Ухвала
від 11.09.2024 по справі 909/557/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/557/24

УХВАЛА

11.09.2024 м. Івано-Франківськ

Господарський суд Івано-Франківської області у складі:

судді Стефанів Т. В.,

секретар судового засідання Оліфіренко О. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент"

до відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа"

Державна казначейська служба України

про визнання недійсними результатів електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 та стягнення грошових коштів у розмірі 558080 грн 00 к.,

за участю:

представника позивача Хемича В. М.,

представника відповідача Лазара В. І.,

у с т а н о в и в :

ТОВ "Готель Арт Менеджмент" звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях про:

- визнання недійсними результатів електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", який знаходиться за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, буд. 34, що відбувся 14.05.2024 і оформлений протоколом про результати електронного аукціону, що затверджений наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях № 149 від 17.05.2024;

- стягнення з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент" грошові кошти у розмірі 558080 грн 00 к.

06.08.2024 до суду від позивача надійшло клопотання від 06.08.2024 (вх. № 7026/24) про призначення судової будівельно-технічної експертизи у справі.

У клопотанні позивач просив призначити судову будівельно-технічну експертизу на вирішення якої покласти наступні питання: чи вхід з вулиці Академіка Сахарова (поруч ресторану "Винотека") в адміністративний будинок № 34 Івано-Франківського науково-дослідного та проектного інституту землеустрою за адресою: Івано-Франківська обл. Івано-Франківський район, м. Івано-Франківськ, по вул. Академіка Сахарова відповідно до технічного паспорта на громадський будинок, що виготовлений станом на 18.03.2018р. та копія якого наявна в матеріалах судової справи № 909/557/24 є приналежним до вказаного громадського будинку, чи даний вхід призначений для обслуговування іншої будівлі, а ніж адміністративний будинок №34 Івано-Франківського науково-дослідного та проектного інституту землеустрою?; чи існує самостійний вхід в адміністративний будинок №34 Івано-Франківського науково-дослідного та проектного інституту землеустрою за адресою: Івано-Франківська обл. Івано-Франківський район, м. Івано-Франківськ, по вул. Академіка Сахарова відповідно до технічного паспорта на громадський будинок, що виготовлений станом на 18.03.2018р. копія якого наявна в матеріалах судової справи № 909/557/24, а також фактичних властивостей даного адміністративного будинку, та чи придатний такий для вільного проходу людей та заносу-виносу товарно-метеріальних об`єктів?; чи існує по-факту облаштований ліфтовий механізм з ліфтовою шахтою в адміністративному будинку № 34 Івано-Франківського науково-дослідного та проектного інституту землеустрою за адресою: Івано-Франківська обл. Івано-Франківський район, м. Івано-Франківськ, по вул. Академіка Сахарова, якщо так, то чи такий ліфтовий механізм є технічно-справним (працюючим)?; чи вказано в технічному паспорті на адміністративний будинок № 34 Івано-Франківського науково-дослідного та проектного інституту землеустрою за адресою: Івано-Франківська обл. Івано-Франківський район, м. Івано-Франківськ, по вул. Академіка Сахарова, що виготовлений станом на 18.03.2018р. копія якого наявна в матеріалах судової справи № 909/557/24, (зокрема в експлікації) ліфтову шахту з ліфтовим механізмом?

У своєму клопотанні про призначення експертизи позивач зазначив, що проведення експертизи є доцільним, оскільки він обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що відповідач надав недостовірну інформацію щодо спірного об`єкта нерухомого майна. Зокрема, позивач стверджує, що відповідачем було приховано від покупців відсутність облаштованого самостійного входу в адміністративну будівлю, а також несправність ліфтового механізму.

У судовому засіданні представник позивача підтримав клопотання про призначення експертизи, просив його задоволити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти задоволення клопотання про призначення експертизи, просив в його задоволенні відмовити, мотивуючи тим, що призначення судової будівельно-технічної експертизи у справі є недоцільним, оскільки її результати не вплинуть на розгляд справи по суті, зокрема щодо додержання Регіональним відділенням всіх визначених законодавством процедур при проведенні електронного аукціону №SPE001-UA-20240418-79051.

Окрім того, відповідач зазначив, що 03.07.2024 року відбувся аукціон № SPE001-UA-20240624-19939, переможцем якого стало ТзОВ "ТД ІНТЕРНАЦІОНАЛЬ" (ідентифікаційний код 44284188). Згідно з Актом приймання-передачі від 09.08.2024 року, Об`єкт приватизації, включаючи будівлі, споруди, устаткування, інвентар та інші активи, передано новому власнику. Враховуючи зміну власника, судова експертиза відобразить стан об`єкта на момент її проведення (жовтень-листопад 2024 року), що може відрізнятися від стану на дату аукціону (травень 2024 року) через можливі зміни об`єкта.

Також, відповідач звернув увагу на те, що під час оскаржуваного аукціону потенційним покупцям було надано всю необхідну інформацію про лот і забезпечено доступ до майна. Позивач не звертався до відповідальних осіб із питаннями, зазначеними в клопотанні про експертизу, водночас 09.05.2024 року позивач подав заяву про ознайомлення з об`єктом приватизації, в якій підтвердив ознайомлення з об`єктом і бажання взяти участь в аукціоні.

Розглянувши клопотання позивача про призначення експертизи, заслухавши представників сторін, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 99 ГПК України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Тобто, процесуальний закон встановлення належних підстав для проведення судової експертизи ставить в залежність саме від сукупності обставин одночасно: 1) необхідність застосування спеціальних знань у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо 2) відсутність висновку експерта з цих самих питань або наявність у суду обґрунтованих сумнівів щодо їх правильності, або наявність клопотання учасника справи, що мотивоване неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про судову експертизу", судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

За змістом Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5, основними завданнями будівельно-технічної експертизи є: визначення відповідності розробленої проектно-технічної та кошторисної документації вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення відповідності виконаних будівельних робіт та побудованих об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд тощо) проектно-технічній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення відповідності виконаних будівельних робіт, окремих елементів об`єктів нерухомого майна, конструкцій, виробів та матеріалів проектно-технічній документації та вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення, перевірка обсягів і вартості виконаних будівельних робіт та складеної первинної звітної документації з будівництва та їх відповідність проектно-кошторисній документації, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва; визначення групи капітальності, категорії складності, ступеня вогнестійкості будівель і споруд та ступеня будівельної готовності незавершених будівництвом об`єктів; визначення технічного стану будівель, споруд та інженерних мереж, причин пошкоджень та руйнувань об`єктів та їх елементів; визначення вартості будівельних робіт, пов`язаних з переобладнанням, усуненням наслідків залиття, пожежі, стихійного лиха, механічного впливу тощо; визначення можливості та розробка варіантів розподілу (виділення частки; порядку користування) об`єктів нерухомого майна.

За таких обставин суд зазначає, що судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування. Питання про призначення судової експертизи повинно вирішуватися лише після ґрунтовного вивчення обставин справи і доводів сторін щодо необхідності такого призначення. Недотримання порядку призначення та проведення судової експертизи має наслідком затягування судового процесу і призводить до порушення вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи упродовж розумного строку.

Призначення експертизи є правом, а не обов`язком суду, вона здійснюється у разі встановлення судом недостатності доказів, наявних у матеріалах справи для можливості прийняття рішення за результатами розгляду.

Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 03.12.2019 у справі № 902/235/19.

Європейський суд з прав людини зауважив, що компетенцією національних судів є вирішення того, чи необхідно звертатися за зовнішньою порадою (див. рішення Суду у справі Савенкова проти України, № 4469/07, від 02.05.2013).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 228 ГПК України, суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку призначення судом експертизи.

Отже, вказаною нормою передбачено право, а не обов`язок суду, зупинити провадження у справі у випадку призначення господарським судом судової експертизи за наявності дійсної необхідності її призначення, у випадку необхідності спеціальних знань, якими не володіє суд, та у разі неможливості суду вирішити питання, що входять до предмету доказування без її призначення.

Позивачем, враховуючи заявлені позовні вимоги та підстави позову, у клопотанні не наведено обґрунтованого мотивування необхідності призначення судової експертизи у справі, призначення якої зумовить зупинення провадження у даній справі, при цьому, суд не знаходить необхідності у спеціальних знаннях у сфері іншій, ніж право, та без яких встановити відповідні обставини неможливо. Крім того, у клопотанні не наведено обставин, які будуть встановлювати, спростовувати обставини, що входять до предмету доказування у даній справі та є такими, що викликають сумнів і потребують спеціальних знань, зокрема, враховуючи питання, які позивач просить поставити перед експертом. Разом з тим, судом враховуються всі надані сторонами докази у справі у їх сукупності.

При цьому, слід зауважити, що недотримання порядку призначення та проведення судової експертизи має наслідком затягування судового процесу і призводить до порушення вимог статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи упродовж розумного строку.

Зважаючи на зміст позовних вимог, підстави позову та наявні в матеріалах справи докази, оскільки, для з`ясування обставин, що мають значення для справи, відсутня необхідність у спеціальних знаннях у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо, з огляду також на те, що судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто, у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні клопотання позивача про призначення судової земельно-технічної експертизи.

Крім того, відмовляючи у призначенні експертизи, суд підкреслює, що для правильного вирішення спору в першу чергу слід надати правову оцінку організації та проведення аукціону відповідно до всіх нормативних вимог, що регулюють аукціонний процес, що у свою чергу не потребує спеціальних знань.

Беручи до уваги вищевикладене, зважаючи на те, що всі клопотання подані сторонами у підготовчому судовому засіданні розглянуті, у суду відсутні правові підстави для відкладення підготовчого засідання чи оголошення перерви, з підстав, визначених ст. 183, 202 ГПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 177 ГПК України, завданнями підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Зважаючи на вчинення усіх необхідних процесуальних дій у цій справі для виконання завдань підготовчого провадження, встановлених ч. 1 ст. 177 ГПК України, слід закрити підготовче провадження та перейти до судового розгляду справи по суті.

Керуючись ст. 2, 98, 99, 177, 232-234 Господарського процесуального кодексу України, суд

п о с т а н о в и в :

У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент" від 06.08.2024 (вх. № 7026/24 від 06.08.2024) про призначення експертизи - відмовити.

Закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 03.10.2024 о 12:00 год.

Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Івано-Франківської області за адресою: вул. Грушевського, 32, м. Івано-Франківськ, 76004, зал судових засідань № 3.

Явка учасників справи в судове засідання - на власний розсуд.

Учасники справи мають право брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення ВКЗ.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення - 11.09.2024 та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Повний текст ухвали складений 11.09.2024.

Суддя Т. В. Стефанів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121542633
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —909/557/24

Ухвала від 03.02.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 30.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 09.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 06.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 04.12.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 26.11.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Рішення від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Рішення від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 10.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні