КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
12 вересня 2024 року м. Київ № 320/7981/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панової Г.В., розглянув у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності відповідача - суб`єкта владних повноважень на виконання рішення суду в адміністративній справі № 320/7981/20
за позовом ОСОБА_1
до Абрамівської сільської ради
про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
До Київського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 (далі також позивачка, ОСОБА_1 ) з позовом до Абрамівської сільської ради (далі також відповідач), в якому просила суд:
- визнати протиправною бездіяльність Абрамівської сільської ради щодо не прийняття рішення стосовно розгляду клопотання ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність;
- зобов`язати Абрамівську сільську раду розглянути клопотання ОСОБА_1 про забезпечення реалізації визначеного законом права на набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності шляхом виділення земельної ділянки в межах села Абрамівка Київської області надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню земельних ділянок в межах села Абрамівка Вишгородського району Київської області: для ведення особистого селянського господарства не більше 2,0 гектара; для ведення садівництва не більше 0,12 гектара; для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) не більше 0,25 гектара, для індивідуального дачного будівництва не більше 0,10 гектара, для будівництва індивідуальних гаражів не більше 0,01 гектара та прийняти рішення по суту за наслідками розгляду даного питання;
- зобов`язати відповідача подати суду звіт про виконання судового рішення.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13 січня 2022 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправною бездіяльність Абрамівської сільської ради Вишгородського району Київської області щодо не прийняття рішення за результатами розгляду клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності».
Зобов`язано Абрамівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» та прийняти за результатами розгляду такого клопотання рішення в порядку, встановленому чинним законодавством.
Стягнуто на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) документально підтверджені судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Абрамівської сільської ради Вишгородського району Київської області (код ЄДРПОУ 04359494, адреса місцезнаходження: 07314, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Абрамівка, вул. Леніна, 2).
Стягнуто на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) документально підтверджені судові витрати у вигляді витрат на правничу допомогу адвоката у розмірі 5000,00 грн (п`ять тисяч гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Абрамівської сільської ради Вишгородського району Київської області (код ЄДРПОУ 04359494, адреса місцезнаходження: 07314, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Абрамівка, вул. Леніна, 2).
На виконання зазначеного рішення суду 28 червня 2022 року Київським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи № 320/7981/20.
ОСОБА_1 звернулась до суду з заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень відповідачем на виконання рішення суду, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області № 1114-18-8-VIII від 02.12.2022 «Про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.01.202 року у справі № 320/7981/20». Також просить зобов`язати Димерську селищну раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» та прийняти за результатами розгляду такого клопотання рішення в порядку, встановленому чинним законодавством.
В обґрунтування вказаної заяви позивач зазначила, що рішенням суду у справі № 320/7981/20 зобов`язано Абрамівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» та прийняти за результатами розгляду такого клопотання рішення в порядку, встановленому чинним законодавством.
Позивач зауважила, що у відповідь на звернення до Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області, яка є правонаступником прав та обов`язків Абрамівської селищної ради щодо виконання рішення суду у даній справі, вона дізналася , що Димерська селищна рада в рамках реформи децентралізації є правонаступником зобов`язань Абрамівської сільської ради. Додатково, Димерська селищна рада зазначила, що питання про повторний розгляд клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» було винесено на розгляд 8 засідання 18 чергової сесії Димерської селищної ради VIII скликання від 02 грудня 2022 року. При цьому, оскільки під час дії воєнного стану в Україні забороняється безоплатна передача земель комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, відповідно до підпункту 5 пункту 27 розділу Х «Перехідних положень» Земельного кодексу України, селищною радою було прийнято рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в с. Абрамівка Вишгородського району Київської області (згідно поданих графічних матеріалів) по всім видам цільового призначення землі, що зазначені в клопотанні від 17.04.2020 року «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності».
На думку позивача, такої підстави, як відмова у наданні дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у зв`язку з дією воєнного стану згідно нормами статті 118 ЗК України відсутня, а стосовно пп. 5 п. 27 розділу Х «Перехідних положень», Димерська селищна рада Вишгородського району Київської області повинна були зупинити розгляд, а не виносити рішення про відмову, що у зумовило звернення позивача до суду із заявою у порядку визначеному статтею 383 Кодексу адміністративного судочинства України.
Положеннями КАС України визначено загальні та спеціальні способи судового контролю.
Загальний судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому статтями 287 та 382 КАС України, а спеціальний - закріплений у статті 383 цього Кодексу.
Так, відповідно до частин першої -п`ятої статті 383 КАС України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
У такій заяві зазначаються: 1) найменування адміністративного суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти (за наявності), відомості про наявність або відсутність електронного кабінету; 3) ім`я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 4) ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 5) номер адміністративної справи; 6) відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження; 7) інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання; 8) інформація про хід виконавчого провадження; 9) документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви;10) перелік документів та інших матеріалів, що додаються.
На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом. До заяви додаються докази її надсилання іншим учасникам справи.
Заяву, зазначену у частині першій цієї статті, може бути подано протягом десяти днів з дня, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, але не пізніше дня завершення строку пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого за відповідним рішенням суду.
У разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання. Неприбуття в судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду такої заяви.
Частиною шостою статті 383 КАС України унормовано, що за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.
Розглянувши подану заяву, вивчивши доводи, наведені заявником в її обґрунтування, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви позивача в порядку ст. 383 КАС України з огляду на наступне.
Суд враховує, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 в адміністративній справі № 320/7981/20, зокрема зобов`язано Абрамівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» та прийняти за результатами розгляду такого клопотання рішення в порядку, встановленому чинним законодавством.
При цьому, відповідно до встановлених судом обставин у зазначеному рішенні суд вказав, що «…виходячи з обсягу встановлених у справі обставин та змісту навних у справі матеріалів, суд дійшов висновку про допущення відповідачем по віднощенню до позивачки протиправної бездіяльності, що полягає у не прийнятті рішення за результатами розгляду клопотання позивачки від 17.04.2020 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва та для будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації.
У контексті з наведеними висновками суд визнає правомірними та обґрунтованими позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльність Абрамівської сільської ради щодо не прийняття рішення стосовно розгляду клопотання ОСОБА_1 з питання надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
При цьому, враховуючи те, що суб`єктом владних повноважень не було прийнято рішення за результатами розгляду клопотання позивачки, то суд не вбачає підстав для надання оцінки позиції та доводам відповідача, що наведені у тексті відзиву на позовну заяву.».
Одночасно, суд з метою належного захисту порушеного права позивачки зобов`язав Абрамівську сільську раду Вишгородського району Київської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» та прийняти за результатами розгляду такого клопотання рішення.
Згідно із наданою до суду копією відповіді Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області від 06.02.2024 №470/03-18 на заяву ОСОБА_1 про надання інформації щодо вжиття заходів на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 року у справі №320/7981/20, яким зобов`язано Абрамівську сільську раду повторно розглянути клопотання гр. ОСОБА_1 від 17.04.2020 року «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності», враховуючи, що Димерська селищна рада в рамках реформи децентралізації є правонаступником зобов`язань Абрамівської сільської ради та за розглядом повідомлено про розгляд зазначеного питання на 8 засідання 18 чергової сесії Димерської селищної ради VIII скликання від 02 грудня 2022 року.
У якості додатку до зазначеного листа зазначено копію рішення Димерської селищної ради від 02.12.2022 року № 1114-18-8-VІІІ.
Залученою до матеріалів справи копією рішення 18 сесії 8 засідання VІІІ скликання Димерської селищної ради Вишгородського району Київської області від 02.12.2022 № 1114-18-8-VІІІ підтверджено, що розглянувши клопотання гр. ОСОБА_1 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» від 17.04.2020 року, що було подане до Абрамівської сільської ради, на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.01.2022 року у справі №320/7981/20, яким зобов`язано Абрамівську сільську раду повторно розглянути вищевказане клопотання, враховуючи, що Димерська селищна рада в рамках реформи децентралізації є правонаступником зобов`язань Абрамівської сільської ради, керуючись пп.5 п.27 розділу X «Перехідних положень» Земельного кодексу України, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на підставі рекомендацій постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища та благоустрою від 28.11.2022 року, селищна рада вирішила відмовити гр. ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в с.Абрамівка Вишгородського району Київської області (згідно поданих графічних матеріалів) по всім видам цільового призначення землі, що зазначені в клопотанні, оскільки під час дії воєнного стану в Україні забороняється безоплатна передача земель комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі.
Таким чином, рішення суду фактично виконане Димерською селищною радою, як правонаступником прав та обов`язків Абрамівської сільської ради саме у спосіб, визначений судовим рішенням, зокрема повторно розглянуто клопотання позивача та прийнято рішення за результатами такого розгляду.
У свою чергу доводи позивача, які викладені у заяві в порядку статті 383 КАС України відносно незгоди із рішенням від 02.12.2022 № 1114-18-8-VIII створюють нові правовідносини між сторонами та не були предметом розгляду цієї справи.
При цьому, суд у порядку розгляду заяви позивача поданої у відповідності до приписів статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України, щодо визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, суд може дослідити лише через призму виконання відповідачем рішення суду. З огляду на ту обставину, що резолютивною частиною зазначеного рішення покладено на відповідача обов`язок саме повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17.04.2020 «Про набуття права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель комунальної власності» та прийняти за результатами розгляду такого клопотання рішення в порядку, встановленому чинним законодавством. З огляду на викладене, суд не встановив свідомого невжиття відповідачем залежних від нього заходів з метою виконання судового рішення та порушення у зв`язку з цим прав позивача, позаяк рішення суду було виконане в межах резолютивної частини.
Відповідно до частини п`ятої статті 383 КАС України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення.
Керуючись ст.ст. 241, 243, 248, 370, 383 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Заяву ОСОБА_1 про визнання протиправними рішень, дій та бездіяльності відповідача, вчинених відповідачем на виконання рішення суду у порядку ст. 383 КАС України - залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121573087 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні