Герб України

Постанова від 15.03.2024 по справі 760/1868/24

Солом'янський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №760/1868/24

3/760/1706/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2024 року суддя Солом`янського районного суду міста Києва Усатова І.А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Держмитслужби Короля Л.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Щербака О.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , агента з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ», АДРЕСА_1 , документованого паспортом громадянина України НОМЕР_1 , виданим 23.10.2002, РНОКПП НОМЕР_2 , за порушення митних правил, передбачене ст. 472 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

24.01.2024 в провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 31.10.2023 №1185/10000/23, 06.09.2023 о 12 год. 09 хв., з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів, що надійшли з території Китайської Народної Республіки на адресу ТОВ «МІРМАРК» (ЄДРПОУ 38891235), агентом з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ» (ЄДРПОУ 40551877) ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Ліски» Київської митниці шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ, якій було присвоєно реєстраційний №23UA100180514206U1.

Виходячи з відомостей вказаної вище митної декларації, а також електронного інвойсу до неї, заявлені до митного контролю та оформлення товари являли собою «триколісні вантажні мотоцикли марки RENEGADE модель REN-1250LI» у загальній кількості 10 шт. вагою брутто 4 434,00 кг, нетто - 4380,00 кг, вартістю 10 788,30 доларів США, що класифіковані за колом 8711209800 згідно з УКТ ЗЕД (засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби і пов`язані з транспортом пристрої та обладнання) - засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання); - мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками або без них; - коляски: з поршневим двигуном внутрішнього згорання та робочим об`ємом циліндрів двигуна понад 50 см3, але не більше як 250 см3:- інші, з об`ємом циліндрів двигуна: - понад 125 см3, але не більш як 250 см3).

В рамках виконання митних формальностей, доданих/скорегованих із використання системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою проведено митний огляд заявлених до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 06.09.2023 №23UA100180514206U1 товарів, про що складено відповідний акт від 22.09.2023 №23UA100180514206U1.

За результатами проведеного митного огляду товарів встановлено, що останні фактично являють собою триколісні вантажні мотоцикли в розібраному стані марки REN, модель 250 ZM з бензиновим двигуном обємом НОМЕР_3 , на яких важіль включення передачі заднього ходу а також редуктор заднього ходу візуально відсутні.

Листом Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 06.10.2023 № 7.17-1/7.17-33-02/7.8/6493 «Про дослідження мотоциклів» на адресу Київської митниці надійшов висновок від 07.12.2023 № 142000-3301-1047 з результатами проведеного дослідження вказаних вище товарів (вх. № 38638/7 від 08.12.2023).

Виходячи зі змісту вказаного вище висновку від 07.12.2023 № 142000-3301-1047, заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 06.09.2023 № 23UA100180514206U1 товари фактично являють собою триколісні вантажні мотоцикли торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH», в частково розібраному стані, що обладнані бензиновими карбюраторними двигунами внутрішнього згорання з водяним охолодженням марки «LIFAN», об`ємом не більше 250 см3, та мають загальну кількість передач - 5 вперед + 5 назад + режим зниження обертального моменту, що вмикається окремо, закріплені на рамах кузови з відкидними бортами (функція самоскиду відсутня), а також задні мости закритого типу з редукторами, напівосями, диференціалами та вмонтованими механізмами зниження передачі обертального моменту. Виявлено відсутність реверсних редукторів-адаптерів (редуктори заднього ходу), які є однією із складових частин даних моделей мотоциклів, що з`єднують двигуни з карданними валами та включають задній хід (реверс) мотоциклів.

27.10.2023 уповноваженою посадовою особою Київської митниці винесено рішення про визначення коду товару № КТ-UA100000-0348-2023, відповідно до змісту якого, заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 06.09.2023 № 23UA100180514206U1 товари мають класифікуватись за кодом 8704319100 згідно з УКТ ЗЕД, як «Триколісний вантажний мотоцикл торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH», в частково розібраному стані, обладнаний бензиновим карбюраторним двигуном внутрішнього згорання об`ємом не більше 250 см3 з водяним охолодженням марки «LIFAN», загальна кількість передач - 5 вперед + 5 назад + режим зниження обертального моменту. Задній міст з редуктором, та півосями, диференціалом та редуктором зниження обертального моменту, що вмикається окремо. Не укомплектований редуктором-адаптером (редуктор заднього ходу), який є однією із складових частин даних моделей мотоциклів, що з`єднують двигун з карданним валом та включають задній хід (реверс) мотоцикла. Кузов з відкидними бортами, що закріплені на рамах без функції самоскиду. Ідентифікаційний номер транспортного засобу (номер кузова/шасі/VIN-код): … , номер двигуна: … , колір: зелений, календарний рік виготовлення - 2023. Виробник: CHONGQING BEIYI VEHICLE CO., LTD. Країна виробництва: Китай» (далі - «Триколісний вантажний мотоцикл торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH»).

Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012

№ 651, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за № 1372/21684, серед іншого передбачено, що в графі 31 «Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості» зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення).

Якщо у графі 33 митної декларації код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на рівні десяти знаків, в окремих полях електронної митної декларації або у разі використання митної декларації на паперовому носії - електронної копії митної декларації на паперовому носії без зазначення у паперовому примірнику зазначаються за формою «електронного інвойсу» в розрізі кожного найменування товару відомості, необхідні для ідентифікації товарів, що є в наявності, серед яких - найменування товару (згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару) та артикул (марка, модель, сорт, тип тощо).

Згідно висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 07.12.2023 № 142000-3301-1047 вартість предметів правопорушення складає 916640,00 грн.

Предмети правопорушення - «Триколісний вантажний мотоцикл торговельної марки «RENEGADE», модель «REN-250ZH», номер кузова/шасі/VIN-код: НОМЕР_4 , НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12, НОМЕР_13» загальною кількістю 10 шт., вилучені і зберігаються на складі Київської митниці, за адресою: м.Київ, бул. Вацлава Гавела, 8-А.

Митний орган зазначає, що агент з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ» (ЄДРПОУ 40551877) - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ), не скориставшись наданим правом на проведення фізичного огляду товарів, не заявив точних та достовірних відомостей про товари «Триколісні вантажні мотоцикли торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH» у кількості 10 шт. вагою брутто 4 434,00 кг, нетто - 4 380,00 кг, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

На переконання митного органу, в діях агента з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ» (ЄДРПОУ 40551877) - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці ДМС України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №1185/10000/23 від 31.10.2023 доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 472 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Щербак О.Г., надав клопотання, в обґрунтування якого зазначив, що матеріали справи не містять доказів, тобто фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку було б можливо стверджувати про вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, які не задекларовані, та не заявлені за встановленою формою точних та достовірних відомостей наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, оскільки відомості щодо товару (зазначені в гр. 31 митної декларації) були точні та достовірні, тобто відповідали тим документам, якими керувався ОСОБА_1 під час подання митної декларації та на момент митного оформлення.

Додаткового надав Висновок експертного дослідження Київського науково дослідного - інституту судових експертиз від 06.03.2024 за №1127/24-54, в якому експерт зазначає, що відповідно до вимог Українського класифікатора товарів зовнішньої економічної діяльності колісний транспортний засіб марки «RENEGADE REN-250ZH», що ввезений на митну територію України, згідно характеристик УКТ ЩЗЕД, найбільш повно відповідають характеристикам, які наведено в товарній позиції 8711, в комплектації даної моделі відсутня задня передача, «Мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками або без них; коляски»: - з поршневим двигуном внутрішнього згорання та робочим об`ємом циліндрів двигуна понад 50 см3, але не більше як 250 см3. Тобто даний висновок доводить відсутність на момент декларування товарів в діях гр.. ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст..472 МК України, а саме незаявлення точних та достовірних відомостей про товари «Триколісні вантажні мотоцикли торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH».

Заслухавши пояснення представника митного органу, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Щербака О.Г., дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За диспозицією ст. 472 Митного кодексу України, недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України характеризується як умислом, так і необережністю.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 472 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Судом встановлено, що 06.09.2023 о 12 год. 09 хв., з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів, що надійшли з території Китайської Народної Республіки на адресу ТОВ «МІРМАРК» (ЄДРПОУ 38891235), агентом з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ» (ЄДРПОУ 40551877) ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Ліски» Київської митниці шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ, якій було присвоєно реєстраційний №23UA100180514206U1.

Виходячи з відомостей вказаної вище митної декларації, а також електронного інвойсу до неї, заявлені до митного контролю та оформлення товари являли собою «триколісні вантажні мотоцикли марки RENEGADE модель REN-1250LI» у загальній кількості 10 шт. вагою брутто 4 434,00 кг, нетто - 4380,00 кг, вартістю 10 788,30 доларів США, що класифіковані за колом 8711209800 згідно з УКТ ЗЕД (засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби і пов`язані з транспортом пристрої та обладнання) - засоби наземного транспорту, крім залізничного або трамвайного рухомого складу, їх частини та обладнання); - мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками або без них; - коляски: з поршневим двигуном внутрішнього згорання та робочим об`ємом циліндрів двигуна понад 50 см3, але не більше як 250 см3:- інші, з об`ємом циліндрів двигуна: - понад 125 см3, але не більш як 250 см3).

В рамках виконання митних формальностей, доданих/скорегованих із використання системи управління ризиками (СУР), уповноваженою посадовою особою проведено митний огляд заявлених до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 06.09.2023 №23UA100180514206U1 товарів, про що складено відповідний акт від 22.09.2023 №23UA100180514206U1.

За результатами проведеного митного огляду товарів встановлено, що останні фактично являють собою триколісні вантажні мотоцикли в розібраному стані марки REN, модель 250 ZM з бензиновим двигуном обємом 250 см3 , на яких важіль включення передачі заднього ходу а також редуктор заднього ходу візуально відсутні.

Листом Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 06.10.2023 № 7.17-1/7.17-33-02/7.8/6493 «Про дослідження мотоциклів» на адресу Київської митниці надійшов висновок від 07.12.2023 № 142000-3301-1047 з результатами проведеного дослідження вказаних вище товарів (вх. № 38638/7 від 08.12.2023).

Виходячи зі змісту вказаного вище висновку від 07.12.2023 № 142000-3301-1047, заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 06.09.2023 № 23UA100180514206U1 товари фактично являють собою триколісні вантажні мотоцикли торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH», в частково розібраному стані, що обладнані бензиновими карбюраторними двигунами внутрішнього згорання з водяним охолодженням марки «LIFAN», об`ємом не більше 250 см3, та мають загальну кількість передач - 5 вперед + 5 назад + режим зниження обертального моменту, що вмикається окремо, закріплені на рамах кузови з відкидними бортами (функція самоскиду відсутня), а також задні мости закритого типу з редукторами, напівосями, диференціалами та вмонтованими механізмами зниження передачі обертального моменту. Виявлено відсутність реверсних редукторів-адаптерів (редуктори заднього ходу), які є однією із складових частин даних моделей мотоциклів, що з`єднують двигуни з карданними валами та включають задній хід (реверс) мотоциклів.

27.10.2023 уповноваженою посадовою особою Київської митниці винесено рішення про визначення коду товару № КТ-UA100000-0348-2023, відповідно до змісту якого, заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 06.09.2023 № 23UA100180514206U1 товари мають класифікуватись за кодом 8704319100 згідно з УКТ ЗЕД, як «Триколісний вантажний мотоцикл торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH», в частково розібраному стані, обладнаний бензиновим карбюраторним двигуном внутрішнього згорання об`ємом не більше 250 см3 з водяним охолодженням марки «LIFAN», загальна кількість передач - 5 вперед + 5 назад + режим зниження обертального моменту. Задній міст з редуктором, та півосями, диференціалом та редуктором зниження обертального моменту, що вмикається окремо. Не укомплектований редуктором-адаптером (редуктор заднього ходу), який є однією із складових частин даних моделей мотоциклів, що з`єднують двигун з карданним валом та включають задній хід (реверс) мотоцикла. Кузов з відкидними бортами, що закріплені на рамах без функції самоскиду. Ідентифікаційний номер транспортного засобу (номер кузова/шасі/VIN-код): … , номер двигуна: … , колір: зелений, календарний рік виготовлення - 2023. Виробник: CHONGQING BEIYI VEHICLE CO., LTD. Країна виробництва: Китай» (далі - «Триколісний вантажний мотоцикл торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH»).

Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012

№ 651, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 за № 1372/21684, серед іншого передбачено, що в графі 31 «Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості» зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення).

Якщо у графі 33 митної декларації код товару згідно з УКТ ЗЕД зазначається на рівні десяти знаків, в окремих полях електронної митної декларації або у разі використання митної декларації на паперовому носії - електронної копії митної декларації на паперовому носії без зазначення у паперовому примірнику зазначаються за формою «електронного інвойсу» в розрізі кожного найменування товару відомості, необхідні для ідентифікації товарів, що є в наявності, серед яких - найменування товару (згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару) та артикул (марка, модель, сорт, тип тощо).

Згідно висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 07.12.2023 № 142000-3301-1047 вартість предметів правопорушення складає 916640,00 грн.

Предмети правопорушення - «Триколісний вантажний мотоцикл торговельної марки «RENEGADE», модель «REN-250ZH», номер кузова/шасі/VIN-код: НОМЕР_4 , НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12, НОМЕР_13» загальною кількістю 10 шт., вилучені і зберігаються на складі Київської митниці, за адресою: м. Київ, бул. Вацлава Гавела, 8-А.

Зазначено, що агент з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ» (ЄДРПОУ 40551877) - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ), не скориставшись наданим правом на проведення фізичного огляду товарів, не заявив точних та достовірних відомостей про товари «Триколісні вантажні мотоцикли торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH» у кількості 10 шт. вагою брутто 4 434,00 кг, нетто - 4 380,00 кг, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Разом з тим, з таким висновком митного органу суд не погоджується, виходячи з наступного.

Відповідно до пунктів 1 та 3 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Згідно з ч. 3 ст. 75 Митного кодексу України (далі - МКУ) для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати органу доходів і зборів, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 4 ст. 266 МК України передбачено, що у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Згідно ст. 472 МК України адміністративним правопорушенням є недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Об`єктом порушення є встановлений законом порядок переміщення (пересилання) через митний кордон України товарів, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі такого переміщення.

Об`єктивна сторона - полягає у вчиненні дій, спрямованих на недекларування, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Суб`єктом вказаного правопорушення (відповідно до ст. 459 МКУ) можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку.

Згідно з ч. 4 ст. 368 Митного кодексу України, у разі наявності доказів недостовірності заявленої фактурної вартості товарів органи доходів і зборів визначають їх вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари відповідно до вимог цього Кодексу.

В матеріалах справи міститься Висновок експертного дослідження Київського науково дослідного - інституту судових експертиз від 06.03.2024 за №1127/24-54.

Цей висновок було складено за результатами проведеного експертного дослідження, проведеного за заявою ТОВ «МІРМАРК» відносно товарів, які декларувалися за митною декларацією № 23UA100180514206U1.

Згідно висновку вбачається, що відповідно до вимог Українського класифікатора товарів зовнішньої економічної діяльності колісний транспортний засіб марки «RENEGADE REN-250ZH», що ввезений на митну територію України, згідно характеристик УКТ ЩЗЕД, найбільш повно відповідають характеристикам, які наведено в товарній позиції 8711, в комплектації даної моделі відсутня задня передача, «Мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним двигуном, з колясками або без них; коляски»: - з поршневим двигуном внутрішнього згорання та робочим об`ємом циліндрів двигуна понад 50 см3, але не більше як 250 см3.

Таким чином, даний висновок доводить відсутність на момент декларування товарів в діях гр.. ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст..472 МК України, а саме незаявлення точних та достовірних відомостей про товари «Триколісні вантажні мотоцикли торговельної марки «RENEGADE», моделі «REN-250ZH».

Надаючи оцінку доказам у справі, а саме висновкам судового експерту ДНДЕКЦ МВС України та експертів Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби, суд зазначає наступне.

Як встановлено в статті 7 закону України «Про судову експертизу», судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених цим Законом.

До державних спеціалізованих установ, серед інших, належать експертні служби Міністерства внутрішніх справ України.

Крім того, відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України 03 листопада 2015 року №1343 єдиним органом, який проводить оцінку відповідності (випробування, сертифікації, інспектування), відстрілювання вогнепальної зброї та огляду її технічного стану, є Експертна служба Міністерства внутрішніх справ України, до складу якої входить Державний науково-дослідний експертно-криміналістичний центр Міністерства внутрішніх справ України.

Враховуючи викладене, Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень Держмитслужби не є суб`єктом судової експертизи, а отже його використання для вирішення судового спору, як про це зазначається в статті 1 вказаного закону, обмежено.

На підставі вище викладеного, суд дійшов висновку про те, що матеріали справи не містять даних, які б вказували на наявність у діях ОСОБА_1 умислу на недекларування товарів, транспортних засобів , що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України та митний орган не надав належних та допустимих доказів вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, в звязку з чим в його діях відсутній подія і склад адміністративного правопорушення передбаченого ст. 472 Митного кодексу України.

Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, про відсутність в діях громадянина ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`активному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

На підставі наведеного, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, з огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення громадянина України ОСОБА_2 , адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю в діях останнього складу правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 247, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 245, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП України, ст.ст. 196, 257, 265, 472,487,495 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В

Провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , агента з митного оформлення ТОВ «ЛАМАН ШИПІНГ», АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України - закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Повернути власнику товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил від 31.10.2023 року №1185/10000/23 відповідно до опису предметів від 03 листопада 2023 року, у встановленому законом порядку після сплати усіх належних платежів.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя І.А.Усатова

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.03.2024
Оприлюднено11.09.2024
Номер документу121481605
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/1868/24

Постанова від 14.11.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Журба Сергій Олександрович

Постанова від 15.03.2024

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні