Ухвала
від 10.09.2024 по справі 686/18736/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/18736/24

Провадження № 1-кс/686/7563/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 вересня 2024 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Хмельницький клопотання прокурора Окружної прокуратури міста Хмельницького ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні №42024242260000028 від 26.06.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,

встановив:

10.09.2024 прокурор Окружної прокуратури міста Хмельницького ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду з клопотанням, про накладення арешту на майно, яке на праві власності належить підозрюваній ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України № НОМЕР_2 , з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, а саме на: транспортний засіб марки «Ope lAstra 1598» 2005 року випуску, сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_3 , № кузова НОМЕР_4 .

Прокурор в судове засідання не з`явився, суду подав заяву про розгляд клопотання без його участі та участі власника майна, вимоги клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.

Дослідивши наявні матеріали, приходжу до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню з наступних підстав.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом в.о. директора Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради ОСОБА_5 №1/19-К від 23.12.2021 ОСОБА_4 з 04.01.2022 прийнято на роботу на посаду головного бухгалтера Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради.

Окрім цього, наказом директора Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради ОСОБА_5 №2 від 04.01.2022 «Про покладання функцій уповноваженої особи із закупівель» головного бухгалтера ОСОБА_4 з 04.01.2022 визначено уповноваженою особою із закупівель та затверджено Положення про уповноважену особу із закупівель Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради.

У відповідності до Статуту Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради в редакції на момент вчинення злочину (код ЄДРПОУ 37000540, юридична адреса: АДРЕСА_1 ) вказаний Заклад є комунальною організацією, засновником якої є Хмельницька міська рада.

Відповідно до п. 1.4 Статуту Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради є юридичною особою, має печатку, кутовий штамп, рахунки в банківських установах, бланки установленого зразку та ідентифікаційний код.

Пунктом 7.1 Статуту встановлено, що фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

Відповідно до посадових інструкцій головного бухгалтера Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Хмельницької міської ради головний бухгалтер здійснює керівництво працівниками бухгалтерії Закладу.

Окрім цього, згідно розділу ІІ посадової інструкції головний бухгалтер:

-організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;

- здійснює контроль за веденням касових операцій, раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів;

-організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;

-забезпечує складання на основі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності Закладу, підписання її та подання в установлені строки користувачам;

-організовує роботу з підготовки пропозицій для керівника Закладу щодо раціонального та ефективного використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів.

Згідно п.3.9. Положення про уповноважену особу до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належить:

-планування закупівель та фомування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;

-проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку;

-проведення процедур закупівель/спрощених закупівель;

-забезпечння складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом;

-забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону;

Відповідно до п.6 ч.1ст. 7 Бюджетного кодексу України, що закріплює принцип ефективності та результативності, - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Згідно п.3ч. 1 ст.26 Бюджетного кодексу України- контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цьогоКодексута іншого законодавства, а також забезпечує досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обгрунтованих управлінських рішень.

Згідност. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ч. 1 ст.11 Закону України «Про публічні закупівлі»відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.

Згідно розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерстварозвитку економіки,торгівлі та сільськогогосподарства України № 275 від 18.02.2020встановлено, що визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:

1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.

Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.

Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:

1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:

- інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;

- довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);

- біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);

- дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;

- дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.

2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.

Разом з цим, згідно з приписами ч. 3ст. 18 Кримінального кодексу України ОСОБА_4 , будучи службовою особою, яка обіймає посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, вчинила кримінальне правопорушення (злочин) за наступних обставин.

У порушеннявищевказаних нормзаконодавства,зокрема вимогст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», п.6 ч.1 ст.7 п.3 ч.1 ст.26 Бюджетного кодексу України, Положення про уповноважену особу, посадової інструкції, Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі - уповноважена особа ОСОБА_4 маючи відповідну освіту, маючи реальну можливість виконати покладені на неї обов`язки та повноваження, без будь-якого психічного чи фізичного примусу, діючи недбало, всупереч інтересам служби неналежно виконуючи свої посадові обов`язки, через не сумлінне ставлення до них, в порушення досягнення цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату, взагалі не провела перевірку ринкової вартості предмету закупівлі «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72 кВт» а також не направила не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг, не проаналізувала загальнодоступну відкриту інформацію про ціни, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, що призвело в подальшому до закупівлі Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Хмельницької міської ради по завищеним цінам дизельного генератора марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт.

Так, ОСОБА_4 достовірно знаючи про те, що нею не вивчався ринок та не вчинялись жодні дій, спрямовані на визначення очікуваної вартості предмету закупівлі 21.11.2022 прийняла протокольне рішення №46 про затвердження тендерної документації на закупівлю дизельного генератора номінальною потужністю 72кВт на очікувану вартість 1250000 грн., що були суттєво вищими від ринкових цін на такі товари, та оголошено про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю вказаного товару.

В подальшому, ОСОБА_4 , яка перебуваючи на робочому місці по АДРЕСА_2 о 16 год. 30 хв. 21.11.2022 на електронному майданчику публічних закупівель «ProZorro» оприлюднила оголошення (ідентифікатор prozorro: UA-2022-11-21-013440-a) про проведення державної закупівлі Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт» на очікувану вартість 1250000 грн. без ПДВ., що були суттєво вищими від ринкових цін на такі товари.

У зв`язку з неналежним виконанням ОСОБА_4 свої службових обов`язків, 08.12.2022 між Позаміським дитячим закладом оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради в особі директора ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_6 укладено договір №112/2022, щодо поставки «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт», відповідно до специфікації дизельний генератор марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт. Загальна вартість згідно вказаного договору становила 1 250000 грн. без ПДВ., що був суттєво вищими від ринкових цін на такі товари при тому, що загальна вартість закупленого дизельного генератора марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером за середніми ринковими цінами складала 839 995 грн.

В подальшому, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_4 своїх службових обов`язків на виконання умов Договору №112/2022 від 08.12.2022, на розрахунковий рахунок НОМЕР_5 ФОП ОСОБА_6 в АТ КБ «ПриватБанк» через Управління Державної казначейської служби України у м.Хмельницькому на підставі платіжного доручення №5 від 16.12.2022 з рахунку Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Хмельницької міської ради № НОМЕР_6 перераховано в якості оплати за придбання «Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт», відповідно до специфікації дизельний генератор марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт.» грошові кошти в сумі 1250 000 грн.

Таким чином, через неналежне виконання своїх службових обов`язків ОСОБА_4 допущено перерахування бюджетних коштів на виконання Договору №112/2022 від 08.12.2022 за придбання Дизельного генератора номінальною потужністю не менше 72кВт», відповідно до специфікації дизельний генератор марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером, кількістю 1 шт., вартість якого завищена на 410005 грн.

Внаслідок чого, своїми діями ОСОБА_4 допустила завдання збитків територіальній громаді в особі Хмельницької міської ради на загальну суму 410005 грн., в результаті завищення вартості поставленого Дизельного генератора марки PRAMAC GSW80P, 72 кВт, 3ф. в кожусі з електростартером в межах виконання договору №112/2022 від 08.12.2022, що у 250 і більше перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, тобто спричинило тяжкі наслідки.

Своїми діями, що виразилися в неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, ОСОБА_4 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.

При цьому, 28 серпня 2024 року у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, повідомлено про підозру ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м. ІзяславХмельницької області, громадянку України, українку, із вищою освітою, працюючу, зареєстровану та проживаючу за адресою: АДРЕСА_3 , раніше не судиму.

Під час проведення досудового розслідування встановлено, що підозрювана ОСОБА_4 своїми діями спричинила територіальній громаді в особі Хмельницької міської радимайнової шкоди на загальну суму 410 005 гривень.

На даний час, завдана головним бухгалтером Позаміського дитячого закладу оздоровлення та відпочинку «Чайка» Хмельницької міської ради ОСОБА_4 вищевказаним кримінальним правопорушенням шкода в сумі 410005 грн. не відшкодована.

Окрім цього, арешт може бути накладений у встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

При цьому, прокурором Окружної прокуратури міста Хмельницького ОСОБА_3 у відповідності до вимог, передбачених ст. 36, 127, 128 КПК подано цивільний позов до ОСОБА_4 про стягнення майнової шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення на загальну суму 410005 грн.

Також, згідно відповіді з Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Хмельницькій області від 29.08.2024 встановлено, що ОСОБА_4 на праві приватної власності належить транспортний засіб марки «OpelAstra 1598» 2005 року випуску,сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_3 , № кузова НОМЕР_4 .

У зв`язку із вищевикладеним, з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, виникла необхідність у накладені арешту на майно підозрюваної ОСОБА_4 .

Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна - ч.1 ст.170 КПК України.

Відповідно до положень п.1 ч.2 ст.170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.

Вилучені речі, відповідають критеріям речових доказів у даному кримінальному провадженні, оскільки можуть бути матеріальними об`єктами, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

У відповідності до вимог ст.ст.170-173 КПК України арешт на вказані речі накладається з метою забезпечення збереження речових доказів, та слідової інформації, що міститься на ній, запобігання можливості відчуження, розпорядження та/або користування майном, можливості його пошкодження, знищення.

Керуючись ст.ст.172, 173 КПК України, слідчий суддя

постановив:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на майно, яке на праві власності належить підозрюваній ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України № НОМЕР_2 , з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, а саме на: транспортний засіб марки «Opel Astra 1598» 2005 року випуску, сірого кольору, д.н.з. НОМЕР_3 , № кузова НОМЕР_4 .

Ухвала про арешт виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала слідчого судді про арешт майна може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 5 днів з дня її оголошення, якщо ухвала постановлена без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Підозрюваний, захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні під час розгляду питання про арешт майна мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.

Слідчий суддя Хмельницького

міськрайонного суду ОСОБА_1

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121532023
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —686/18736/24

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 06.09.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 14.08.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 07.08.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 07.08.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 04.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 04.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 04.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 04.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні