КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2024 року м. Київ№ 320/47713/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу
за позовом Акціонерне товариство "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом"
до Західного офісу Держаудитслужби
про визнання протиправним та скасування висновку,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
01 серпня 2023 року Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі позивач/ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом») звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Західного офісу Держаудитслужби (далі - відповідач), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA2023-02-01-002731-а, опублікований 21 липня 2023 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами моніторингу відповідачем 21 липня 2023 року в системі електронних закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA2023-02-01-002731-а, у пункті 2 констатуючої частини якого вказано, зокрема, що: за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено недотримання норм пункту 44 Особливостей. У пункті 3 констатуючої частини висновку відповідач зобов`язує позивача здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2023-02-01-002731-а Західного офісу Держаудитслужби від 21 липня 2023 року порушує права та інтереси позивача, а також права позивача як замовника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Просить суд задовольнити позов.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18 грудня 2023 року позовна заява розподілена судді Жуковій Є.О.
26 грудня 2023 року зазначену позовну заяву фактично передано судді Жуковій Є.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10 січня 2024 року відкрито провадження у справі № 320/47713/23, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов та витребуваних документів.
Відповідно до довідок про доставку електронного листа, документ в електронному вигляді «Ухвала про відкриття провадження» від 10 січня 2024 року у справі № 320/47713/23 доставлено до електронного кабінету ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» та Західного офісу Держаудитслужби 12 січня 2024 року.
06 лютого 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від Західного офісу Держаудитслужби надійшов відзив.
Відповідач із позовом не погоджується та вважає його необґрунтованим та такими, що не підлягає задоволенню. Так, відділом контролю у сфері закупівель Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22 лютого 2022 року №116, доручення Державної аудиторської служби України від 21 квітня 2023 року №003100-18/4590-2023 та на підставі наказу начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 30 червня 2023 року № 49 проведено моніторинг процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Клапани протипожежні для ВП ХАЕС (ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Рrоzоrrо за номером UA2023-02-01-002731-а, проведеної ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом». За результатами моніторингу закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області складено висновок про результати моніторингу закупівлі № 249 від 21 липня 2023 року, в якому описано допущене замовником порушення.
Частиною II (Б) розділу ІІІ Тендерної документації на закупівлю товарів за темою «ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Клапани протипожежні для ВП ХАЕС», затвердженої ДП «НАЕК «Енергоатом» від 01 лютого 2023 року, визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 10 і 12 частини першої та частини другої статті 17 Закону № 922-VIII.
Проте відповідно до вимог пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі), Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922-VIII.
Тобто, вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім підпунктів 3, 5, 6 і 12 у пункті 44 Особливостей, відсутня. Відтак, відповідно до положень щодо підстав відмови учаснику в участі в закупівлі, передбачених пунктом 44 Особливостей (зобов`язує замовників здійснювати публічні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану в Україні) надаються лише документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону №922-VIII, а у разі якщо доступ такої інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, лише тоді замовник вимагає документальне підтвердження такої інформації (дана вимога стосується пунктів 3, 5, 6, 12 частини першої та частини другої статті 17 Закону №922-VIII).
Таким чином, Замовником при складанні Тендерної документації не враховано пункту 37 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №922-VIII та пункту 28 Особливостей, чим не дотримано вимоги пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі), а відтак, допущено невідповідність вимог Тендерної документації вимогам чинного законодавства.
Оскаржуваний висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області № 249 від 21 липня 2023 року містить спосіб (шлях) усунення виявлених порушень, запропонований відповідачем замовнику.
А отже, зважаючи на практику Верховного Суду, Управлінням запропоновано спосіб усунення встановлених порушень, зокрема, але не виключно, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
Доводи позивача не містять жодного обґрунтування негативного впливу спірного висновку на конкретні реальні індивідуально виражені права чи інтереси ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом».
Вважає, що складений та оприлюднений висновок про результати моніторингу закупівлі № 249 від 21 липня 2023 року відповідає нормам та вимогам, установлених Законом №922-VIII, відповідає вимогам порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та статті 2 КАС України, а саме моніторинг проведений у відповідності до повноважень, у спосіб, що встановлений законодавством та безумовно є обґрунтованим, що підтверджується матеріалами справи.
Крім того, підсумовуючи вищевикладене, просимо врахувати, що позовна заява не містить відомостей про допущені процедурні порушення у ході проведення моніторингу публічної закупівлі, а відтак скасування висновку та його результатів, є не можливим з об`єктивних причин.
Вважає, що моніторинг закупівлі проведено законно, правомірно та відповідності до чинного законодавства, а тому позовні вимоги не можуть бути задоволені. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
01 лютого 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від Акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» надійшла відповідь на відзив.
У своїй відповіді позивач зазначає, що відповідач не наводить жодних спростувань такої позиції позивача, зосередившись на констатації факту відсутності процедурних порушень при прийнятті висновку. При цьому безпідставним є посилання відповідача на недоведеність позивачем порушення спірним висновком його прав, адже у ньому прямо вказано на порушення позивачем вимог законодавства про закупівлі, а також зобов`язано позивача здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення.
Відповідачем не доведено правомірність свого висновку. Водночас позивачем надано докази його протиправності.
01 лютого 2024 року до відділу документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Київського окружного адміністративного суду від Західного офісу Держаудитслужби надійшли заперечення.
Відповідач в своїх запереченнях зазначає, що аргументи наведені позивачем жодним чином не спростовують порушення, виявлене під час проведення контрольного заходу, а навпаки, лише підтверджують його наявність.
Крім того, Західним офісом Держаудитслужби як у відзиві на позовну заяву, так і у запереченні наводяться беззаперечні аргументи та докази, які не лише підтверджують виявлене порушення під час моніторингу процедури закупівлі, але й жодним чином не спростовуються позивачем.
Водночас, слід зазначити, що висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2023-02-01-002731-а від 21 липня 2023 року № 249 прийнятий за результатами контрольного заходу, проведеного Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області у порядок та спосіб визначений чинним законодавством, та який відповідає нормам і вимогам, установлених Законом № 922-VІІІ та Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року №552, а відтак, є правомірним.
Однак, позивачем ні у позовній заяві, ні у відповіді на відзив не надано жодних аргументів, які б доводили, яким саме чином відбулося порушення особистих прав чи інтересів ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» за результатами проведеного контрольного заходу, що відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2023-02-01-002731-а від 21 липня 2023 року № 249. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.09.2024 замінено позивача у справі №320/47713/23 з Державного підприємства "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" (код ЄДРПОУ 24584661) на Акціонерне товариство "Національна атомна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" (код ЄДРПОУ 24584661).
З метою додержання розумного строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
01 лютого 2023 року ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі Закон № 922-VIII) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), в електронній системі закупівель розміщено оголошення про проведення закупівлі1:
ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Клапани протипожежні для ВП ХАЕС: лот 1 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (клапани протипожежні з індивідуальними пультами управління), лот 2 - 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (клапани протипожежні) (URL-адреса закупівлі https//рrоzorro.gov.ua/tender/UА-2023-02-01-002731-а) (далі - Закупівля).
Очікувана вартість закупівлі - 31 805 442,16 грн.
Згідно з реєстром тендерних пропозицій для участі у зазначеній процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали два учасники: АТ «ЗАВОД «ЕКВАТОР», SIA «МР ЕNЕRGY».
За результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій рішенням уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель у ДП «НАЕК «Енергоатом», оформленим протоколом від 14 березня 2023 року № 09/273, переможцем процедури закупівлі визначено SIA «МР ЕNЕRGY» та прийнято рішення про намір укласти з ним договір.
27 березня 2023 року між ДП «НАЕК «Енергоатом» та SIA «МР ЕNЕRGY» укладено контракт № 53-129-01-23-027ІЗ4, який опублікований в електронній системі закупівель.
Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №116, доручення Державної аудиторської служби України від 21.04.2023 №003100-18/4590-2023 та на підставі наказу начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 30 червня 2023 року № 49 проведено моніторинг процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Клапани протипожежні для ВП «ХАЕС» (ДК 021:2015:42510000-4: Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі Рrоzоrro за номером ID: UА-2023-02-01-002731-а), проведеної Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом».
За результатами моніторингу відповідачем 21 липня 2023 року в системі електронних закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2023-02-01-002731-а.
В констатуючій частині вказаного висновку зазначено, що предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі Особливостей), дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова № 710), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план UА-2023-02-01-002731-а, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, вимоги про усунення порушення та рішення Замовника, тендерну пропозицію переможця торгів по лоту №1 SIA «МР ЕNЕRGY» та відхилену пропозицію учасника АТ «ЗАВОД «ЕКВАТОР» по лоту №1; відхилені пропозиції учасників АТ «ЗАВОД «ЕКВАТОР», SIA «МР ЕNЕRGY» по лоту №2 на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації, реєстри отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій, вимоги про усунення невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою №09/20 від 21 лютого 2023 року (витяг), №09/23 від 07 березня 2023 року (витяг), №09/27 від 14 березня 2023 року (витяг), протокол № 7117 від 28 лютого 2023 року, повідомлення про намір укласти договір, контракт №53-129-01-23-02713 від 27 березня 2023 року з додатками до нього (лот №1), пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 05 липня 2023 року, 18 липня 2023 року.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне.
Частиною II (Б) розділу III тендерної документації визначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 10 і 12 частини першої та частиною другою 2 статті 17 Закону.
Водночас, відповідно до вимог пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі) переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Тобто, надаються лише документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3,5,6,12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Таким чином, замовником не дотримано вимоги п. 44 Особливостей.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов`язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Не погоджуючись з вказаним висновком позивач, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державна аудиторська служба України відповідно до статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-ХІІ від 26.01.1993 (далі-Закон № 2939-ХІІ) здійснює контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, установленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі-Закон № 922-VIII).
Моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, який здійснює Державна аудиторська служба України шляхом технічної фіксації результатів моніторингу закупівель в електронній системі закупівель.
Частиною першою статті 8 Закону № 922-VІІІ визначено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його дії.
Підставою для прийняття рішення про початок моніторингу є виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону № 922-VIII.
За результатами моніторингу закупівлі Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області складено висновок про результати моніторингу закупівлі від 21 липня 2023 року, в якому описано допущене Замовником порушення.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Разом з тим, слід зауважити, що пунктом 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
В свою чергу, на виконання вищевказаних вимог постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі- Особливості).
Тобто, цими Особливостями встановлюється порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом
України «Про публічні закупівлі» із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 3 Особливостей, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відтак, системний аналіз вищенаведених норм дає підстави для висновку, що законодавцем чітко регламентовано алгоритм проведення процедури закупівлі, який полягає у тому, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування замовники, передбачені Законом №922-VIII, зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг з особливостями їх здійснення, які визначені Особливостями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Водночас, звертаємо увагу, що тендерна документація - ключовий документ, який готується замовником при організації торгів.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Вимоги щодо складання Замовником тендерної документації визначені частиною другою статті 22 Закону.
Інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників (переможця) установленим вимогам встановлюється замовником згідно із законодавством.
Питання надання документів про відсутність підстав для прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції учасника (переможця) процедури закупівлі на момент проведення процедури закупівлі регулюється у пункті 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі).
Тобто, змістом наведеної норми визначаються правові аспекти встановлення Замовником вимог до учасників чи переможця торгів на відповідність вимогам згідно із законодавством.
Так, за результатами аналізу питання відповідності вимог Тендерної документації вимогам Закону №922-VIII та Особливостям під час проведення моніторингу встановлено наступне.
Частиною II (Б) розділу ІІІ Тендерної документації на закупівлю товарів за темою «ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Клапани протипожежні для ВП «ХАЕС», затвердженої ДП «НАЕК «Енергоатом» від 01.02.2023, визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 10 і 12 частини першої та частини другої статті 17 Закону №922-VIII.
Проте, відповідно до вимог пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі), Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону №922-VIII.
Тобто, вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених іншими пунктами частини першої, окрім підпунктів 3, 5, 6 і 12 у пункті 44 Особливостей, відсутня.
Відтак, відповідно до положень щодо підстав відмови учаснику в участі в закупівлі, передбачених пунктом 44 Особливостей (зобов`язує замовників здійснювати публічні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану в Україні) надаються лише документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922-VIII, а у разі якщо доступ такої інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, лише тоді замовник вимагає документальне підтвердження такої інформації (дана вимога стосується пунктів 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922-VIII).
Таким чином, Замовником при складанні Тендерної документації не враховано пункту 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII та пункту 28 Особливостей, чим не дотримано вимоги пункту 44 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі), а відтак, допущено невідповідність вимог Тендерної документації вимогам чинного законодавства.
Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог відсутні підстави для відшкодування позивачеві витрат, пов`язаних із сплатою судового збору.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову Акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» відмовити повністю.
2. Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2024 |
Оприлюднено | 13.09.2024 |
Номер документу | 121528257 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні