ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову у задоволенні клопотань
12 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/7725/24 Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Стецика Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання сторін про розгляд справи за правилами загального позовного провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Запорізької обласної військової адміністрації, Запорізької обласної ради про визнання протиправними та скасування розпоряджень, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Запорізької обласної військової адміністрації, Запорізької обласної ради, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації Запорізької обласної військової адміністрації від 03.04.2024 за №2-ор-к Про дострокове припинення повноважень заступника голови Запорізької обласної ради ОСОБА_1 ;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації Запорізької обласної військової адміністрації від 24.06.2024 за №84-ор-к Про визначення дати звільнення ОСОБА_1 та кінцевий розрахунок із ним;
- поновити ОСОБА_1 на посаді заступника голови Запорізької обласної ради з 24 червня 2024 року;
- стягнути з Запорізької обласної ради на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 25 червня 2024 року по день поновлення на посаді з розрахунку 981,46 грн середньоденного заробітку.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 28.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Сторони подали суду клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, які обґрунтовані складністю та винятковістю справи, відсутністю судової практики в аналогічних правовідносинах, великим значенням для сторін, та з метою забезпечення змагальності сторін та безпосередньої участі при розгляді справи, а також для прийняття законного і обґрунтованого рішення по справі.
Відповідно до частини третьої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Розгляд клопотань за встановленим судом порядком проведено в порядку письмового провадження.
Клопотання сторін про розгляд справи за правилами загального позовного провадження необхідно залишити без задоволення з огляду на таке.
За приписами частин першої - третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Предметом цієї справи є розпорядження голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації Запорізької обласної військової адміністрації від 03.04.2024 за №2-ор-к Про дострокове припинення повноважень заступника голови Запорізької обласної ради ОСОБА_1 , від 24.06.2024 за №84-ор-к Про визначення дати звільнення ОСОБА_1 та кінцевий розрахунок із ним та поновлення позивача на публічній службі як особи, яка у значенні Закону України Про запобігання корупції займала відповідальне та особливо відповідальне становище.
Відповідно до пункту 1 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби, окрім справ, в яких позивачами є службові особи, які у значенні Закону України Про запобігання корупції займають відповідальне та особливо відповідальне становище.
Згідно з приміткою до статті 51-3 Закону України від 14 жовтня 2014 року №1700-VII Про запобігання корупції (чинною на час виникнення спірних правовідносин і на момент відкриття провадження у справі) до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище віднесено, зокрема, осіб, посади яких належать до посад державної служби категорії А або Б.
Ця справа не належить до справ незначної складності у значенні пункту 1 частини шостої статті 12 КАС України.
Відповідно до частини другої статті 12 та частини другої статті 257 КАС України крім малозначних справ у порядку спрощеного провадження може бути розглянута будь-яка інша справа, за винятком справ, які обов`язково мають бути розглянуті в порядку загального позовного провадження. Перелік справ, що не можуть розглядатися у порядку спрощеного позовного провадження, визначено у частині четвертій статті 12 та частині четвертій статті 257 КАС України. Ця справа не підпадає під цей перелік та заборони для її розгляду в порядку спрощеного позовного провадження відсутні (вказаний висновок відповідає правовій позиції, викладеній у постановах Верховного Суду від 16 лютого 2023 року у справі №580/4149/20, від 28 лютого 2023 року у справі №480/7097/20 та ін.).
Частиною третьою статті 257 КАС України передбачено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
За приписами частини п`ятої статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до пункту 2 частини шостої статті 262 КАС України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Сторони не навели обґрунтованих та переконливих мотивів, які б вказували про доцільність розгляду цієї справи за правилами загального позовного провадження (або ж за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін). Аргументи сторін про необхідність розгляду справи за правилами загального позовного провадження з метою забезпечення змагальності сторін та безпосередньої участі при розгляді справи, відсутністю судової практики в аналогічних правовідносинах не є підставою для задоволення вказаних клопотань.
Суд наголошує, що сторони можуть реалізувати своє право на викладення у письмовій формі своїх вимог, заперечень, аргументів, пояснень та міркувань, подавши суду заяви по суті справи або додаткові пояснення щодо окремого питання (стаття 159 КАС України), а також подати додаткові докази (статті 79 КАС України) або звернутися до суду із клопотанням про витребування додаткових доказів (стаття 80 КАС України). Суд звертає увагу, що усні пояснення учасників справи не належать до засобів доказування згідно із частиною другою статті 72 КАС України. В ухвалі про відкриття провадження у справі від 28.08.2024 сторонам у справі роз`яснено порядок викладення вимог, заперечень, аргументів, пояснень та міркувань щодо предмета спору у заявах по суті справи. Встановленим порядком сторони не обмежені у можливості доводити перед судом переконливість своїх доводів та надавати докази.
На думку суду, категорія та складність справи, обсяг та характер доказів у ній, значення справи для сторін та обраний позивачем спосіб захисту дають можливість та підстави суду розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку із чим в задоволенні клопотань сторін про розгляд справи за правилами загального позовного провадження належить відмовити.
Керуючись статтями 12, 248, 257, 260, 262 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотань сторін про розгляд справи за правилами загального позовного провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Запорізької обласної військової адміністрації, Запорізької обласної ради про визнання протиправними та скасування розпоряджень, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя Н. В. Стецик
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121601093 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Стецик Назар Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Стецик Назар Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні