Справа № 138/3713/21
Провадження №:2/138/44/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.09.2024 м. Могилів-Подільський
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області, в складі:
головуючого судді Київської Т.Б.,
за участю секретаря Бугери І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області цивільну справу за позовом Могилів-Подільської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області до Могилів-Подільської міської ради Вінницької області, виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області, ОСОБА_1 про визнання недійсними та скасування пунктів рішень міської ради, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Могилів-Подільська окружна прокуратура звернулась до суду, в інтересах держави, з вказаним вище позовом, який мотивовано тим, що на підставі рішення Могилів-Подільської міської ради № 1097 від 01.07.2020 «Про надання дозволу на виготовлення та затвердження технічних документацій, припинення та поновлення договорів із складання договору особистого строкового сервітуту земельних ділянок комунальної власності міської ради» та рішення від 11.09.2020 № 1117 «Про часткові зміни та доповнення до рішень сесій міської ради» 01.10.2020 Могилів-Подільська міська рада в особі міського голови з однієї сторони та ОСОБА_1 з іншої, уклали договір про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності. За умовами вказаного договору сервітут встановлюється відносно земельної ділянки, площею 0,0015 га в інтересах Сервітуарія з метою розміщення та використання тимчасової споруди по АДРЕСА_1 , терміном на 10 років, розрахункова плата становить 36393,60 грн. Метою використання земельної ділянки є встановлення та обслуговування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності.
Вказані рішення та договір не відповідають вимогам законодавства, оскільки ст. 401-404 ЦК України передбачено, що сервітут може бути встановлено з метою задоволення потреб власника або землекористувача земельної ділянки у ефективному її використанні. При цьому, однією із основних ознак сервітуту є неможливість задоволення такої потреби у будь-який інший спосіб, тоді як з оспорюваного договору слідує, що реальною потребою ОСОБА_1 не є задоволення потреб, перелічених ст. 404 ЦК України, а є отримання права користування земельною ділянкою виключно для розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, що суперечить самій правовій природі сервітуту та меті його надання. Фактично, між відповідачами виникли відносини щодо оренди земельної ділянки.
Крім того, земельна ділянка, надана на підставі Договору не є сформованою, відомості щодо її кадастрового номера у договорі не вказано та, відповідно, договір про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності не зареєстровано. Також, сформувати земельну ділянку площею 0,0015 га, по АДРЕСА_1 не має можливості, оскільки ОСОБА_1 розмістив там малу архітектурну форму, при цьому не отримувавши на її розміщення погодження органу Державтоінспекції та паспорту прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Враховуючи викладене вище, позивач звернувся до суду з даним позовом в якому просить суд визнати недійсним та скасувати п. 2.3 та п.3.3 рішення Могилів-Подільської міської ради № 1097 від 01.07.2020 «Про надання дозволу на виготовлення та затвердження технічних документацій, припинення та поновлення договорів складання договору особистого строкового сервітуту земельних ділянок комунальної власності міської ради» стосовно ОСОБА_1 , визнати недійсним та скасувати п. 1.5 рішення № 1117 від 11.09.2020 «Про часткові зміни та доповнення до рішень сесій міської ради» стосовно ОСОБА_1 , зобов`язати ОСОБА_1 звільнити земельну ділянку, площею 0,0015 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , з відновленням становища, яке існувало до порушення, з врахуванням заяви про зміну предмета позову, шляхом демонтажу тимчасової споруди, яка на ній розміщена.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 13.01.2022 розпочато загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче судове засідання.
10.02.2022 до суду надійшли письмові пояснення до позовної заяви від представника Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, мотивовані, зокрема, тим, що рішення 46 сесії Могилів-Подільської міської ради 7 скликання від 01.07.2020 № 1097 «Про надання дозволу на виготовлення та затвердження технічних документацій, припинення та поновлення договорів із складання договору особистого строкового сервітуту земельних ділянок комунальної власності міської ради» прийнято з порушенням вимог земельного законодавства, а саме ст. 79-1, 99, 125, 126 ЗК України та ст. 20 Закону України «Про державний земельний кадастр». Враховуючи викладене, третя особа просить суд позов задовольнити.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 29.06.2022 закрито підготовче провадження у справі, справу призначено до судового розгляду.
Заочним рішенням Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 27.07.2022 позов задоволено частково.
Постановою Вінницького апеляційного суду Вінницької області від 13.10.2022 заочне рішення в частині відмови у задоволенні позовних вимог про зобов`язання ОСОБА_1 звільнити земельну ділянку скасовано та позовні вимоги задоволено повністю.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 01.02.2023 поновлено відповідачу пропущений процесуальний строк на подання заяви про перегляд заочного рішення та скасовано заочне рішення суду від 27.07.2022 та розпочато підготовче провадження у справі.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 29.03.2023 продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 27.04.2023 прийнято заяву представника позивача про зміну предмета позову та залучено до участі у справі в якості співвідповідача виконавчий комітет Могилів-Подільської міської ради.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 12.10.2023 призначено судову земельно-технічну експертизу.
09.01.2024 до суду надійшов лист про неможливість виконання експертизи.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 19.01.2024 поновлено провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.
Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 15.02.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Представник позивача подала до суду заяву про підтримання позову.
Представник ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області в судове засідання не з`явився. Про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений завчасно та належним чином.
Представник Могилів-Подільської міської ради та виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради в судове засідання не з`явились. Подали до суду заяви про проведення судового засідання без їх участі. Позовні вимоги визнали.
Відповідач ОСОБА_1 та його представник в судове засідання не з`явились. Про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені завчасно та належним чином, що підтверджується наявною в матеріалах справи розпискою, а також довідкою про доставку електронного документу (повістки) до електронного кабінету представника. Про поважність причин неявки до суду не повідомили.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності суд прийшов до таких висновків.
Суд встановив, що згідно рішенням 46 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Вінницької області № 1097 від 01.07.2020 «Про надання дозволу на виготовлення та затвердження технічних документацій, припинення та поновлення договорів зі складанням договору особистого строкового сервітуту земельних ділянок комунальної власності міської ради» міська рада вирішила затвердити технічну документацію із складання договору особистого строкового сервітуту земельної ділянки комунальної власності міської ради, зокрема, згідно п. 2.3 рішення, ОСОБА_1 на земельну ділянку по АДРЕСА_1 , площею 0,0015 га, для встановлення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності та згідно п. 3 земельному відділу міської ради підготувати, зареєструвати та видати договір особистого строкового сервітуту, зокрема, згідно п.3.3 ОСОБА_1 на земельну ділянку по АДРЕСА_1 , площею 0,0015 га, для встановлення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, терміном на 5 років (Т.1, а.с.17-19).
Рішенням 47 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Вінницької області № 1117 від 11.09.2020 «Про часткові зміни та доповнення до рішень міської ради» міська рада в п. 1.5 рішення вирішила внести часткові зміни до рішень сесій міської ради, зокрема, 46 сесії 7 скликання від 01.07.2020 № 1097, а саме, в п.п. 3.3 п. 3 стосовно ОСОБА_1 , слова «терміном на 5 років», змінено на слова «терміном на 10 років», у зв`язку з допущеною технічною помилкою при наборі проекту рішення (Т.1, а.с.20).
Згідно ст.401ЦК Україниправо користуваннячужим майном(сервітут)може бутивстановлене щодоземельної ділянки,інших природнихресурсів (земельнийсервітут)або іншогонерухомого майнадля задоволенняпотреб іншихосіб,які неможуть бутизадоволені іншимспособом. Сервітут може належати власникові (володільцеві) сусідньої земельної ділянки, а також іншій, конкретно визначеній особі (особистий сервітут).
Статтею 402ЦК Українипередбачено,що сервітутможе бутивстановлений договором,законом,заповітом аборішенням суду. Земельнийсервітут можебути встановленийдоговором міжособою,яка вимагаєйого встановлення,та власником(володільцем)земельної ділянкиабо особою,яка використовуєземельну ділянкуна правіемфітевзису,суперфіцію. Земельнийсервітут підлягаєдержавній реєстраціїв порядку,встановленому длядержавної реєстраціїправ нанерухоме майно. У разі недосягнення домовленості про встановлення сервітуту та про його умови спір вирішується судом за позовом особи, яка вимагає встановлення сервітуту.
Відповідно дост.404ЦК Україниправо користуваннячужою земельноюділянкою абоіншим нерухомиммайном полягаєу можливостіпроходу,проїзду черезчужу земельнуділянку,прокладання таексплуатації лінійелектропередачі,зв`язкуі трубопроводів,забезпечення водопостачання,меліорації тощо. Особамає правовимагати відвласника (володільця)сусідньої земельноїділянки,а вразі необхідності-від власника(володільця)іншої земельноїділянки наданняземельного сервітуту. Право користування чужим майном може бути встановлено щодо іншого нерухомого майна (будівлі, споруди тощо).
Згідно зістаттею 98 Земельного кодексу України(далі -ЗК України) право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (частина 1). Земельний сервітут здійснюється способом найменш обтяжливим для власника земельної ділянки, щодо якої він встановлений (частина 4).
Застаттею 99 ЗК Українивласники або землекористувачі земельних ділянок можуть вимагати встановлення земельного сервітуту, зокрема, права проїзду на транспортному засобі по наявному шляху. Ініціатором встановлення земельного сервітуту може бути власник або користувач земельної ділянки, у яких є потреба у використанні суміжної (сусідньої) земельної ділянки, щоб усунути недоліки своєї ділянки, зумовлені її місцем розташування або природним станом.
За змістом наведених норм законодавства умовою встановлення сервітуту є неможливість задовольнити такі потреби власника (користувача) земельної ділянки в інший спосіб.
Така позиція суду відповідає позиції Верховного суду викладеній у справі № 920/1204/17 у постанові від 29.01.2020.
Так, згідно листа № 02-22/3882 від 24.11.2021 виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області, договір про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_1 не зареєстрований у державному реєстрі, земельна ділянка не сформована, у державному земельному кадастрі не зареєстрована. Акт приймання-передачі земельної ділянки відсутній. На даний час на земельній ділянці встановлена мала архітектурна форма (Т.1, а.с.33). Стороною відповідача вказаної обставини спростовано не було.
Крім того, з листа № 0-2-0.445-9325/2-21 від 19.10.2021 Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області слідує, зокрема, що рішення 46 сесії Могилів-Подільської міської ради 7 скликання від 01.07.2020 № 1097 «Про надання дозволу на виготовлення та затвердження технічних документацій, припинення та поновлення договорів із складання договору особистого строкового сервітуту земельних ділянок комунальної власності міської ради» прийнято з порушенням вимог земельного законодавства, а саме ст. 79-1, 99, 125, 126 ЗК України та ст. 20 Закону України «Про державний земельний кадастр» (Т.1, а.с.25).
Так, відповідно достатті 79-1 ЗК Україниформування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Згідно ст.99ЗК Українивласники абоземлекористувачі земельнихділянок чиінші заінтересованіособи можутьвимагати встановленнятаких земельнихсервітутів,зокрема, право на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм).
Статтею 125 ЗК України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно ст. 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно доЗакону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Згідно ч. 1 ст. 10 Закону України «Про Державний земельний кадастр», до об`єктів Державного земельного кадастру належать, зокрема, землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць, землі в межах територій територіальних громад.
Частиною 1 ст. 11 Закону України «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до норм та правил, технічних регламентів.
Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про Державний земельний кадастр» внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру є обов`язковим.
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки, зокрема, відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту.
Як вже зазначалось вище в листі 02-22/3882 від 24.11.2021 виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області, земельна ділянка площею 0,0015 га по АДРЕСА_1 не сформована, у державному земельному кадастрі не зареєстрована.
Суд встановив, що між Могилів-Подільською міською радою та ОСОБА_1 було укладено договір про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, згідно рішення Могилів-Подільської міської ради 46 сесії 7 скликання від 01.07.2020 № 1097 та рішення Могилів-Подільської міської ради 47 сесії 7 скликання від 11.09.2020 № 1117, в якому виправлено описку в терміні встановлення сервітуту. Предметом вказаного договору є земельна ділянка площею 0,0015 га, по АДРЕСА_1 .
Разом з тим, в матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили, що вказана в договорі земельна ділянка сформована та відомості про неї включені до Державного земельного кадастру, а також те, що такий договір було належним чином зареєстровано.
Частиною 1 ст. 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги про визнання незаконними та скасування рішень міської ради № 1097 та № 1117 підлягають задоволенню, оскільки такі рішення прийняті без дотримання норм чинного законодавства, а скасувати їх іншим чином, ніж через оскарження у суді, не можливо.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання ОСОБА_1 звільнити земельну ділянку, площею 0,0015 га по АДРЕСА_1 , з відновленням становища, яке існувало до порушення, суд зазначає таке.
Так, рішенням виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради від 26.03.2020 № 78, надано дозвіл ОСОБА_1 на видачу паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності площею 0,0011 га по АДРЕСА_2 , згідно схеми виконаній на топографо-геодезичній основі М 1:500, терміном на п`ять років. Зобов`язано ОСОБА_1 , зокрема: отримати погодження органу Державтоінспекції, технічні умови органу управління житлово-комунального господарства міської ради на зовнішнє освітлення, на благоустрій та на відведення зливових вод та балансоутримувача відповідних мереж щодо інженерного забезпечення тимчасових споруд; отримати паспорт прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в управлінні містобудування та архітектури міської ради (Т.1, а.с.23).
З листа № 02-22/3256 від 04.10.2021 виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради, слідує, зокрема, що сформувати земельну ділянку площею 0,0015 га по АДРЕСА_1 , яку відповідно до рішення Могилів-Подільської міської ради 46 сесії 7 скликання від 01.07.2020 № 1097, передано в оренду терміном на 5 років ОСОБА_1 , немає можливості, так як самовільно встановлена мала архітектурна форма розташована на острівці безпеки дороги вулиці Ринкової. ОСОБА_2 не виконав зобов`язання зазначені у рішенні виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради від 26.03.2020 № 78, а саме: не отримано погодження органу Державтоінспекції та отримання паспорту прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Крім того, рішення № 1097 можливо скасувати лише у судовому порядку (Т.1, а.с.28).
Також, в матеріалах справи наявний акт обстеження земельної ділянки від 16.06.2023 у складі тимчасової комісії міської ради, зі змісту якого слідує, що комісією проведено обстеження земельної ділянки по АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0015га, яка перебуває в користуванні ОСОБА_1 згідно договору про встановлення особистого строкового сервітуту для розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, який укладений 01.10.2020 терміном на 10 років, відповідно до рішення 46 сесії міської ради 7 скликання від 01.07.2020 №1097 та рішення 47 сесії міської ради 7 скликання від 11.09.2020 №1117. Обстеження земельної ділянки проведено відповідно до розпорядження міського голови від 14.06.2023 № 178-р «Про створення тимчасової комісії щодо обстеження земельної ділянки», керуючись ст. 42 Законом України «Про місцеве самоврядування», Законом України «Про землеустрій», Земельним кодексом України, враховуючи доповідну записку представника Могилів-Подільської міської ради Олександра Яхна за вх. №02-21/2444 від 06.06.2023, з метою встановлення місця розташування даної земельної ділянки та наявність на ній будь-яких споруд. За результатами обстеження встановлено, що на зазначеній земельній ділянці самовільно встановлена мала архітектурна форма; відповідно витягу з Генерального плану м.Могилів-Подільський, наданим Управлінням містобудування та архітектури міської ради та фото фактичного розміщення малої архітектурної форми, дана земельна ділянка знаходиться на перехресті АДРЕСА_3 (Т.2, ас.127-128). Також, до даного акту додано фото, витяг з генерального плану м. Могилева-Подільського та копія технічної документації (Т.2, а.с.129-132).
Крім того, в матеріалах справи також наявна копія технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту для будівництва та обслуговування будівель торгівлі ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 (Т.2, а.с.103-123, 133-156).
За змістом статей15і16 ЦК Україникожна особа має право на звернення до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права у разі його порушення, невизнання або оспорювання та інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Відповідно до частини другоїстатті 16 цього Кодексуспособами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права, визнання правочину недійсним, припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення, примусове виконання обов`язку в натурі, зміна правовідношення, припинення правовідношення, відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди, відшкодування моральної (немайнової) шкоди, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Під способами захисту суб`єктивних цивільних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на правопорушника.
Особа, якій належить порушене право, може скористатися не будь-яким на свій розсуд, а певним способом захисту такого свого права, який прямо визначається спеціальним законом, що регламентує конкретні цивільні правовідносини, або договором.
Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Це право чи інтерес суд має захистити у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам. Вимога захисту цивільного права чи інтересу має забезпечити їх поновлення, а в разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі отримання відповідного відшкодування.
До такого висновку щодо застосуванняст. 16 ЦПК Українидійшла Велика Палата Верховного Суду в постанові від 29 вересня 2020 року у справі № 378/596/16-ц (провадження № 14-545цс19).
Відповідно до частини першої статті 317ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Згідно з положеннями статті 391ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.
Відповідно до частини другої статті 152ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є відновлення становища, яке існувало до порушення, що передбачено пунктом 4 частини другої статті 16 ЦК України.
Статтею 212ЗК України передбачено, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Враховуючи викладене вище, а також те, що оскаржувані рішення органу місцевого самоврядування щодо надання ОСОБА_1 сервітуту підлягають скасуванню, то вимога про зобов`язання звільнити земельну ділянку з відновленням становища, яке існувало до порушення також підлягає задоволенню.
Частиною 1 ст. 141 ЦПК України передбачено, що судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Згідно ч.1. ст.142 ЦПК України у разі визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
При цьому, враховуючи те, що розпорядником коштів місцевого бюджету є виконавчий комітет міської ради, то судові витрати слід стягнути саме з виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області.
Крім того, враховуючи те, що виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради подано заяву про визнання позову та таке визнання прийнято судом, а також те, що судові витрати підлягають стягненню солідарно з відповідачів, то з даного відповідача підлягає стягненню 50% судового збору, що становить 3121,25 грн., з розрахунку (12485,00 грн./2 відповідача / 50%).
Зважаючи наположення ст.10,11,15,20Закону України«Про Державнийземельний кадастр», ст.79-1,98,99,125,126,152,212Земельного кодексу,ст.317,191,401-404ЦК Українита керуючисьст. 12,13,81,89,141,259,263-268 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати п. 2.3 та п. 3.3 рішення 46 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Вінницької області № 1097 від 01.07.2020 «Про надання дозволу на виготовлення та затвердження технічних документацій, припинення та поновлення договорів зі складанням договору особистого строкового сервітуту земельних ділянок комунальної власності міської ради», якими затверджено технічну документацію із складання договору особистого строкового сервітуту земельної ділянки комунальної власності міської ради ОСОБА_1 на земельну ділянку по АДРЕСА_1 , площею 0,0015 га, для встановлення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності та згідно земельному відділу міської ради доручено підготувати, зареєструвати та видати договір особистого строкового сервітуту ОСОБА_1 на земельну ділянку по АДРЕСА_1 , площею 0,0015 га, для встановлення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, терміном на 5 років.
Визнати незаконним та скасувати п. 1.5 рішення 47 сесії 7 скликання Могилів-Подільської міської ради Вінницької області № 1117 від 11.09.2020 «Про часткові зміни та доповнення до рішень міської ради», яким міська рада вирішила внести часткові зміни до рішень сесій міської ради, зокрема, 46 сесії 7 скликання від 01.07.2020 № 1097, а саме, в п.п. 3.3 п. 3 стосовно ОСОБА_1 , слова «терміном на 5 років», змінено на слова «терміном на 10 років», у зв`язку з допущеною технічною помилкою при наборі проекту рішення.
Зобов`язати ОСОБА_1 звільнити земельну ділянку, площею 0,0015 га, що розташована по адресі: АДРЕСА_1 , з відновленням становища, яке існувало до порушення, шляхом демонтажу тимчасової споруди, яка на ній розміщена.
Стягнути з виконавчого комітету Могилів-Подільської міськох ради на користь Вінницької обласної прокуратури судовий збір в сумі 6242 (шість тисяч двісті сорок дві) гривні 50 копійок, за розгляд справи в судах першої та апеляційної інстанції, перерахувавши його за наступними реквізитами: отримувач коштів: Вінницька обласна прокуратура, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 02909909, банк отримувача: Державна казначейська служба України м. Київ, код банку отримувача: 820172, рахунок № UA568201720343110002000003988.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Вінницької обласної прокуратури судовий збір в сумі 3121 (три тисячі сто двадцять дві) гривні 25 копійок, за розгляд справи в судах першої та апеляційної інстанції, перерахувавши його за наступними реквізитами: отримувач коштів: Вінницька обласна прокуратура, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 02909909, банк отримувача: Державна казначейська служба України м. Київ, код банку отримувача: 820172, рахунок № UA568201720343110002000003988.
Повернути Вінницькій обласній прокуратурі судовий збір сплачений в розмірі 3121 (три тисячі сто двадцять дві) гривень 25 копійок, за реквізитами: отримувач ГУК у Він.обл./м.Могилів-Под./22030101, номер рахунку UA23 8999 9803 1317 1206 0000 0291 8, платіжне доручення №2222 від 03.12.2021, банк платника Держказначейська служба України, м.Київ, шляхом безспірного списання коштів управлінням Державної казначейської служби України у Могилів-Подільському районі та м. Могилів-Подільському Вінницької області із державного бюджету України.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення або складення. Учасник справи якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Могилів-Подільська окружна прокуратура, місцезнаходження: вул. Покровська, 5, м. Могилів-Подільський Вінницької області.
Третя особа: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Код ЄДРПОУ39767547, місцезнаходження: вул. Келецька, 63, м. Вінниця.
Відповідач:Могилів-Подільськаміська радаВінницької області, Код ЄДРПОУ26340549, місцезнаходження: 24000, площа Шевченка, 6/16, Могилів-Подільський, Вінницька область.
Відповідач: виконавчий комітет Могилів-Подільськоїміської радиВінницької області, Код ЄДРПОУ04051052, місцезнаходження: 24000, площа Шевченка, 6/16, Могилів-Подільський, Вінницька область.
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса проживання: АДРЕСА_2 .
Суддя: Т.Б.Київська
Суд | Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121578027 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Київська Т. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні