Постанова
від 10.09.2024 по справі 580/2586/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/2586/23 Суддя (судді) першої інстанції: Альона КАЛІНОВСЬКА

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 вересня 2024 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Безименної Н.В.

суддів Бєлової Л.В. та Кучми А.Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Юнікорнс" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Юнікорнс" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №7307/23-00-07-05-01 від 15 грудня 2022 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю "Юнікорнс" зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 122660 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №6788/23-00-07-05-01 від 01 грудня 2022 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю "Юнікорнс" зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 82414 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №1682/23-00-07-05-01 від 27 лютого 2023 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю "Юнікорнс" зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 122660 грн.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Частиною 2 статті 311 КАС України визначено, що якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.

Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційну скаргу подано на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, не вбачає підстав проведення розгляду апеляційної скарги за участю учасників справи у відкритому судовому засіданні.

В матеріалах справи достатньо письмових доказів для вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін у розгляді справи не обов`язкова.

З огляду на викладене, колегія суддів визнала можливим розглянути справу в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі наказів Головного управління ДПС у Черкаській області від 19.10.2022 №1639-п, від 07.11.2022 №1785-п та на підставі п.п. 191.1.6 п.191 ст. 191, п.п.20.1.2. п.п.20.1.4, п.п.20.1.5, п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.79.1. п.79.2 ст.79 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «ЮНІКОРНС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2022 року у податковій декларації з ПДВ від 20.09.2022 №9187957873 від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 7 747 603 грн, за результатами якої складено акт від 16.11.2022 №6685/23-00-07-05-01/41395864, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог п.198.1, п.198.3, п. 198.6 ст.198 розділу V Податкового кодексу України, в результаті чого завищено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, за серпень 2022 року на суму 82 414 грн.

На підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням ДПС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №6788/23-00-07-05-01 від 01 грудня 2022 року, яким ТОВ «ЮНІКОРНС» зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 82414,00 грн.

Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 14.11.2022 №1844-п та на підставі п.п. 191.1.6 п.191 ст. 191, п.п.20.1.2. п.п.20.1.4, п.п.20.1.5, п.п.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.79.1. п.79.2 ст.79 ПК України контролюючим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНІКОРНС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2022 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.10.2022 №9215571278, від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 6 897 165 грн, за результатами якої складено акт від 30.11.2022 №7207/23-00-07-05-01/41395864, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог п. 198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 розділу V ПК України, в результаті чого завищено від`ємне значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, за вересень 2022 року на суму 122 660 грн.

На підставі наведеного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №7307/23-00-07-05-01 від 15 грудня 2022 року, яким ТОВ "Юнікорнс" зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 122660 грн.

Згідно з наказами ГУ ДПС у Черкаській області від 17.01.2023 №69-п та від 01.02.2023 №171-п проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ЮНІКОРНС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2022 року у податковій декларації з ПДВ від 19.12.2022 №9273315344 від`ємного значення з ПДВ у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 12 958 552,00 грн.

За результатами перевірки складено акт від 10.02.2023 №1290/23-00-07-05- 01/41395864, в якому відображено порушення товариством вимог п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, а), в) п. 200,4 ст.200 розділу V ПК України, п.4 розділу V Наказу Міністерства фінансів України №21 від 28.01.2016 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за №159/28289 (із змінами та доповненнями) завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на суму 122 660,00 грн.

Встановлені в акті порушення стали підставою для прийняття ГУ ДПС у Черкаській області податкового повідомлення-рішення №1682/23-00-07-05-01 від 27 лютого 2023 року, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 122660 грн.

Не погоджуючись з такими податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до вимог п.п. «а» п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Відповідно до вимог п. 198.2 ст. 198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; або дата отримання платником податку товарів/послуг.

В свою чергу, приписами пп. 198.3 ст. 198 ПК України визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку, зокрема, з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг. При цьому, нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Водночас, відповідно до вимог п. 198.6. ст. 198 ПК України виключною підставою, яка позбавляє платника податків права на віднесення сум податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, до податкового кредиту є їх непідтвердження зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (п. 201.1 ст. 201 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Аналіз наведених вище правових норм зумовлює висновок, що за загальним правилом не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних; відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже, належним чином оформлені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є підставою для покупця товарів на віднесення сум ПДВ в накладних до податкового кредиту.

Досліджуючи фактичне здійснення господарських операцій, судом встановлено, що 01.06.2022 між ТОВ «Юнікорнс» в особі директора Хижняка О.В. (Замовник) та ПП «ТІТАН БУД» в особі директора Лебедько М.А. (Перевізник) укладено договір надання послуг по перевезенню вантажу №1051. Відповідно п. 2.1.3 вказаного договору зазначено, що Перевізник має документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах та інші документи, передбачені законодавством України.

ПП «ТІТАН БУД» було надано ТОВ «Юнікорнс» послуги з перевезення вантажу згідно договору надання послуг по перевезенню вантажу №1051 від 01.06.2022 за восьмий місяць 2022 року на загальну суму 494 485,81 грн, в т.ч. ПДВ 82 414, 30 грн.

На виконання умов договору позивачем надано: акт надання послуг №173 від 04.08.2022 на загальну суму 20 207,11 грн; ТТН №033716 від 04.08.2022, ТТН №033718 від 04.08.2022, ТТН №033717 від 04.08.2022; акт надання послуг №186 від 12.08.2022 на загальну суму 93 800,04 грн; ТТН №033433 від 10.08.2022, ТТН №033432 від 10.08.2022, ТТН №011096 від 10.08.2022, ТТН №011100 від 11.08.2022, ТТН №011099 від 11.08.2022, ТТН №033464 від 12.08.2022, ТТН №033459 від 12.08.2022, ТТН №375759 від 12.08.2022, ТТН №375758 від 12.08.2022; акт надання послуг №190 від 16.08.2022 на загальну суму 159 033,91 грн; ТТН №033129 від 13.08.2022, ТТН №033132 від 13.08.2022, ТТН №033135 від 13.08.2022, ТТН №033130 від 13.08.2022, ТТН №033143 від 15.08.2022, ТТН №033144 від 15.08.2022, ТТН №033333/1 від 16.08.2022, ТТН №033333 від 15.08.2022, ТТН №033237 від 15.08.2022, ТТН №033236 від 15.08.2022, ТТН №1375772 від 13.08.2022, ТТН №375771 від 13.08.2022, ТТН №375867 від 12.08.2022, ТТН №375866 від 12.08.2022; акт надання послуг №195 від 18.08.2022 на загальну суму 108 829, 79 грн; ТТН №033012 від 17.08.2022, ТТН №033015 від 17.08.2022, ТТН №033004 від 17.08.2022, ТТН №033005 від 17.08.2022, ТТН №033020 від 17.08.2022, ТТН №033341 від 16.08.2022, ТТН №033341/1 від 16.08.2022, ТТН №033240 від 17.08.2022, ТТН №1033239 від 17.08.2022, ТТН №033250 від 18.08.2022, ТТН №033429 від 18.08.2022, ТТН №011145 від 18.08.2022, ТТН №033441 від 16.08.2022; акт надання послуг №201 від 22.08.2022. на загальну суму 86 385, 00 грн; ТТН №033450 від 19.08.2022, ТТН №12 від 19.08.2022, ТТН №033082 від 19.08.2022, ТТН №033082/1 від 19.08.2022, ТТН №033090 від 19.08.2022, ТТН №033089 від 19.08.2022, ТТН №033094 від 20.08.2022, ТТН №033094/1 від 20.08.2022; акт надання послуг №210 від 31.08.2022 на загальну суму 26 229,96 грн; ТТН №033831 від 29.08.2022, ТТН №033819 від 29.08.2022, ТТН №033838 від 29.08.2022, ТТН №033845 від 30.08.2022, ТТН №033865 від 31.08.2022, ТТН №033858 від 31.08.2022

ПП «ТІТАН БУД» було надано ТОВ «Юнікорнс» послуги з перевезення вантажу кукурудзи в загальному об`ємі 959, 740 т. кукурудзи та 309,760 т. зерна пшениці.

У подальшому зерно, яке було перевезене ПП «ТІТАН БУД» на замовлення ТОВ «Юнікорнс» реалізовано за зовнішньо-економічними контрактами, що підтверджується: митною декларацією UA500370/2022/004043; коносаментом №210689, 210690; контрактом №1011435/01/08/2022; митною декларацією UA500370/2022/004198; коносаментом №210709; контрактом №1081 від 04.08.2022; залізничними накладними із зазначенням номерів залізничних вагонів.

ПП «ТІТАН БУД» було надано ТОВ «Юнікорнс» послуги з перевезення вантажу згідне договору надання послуг по перевезенню вантажу №1051 від 01.06.2023 за дев`ятий місяць 2022 року на загальну суму 241 475, 85 грн, в т.ч. ПДВ 40 245, 97 грн.

На виконання умов договору позивачем надано: акт надання послуг №249 від 30.09.2022 на загальну суму 33 166,81 грн; ТТН №600616 від 27.09.2022, ТТН №600615 від 27.09.2022, ТТН №562244 від 27.09.2022, ТТН №562241 від 26.09.2022, ТТН №562243 від 26.09.2022, ТТН №562242 від 26.09.2022, ТТН №432 від 27.09.2022, ТТН №033499 від 26.09.2022, ТТН №033500 від 26.09.2022,. ТТН №031617 від 26.09.2022; акт палання послуг №271 від 30.09.2022 на загальну суму 21 604, 80 грн; ТТН №031503/1 від 28.09.2022, ТТН №031503/2 від 28.08.2022, ТТН №031502/2 від 28.09.2022, ТТН №031502/1 від 28.09.2022; акт надання послуг №229 від 15.09.2022 на загальну суму 59 811, 42 грн; ТТН №033958 від 14.09.2022, ТТН №033957 від 14.09.2022, ТТН №033956 від 14.09.2022, ТТН №033955 від 14.09.2022, ТТН №033954 від 14.09.2022, ТТН №033952 від 14.09.2022, ТТН №033973 від 15.09.2022, ТТН №033972 віл 15.09.2022, ТТН №033936 від 14.09.2022, ТТН №033962 від 15.09.2022, ТТН №033931 від 13.09.2022, ТТН №319 від 13.09.2022, ТТН №319 від 13.09.2022, ТТН №033964 від 15.09.2022; акт надання послуг №225 від 12.09.2022 на загальну суму 46 894,88 грн; ТТН №6 від 12.09.2022, ТТН №9 від 12.09.2022, ТТН №314 від 12.09.2022, ТТН №316 від 12.09.2022, ТТН №033797 від 10.09.2022, ТТН №033796 від 10.09.2022, ТТН №033794 від 09.08.2022, ТТН №033789 від 08.09.2022, ТТН №033786 від 07.09.2022, ТТН №033777 від 06.09.2022; акт надання послуг №238 від 26.09.2022 на загальну суму 79 997, 94 грн; ТТН №600604 від 22.09.2022, ТТН №600603 від 22.09.2022, ТТН №600650 від 21.09.2022, ТТН №033976 від 22.09.2022, ТТН №033977 від 22.09.2022, ТТН №033981 від 22.09.2022, ТТН №031638 від 23.09.2022, ТТН №031592 від 24.09.2022, ТТН №031591 від 24.09.2022, ТТН №031595 від 25.09.2022, ТТН №033924 від 25.09.2022, ТТН №031596 від 25.09.2022, ТТН №412 від 24.09.2022, №411 від 24.09.2022, ТТН №031710 від 23.09.2022, ТТН №031703 від 22.09.2022, ТТН №031681 від 23.09.2022, ТТН №010943 від 23.09.2022, ТТН №031602 від 24.09.2022, ТТН №031610 від 25.09.2022, ТТН №033490 від 25.09.2022, ТТН №031577 від 24.09.2022.

ПП «ТІТАН БУД» було надано ТОВ «Юнікорнс» послуги з перевезення вантажу кукурудзи в загальному об`ємі 847,460 т. кукурудзи та 192,600 т. зерна пшениці.

У подальшому зерно, яке було перевезене ПП «ТІТАН БУД» на замовлення ТОВ «Юнікорнс» реалізоване за зовнішньо-економічними контрактами, що підтверджується митною декларацією UA500130/2022/018437; контрактом №W-AP-02962-Y5Т3; митною декларацією UA500090/2022/012478; контрактом №Н430965/2218542 від 30.09.2022; залізничними накладними із зазначенням номерів залізничних вагонів.

Отже, реальність господарських операцій підтверджується первинними бухгалтерськими документами, які позивач надав під час перевірки та під час розгляду справи, і які описані в акті перевірки.

Доказів на підтвердження того, що позивач або його контрагенти не мали адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов`язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих зобов`язань, в акті перевірки ревізорами не наведено.

В актах перевірки зазначено, що в охопленому перевіркою звітному періоді ТОВ "ЮНІКОРНС" не оформляло взаємовідносини з ризиковими контрагентами, відображення яких у бухгалтерському і податковому обліку вплинуло на визначення у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування.

Отже, в ході проведення перевірки не виявлено серед постачальників позивача суб`єктів господарювання, які надали податковий кредит, здійснюють операції, не обумовлені економічними причинами.

В актах перевірки перевіряючі проаналізували господарські операції позивача, і не вказали в актах перевірки про відсутність реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-ХІV (надалі - Закон №996-ХІV), який визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

В розумінні Закону №996-ХІV, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

При цьому, згідно п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за №168/704 (в редакції чинній на момент існування спірних правовідносин) (надалі - Положення), яке встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об`єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (підприємства), "господарські операції" - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону №996-ХІУ, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону № 996-XIV).

Отже, з вищезазначеної норм закону слідує, що податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично здійснений і підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

При цьому, податкове законодавство не встановлює перелік первинних документів, складенням яких мають оформлюватися ті чи інші операції. Разом з тим відповідні первинні документи повинні містити усі необхідні реквізити, визначені частинами першою, другою статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", повну інформацію про виконану господарську операцію та виступати носіями достовірних відомостей про таку операцію та її учасників.

З огляду на викладене, співставлення змісту первинних документів та доказів підтвердження фактичного отримання послуг з перевезення вказує, що спірні господарські операції є реальними, відповідають дійсному економічному змісту та підтверджуються необхідними документами, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаних операцій. Доказів на підтвердження зворотного відповідачем не надано.

Враховуючи зазначене, позивач правомірно відобразив у складі податкового кредиту суми податку на додану вартість за господарськими операціями з контрагентом на підставі належним чином оформлених останнім первинних бухгалтерських документів, тому позивачем правомірно заявлено бюджетне відшкодування з ПДВ.

При цьому суд звертає увагу, що акт перевірки від 10.02.2023 №1290/23-00-07-05-01/41395864 про результати документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість дублює акт перевірки від 30.11.2022 №7207/23-00-07-05-01/41395864 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість, в яких відповідач вказує на одні й ті самі порушення, що є повторним притягненням до відповідальності за одне й те саме правопорушення та не відповідає вимогам законодавства.

Враховуючи вищевикладене, на підставі зібраних та досліджених доказів, аналізу чинного законодавства, суд, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Враховуючи наведене, проаналізувавши приписи законодавства України, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо повного задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження).

Керуючись ст.241, 242, 243, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів

П О С Т А Н О В И Л А

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Черкаській області - залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2023 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Текст постанови виготовлено 10 вересня 2024 року.

Суддя-доповідач Н.В.Безименна

Судді Л.В.Бєлова

А.Ю.Кучма

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121537553
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —580/2586/23

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 10.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 16.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 09.08.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Альона КАЛІНОВСЬКА

Рішення від 09.08.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Альона КАЛІНОВСЬКА

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Альона КАЛІНОВСЬКА

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Альона КАЛІНОВСЬКА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні