ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" серпня 2024 р. Справа №909/125/23
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого суддіО.С. Скрипчук
суддівН.М. КравчукО.І. Матущака,
секретар судового засідання В.Б. Лагутін,
розглянувши апеляційну скаргу П`ядицької сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області б/н від 20.09.2023 (вх. № 01-05/3029/23 від 27.09.2023)
на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 (повний текст рішення складено 25.08.2023, м. Івано-Франківськ, суддя Т.В. Стефанів)
у справі № 909/125/23
за позовом: заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури, м. Івано-Франківськ, в інтересах держави
до відповідача-1: Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, м. Івано-Франківськ
до відповідача-2: П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області, с. П`ядики Коломийського району Івано-франківської області
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:
1. Національної академії аграрних наук України, м. Київ
2. Прикарпатської Державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону Національної академії аграрних наук України, м. Івано-Франківськ
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області:
1. Комунального підприємства Сільськогосподарське підприємство «Добробут Захід» П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади, с. Мала Кам`янка Коломийського району Івано-Франківської області
2. ОСОБА_1 , с. Мала Кам`янка Коломийського району Івано-Франківської області
3. ОСОБА_2 , с. Мала Кам`янка Коломийського району Івано-Франківської області
4. ОСОБА_3 , с. Мала Кам`янка Коломийського району Івано-Франківської області
5. ОСОБА_4 , с. Мала Кам`янка Коломийського району Івано-Франківської області
6. ОСОБА_5 , м. Коломия Івано-Франківської області
7. ОСОБА_6 , м. Коломия Івано-Франківської області
про визнання незаконним та скасування наказу, скасування запису про державну реєстрацію права власності.
за участю представників:
позивача (прокурор): Л.М. Винницька
відповідача-1: не з`явився
відповідача-2: не з`явився
третьої особи-1 на стороні позивача: не з`явився
третьої особи-2 на стороні позивача: А.Ю. Бакун
третьої особи-1 на стороні відповідача-2: не з`явився
третьої особи-2 на стороні відповідача-2: не з`явився
третьої особи-3 на стороні відповідача-2: не з`явився
третьої особи-4 на стороні відповідача-2: не з`явився
третьої особи-5 на стороні відповідача-2: не з`явився
третьої особи-6 на стороні відповідача-2: не з`явився
третьої особи-7 на стороні відповідача-2: не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави звернувся до господарського суду з позовом до ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області та П`ядицької сільської ради ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області про усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельних ділянок площею 1137,9368 га шляхом скасування наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» в частині передачі П`ядицькій сільській раді ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області 34 земельних ділянок та усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою площею 1137,9368 га шляхом скасування їх запису про державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно П`ядицької сільської ради ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області.
Мотивуючи заявлені позовні вимоги, прокурор вказує на необхідність поновлення прав і законних інтересів держави, порушених внаслідок неправомірної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної форми власності, посилаючись на :
- те, що спірні землі відносяться до особливо цінних земель сільськогосподарського призначення, такі ділянки є державною власністю та не могли бути передані в комунальну власність, так як є обмеженими в обороті;
- те, що прийняття ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області наказу № 9632/15-18-СГ від 24.09.2018 «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» та акту приймання - передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 24.09.2018, проведення державної реєстрації оспорюваних земельних ділянок суперечить вимогам чинного законодавства України;
- те, що спірні земельні ділянки з 1956 року постійно знаходилися в користуванні державних установ, правонаступником яких є Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція НААН України та відносилися до державної форми власності;
- те, що факт використання спірних земельних ділянок Прикарпатською державною сільськогосподарською дослідною станцією Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України підтверджується рішеннями Івано-Франківського окружного адміністративного суду, які набрали законної сили.
Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 у справі №909/125/23 позов Заступника керівника Івано-Франківської обласної прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області та П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області про усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельних ділянок площею 1137, 9368 га шляхом скасування наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" в частині передачі П`ядицькій сільській раді об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області 34 земельних ділянок та усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою площею 1137, 9368 га шляхом скасування їх запису про державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області - задоволено частково. У частині заявлених вимог про визнання незаконним та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» в частині передачі П`ядицькій сільській раді об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області земельних ділянок та скасування запису про державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області на земельні ділянки з кадастровими номерами 2623280200:02:001:2000 площею 11,2333 га, номер запису про право власності 28147267 від 28.09.2018 та 2623280200:02:001:2001 площею 15,6285 га, номер запису про право власності 28081326 від 25.09.2018 - відмовлено.
Судом першої інстанції встановлено, що спірні земельні ділянки з кадастровими номерами: 2623280200:02:005:2000, 2623280200:02:005:2003, 623280200:02:005:2008, 2623280200:02:005:2009 відносяться до агровиробничої групи ґрунтів - темно-сірі опідзолені ґрунти та чорноземи опідзолені глеюваті середньо суглинкові (шифр 45-д); 2623281200:02:003:0027, 2623281200:02:003:0028, 2623281200:02:003:0025, 2623281200:02:003:0023, 2623281200:02:003:0024, 2623281200:02:003:0026, 2623281200:02:002:0001, 2623281200:02:002:0002, 2623281200:02:002:0003, 2623281200:02:001:1000, 2623283700:03:001:0004, 2623283700:03:001:0005, 2623283700:03:001:0003, 2623283700:02:001:0170, 2623283700:02:002:0127, 2623283700:02:002:0126, 2623283700:02:002:0125, 2623283700:02:003:0002, 2623283700:02:003:0001, 2623283700:02:003:0003, 2623283700:03:001:0002 відносяться до агровиробничої групи ґрунтів - дерново-підзолисті поверхнево-оглеєві осушені середньо суглинкові ґрунти (шифр 28-д).
Окрім того, спірні земельні ділянки належать до земель науково дослідної установи, а тому виходячи з приписів ст. 150 ЗК України землі дослідних полів науково-дослідних установ є особливо цінними землями. Статус спірних земельних ділянок першочергово визначається тим, що вони розташовуються в межах науково-дослідної установи, отже, мають особливий правовий статус відповідно до вимог земельного законодавства, цільове призначення відповідних територій, як земель науково-дослідної установи, є незмінним
Відтак суд першої інстанції дійшов висновку, що спірні земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності не могли передаватися у комунальну власність органом місцевого самоврядування без згоди Президії Національної академії наук України, як постійного користувача з особливим статусом.
Таким чином, ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області, будучи наділеним відповідними повноваженнями як орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин щодо розпорядження земельними ділянками, здійснив передачу спірних земельних ділянок до земель комунальної власності з порушенням порядку, встановленому земельним законодавством, у той час як такі повноваження мали лише Кабінет Міністрів України та Верховна Рада України.
Враховуючи те, що спірні земельні ділянки належать до особливо цінних земель державної форми власності, закріплені за Національною академією агарних наук України, в установленому статтею 150 ЗК України порядку у землекористувача не вилучались, відсутності доказів добровільної відмови від права постійного користування земельними ділянками НААН України, місцевий господарський суд дійшов висновку, що прийняття наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" в частині передачі П`ядицькій сільській раді об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області вказаних вище 32 земельних ділянок суперечить вимогам чинного законодавства України, у зв`язку з чим його належить скасувати.
У зв`язку із скасуванням наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" в частині передачі П`ядицькій сільській раді об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області 32 земельних ділянок, позовні вимоги про скасування записів про державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області на земельні ділянки які є похідними, також підлягають до задоволення.
Водночас, суд першої інстанції вказав, що прокурором не доведено суду належними та допустимими доказами, що земельні ділянки з кадастровими номерами 26232802200:02:001:2001 та 2623280200:02:001:2000 перебували у користуванні НААН України.
Не погодившись з даним рішенням суду П`ядицька сільська рада Коломийського району Івано-Франківської області подала апеляційну скаргу б/н від 20.09.2023 (вх. № 01-05/3029/23 від 27.09.2023), в якій просить скасувати рішення господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 та прийняти нове рішення яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Апелянт вказує про те, що підставою для прийняття ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області оскаржуваного наказу №9632/15-18-СГ від 24.09.2018 «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» було Розпорядження КМУ "Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні" від 01.04.2014 № 333-р, таким чином, передача земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів у комунальну власність ОТГ є цілеспрямована та планова державна політика.
В апеляційній скарзі скаржник також вказує, що вказані земельні ділянки були правомірно передані ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області, відповідно до вимог ст. 15-1, 79-1, 117, 122 ЗК України.
Разом з тим, апелянт зазначає, що позивачем не підтверджено право постійного користування спірними земельними ділянками Прикарпатською Державною сільськогосподарською дослідною станцією Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України відповідними документами.
Окрім того, на переконання П`ядицької сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області у даній справі у прокурора відсутні підстави для представництва інтересів держави.
Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області подало до суду відзив на апеляційну скаргу (вих. №01-04/6807/24 від 16.10.2023), в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 області без змін.
Відзив на апеляційну скаргу мотивований тим, що апеляційна скарга є необґрунтованою та висновків місцевого господарського суду не спростовує.
Івано-Франківська обласна прокуратура подала до суду відзив на апеляційну скаргу (вих. №01-04/6976/24 від 24.10.2023), в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 області без змін.
Відзив на апеляційну скаргу мотивований тим, що апеляційна скарга є необґрунтованою та висновків місцевого господарського суду не спростовує.
У судове засідання 28.08.2024 з`явився прокурор, надав пояснення, проти доводів апеляційної скарги заперечив.
У судове засідання 28.08.2024 з`явився представник третьої особи-2 на стороні позивача, надав пояснення, проти доводів апеляційної скарги заперечив.
У судовому засіданні 28.08.2024 в режимі відеоконференції представників відповідача-2 не було чути.
Ризики технічної неможливості участі у відеоконференції поза межами приміщення суду, переривання зв`язку тощо несе учасник справи, який подав відповідну заяву (ч. 5 ст. 197 ГПК України).
З огляду на викладене, колегія суддів продовжила розгляд справи без участі представників відповідача-2, які не забезпечили належний зв`язок в режимі відеоконференції.
Разом з тим, колегія суддів враховує, що матеріали справи містять обсяг відомостей, достатній для розгляду апеляційної скарги та ухвалення законного і обґрунтованого рішення відповідно до вимог ст. 236 ГПК України.
При апеляційному розгляді даної справи колегія суддів також враховує положення ст. 129 Конституції України та ст. 2 ГПК України, відповідно до яких одним із завдань судочинства є своєчасний розгляд справи, що відповідає положенням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, згідно з якою кожен має право на справедливий розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом.
Відповідно до п. 4 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.
Відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18С від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передано П`ядицькій сільській раді ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1827, 8786 га, які розташовані за межами населених пунктів П`ядицької сільської ради ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області, згідно з актом приймання-передачі.
Як вбачається з акту приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 24.09.2018, ГУ Держгеокаластру в Івано-Франківській області відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області від 24.09.2018 № 9-632/15-18-СГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" передає із державної власності, а П`ядицька сільська рала ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області приймає у комунальну власність П`ядицької сільської ради ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області земельні ділянки згідно з додатком. Цей акт разом із вказаним наказом є підставою для реєстрації права, на вказані у додатку земельні ділянки, комунальної власності П`ядицької сільської ради ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області.
У додатку до акту прийому - передачі від 24.09.2018 визначено перелік земельних ділянок (167 ділянок) загальною площею 1827,8786 га, які передано у комунальну власність ОТГ, в т.ч. 34 ділянки, передачу яких у комунальну власність оспорює позивач.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 19.11.2018, на підставі акту приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 24.09.2018 за П`ядицькою сільською радою ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області зареєстровано право комунальної власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, в т.ч.:- 2623283700:03:001:0003 площею 40,0407 га, - 2623283700:02:001:0170 площею 26,2909 га, - 2623283700:03:001:0005 площею 41,1915 га, - 2623283700:03:001:0002 площею 14,63 га, - 2623283700:02:003:0002 площею 40,5168 га, - 2623283700:02:002:0127 площею 27,9586 га, - 2623283700:02:002:0126 площею 9,9928 га, - 2623283700:02:002:0125 площею 121,8093 га, - 2623283700:03:001:0001 площею 35,9475 га, - 2623283700:02:003:0003 площею 59,8676 га, - 2623283700:03:001:0004 площею 37,9879 га, - 2623280200:02:005:2003 площею 0,434 га, - 2623280200:02:005:2006 площею 42,2654 га, - 2623280200:02:005:2007 площею 12,3985 га, - 2623280200:02:001:2000 площею 11,2333 га, - 2623280200:02:001:2001 площею 15,6285 га, - 2623280200:02:005:2008 площею 3,0646 га, - 2623280200:02:005:2010 площею 15,9214 га, - 2623281200:02:001:1000 площею 13,5787 га, - 2623281200:02:003:0026 площею 12,4399 га, - 2623281200:02:002:0002 площею 33,8018 га, - 2623281200:02:003:0024 площею 12,614 га, - 2623281200:02:003:0023 площею 22,1383 га, - 2623281200:02:002:0001 площею 42,9316 га, - 2623281200:02:003:0028 площею 24,4144 га, - 2623281200:02:003:0027 площею 37,3025 га, - 2623281200:02:003:0025 площею 1,8867 га, - 2623281200:02:002:0003 площею 88,3336 га, - 2623280200:02:005:2009 площею 146,1542 га, - 2623283700:02:003:0001 площею 24,8574 га, - 2623280200:02:005:2000 площею 61,413 га, - 2623280200:02:005:2002 площею 32,2947 га, - 2623280200:02:005:2001 площею 28,4163 га, - 2623280200:02:005:2004 площею 4,1804 га.
Надалі, окремі із вказаних земельних ділянок були розділені на нові, а саме:- земельна ділянка з кадастровим номером 2623283700:03:001:0003 та площею 40,0407 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0017 площею 37,6407 (номер запису про право власності 29706518 від 27.12.2018) та земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0018 площею 2,4 га (номер запису про право власності 29706910 від 27.12.2018), земельна ділянка з кадастровим номером 2623283700:03:001:0005 площею 41,1915 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0015 площею 36,1915 га (номер запису про право власності 29708228 від 27.12.2018); земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0037 площею 2,5 га (номер запису про право власності 37841436 від 18.08.2020); земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0038 площею 2,5 га (номер запису про право власності 37841062 від 18.08.2018), земельна ділянка з кадастровим номером 2623283700:03:001:0001 площею 35,9475 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0022 площею 5 га (номер запису про право власності 29705522 від 27.12.2018), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0036 площею 0,2289 га (номер запису про право власності 30435036 від 21.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0035 площею 0,3538 га (номер запису про право власності 30434849 від 21.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0030 площею 2 га (номер запису про право власності 30434146 від 21.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0032 площею 2 га (номер запису про право власності 30434429 від 21.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0029 площею 2 га (номер запису про право власності 46099726 від 05.01.2022), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0033 площею 2 га (номер запису про право власності 46131697 від 05.01.2022), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0031 площею 2 га номер запису про право власності 46418401 від 26.01.2022), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0028 площею 2 га (номер запису про право власності 46102973 від 05.01.2022), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0034 площею 2 га (номер запису про право власності 30434719 від 21.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0024 площею 2 га (номер запису про право власності 46869312 від 21.02.2022), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0026 площею 2 га (номер запису про право власності 30430680 від 21.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0025 площею 2 га (номер запису про право власності 46230209 від 14.01.2022), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0027 площею 10,3648 га (номер запису про право власності 30430807 від 21.02.2019), - земельна ділянка з кадастровим номером 2623283700:02:003:0003 площею 59,8676 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:02:003:0007 площею 29,8676 га (номер запису про право власності 29703459 від 27.12.2018) та земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:02:003:0006 площею 30 га (номер запису про право власності 29704134 від 27.12.2018), земельна ділянка з кадастровим номером 2623283700:03:001:0004 площею 37,9879 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0020 площею 7,7566 га (номер запису про право власності 29707641 від 27.12.2018), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0021 площею 26,2313 га (номер запису про право власності 29707872 від 27.12.2018), земельну ділянку з кадастровим номером 2623283700:03:001:0019 площею 4 га (номер запису про право власності 29707393 від 27.12.2018), земельна ділянка з кадастровим номером 2623280200:02:005:2006 площею 42,2654 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2050 площею 2 га (номер запису про право власності 30499077 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2041 площею 2 га (номер запису про право власності 30507729 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2046 площею 2 га (номер запису про право власності 30502296 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2033 площею 2 га (номер запису про право власності 30492665 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2037 площею 2 га (номер запису про право власності 30487427 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2043 площею 2 га (номер запису про право власності 30506645 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2040 площею 2 га (номер запису про право власності 30486881 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2045 площею 2 га (номер запису про право власності 30502579 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2044 площею 2 га (номер запису про право власності 30506641 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2059 площею 2 га (номер запису про право власності 30498656 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2031 площею 2 га (номер запису про право власності 30493014 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2049 площею 2 га (номер запису про право власності 30501248 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2048 площею 2 га (номер запису про право власності 30501483 від 28.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2042 площею 2 га (номер запису про право власності 30507875 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2039 площею 2 га (номер запису про право власності 30487051 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2035 площею 2 га (номер запису про право власності 30490450 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2032 площею 2 га (номер запису про право власності 30492851 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2038 площею 2 га (номер запису про право власності 30487166 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2034 площею 2 га (номер запису про право власності 30491442 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2030 площею 2 га (номер запису про право власності 30493179 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2047 площею 0,2654 га (номер запису про право власності 30501882 від 28.02.2019), - земельна ділянка з кадастровим номером 2623280200:02:005:2007 площею 12,3985 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2053 площею 2 га (помер запису про право власності 30429328 від 22.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2052 площею 2 га (номер запису про право власності 30429231 від 22.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2057 площею 2 га (номер запису про право власності 30429765 від 22.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2056 площею 2 га (номер запису про право власності 30429680 від 22.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2051 площею 2 га (номер запису про право власності 30429150 від 22.02.2019, земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2058 площею 2 га (номер запису про право власності 30429922 від 22.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623280200:02:005:2054 площею 0,3496 га (номер запису про право власності 30429393 від 22.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером2623280200:02:005:2055 площею 0,0489 га (номер запису про право власності 30429503 від 22.02.2019), - земельна ділянка з кадастровим номером 2623281200:02:003:0028 площею 24,4144 га поділена на земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0042 площею 2 га (запис про право власності 30494042 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0032 площею 2 га (запис про право власності 30496842 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0040 площею 2 га (запис про право власності 30496439 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0037 площею 2 га (запис про право власності 30498106 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0038 площею 2 га (запис про право власності 30498236 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0039 площею 2 га (запис про право власності 30496715 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0036 площею 2 га (запис про право власності 30497936 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0043 площею 2 га (запис про право власності 30493799 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0033 площею 2 га (запис про право власності 30497041 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0034 площею 2 га (запис про право власності 30497411 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0035 площею 2 га (запис про право власності 30497617 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0041 площею 2 га (запис про право власності 30494329 від 27.02.2019), земельну ділянку з кадастровим номером 2623281200:02:003:0044 площею 0,4144 га (запис про право власності 30493531 від 27.02.2019).
Згідно з додатком до наказу Міністерства Радгоспів Української РСР № 195 від 18.05.1956 року "Про передачу радгоспів Міністерства радгоспів УРСР в систему Міністерства сільського господарства УРСР Міністерства промисловості продовольчих товарів УРСР і Міністерства вищої освіти УРСР" відповідно до Постанови ЦК КП України і Ради Міністрів УРСР від 10.05.1956 року "Про заходи по поліпшенню роботи науково- дослідних установ по сільському господарству" радгосп "Коломийський" передано Станіславській державній сільськогосподарській дослідній станції Станіславської області.
Відповідно до архівної довідки Державного архіву Івано-Франківської області № 0118-34 від 11.02.2005, згідно з постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР від 14.02.1956 № 253 на території Станіславської області на базі радгоспу "Коломийський" Міністерства радгоспів УРСР була створена Станіславська державна сільськогосподарська дослідна станція.
Постановою Ради Міністрів Української РСР № 112 від 10.03.1983 року "Про організацію Івано-Франківської науково-дослідної станції хрестоцвітих культур Міністерства сільського господарства Української РСР" у відповідності з дозволом Ради Міністрів СРСР від 11.02.1983 створено Івано-Франківську науково-дослідну станцію хрестоцвітих культур Міністерства сільського господарства Української РСР на базі відділу селекції, насінництва і технології вирощування ріпака Науково-дослідного інституту сільського господарства Нечорноземної зони Української РСР і радгоспу "Перемога" Міністерства плодоовочевих господарств Української РСР; передано радгосп Перемога з підпорядкуванням Міністерства плодоовочевих господарств УРСР у відання Міністерства сільського господарства УРСР станом на 01.01.1983 року.
Згідно з наказом Міністерства сільського господарства УРСР № 76 від 23.03.1983 року "Про організацію Івано-Франківської науково-дослідної станції хрестоцвітних культур" організовано Івано-Франківську науково-дослідну станцію хрестоцвітних культур на базі відділу селекції, насінництва, і технології вирощування ріпака Науково-дослідного Інституту сільського господарства Нечорноземної зони УРСР; прийнято у встановленому порядку, станом на 01.01.1983 року землі радгоспу Перемога" Міністерства плодоовочевого господарства УРСР і створено дослідне господарство "Перемога, підпорядкувавши його дослідній станції.
Постановою президії Верховної Ради Української РСР "Про статус Української академії аграрних наук" № І370-ХІІ від 29.07.1991 року встановлено, що НААН є самоврядною організацією, яка входить до складу агропромислового комплексу республіки. Академія діє на основі законів Української РСР та власного Статуту і разом з Академією наук Української РСР забезпечує розвиток фундаментальних досліджень, здійснює підготовку наукових кадрів та спеціалістів вищої кваліфікації; закріплено за Українською академією аграрних наук землю, всі основні фонди та інше державне майно, що знаходиться в розпорядженні її установ. Порядок володіння та використання їх визначається виключно Президією академії.
Наказом Української академії аграрних наук № 103 від 15.04.1992 "Про використання основних та обігових фондів наукових установ, господарств, підприємств та організацій, що входять до складу Української академії аграрних наук" на підставі Закону України "Про основи державної політики в сфері науки й науково- технічної діяльності", ЗК України та постанови президії Верховної Ради Української РСР "Про статус Української академії аграрних наук": закріплено за науковими установами, господарствами, підприємствами і організаціями землю, будівлі, споруди, обладнання, транспортні засоби, техніку та інші основні засоби станом на 01.01.1992 року згідно додатком; зобов`язано генеральних директорів науково-виробничих об"єднань, директорам інститутів, дослідних станцій, філіалів, господарств суворо дотримуватися положень ЗК України, згідно з якими, в т.ч.: не допускається передача у колективну та приватну власність земель наукових і навчальних закладів, дослідних, елітно-насінницьких та насінницьких господарств, забороняється вилучення земель сільськогосподарських та науково- дослідних установ і навчальних закладів для несільськогосподарських потреб, а також вилучення для будь-яких цілей земель дослідних полів, забороняється вилучення земель місцевими органами влади без згоди на те землеволодільця або землекористувача; встановлено, що вилучення земель для різних потреб керівники науково-дослідних установ, господарств та підприємств можуть здійснювати тільки з дозволу Президії Академії.
Постановою президії Української академії аграрних наук протокол № 13 від 26.11.1998 року "Про впорядкування мережі наукових установ Української академії аграрних наук", з метою оптимізації мережі наукових установ УААН, оперативного керівництва, концентрації та більш ефективного використання наявного наукового потенціалу постановлено створити Івано-Франківський інститут агропромислового виробництва з правом юридичної особи на базі Інституту хрестоцвітих культур, Івано-Франківської державної сільськогосподарської дослідної станції та Прикарпатського відділення Інституту агроекології та біотехнології, які ліквідувати. Організації, які входили до мережі зазначених установ, що ліквідуються, підпорядкувати новоствореному інституту.
Наказом Української академії аграрних наук № 18 від 21.02.2003 "Про назву дослідних господарств Івано-Франківського інституту АПВ УААН затверджено назву дослідного господарства Івано-Франківського інституту АПВ УААН: "Державне дослідне господарство "Перемога" Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва УААН, підпорядкувавши його безпосередньо цьому інституту; затверджено назву дослідного господарства Коломийської дослідної станції Івано-Франківського інституту АПВ УААН: "Державне дослідне господарство "П`ядицьке" Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва УААН, підпорядкувавши його безпосередньо цьому інституту.
Відповідно до наказу НААН України № 69 від 07.09.2010 року "Про найменування установ, підприємств та організацій НААН України, визначено найменування наукових установ, підприємств та організацій, що входять до сфери управління НААН України згідно з додатком; визначено, що установи, підприємства і організації НААН України є правонаступниками в частині майна, землі, майнових прав і зобов`язань установ, підприємств і організацій, що входили до відання Української академії аграрних наук.
Згідно з додатком до вищевказаного наказу, визначено перелік наукових установ, підприємств та організацій, що входять до складу НААН України, в т.ч. Івано-Франківський інститут агропромислового виробництва НААН України (п. 240), до мережі якого входять: Коломийська дослідна станція Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України (п. 241); державне підприємство Дослідне господарство П`ядицьке Івано-Франківського Інституту агропромислового виробництва НААН України (п. 242); державне підприємство Дослідне господарство Перемога Івано-Франківського Інституту агропромислового виробництва НААН України (п. 243).
Наказом НААН України № 267 від 25.10.2011 "Про реорганізацію Коломийської дослідної станції Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН", виданим на виконання Постанови Президії НААН від 18.05.2011 року (протокол № 10) "Про оптимізацію мережі наукових установ НААН України", здійснено реорганізацію Коломийської дослідної станції Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України шляхом приєднання до Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України як наукового підрозділу. Припинено юридичну особу Коломийську дослідну станцію Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України. Встановлено, що Івано-Франківський інститут агропромислового виробництва НААН є правонаступником майнових та немайнових прав, основних засобів і матеріальних цінностей, землі, майна та зобов`язань Коломийської дослідної станції Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України.
На виконання постанови Президії НААН від 18.05.2011 (протокол № 10) "Про оптимізацію мережі наукових установ НААН, наказом НААН України № 10 від 25.01.2012 "Про перейменування Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН" перейменовано Івано-Франківський інститут агропромислового виробництва НААН України у Прикарпатську державну сільськогосподарську дослідну станцію, передавши її разом з мережею підприємств у безпосереднє підпорядкування Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України; затверджено найменування дослідної станції: Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України; встановлено, що Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України є науковою бюджетною установою державної форми власності з правами юридичної особи, безпосередньо підпорядковується Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України, діє на підставі свого статуту і є правонаступником майнових та немайнових прав, основних засобів і матеріальних цінностей, землі, майна та зобов`язань Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України.
Також вищевказаним наказом підпорядковано Прикарпатській державній сільськогосподарській дослідній станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України зі збереженням юридичної особи Державне підприємство Дослідне господарство П`ядицьке Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України, затвердивши його найменування - Державне підприємство Дослідне господарство П`ядицьке Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України та Державне підприємство Дослідне господарство Перемога Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України, затвердивши його найменування - Державне підприємство Дослідне господарство Перемога Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України; встановлено, що вказані господарства є юридичними особами державної форми власності, які здійснюють свою діяльність на засадах повного господарського розрахунку, діють на підставі свого статуту, і є правонаступниками землі, майна, майнових та немайнових прав та зобов`язань відповідно Державного підприємства Дослідне господарство П`ядицьке Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України та Державного підприємства Дослідне господарство Перемога Івано-Франківського інституту агропромислового виробництва НААН України.
Постановою президії НААН України від 26.02.2014 (протокол № 2) "Про затвердження Порядку розгляду НААН України земельних питань" затверджено Порядок розгляду НААН України земельних питань; визначено, що постанова Президії від 21.12.2011 року (Протокол № 23) Про затвердження Порядку надання документів для розгляду питань вилучення земель (припинення права постійного користування на землю) в установах, підприємствах та організаціях, що перебувають у відання НААН вважати такою, що втратила чинність; постанова Президії від 21.12.2011 року (Протокол № 23) "Про затвердження Положення про комісію з розгляду майнових та земельних питань Президії НААН України" діє в частині, що не суперечить цій постанові.
Відповідно до розділу 1 Порядку розгляду НААН України земельних питань, затвердженого постановою президії НААН від 26.02.2014 (протокол № 2), земельні ділянки, які надані у постійне користування Національній академії аграрних наук України та організаціям, що віднесені до її відання, перебувають у державній власності. Порядок володіння, користування та розпорядження земельними ділянками визначається виключно президією в межах визначених повноважень. Президія приймає рішення із земельних питань в межах, визначених законодавством повноважень, в тому числі: надає згоду на вилучення земельних ділянок, надає згоду на встановлення права земельного сервітуту, приймає рішення (надає згоду) на вчинення інших дій, які стосуються земельних відносин, в межах наданих їй повноважень.
Наказом НААН України № 227 від 30.10.2014 "Про підпорядкування Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції та її мережі", прийнятого на виконання постанови Президії НААН України від 25.09.2014 (протокол № 18) "Про зміну підпорядкування Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН":
- виведено Прикарпатську державну сільськогосподарську дослідну станцію НААН України разом з Державним підприємством Дослідне господарство Перемога Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН України та Державним підприємством Дослідне господарство П`ядицьке Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН України з підпорядкуванням НААН України і передано їх в підпорядкування Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України;
- затверджено такі найменування: Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України (код ЄДРПОУ 00704273), Державне підприємство Дослідне господарство Перемога Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України (код ЄДРПОУ 25790150), Державне підприємство Дослідне господарство П`ядицьке Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України (код ЄДРПОУ 31774060);
- встановлено, що Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України є правонаступником землі, майна, майнових та немайнових прав та зобов`язань Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН України; Державне підприємство Дослідне господарство Перемога Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України є правонаступником землі, майна, майнових та немайнових прав та зобов`язань Державного підприємства Дослідне господарство Перемога Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН України; Державне підприємство Дослідне господарство П`ядицьке Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України є правонаступником землі, майна, майнових та немайнових прав та зобов`язань Державного підприємства Дослідне господарство П`ядицьке Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН України.
Постановою Президії НААН України від 25.09.2014 року (протокол №18) "Про вилучення землі із землекористування ДП ДГ "П`ядицьке" Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН та передачу її в постійне користування Прикарпатській державній сільськогосподарській дослідній станції НААН" надано згоду на вилучення із землекористування ДП ДГ "П`ядицьке" Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН та передачу в постійне користування Прикарпатській державній сільськогосподарській дослідній станції НААН земельних ділянок площею 1845,272 га, з них:
- на території Малокам`янської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області 503,9 га;
- на території Великокам`янської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області 475,5 га;
- на території Годи-Добровідської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області 301,5 га;
- на території Коломийської міської ради Коломийського району Івано-Франківської області 564,372 га.;
- зобов`язано Прикарпатську державну сільськогосподарську дослідну станцію НААН прийняти земельні ділянки за актом приймання-передачі та поставити їх на свій баланс;
- зобов`язано Прикарпатську державну сільськогосподарську дослідну станцію НААН та Державне підприємство "Дослідне господарство "П`ядицьке" Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції НААН" внести зміни до державної статистичної звітності форми № 6-зем "Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності", а також здійснити державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до акту прийняття-передачі земельних ділянок від 26.09.2014, комісія здійснила вилучення із землекористування ДПДГ "П`ядицьке" Прикарпатської ДСДС НААН та передачу в постійне користування Прикарпатській державній сільськогосподарській дослідній станції НААН земельні ділянки загальною площею 1280,9 га, з них:
- на території Малокам`янської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області 503,9 га;
- на території Великокам`ямської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області 475,5 га;
- на території Годи-Добровідської сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області 301,5 га.
Згідно з довідкою ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 1051/174-18 від 10.09.2018 "Про кількісні характеристики земельної ділянки, розподілення земель між власниками і користувачами (за даними форми 6-зем)" станом на 01.01.2016 за ДП "П`ядицьке" обліковувалася земельні ділянки державної форми власності: по Великокам`янській сільській раді - загальною площею 475, 5 га; по Малокам`янській сільській раді - 503,9 га, по Годи-Добровідській сільській раді - 301, 5 га;.
Вищевказане підтверджується листом ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 10-9-0.331-6145/0/2-10 від 16.10.2018.
Згідно листа ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 0-9-0.331-30/0/2-19 від 02.01.2019 земельні ділянки з кадастровими номерами: 2623280200:02:005:2000, 2623280200:02:005:2003, 623280200:02:005:2008, 2623280200:02:005:2009 відносяться до агровиробничої групи ґрунтів - темно-сірі опідзолені ґрунти та чорноземи опідзолені глеюваті середньо суглинкові (шифр 45-д);
- 2623281200:02:003:0027, 2623281200:02:003:0028, 2623281200:02:003:0025, 2623281200:02:003:0023, 2623281200:02:003:0024, 2623281200:02:003:0026, 2623281200:02:002:0001, 2623281200:02:002:0002, 2623281200:02:002:0003, 2623281200:02:001:1000, 2623283700:03:001:0004, 2623283700:03:001:0005, 2623283700:03:001:0003, 2623283700:02:001:0170, 2623283700:02:002:0127, 2623283700:02:002:0126, 2623283700:02:002:0125, 2623283700:02:003:0002, 2623283700:02:003:0001, 2623283700:02:003:0003, 2623283700:03:001:0002 відносяться до агровиробничої групи ґрунтів - дерново-підзолисті поверхнево-оглеєві осушені середньо суглинкові ґрунти (шифр 28-д).
На підтвердження права постійного користування Івано-Франківською обласною сільськогосподарською дослідною станцією Коломийського району Івано-Франківської області спірними земельними ділянками Прикарпатською ДСДС надано експертний висновок Центру судової експертизи та експертних досліджень № 009-АНО/22 від 29.09.2022, відповідно до якого експертом зроблено висновок, що Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН є набувачем права постійного землекористування як правонаступник. Оскільки правонаступництво виникає з моменту державної реєстрації юридичної особи, яка визначена в якості правонаступника, то моментом переходу до Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН права постійного користування земельною ділянкою, яке було раніше набуте його попередником слід вважати момент внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до довідки ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 1051/174-18 від 10.09.2018 згідно даних державної статистичної звітності з кількістю обліку земель станом на 01.01.2016 за ДП ДГ "П`ядицьке" Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України обліковуються земельні ділянки:- на території Малокам`янської сільської ради - 503,9 га;- на території Великокам`янської сільської ради - 475,5 га; - на території Годи-Добровідської сільської ради - 301,5 га.
Зі змісту листа ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 10-9-0.331-6145/0/2-18 від 16.10.2018 вбачається, що у книгах записів державних актів на право постійного користування землею записи про державну реєстрацію державні акти на право постійного користування землею на вказані земельні ділянки ДП ДГ "П`ядицьке", а також архівні замісники державних актів на право постійного користування землею ДП ДГ "П`ядицьке" відсутні. Окрім того, в ході проведення заходів державного контролю Головним управлінням не встановлено фактів прийняття рішень щодо передачі у користування земельних ділянок, які передані з державної в комунальну власність та які належать до сфери управління НААН України на території Івано-Франківської області.
Водночас, в матеріалах справи міститься висновок експерта № 604/19-22 від 28.07.2020, складений за результатами проведеної в рамках справи № 909/83/19 земельно-технічної експертизи. З вказаного висновку вбачається наступне:
- місце відповідності просторового положення земельних ділянок за кадастровими номерами 2623280200602:005:2004, 2623280200602:005:2001, 2623280200602:005:2002, 2623280200602:005:2000, 2623280200602:005:2009, 2623280200602:005:2008, 2623280200602:005:2010, 2623280200602:005:2003, 2623280200602:005:2006, 2623280200602:005:2007 відповідає відповідному положенню земельних ділянок Відділку №1, визначених Проектом внутрігосподарського землеустрою Івано-Франківської державної сільськогосподарської дослідної станції, затвердженого рішенням виконавчого комітету Івано-франківської обласної ради народних депутатів від 21.01.1986 № 26.
- місце відповідності просторового положення земельних ділянок за кадастровими номерами 2623281200:02:003:0028, 2623281200:02:003:0025, 2623281200:02:003:0027, 2623281200:02:003:0024, 2623281200:02:003:0026, 2623281200:02:003:0023, 2623281200:02:002:0003, 2623281200:02:002:0002, 2623281200:02:002:0001, 2623281200:02:001:1000, 2623283700:03:001:0001, 2623283700:03:001:0003, 2623283700:03:001:0002, 2623283700:03:001:0005, 2623283700:03:001:0004, 2623283700:02:003:0003, 2623283700:02:003:0001, 2623283700:02:003:0002, 2623283700:02:002:0125, 2623283700:02:002:0126, 2623283700:02:002:0127, 2623283700:02:001:0170 відповідає відповідному положенню земельних ділянок Відділу № 2 визначених Проектом внутрігосподарського землеустрою Івано-Франківської державної сільськогосподарської дослідної станції, затвердженого рішенням виконавчого комітету Івано-франківської обласної ради народних депутатів від 21.01.1986 № 26.
- встановити відповідність просторового положення земельних ділянок з кадастровими номерами 26232802200:02:001:2001 та 2623280200:02:001:2000 відповідним положенням земельних ділянок, визначених Проектом внутрігосподарського землеустрою Івано-Франківської державної сільськогосподарської дослідної станції, затвердженого рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської обласної ради народних депутатів від 21.01.1986 № 26 - не вбачається за можливе, оскільки вищевказані земельні ділянки не розташовані у Відділках № 1 та № 2, а матеріали по перенесенню в натуру Відділку № 3 Проекту внутрігосподарського землеустрою Івано-Франківської державної сільськогосподарської дослідної станції на територію у справі відсутні.
При винесенні постанови колегія суддів виходила з наступного.
Щодо представництва прокурора.
Частинами 3, 4 ст. 53 ГПК України унормовано, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.
Правові засади організації і діяльності прокуратури України, статус прокурорів, порядок здійснення прокурорського самоврядування, а також систему прокуратури України визначає Закон України «Про прокуратуру».
За положеннями ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.
Аналіз положень ч. 3 ст. 53 Закону України «Про прокуратуру» дає підстави для висновку, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; у разі відсутності такого органу.
Так, захищати інтереси держави повинні насамперед відповідні суб`єкти владних повноважень, а не прокурор. Щоб інтереси держави не залишилися незахищеними, прокурор виконує субсидіарну роль, замінює у судовому провадженні відповідного суб`єкта владних повноважень, який всупереч вимогам закону не здійснює захисту або робить це неналежно. У кожному такому випадку прокурор повинен навести (а суд перевірити) причини, які перешкоджають захисту інтересів держави належним суб`єктом, і які є підставами для звернення прокурора до суду.
При цьому прокурор не може вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати належного суб`єкта владних повноважень, який може і бажає захищати інтереси держави.
Аналогічну правову позицію викладено, зокрема, у постановах Верховного Суду від 05.12.2018 у справі № 923/129/17, від 25.04.2018 у справі №806/1000/17 та від 20.09.2018 у справі № 924/1237/17, від 02.10.2018 у справі № 4/166«б», від 23.10.2018 у справі №906/240/18, від 01.11.2018 у справі №910/18770/17, від 05.11.2018 у справі №910/4345/18, від 30.01.2019 у справі №47/66-08, у справі № 923/35/19 від 31.10.2019, у справі № 925/383/18 від 23.07.2020.
У справі, що розглядається, прокурор у позові зазначив, що захисту полягають інтереси держави у сфері земельних правовідносин, зокрема, у зв`язку з прийняттям ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області наказу № 9632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" та акту приймання - передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 24.09.2018, проведення державної реєстрації оспорюваних земельних ділянок всупереч вимогам чинного законодавства України
Відповідно до ст. 122 ЗК України, повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність або користування для всіх потреб передані центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальним органам.
Відтак, ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області є уповноваженим органом державної влади, що реалізує право державної власності на спірні земельні ділянки.
Водночас, як вказує прокурор, саме у результаті прийняття і реалізації наказу ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" протиправно передано П`ядицькій сільській раді ОТГ Коломийського району Івано-Франківської області у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності.
Статтею 6 Закону України "Про державний контроль" за використанням та охороною земель установлено, що Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний контроль за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю. Вказані повноваження реалізуються шляхом внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування відповідних клопотань з вимогами усунути порушення земельного законодавства. Повноваження щодо звернення до суду органами Держгеокадастру обмежуються позовними вимогами щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився (ст. 10 Закону України "Про державний контроль" за використанням та охороною земель).
Аналогічні норми викладені у Положенні про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15.
Таким чином, посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів не наділені правом звертатись до суду щодо скасування незаконних рішень органу місцевого самоврядування чи виконавчої влади у сфері земельних відносин у судовому порядку.
Водночас, ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області є відповідачем у справі, а одна й та сама особа (орган) не може бути одночасно позивачем і відповідачем за цим же позовом, оскільки це суперечить нормам цивільного законодавства.
За таких обставин, колегія суддів вказує, що у цьому випадку прокурор виступає не як альтернативний, а як єдиний можливий суб?єкт звернення до суду, забезпечуючи принцип рівності сторін у процесі шляхом здійснення представництва інтересів держави у суді та усунення виниклої невигідності у становищі між сторонами правовідносин (постанова Верховного Суду від 09.02.2023 у справі № 483/2263/19).
З урахуванням того, що Держгеокадастр неналежним чином здійснював свої повноваження, прокурор звернувся до суду із позовом в інтересах держави самостійно і набув статус позивача відповідно до статті 56 ЦПК України. Зазначене узгоджується зі висновком, який викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 15 вересня 2020 року у справі № 469/1044/17, Верховного Суду у справі № 633/403/18 від 12.11.2021, № 922/3322/20 від 18.01.2023.
Враховуючи викладене, безпідставними є посилання апелянта на недотримання прокурором вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» в частині попереднього повідомлення позивачів про виявлені порушення закону та надання їм можливості самостійно звернутися до суду - позивачем у справі є сам прокурор.
З цих же підстав недоречними є і доводи апелянта щодо нез?ясування прокурором самого факту пасивної поведінки позивача при захисті державних інтересів та причин такої бездіяльності - позивачем у даній справі є сам прокурор, а не будь-які інші органи влади чи конкретні юридичні особи.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що в даному випадку існують підстави для представництва інтересів держави прокурором, у зв`язку з чим з урахуванням викладених обставин прокурор набуває статусу позивача у даній справі.
Щодо предмету спору.
Предметом даного судового розгляду є правовідносини, що виникли з приводу передачі оспорюваним наказом Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області земельних ділянок сільськогосподарського призначення, у комунальну власність П?ядицькій сільській раді об?єднаної територіальної громади Коломийського району.
Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Статтею 92 ЗК України передбачено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Відповідно до постанови Президії Верховної Ради Української РСР від 29.07.1991 за Українською академією аграрних наук закріплено землю, всі основні фонди та інше державне майно, що знаходиться в розпорядженні її установ.
Рішення про надання в користування земельних ділянок, а також про вилучення (викуп) земель, прийняті відповідними органами, але не виконані на момент введення у дію цього Кодексу, підлягають виконанню відповідно до вимог цього Кодексу. Громадяни та юридичні особи, що одержали у власність, у тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди, земельні ділянки у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством, зберігають права на ці ділянки. Вказані положення містяться в пунктах 1 і 7 розділу X "Перехідні положення" ЗК України.
Як ЗК УРСР 1990 року так і ЗК України від 1991 року зі змінами і доповненнями, в т.ч. на час прийняття оспорюваних рішень, серед підстав припинення прав користування земельними ділянками не передбачено не оформлення або не переоформлення раніше наданих прав.
Факт використання спірних земельних ділянок Прикарпатською державною сільськогосподарською дослідною станцією Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України підтверджується рішеннями Івано-Франківського окружного адміністративного суду, які набрало законної сили, відповідно до яких встановлено, що з 1956 року Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України правомірно користувалась земельними ділянками, що підтверджується наказом по Міністерству радгоспів Української РСР № 195 від 18.05.1956, актом від 31.01.1957 та довідками Держгеокадастру про кількісні характеристики земельної ділянки з 2008 по 2018 роки (справи № 809/934/18, № 809/1079/18, № 809/997/18, № 809/996/18, № 809/995/18, № 809/1014/18, № 809/1015/18, № 809/1080/18, № 809/956/18, № 809/991/18, № 809/994/18, № 809/993/18, № 809/992/18, № 809/1064/18, № 809/1065/18, № 809/1066/18, № 809/1067/18, № 809/1068/18, № 809/1115/18, № 809/1112/18, № 809/1111/18, № 809/1110/18, № 809/1113/18, №809/1114/18), а відтак, вищевказані обставини, відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК України доказуванню не підлягають.
За таких обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, про те що спірні земельні ділянки перебували у постійному користуванні Прикарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України та, відповідно, мають правовий статус земель, які використовуються для забезпечення діяльності НААН України.
Відтак, доводи апеляційної скарги про те, що позивачем не підтверджено право постійного користування спірними земельними ділянками Прикарпатською Державною сільськогосподарською дослідною станцією Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН України відповідними документами оцінюються колегією суддів критично.
Статтею 24 ЗК України встановлено, що державним і комунальним сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям надаються земельні ділянки із земель державної і комунальної власності у постійне користування для науково-дослідних, навчальних цілей та ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування сільськогосподарським науково-дослідним установам та навчальним закладам, сільським професійно-технічним училищам та загальноосвітнім школам для дослідних і навчальних цілей, пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства.
Частиною 1 ст. 150 ЗК, між іншого, також встановлено, що до особливо цінних земель відносяться землі дослідних полів науково-дослідних установ і навчальних закладів.
Із системного аналізу наведених норм вбачається, що належність земельних ділянок до земель дослідних полів науково-дослідних установ визначається не категорією, цільовим призначенням земельної ділянки або розташованими на ній об`єктами, а метою їх використання та завданнями, які виконуються науково-дослідною установою, якій вони надані у користування. При цьому, віднесення земель до особливо цінних визначено законодавцем на підставі як їх природних якостей, так і з урахуванням особливостей використання останніх для певних потреб.
При цьому, оскільки до особливо цінних земель відносяться землі з різним цільовим призначенням, однак з урахуванням фізичних властивостей останніх, їх природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, законодавством встановлюється особливий порядок їх охорони та припинення прав на них.
Відповідно до наказу Держкомзему № 245 від 06.10.2003 "Про затвердження переліку особливо цінних груп ґрунтів" ґрунти агрогрупи 28д, 29 д, 45 д відносяться до особливо цінних ґрунтів.
Спірні земельні ділянки з кадастровими номерами: 2623280200:02:005:2000, 2623280200:02:005:2003, 623280200:02:005:2008, 2623280200:02:005:2009 відносяться до агровиробничої групи ґрунтів - темно-сірі опідзолені ґрунти та чорноземи опідзолені глеюваті середньо суглинкові (шифр 45-д); 2623281200:02:003:0027, 2623281200:02:003:0028, 2623281200:02:003:0025, 2623281200:02:003:0023, 2623281200:02:003:0024, 2623281200:02:003:0026, 2623281200:02:002:0001, 2623281200:02:002:0002, 2623281200:02:002:0003, 2623281200:02:001:1000, 2623283700:03:001:0004, 2623283700:03:001:0005, 2623283700:03:001:0003, 2623283700:02:001:0170, 2623283700:02:002:0127, 2623283700:02:002:0126, 2623283700:02:002:0125, 2623283700:02:003:0002, 2623283700:02:003:0001, 2623283700:02:003:0003, 2623283700:03:001:0002 відносяться до агровиробничої групи ґрунтів - дерново-підзолисті поверхнево-оглеєві осушені середньо суглинкові ґрунти (шифр 28-д).
Окрім того, спірні земельні ділянки належать до земель науково дослідної установи, а тому виходячи з приписів ст. 150 ЗК України землі дослідних полів науково-дослідних установ є особливо цінними землями. Статус спірних земельних ділянок першочергово визначається тим, що вони розташовуються в межах науково-дослідної установи, отже, мають особливий правовий статус відповідно до вимог земельного законодавства, цільове призначення відповідних територій, як земель науково-дослідної установи, є незмінним.
Враховуючи те, що надані Прикарпатській державній сільськогосподарській дослідній станції НААН України земельні ділянки відносяться до особливо цінних земель, розпорядження ними можливе лише у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 5 Закону України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу» об`єкти майнового комплексу Національної академії наук України та національних галузевих академій наук використовуються відповідно до законодавства України, а також статуту Національної академії наук України та статутів національних галузевих академій наук, а також статутів організацій, що віднесені до їх відання. Вилучення земельних ділянок Національної академії наук України та національних галузевих академій наук може здійснюватися лише за згодою Президії Національної академії наук України та президій національних галузевих академій наук відповідно до ЗК України.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що спірні земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності не могли передаватися у комунальну власність органом місцевого самоврядування без згоди Президії Національної академії наук України, як постійного користувача з особливим статусом.
Доказів добровільної відмови НААН України від права постійного користування вищевказаними земельними ділянками матеріали справи не містять. Примусове припинення права користування позивача земельною ділянкою з підстав, у порядку і за умов, визначених законом також не відбувалось.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України (станом на момент винесення оскаржуваного наказу) центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
У той же час, згідно з ч. 8 ст. 122 ЗК України КМУ передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу - вилучає земельні ділянки державної власності.
В порядку вимог ст. 150 ЗК України та Переліку особливо цінних грунтів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 245 від 06.10.2003 вищевказані земельні ділянки є особливо цінними, що унеможливлює їх розпорядження Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області в силу вимог ст. ст. 117, 122, 149 3К України, у тому числі шляхом передачі у комунальну власність.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що ГУ Держгеокадастру у Івано-Франківській області, будучи наділеним відповідними повноваженнями як орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин щодо розпорядження земельними ділянками, здійснив передачу спірних земельних ділянок до земель комунальної власності з порушенням порядку, встановленому земельним законодавством, у той час як такі повноваження мали лише Кабінет Міністрів України та Верховна Рада України.
Серед способів захисту речових прав цивільне законодавство відокремлює, зокрема, витребування майна із чужого незаконного володіння (ст. 387 ЦК України) й усунення перешкод у здійсненні права користування та розпоряджання майном (ст. 391 ЦК України). Вказані способи захисту можуть бути реалізовані шляхом подання віндикаційного та негаторного позовів відповідно (постанова Верховного Суду від 11.10.2023 у справі № 734/1560/20).
Враховуючи те, що спірні земельні ділянки належать до особливо цінних земель державної форми власності, закріплені за Національною академією агарних наук України, в установленому статтею 150 ЗК України порядку у землекористувача не вилучались, відсутності доказів добровільної відмови від права постійного користування земельними ділянками НААН України, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що прийняття наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність" в частині передачі П`ядицькій сільській раді об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області вказаних вище 32 земельних ділянок суперечить вимогам чинного законодавства України, у зв`язку з чим його належить скасувати.
У зв`язку із скасуванням наказу ГУ Держгеокадастру в Івано-Франківській області № 9-632/15-18-СГ від 24.09.2018 "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність", позовні вимоги про скасування записів про державну реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно П`ядицької сільської ради об`єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області на земельні ділянки які є похідними, також підлягають до задоволення.
Водночас, місцевий господарський суд дійшов вірного висновку про те,що прокурором не доведено суду належними та допустимими доказами, що земельні ділянки з кадастровими номерами 26232802200:02:001:2001 та 2623280200:02:001:2000 перебували у користуванні НААН України, відтак правомірно відмовив в задоволенні позовних вимог в цій частині.
Враховуючи вищевикладене та наявні в матеріалах справи докази, колегія суддів вказує, що за наслідками апеляційного перегляду доводи апелянта не знайшли свого підтвердження в ході розгляду апеляційної скарги. Ці доводи не спростовують висновків, наведених в рішенні господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 року у справі №909/125/23.
Згідно з частинами 1, 2, 4 статті 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України).
Відповідно до ч.ч. 1-5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, у рішеннях судів та органів, що вирішують спори, має бути належним чином викладено підстави, на яких вони ґрунтуються. Обсяг цього обов`язку щодо обґрунтовування рішення може бути різним залежно від характеру самого рішення і має визначатись з урахуванням обставин відповідної справи. Пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент.
Підсумовуючи вищевказане, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції вірно встановив обставини, що мають значення для справи, надав належну оцінку дослідженим доказам, прийняв законне обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального і процесуального права, тому його необхідно залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
Судові витрати
З огляду на те, що суд залишає апеляційну скаргу без задоволення, судові витрати, пов`язані з розглядом справи у суді апеляційної інстанції, покладаються на скаржника відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись, ст. ст. 86, 197, 269, 270, 275, 276, 282 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ :
1.Апеляційну скаргу П`ядицької сільської ради Коломийського району Івано-Франківської області б/н від 20.09.2023 (вх. № 01-05/3029/23 від 27.09.2023) залишити без задоволення.
2.Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 16.08.2023 у справі № 909/125/23 залишити без змін.
3. Судовий збір сплачений за апеляційну скаргу покласти на апелянта.
4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Строки та порядок оскарження постанов апеляційного господарського суду визначені в § 1 глави 2 Розділу IV ГПК України.
Повний текст постанови виготовлено 09.09.2024.
Головуючий суддя О.С. Скрипчук
СуддяН.М. Кравчук
Суддя О.І. Матущак
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 13.09.2024 |
Номер документу | 121540679 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо приватизації майна про визнання недійсними актів |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Скрипчук Оксана Степанівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні