатгаз Збут» у формі №4-НКРЕКП-газ-якість-постачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання природного газу та надання компенсацій споживачам», затвердженою Постановою НКРЕКП №1416, за ІІ квартал 2023 року.

Тобто, така інформація надавалась до НКРЕКП самим ТОВ «Закарпатгаз Збут» та містить необхідні для виплати компенсації відомості, зокрема: прізвище, ім`я, по батькові споживачів, адреса об`єкта, суми переплати, суми повернутих коштів, дата початку та закінчення надання послуги, тощо.

Крім того, варто зазначити, що суть Розпорядження №311-р зводиться саме до виплати компенсації за недотримання Стандартів. При цьому, сама сума переплат повернута споживачам, а тому у позивача залишились відповідні реквізити таких повернень (реквізити платіжних інструкцій зазначені в Акті 441).

Стосовно доводів позивача про те що на сьогоднішній день діють дві норми права, а саме: п. 3.2 Мінімальних стандартів та абз. 4 п. 24 розділу ІІІ Правил постачання, де перша має обов`язок для попереднього постачальника повертати переплати, а друга - не має, причому обидва нормативно-правові акти прийняті саме Відповідачем НКРЕКП, суд зазначає наступне.

Мінімальні стандарти не є похідним нормативно-правовим актом від Правил постачання, а є окремим нормативно-правовим актом, прийнятим на виконання положень п. 20 ч.1 ст.17 Закону №1540, відповідно до якого для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор встановлює мінімальні стандарти та вимоги до якості обслуговування споживачів у сферах енергетики та комунальних послуг, визначає умови, порядок і розміри компенсації споживачам, що застосовується у разі недотримання встановлених стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів, здійснює моніторинг їх дотримання.

П. 3.2 Мінімальних стандартів передбачено, що до мінімальних стандартів якості при наданні постачальником послуг постачання природного газу належать, зокрема, повернення переплати вартості природного газу на поточний рахунок побутового споживача, у тому числі повернення переплати попередніми постачальниками, або надання обґрунтованої відповіді споживачу щодо повернення суми переплати - у строк не більше 5 робочих днів з дня отримання письмової вимоги побутового споживача.

Абз. 4 п. 24 розділу ІІІ Правил постачання встановлено, що у разі переплати сума переплати зараховується в рахунок оплати на наступний розрахунковий період або повертається на поточний рахунок споживача на його письмову вимогу протягом п`яти робочих днів після отримання такої вимоги.

Слід зазначити, що вищезазначені норми чітко передбачають для Ліцензіата строк для повернення переплати споживачам, а саме п`ять робочих днів після отримання їх вимоги, а тому доводи позивача, що начебто «у ТОВ «Закарпатгаз Збут» відсутні підстави, як попереднього постачальника, повертати такі переплати побутовим споживачам на підставі їх вимог» є помилковими та з врахуванням зазначених норм, дані норми не суперечать одна одній. З даних норм не вбачається, що «перша має обов`язок для попереднього постачальника повертати переплати, а друга - не має».

П. 3.2 Мінімальних стандартів та вимог встановлюють вимогу повернення переплати як діючим, так і попереднім постачальником. Водночас абз. 4 п. 24 розділу ІІІ Правил постачання визначає як саме має зараховуватись така переплата постачальником.

Стосовно доводів позивача про порушення строків застосування відповідальності за правопорушення, суд звертає увагу на таке.

Розпорядження №311-р стосується виключно обов`язку ТОВ «Закарпатгаз Збут» сплатити компенсацію за недотримання Мінімальних стандартів, та не стосується самої переплати споживачів, а тому будь-які покликання позивача на норми та обставини щодо «переплати» не відносяться до предмету спору.

Окрім того, вимоги щодо повернення споживачам переплати задоволені ТОВ «Закарпатгаз Збут». Зокрема, задоволено всі отримані письмові вимоги та повернуто всім 832 побутовим споживачам переплати, які стали підставою для проведення перевірки НКРЕКП, що підтверджується матеріалами справи.

Водночас, незважаючи на наведене суд вважає за необхідне зазначити про помилковість доводів позивача щодо розповсюдження вимог ст.17 Закону України «Про звернення громадян» в частині строків подання скарг на листи споживачів про повернення переплат.

Так, ст.16 Закону України «Про звернення громадян» визначає процедуру розгляду скарг відповідно до частини першої якої скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об`єднання громадян, медіа, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.

Водночас, листи споживачів про повернення переплат не подавались у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, а подавались на виконання положень Мінімальних стандартів.

Одночасно актом перевірки зафіксовано, що письмові вимоги щодо переплати, отримані постачальником з 01.01.2023 р., коли відповідні зміни до Мінімальних стандартів та вимог вже діяли.

Отже, слід наголосити, що ТОВ «Закарпатгаз Збут» у другому кварталі 2023 року, після набрання чинності Мінімальними стандартами, здійснено повернення переплати 832 споживачам з порушенням строків визначених п.3.2 глави 3 Мінімальних стандартів та вимог.

Оскільки у ТОВ «Закарпатгаз Збут» відсутні договірні відносини із побутовими споживачами з травня 2022 року, товариство не постачає природний газ вказаним споживачам й не виставляє рахунки попереднім споживачам за поставлений природний газ, надання компенсації споживачам ТОВ «Закарпатгаз Збут», як попереднім постачальником, здійснюється відповідно до п. 3.8 глави 3 Мінімальних стандартів шляхом перерахування коштів споживачу за банківськими реквізитами.

Одночасно, суд наголошує, що в ТОВ «Закарпатгаз Збут» наявні усі необхідні дані для надання компенсації відповідно до п.3.8 глави 3 Мінімальних стандартів, зокрема, банківські реквізити споживачів, оскільки зазначені дані надавалися споживачами разом із письмовими вимогами щодо повернення переплати та відповідно до яких ТОВ «Закарпатгаз Збут» здійснено повернення переплати вказаним споживачам.

Стосовно покликань позивача на форс-мажорні обставини в умовах воєнного стану в державі, суд звертає увагу на таке.

Згідно з постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості газопостачання та інструкцій щодо їх заповнення» від 10.11.2022 №1416, затримка у наданні послуги внаслідок форс-мажорних обставин або з вини споживачів має бути документально підтверджена (п. 3.1 Розділу 3 Інструкції щодо заповнення форми звітності №4-НКРЕКП-газ- якість-постачання (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання природного газу та надання компенсацій споживачам»), згідно з Мінімальними стандартами - настання форс-мажорних обставин підтверджується відповідно до чинного законодавства (пункт 3.14 Мінімальних стандартів).

Ст.14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» встановлено, що форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/ імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Наявність форс-мажорних обставин засвідчується Торгово-промисловою палатою України (далі - ТПП України) та уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами відповідно до ст.ст. 14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати України» шляхом видачі сертифіката.

Так, Верховний Суд в постанові від 25.01.2022 у справі №904/3886/21 зазначив, що наявність форс-мажорних обставин засвідчується ТПП України та уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами відповідно до статей 14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати України» шляхом видачі сертифіката.

При цьому у постанові Верховного Суду від 07.06.2023 у справі №912/750/22 зазначено, що лист ТПП України №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 не можна вважати сертифікатом у розумінні статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», а також такий лист не є документом, який був виданий за зверненням відповідного суб`єкта (відповідача), для якого могли настати певні форс-мажорні обставини.

В свою чергу, станом як на момент виникнення спірних правовідносин, так і на час проведення перевірки та прийняття оскаржуваних постанови та розпорядження ТОВ «Закарпатгаз збут» не додано сертифікату, який би підтверджував настання форс-мажорних обставин.

Більше того, суд враховує те, що ТОВ «Закарпатгаз Збут» не знаходиться на територіях, на яких велись бойові дії у ІІ кварталі 2023 року або тимчасово окупованих російською федерацією, згідно Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 22.12.2022 р. №309.

Отже, на момент проведення перевірки та прийняття оскаржуваних рішень ТОВ «Закарпатгаз Збут» не було надано належні документи, що підтверджують настання форс-мажорних обставин при наданні послуг для кожного із 832 споживачів, вказаних в Акті №441, та засвідчених відповідно до вимог чинного законодавства.

Також суд відхиляє покликання позивача на «значне скорочення штату працівників Товариства», оскільки зазначена обставина абсолютно не відповідає критеріям визначеним у п.п.6.9 Регламенту, та залежить виключно від кадрової політики та є відворотною обставиною, яка не може свідчити про неможливість виконання Товариством своїх зобов`язань, а тому між скороченням штату та неможливістю виконання Ліцензіатом своїх зобов`язань зі сплати 832 споживачам компенсації за недотримання Мінімальних стандартів відсутній будь-який причинно-наслідковий зв`язок.

Слід також зазначити, що переведення споживачів відповідно до наказу Міністерства енергетики України від 08.06.2022 р. №198 «Про постачання природного газу побутовим споживачам», не є свідченням непередбачуваності обставин з забезпечення виконання Ліцензіатом своїх зобов`язань відповідно до вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16.02.2017 р. та Мінімальних стандартів.

Пп. 25 п.2.2 Ліцензійних умов передбачено, що при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог, зокрема, дотримуватись мінімальних стандартів та вимог до якості обслуговування споживачів та постачання природного газу, затверджених НКРЕКП.

При цьому, відповідно до п. 3.2 глави 3 Мінімальних стандартів (у редакції постанови НКРЕКП від 10 листопада 2022 №1415) до мінімальних стандартів якості при наданні постачальником послуг постачання природного газу належить, зокрема, повернення переплати вартості природного газу на поточний рахунок побутового споживача, у тому числі повернення переплати попередніми постачальниками, або надання обґрунтованої відповіді споживачу щодо повернення суми переплати - у строк не більше 5 робочих днів з дня отримання письмової вимоги побутового споживача. Даний стандарт введений в дію з 01.01.2023 р.

П.3.4 глави 3 Мінімальних стандартів встановлено, що у разі недотримання мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу, зазначених у пункті 3.2 цієї глави, Постачальник сплачує споживачу компенсацію у розмірах, наведених у додатку 3 до Мінімальних стандартів та вимог.

Суд звертає увагу позивача на те, що Актом перевірки від 24.10.2023 р. №441 зафіксовано, надходження до ТОВ «Закарпатгаз Збут» заяв споживачів про повернення переплати вартості природного газу на їх поточний рахунок у ІІ кварталі 2023 року.

При цьому, проміжок часу між прийняттям Міністерством енергетики України наказу від 08.06.2022 р. №198 та отриманням ТОВ «Закарпатгаз Збут» заяв від споживачів про повернення переплати вартості природного газу складає загалом півроку.

З огляду на зазначене, надіслані на адресу ТОВ «Закарпатгаз Збут» вимоги про повернення переплати вартості природного газу не є подією, що Ліцензіат не міг передбачити чи подією яка носить надзвичайний характер.

Тобто, станом на ІІ квартал 2023 року, на момент надходження вимог споживачів про повернення переплати вартості природного газу, позивач знав про наявність таких переплат та міг передбачити появу таких вимог споживачів.

Одночасно, суд зазначає, що Сертифікат №4600-24-0179 засвідчено форс-мажорні обставини щодо обов`язку: «забезпечення повернення переплати вартості природного газу на поточний рахунок побутового споживача, у тому числі повернення переплати попередніми постачальниками, або надання обґрунтованої відповіді споживачу щодо повернення суми переплати у строк не більше 5 робочих днів з дня отримання письмової вимоги побутового споживача».

Відповідно до п. 3.2 глави 3 Мінімальних стандартів (у редакції постанови НКРЕКП від 10.11.2022 №1415), до мінімальних стандартів якості при наданні постачальником послуг постачання природного газу належить, зокрема, повернення переплати вартості природного газу на поточний рахунок побутового споживача, у тому числі повернення переплати попередніми постачальниками, або надання обґрунтованої відповіді споживачу щодо повернення суми переплати - у строк не більше 5 робочих днів з дня отримання письмової вимоги побутового споживача. Даний стандарт введений в дію з 01.01.2023.

Згідно п. 3.4 глави 3 Мінімальних стандартів у разі недотримання мінімальних стандартів якості послуг постачання природного газу, зазначених у пункті 3.2 цієї глави, Постачальник сплачує споживачу компенсацію у розмірах, наведених у додатку 3 до Мінімальних стандартів та вимог.

Однак, відповідно до п. 6.2. Регламенту форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб по кожному окремому договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин.

До кожної окремої заяви додається окремий комплект документів.

Встановлення форс-мажорних обставин проводять у кожному окремому випадку індивідуально щодо окремого зобов`язання (лист ТПП України від 24.02.2016р. № 473/05.0-5).

П. 4 форми Заяви про засвідчення форс-мажорних обставин (Додаток №4 до Регламенту) імперативно вимагає визначення конкретного суб`єкта (в однині), перед яким необхідно виконувати обов`язки (зобов`язання).

При цьому, у цій графі ТОВ «Закарпатгаз Збут» у Заяві зазначено про побутових споживачів, а до Заяви на отримання Сертифіката ТТП ТОВ «Закарпатгаз Збут» надано тільки «реєстр звернень побутових споживачів на флеш-носію» (навіть не надавались самі звернення).

Отже, Сертифікат №4600-24-0179 видавався не щодо окремого зобов`язання перед окремим побутовим споживачем.

Суд звертає також увагу і на те, що матеріали справи не містять жодних доказів вчинення ТОВ «Закарпатгаз Збут» будь-яких дій, спрямованих на реальне виконання Розпорядження №311-р, які б могли беззаперечно свідчити про те, що дії з виконання Розпорядження є утрудненими через форс-мажорні обставини.

Стосовно правомірності застосування до позивача застереження та накладення штрафу постановою №2126 від 14.11.2023 суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону №1540 за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, та суб`єктів, що належать до особливої групи споживачів, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді: застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень; накладення штрафу; зупинення дії ліцензії; анулювання ліцензії.

За приписами ч. 4 ст. 22 Закону №1540 Регулятор застосовує штрафні санкції до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, розмірах, встановлених цим Законом, законами України «Про ринок електричної енергії», «Про природні монополії», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про ринок природного газу», «Про теплопостачання», «Про енергетичну ефективність».

П. 1 ч. 2 ст. 59 Закону України «Про ринок природного газу» від 09 квітня 2015 року №329-VIII (далі Закон - №329) передбачено, що правопорушеннями на ринку природно газу зокрема є: порушення ліцензіатами відповідних ліцензійних умов провадження господарем діяльності.

Відповідно до пп. «б» п. 5 ч. 4 ст. 59 Закону №329, Регулятор у разі скоєння правопорушення на ринку природного газу приймає у межах своїх повноважень рішення і накладення штрафів на суб`єктів ринку природного газу (крім споживачів) у таких розмірах: від 3000 до 100000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - на суб`єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на ринку природного газу, що підлягає ліцензуванню: за порушення ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності на ринку природного газу, що підлягає ліцензуванню.

Згідно ч. 5 ст. 59 Закону №329 під час визначення санкцій за порушення, передбачені цією статтею, Регулятор враховує серйозність і тривалість правопорушення, наслідки правопорушення для інтересів ринку природного газу та його суб`єктів, пом`якшуючі та обтяжуючі обставини. Поведінка правопорушника, спрямована на зменшення негативних наслідків правопорушення, негайне припинення правопорушення після його виявлення, сприяння виявленню правопорушення Регулятором під час перевірки вважаються пом`якшуючими обставинами. Поведінка правопорушника, спрямована на приховування правопорушення та його негативних наслідків, на продовження вчинення правопорушення, а також повторне вчинення правопорушенню на ринку природного газу вважаються обтяжуючими обставинами.

Постановою НКРЕКП від 29 вересня 2023 року №1800 затверджено Порядок (методику) визначення розміру штрафів, які накладаються Регулятором.

За результатами розгляду акту від 24 жовтня 2023 року №441 НКРЕКП відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону №1540, статті 59 Закону №329 була прийнята постанова №2126, якою на ТОВ «Закарпатгаз Збут» накладено штраф у розмірі 172363,00 грн за порушення підпункту 25 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов, а також застосовано застереження.

Позов не містить будь-яких посилань щодо незгоди позивача із застосованим розміром штрафу. Більше того, станом на день розгляду даної справи сума штрафу сплачена позивачем в повному обсязі.

Поряд з тим суд вважає за необхідне зауважити, що у постанові від 21 квітня 2021 року у справі №480/2675/20 Верховний Суд сформулював правовий висновок стосовно наявності у НКРЕКП дискреційних повноважень щодо визначення конкретного розміру штрафної санкції, за змістом якого якщо за результатом проведеної у встановленому порядку перевірки НКРЕКП виявлено порушення у діяльності суб`єкта господарювання, то вирішення питання про визначення конкретного розміру санкцій у межах, встановлених ч. 4 з урахуванням вимог ч. 5 ст. 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», є дискреційним повноваженням НКРЕКП».

Верховний Суд у постанові від 29 травня 2024 року у справі №600/2656/21-а вказав, що зазначений висновок є застосовним і до обставин справи при наданні оцінки межам дискреційних повноважень НКРЕКП під час застосування штрафу згідно зі ст. 59 Закону України «Про ринок природного газу», оскільки норми законів України «Про ринок електричної енергії» (стаття 77) та «Про ринок природного газу» (стаття 59) є ідентичними щодо відповідальності за порушення Ліцензійних умов, обставин і умов, які підлягають врахуванню Регулятором та відмінні лише за розміром штрафів. Крім того, штрафи за порушення Ліцензійних умов на ринку електричної енергії та ринку природного газу застосовує один і той же орган НКРЕКП, яким застосовуються аналогічні принципи і підходи до застосування штрафів за порушення на ринку електричної енергії та природного газу, визначені Законом №1540.

З огляду на вищенаведене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідач застосував до ТОВ «Закарпатгаз Збут» санкції в межах наданих повноважень з урахуванням критеріїв, які впливають на визначення розміру санкції.

При цьому суд при викладенні мотивів прийняття вказаного рішення враховує також позицію Європейського Суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів позивача), сформовану у справі «Серявін та інші проти України». Так, згідно практикою Європейського Суду з прав людини, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (RuizTorijav. Spain)).

Також згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Таким чином, провівши правовий аналіз законодавчих норм, які регулюють спірні правовідносини, крізь призму встановлених судом обставин справи, суд не вбачає підстави для скасування оскаржених постанови та розпорядження, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Закарпатгаз Збут» (місцезнаходження: вул. Олександра Богомольця, буд.21, м. Ужгород, Закарпатська область, 88015, код ЄДРПОУ - 39582749) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (місцезнаходження: вул. Сім`ї Бродських, буд. 19, м. Київ, 03057, код ЄДРПОУ - 39369133) визнання протиправним та скасування індивідуального акта - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 09 вересня 2024 року.

СуддяР.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2024
Оприлюднено11.09.2024
Номер документу121475667
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —260/3383/24

Постанова від 21.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 29.08.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні