Справа № 686/18736/24
Провадження № 1-кс/686/7454/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2024 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого відділення розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні №42024242260000028 від 26 червня 2024 року за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,
ВСТАНОВИВ:
06.09.2024 року старший слідчий відділення розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області лейтенант поліції ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням, погодженим процесуальним прокурором у кримінальному провадженні ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів матеріалів кримінального провадження № 420232422600000039 від 11.08.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, які перебувають у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування даного клопотання слідчим зазначено, що наказом в.о. директора ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 №1/19-К від 23.12.2021 ОСОБА_6 з 04.01.2022 прийнято на роботу на посаду головного бухгалтера ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Окрім цього, наказом директора ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 №2 від 04.01.2022 «Про покладання функцій уповноваженої особи із закупівель» головного бухгалтера ОСОБА_6 з 04.01.2022 визначено уповноваженою особою із закупівель та затверджено Положення про уповноважену особу із закупівель Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 .
У відповідності до Статуту Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 в редакції на момент вчинення злочину (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_2 ) вказаний Заклад є комунальною організацією, засновником якої є ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Відповідно до п. 1.4 Статуту ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_3 є юридичною особою, має печатку, кутовий штамп, рахунки в банківських установах, бланки установленого зразку та ідентифікаційний код.
Пунктом 7.1 Статуту встановлено, що фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Відповідно до посадових інструкцій головного бухгалтера Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 головний бухгалтер здійснює керівництво працівниками бухгалтерії Закладу.
Окрім цього, згідно розділу ІІ посадової інструкції головний бухгалтер:
-організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;
- здійснює контроль за веденням касових операцій, раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів;
-організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;
-забезпечує складання на основі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності Закладу, підписання її та подання в установлені строки користувачам;
-організовує роботу з підготовки пропозицій для керівника Закладу щодо раціонального та ефективного використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів.
Згідно п.3.9. Положення про уповноважену особу до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належить:
-планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;
-проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку;
-проведення процедур закупівель/спрощених закупівель;
-забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом;
-забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону.
Відповідно до п.6 ч.1ст. 7 Бюджетного кодексу України, що закріплює принцип ефективності та результативності, - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Згідно п.3ч. 1 ст.26 Бюджетного кодексу України- контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цьогоКодексута іншого законодавства, а також забезпечує досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обгрунтованих управлінських рішень.
Згідност. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 1 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі»відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.
Згідно розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 № 275 від 18.02.2020встановлено, що визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
- інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
- довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);
- біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);
- дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;
- дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Разом з цим, згідно з приписами ч. 3ст. 18 Кримінального кодексу України ОСОБА_6 , будучи службовою особою, яка обіймає посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, вчинила кримінальне правопорушення (злочин) за наступних обставин.
У порушеннявищевказаних нормзаконодавства,зокрема вимогст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», п.6 ч.1 ст.7 п.3 ч.1 ст.26 Бюджетного кодексу України, Положення про уповноважену особу, посадової інструкції, Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі - уповноважена особа ОСОБА_6 маючи відповідну освіту, маючи реальну можливість виконати покладені на неї обов`язки та повноваження, без будь-якого психічного чи фізичного примусу, діючи недбало, всупереч інтересам служби неналежно виконуючи свої посадові обов`язки, через не сумлінне ставлення до них, в порушення досягнення цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату, взагалі не провела перевірку ринкової вартості предмету закупівлі «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72 кВт» а також не направила не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг, не проаналізувала загальнодоступну відкриту інформацію про ціни, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, що призвело в подальшому до закупівлі Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Хмельницької міської ради по завищеним цінам дизельного генератора марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт.
Так, ОСОБА_6 достовірно знаючи про те, що нею не вивчався ринок та не вчинялись жодні дій, спрямовані на визначення очікуваної вартості предмету закупівлі 21.11.2022 прийняла протокольне рішення №46 про затвердження тендерної документації на закупівлю дизельного генератора номінальною потужністю 72кВт на очікувану вартість 1250000 грн., що були суттєво вищими від ринкових цін на такі товари, та оголошено про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю вказаного товару.
В подальшому, ОСОБА_6 , яка перебуваючи на робочому місці по АДРЕСА_3 о 16 год. 30 хв. 21.11.2022 на електронному майданчику публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_7 » оприлюднила оголошення (ідентифікатор prozorro: ІНФОРМАЦІЯ_8 ) про проведення державної закупівлі Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Хмельницької міської ради « ІНФОРМАЦІЯ_9 » на очікувану вартість 1250000 грн. без ПДВ., що були суттєво вищими від ринкових цін на такі товари.
У зв`язку з неналежним виконанням ОСОБА_6 свої службових обов`язків, 08.12.2022 між Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 в особі директора ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_7 укладено договір №112/2022, щодо поставки «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт», відповідно до специфікації дизельний генератор марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт. Загальна вартість згідно вказаного договору становила 1 250000 грн. без ПДВ., що був суттєво вищими від ринкових цін на такі товари при тому, що загальна вартість закупленого дизельного генератора марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером за середніми ринковими цінами складала 839 995 грн.
В подальшому, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_6 своїх службових обов`язків на виконання умов Договору №112/2022 від 08.12.2022, на розрахунковий рахунок НОМЕР_2 ФОП ОСОБА_7 в АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » через ІНФОРМАЦІЯ_11 на підставі платіжного доручення №5 від 16.12.2022 з рахунку Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 № НОМЕР_3 перераховано в якості оплати за придбання «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт», відповідно до специфікації дизельний генератор марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт.» грошові кошти в сумі 1250 000 грн.
Таким чином, через неналежне виконання своїх службових обов`язків ОСОБА_6 допущено перерахування бюджетних коштів на виконання Договору №112/2022 від 08.12.2022 за придбання Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт», відповідно до специфікації дизельний генератор марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт., вартість якого завищена на 410005 грн.
Внаслідок чого, своїми діями ОСОБА_6 допустила завдання збитків територіальній громаді в особі ІНФОРМАЦІЯ_3 на загальну суму 410005 грн., в результаті завищення вартості поставленого Дизельного генератора марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером в межах виконання договору №112/2022 від 08.12.2022, що у 250 і більше перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, тобто спричинило тяжкі наслідки.
Окрім цього встановлено, що слідчими ІНФОРМАЦІЯ_1 , здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 420232422600000039 від 11.08.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України за фактом заволодіння бюджетними коштами службовими особами ПДЗОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в ході виконання ремонтних робіт за договорами про публічну закупівлю.
Враховуючи вищевикладене, в рамках досудового розслідування, постала необхідність в отримані тимчасового доступу до документів кримінального провадження № 420232422600000039 від 11.08.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів.
Зазначені документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Вказані документи необхідні органу досудового розслідування з метою вилучення документів, які мають відношення до діяльності службових осіб ПДЗОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час проведення державних закупівель в електронній системі закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, а також інших документів, які стосуються вчинення ОСОБА_6 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, який зареєстрований за №42024242260000028 від 26.06.2024.
Слідчий в судове засідання не з`явився, проте у клопотанні слідчого міститься прохання про проведення розгляду даного клопотання без його участі, в якому він підтримує подане клопотання та просить його задовольнити. Також слідчий просить проводити розгляд клопотання без виклику представників у володінні яких перебувають документи.
Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Слідчим наведено підстави, передбачені ч. 2, 5 ст. 163 КПК України, зокрема, що речі та документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні, існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами встановити та довести обставини, які передбачається з`ясувати за допомогою цих документів, неможливо.
Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання - задовольнити.
Надати старшим слідчим відділення розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , слідчому відділення розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_9 , слідчому відділення розслідування злочинів в сфері господарської та службової діяльності слідчого відділу Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_10 , слідчому спеціальної поліції слідчого відділу Хмельницького РУП ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_11 , дозвіл здійснити тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів матеріалів кримінального провадження № 420232422600000039 від 11.08.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, які перебувають у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .
Ухвала діє по 05 листопада 2024 року.
Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2024 |
Оприлюднено | 12.09.2024 |
Номер документу | 121518711 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Приступа Д. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні