Ухвала
від 11.10.2010 по справі 2-а-4179/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

61064, м.Харків, вул.Володарськ ого, 46 (1 корпус)

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2010 р. Справа № 2-а-4179/10/2070

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Мельні кової Л.В.

Суддів: Подобайло З.Г. , Григ оров А.М.

за участю секретаря судово го засідання Співак О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміще нні Харківського апеляційно го адміністративного суду ад міністративну справу за апел яційною скаргою Державної по даткової інспекції у Комінте рнівському районі м. Харкова на постанову Харківського о кружного адміністративного суду від 08.06.2010р. по справі № 2-а-417 9/10/2070

за позовом Державної п одаткової інспекції у Комінт ернівському районі м. Харков а < Список > < Текст >

до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Енергет ична індустрія" < Текст > < 3 ос оби > < 3 особа > < за участю > < Текст >

про зобов' язання вчини ти певні дії,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Державна подат кова інспекція у Комінтернів ському районі м. Харкова, звер нувся до Харківського окружн ого адміністративного суду з позовом до Товариства з обме женою відповідальністю "Енер гетична індустрія", в якому пі сля уточнень позовних вимог просить: постановити рішення , в якому зобов'язати Товарист во з обмеженою відповідальні стю "Енергетична індустрія" в чинити певні дії, а саме: допус тити фахівця Державної подат кової інспекції у Комінтерні вському районі м. Харкова - зав ідувача сектору перевірок ри зикових операцій управління податкового контролю юридич них осіб Ульяницьку Л.Ю. д о проведення позапланової ви їзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетична індустрія", код Є ДРПОУ 35618393 з питань взаємовідн осин з МПП "Атос", код 22622601 за пері од травень, серпень 2009 року.

Постановою Харківського о кружного адміністративного суду від 08.06.2010 року відмовлено у задоволенні адміністратив ного позову Державної податк ової інспекції у Комінтернів ському районі м. Харкова до То вариства з обмеженою відпові дальністю "Енергетична індус трія" про надання дозволу на п роведення позапланової пере вірки.

ДПІ у Комінтернівському ра йоні м. Харкова не погоджуючи сь з вказаною постановою, под ало апеляційну скаргу в якій вказує, що оскаржувана поста нова є незаконною та необґру нтованою, посилаючись на обс тавини викладені в апеляційн ій скарзі, просить суд апеляц ійної інстанції скасувати по станову Харківського окружн ого адміністративного суду в ід 08.06.2010 року та ухвалити нову, я кою задовольнити позовні вим оги.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав до води викладені в апеляційній скарзі.

Заслухавши суддю-доповіда ча, дослідивши матеріали спр ави, доводи апеляційної скар ги, колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга підлягає за доволенню частково.

Відповідно до ст. 195 КАС Укра їни суд апеляційної інстанці ї може вийти за межі доводів а пеляційної скарги в разі вст ановлення під час апеляційно го провадження порушень, доп ущених судом першої інстанці ї, які призвели до неправильн ого вирішення справи.

Суд першої інстанції при пр ийнятті рішення прийшов до в исновку про відмову в задово ленні позову.

Колегія суддів не погоджує ться з таким висновком суду п ершої інстанції, оскільки по станова винесена з порушення м норм процесуального права.

Постановляючи рішення суд виходив з того, що даний спір є справою адміністративної ю рисдикції, що є помилковим.

У відповідності до ст. 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією України та законами України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Коде ксу адміністративного судоч инства України справа адміні стративною юрисдикції - це публічно-правовий спір, у яко му хоча б однією із сторін є ор ган виконавчої влади, орган м ісцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа а бо інший суб' єкт, який здійс нює владні управлінські функ ції на основі законодавства, у тому числі на виконання дел егованих повноважень.

За приписами ч. 1 ст. 17 КАС Укра їни юрисдикція адміністрати вних судів поширюється на пр авовідносини, що виникають у зв' язку з здійсненням суб' єктом владних повноважень вл адних управлінських функцій , а також у зв' язку з публічни м формуванням суб' єкта влад них повноважень шляхом вибор ів або референдуму.

Так, до адміністративного с уду відповідно до ст. 104 КАС Укр аїни до адміністративного су ду має право звернутися з адм іністративним позовом особа , яка вважає, що порушені її пр ава, свободи чи інтереси у сфе рі публічно-правових відноси н. Суб'єкт владних повноважен ь має право звернутися до адм іністративного суду у випадк ах, встановлених законом.

Відповідно ч. 4 ст. 50 КАС Украї ни громадяни України, інозем ці чи особи без громадянства , їх об'єднання, юридичні особи , які не є суб'єктами владних п овноважень, можуть бути відп овідачами лише за адміністра тивним позовом суб'єкта влад них повноважень: 1) про тимчасо ву заборону (зупинення) окрем их видів або всієї діяльност і об'єднання громадян; 2) про пр имусовий розпуск (ліквідацію ) об'єднання громадян; 3) про при мусове видворення іноземця ч и особи без громадянства з Ук раїни; 4) про обмеження щодо ре алізації права на мирні зібр ання (збори, мітинги, походи, д емонстрації тощо); 5) в інших ви падках, встановлених законом .

Статус органів Державної п одаткової служби в Україні, ї ї функції та правові основи д іяльності передбачені Закон ом України «Про державну под аткову службу України».

Проте, ні вказаним Законом, ні іншими законами України н е встановлено право органів державної податкової служби на пред'явлення адміністрат ивних позовів до громадян Ук раїни, іноземців чи осіб без г ромадянства, їх об'єднань, юри дичних осіб, які не є суб'єктам и владних повноважень про зо бов'язання вчинити певні дії .

Таким чином, жодним законом не передбачено право зверне ння суб'єкта владних повнова жень щодо зобов'язання допус тити до проведення позаплано вої документальної перевірк и, а отже зазначену заяву не на лежить розглядати в порядку адміністративного судочинс тва.

Колегія суддів зазначає, що судом першої інстанції поми лково зазначено, що позивач з вернувся з позовом про надан ня дозволу на проведення пер евірки, з матеріалів справи в бачається, що позивач як у поз ові і уточненнях до нього про сить зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальніст ю "Енергетична індустрія" вчи нити певні дії, а саме: зобов' язати відповідача не суб' єк та владних повноважень вчини ти дії - допустити фахівця Дер жавної податкової інспекції у Комінтернівському районі м. Харкова - завідувача сектор у перевірок ризикових операц ій управління податкового ко нтролю юридичних осіб Улья ницьку Л.Ю. до проведення по запланової виїзної перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю "Енергетична і ндустрія".

Таким чином, враховуючи змі ст спірних правовідносин, су б'єктний склад сторін у справ і та беручи до уваги відсутні сть правових підстав для зве рнення позивача з вказаним п озовом до адміністративного суду дана справа не є справою адміністративної юрисдикці ї.

Отже, колегія суддів, вважає , що справа не підлягає розгля ду в порядку адміністративно го судочинства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.157 Кодек су адміністративного судочи нства України суд закриває п ровадження у справі, якщо спр аву не належить розглядати в порядку адміністративного с удочинства.

Таким чином, якщо проваджен ня за заявою, яку не належить р озглядати в порядку адмініст ративного судочинства, було помилково порушено, суд закр иває провадження у справі на підставі пункту 1 частини 1 ст атті 157 Кодексу адміністратив ного судочинства України.

За правилами ч.1 ст.203 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд апеляційної інстанції скасовує рішення с уду першої інстанції і залиш ає позовну заяву без розгляд у або закриває провадження у справі з підстав, встановлен их ст. 157 цього Кодексу.

За таких обставин, оскаржув ана постанова суду першої ін станції підлягає скасуванню із закриттям провадження у с праві.

Керуючись ст. ст. 157, 160, 195, 196, 198, ч.1 с т. 203, 205, 206, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу зад овольнити частково.

Постанову Харківського ок ружного адміністративного с уду від 08.06.2010 року скасувати.

Провадження по справі закр ити.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів, шляхом подачі кас аційної скарги безпосереднь о до Вищого адміністративног о суду України.

Головуючий суддя < підпис > Мельнікова Л.В.

Судді < підпис >

< підпис > Подобайло З.Г.

Гри горов А.М.

< Список > < Текст >

Повний текст ухвали вигот овлений 18.10.2010 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2010
Оприлюднено15.11.2010
Номер документу12153897
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4179/10/2070

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 11.10.2010

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні