Ухвала
від 16.09.2024 по справі 285/4693/24
НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 285/4693/24

провадження у справі № 2-о/0285/190/24

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

16.09.2024 року м. Звягель

Суддя Новоград-Волинського міськрайонного суду Житомирської області Васильчук Л. Й., вирішуючи питання відкриття провадження у справі за заявою ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Городницька селищна рада Звягельського району Житомирської області, Міністерство оборони України, про встановлення юридичного факту, -

ВСТАНОВИЛА:

Заявниця звернулась до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення, у якій просить встановити факт постійного проживання однією сім`єю без реєстрації шлюбу з ОСОБА_2 та її перебування, в період з листопада 2013 року по лютий 2022 рік, на утриманні ОСОБА_2 .

Перевіривши подану заяву, суддя дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), з наступних підстав.

Відповідно до частини третьої статті 294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.

Частиною 4 ст.294 ЦПК України визначено, що справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб.

В свою чергу, заінтересовані особи вправі відповідно подавати докази на підтвердження обґрунтованості чи необґрунтованості заяви про встановлення факту, що розглядається судом, брати участь у дослідженні обставин справи, оскаржувати рішення і ухвали, вчиняти інші процесуальні дії, передбачені ст.ст.43, 49 ЦПК України.

Так, коло заінтересованих осіб визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, які підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права і обов`язки. При цьому, заінтересованими особами є особи, що беруть участь у справі та мають юридичну заінтересованість.

З обставин, зазначених у заяві про встановлення факту проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу вбачається, що заявниця хоче встановити факт спільного проживання з ОСОБА_2 , який будучи військовослужбовцем, зник безвісти 09.07.2024. Встановлення даного факту необхідно заявниці для можливості вирішення питання про виплату грошового забезпечення за період, коли ОСОБА_2 має статус зниклого безвісти.

Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 № 2011-XII (далі - Закон № 2011-XII) визначає основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Відповідно до частини 6 статті 9 Закону № 2011-XII за військовослужбовцями, захопленими в полон або заручниками, а також інтернованими в нейтральних державах або безвісно відсутніми, зберігаються виплати в розмірі посадового окладу за останнім місцем служби, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років, інших щомісячних додаткових видів грошового забезпечення постійного характеру та інші види грошового забезпечення з урахуванням зміни вислуги років та норм грошового забезпечення. Сім`ям зазначених військовослужбовців щомісячно виплачується грошове забезпечення, в тому числі додаткові та інші види грошового забезпечення, у порядку та в розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Дія цього пункту не поширюється на військовослужбовців, які добровільно здалися в полон, самовільно залишили військові частини (місця служби) або дезертирували зі Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.

Грошове забезпечення виплачується таким членам сімей військовослужбовців: дружині (чоловіку), а в разі її (його) відсутності - повнолітнім дітям, які проживають разом з нею (ним), або законним представникам (опікунам, піклувальникам) чи усиновлювачам неповнолітніх дітей (осіб з інвалідністю з дитинства - незалежно від їх віку), а також особам, які перебувають на утриманні військовослужбовців, або батькам військовослужбовців рівними частками, якщо військовослужбовці не перебувають у шлюбі і не мають дітей. Виплата грошового забезпечення цим членам сімей здійснюється до повного з`ясування обставин захоплення військовослужбовців у полон або заручниками, інтернування військовослужбовців або їх звільнення, або визнання їх у встановленому законом порядку безвісно відсутніми чи померлими. У всіх випадках виплата грошового забезпечення здійснюється не більше ніж до дня виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини.

Механізм виплати грошового забезпечення, в тому числі додаткових та інших видів грошового забезпечення, сім`ям військовослужбовців Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, Держспецтрансслужби та Держспецзв`язку, захоплених у полон або заручниками, а також інтернованих у нейтральних державах або безвісно відсутніх визначає Порядок виплати грошового забезпечення сім`ям військовослужбовців, захоплених у полон або заручниками, а також інтернованих у нейтральних державах або безвісно відсутніх, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 884 (далі - Порядок № 884).

Під терміном «безвісно відсутній військовослужбовець» слід розуміти зниклого безвісти під час захисту Вітчизни військовослужбовця, щодо якого понад 15 днів відсутні відомості про місце його перебування, крім відомостей про самовільне залишення військової частини або місця служби (пункт 2 Порядку № 884).

Пунктом 7 Порядку № 884 передбачено, що виплати грошового забезпечення сім`ям військовослужбовців, захоплених у полон або заручниками, а також інтернованих у нейтральних державах або безвісно відсутніх, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №884 від 30.11.2016 року. Зокрема право на отримання грошового забезпечення військовослужбовця мають дружина (чоловік), а в разі її (його) відсутності - повнолітні діти, які проживають разом з нею (ним), або законні представники (опікуни, піклувальники) чи усиновлювачі неповнолітніх дітей (осіб з інвалідністю з дитинства - незалежно від їх віку), а також особи, які перебувають на утриманні військовослужбовців, або батьки військовослужбовців рівними частками, якщо військовослужбовці не перебувають у шлюбі і не мають дітей.

Стаття 16-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" встановлює, що право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають батьки, один із подружжя, який не одружився вдруге, діти, які не досягли повноліття, утриманці загиблого (померлого).

Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" визначає, що члени сім`ї померлого вважаються такими, що перебували на його утриманні, якщо вони були на його повному утриманні або одержували від нього допомогу, яка була для них постійним і основним джерелом засобів до існування.

Як убачається із доданого сповіщення сім`ї №104 за вих.№6765 від 17.07.2024 сповіщення про зникнення безвісті військовослужбовця ОСОБА_2 прийшло на ім`я сестри - ОСОБА_3 .

Крім того, згідно наданих матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_2 мав з заявницею спільного сина - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 виданого 15.08.2000 Виконкомом Городницької селищної ради Новоград-Волинського району району Житомирської області.

Звертається увага заявниці на те, що у разі визнання людини безвісно зниклою чи у разі її смерті, породжуються певні правові наслідки як щодо майна такої особи, його утриманців, зокрема, враховуючи зазначені у заяві обставин, призначення та виплата одноразової грошової допомоги сім`ї військовослужбовця.

Однак, в заяві про встановлення факту проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу ніяким чином не обґрунтовано зазначення в якості заінтересованої особи саме Городницьку селищну раду Новоград-Волинського району району Житомирської області - тобто не зрозуміло яким чином вказана заінтересована особа заінтересована у правових наслідках вирішення справи.

Частиною 4 ст.177 ЦПК України передбачено, що до заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, що підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Заявниця ОСОБА_1 , пред`являючи заяву з кількома самостійними вимогами (встановлення факту постійного проживання однією сім`єю без реєстрації шлюбу з ОСОБА_2 та встановлення факту перебування її на утриманні ОСОБА_2 ), не додала до заяви документів, які свідчать про оплату нею в необхідному розмірі судового збору. Заявником надано до заяви документ, що підтверджує сплату судового збору лише по одній вимозі.

Відповідно до вимог п.п.4 п.1 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", розмір ставки судового збору за подачу заяви у справах окремого провадження, яка подана фізичною особою становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 605,60 грн.

Враховуючи, що заявником в заяві об`єднано дві самостійні вимоги, тому судовий збір повинен сплачуватися окремо з кожної із таких вимог (або загальною сумою).

Отже, заявниці ОСОБА_1 необхідно доплатити судовий збір в розмірі 605,60 грн. на р/р UA 588999980313141206000006795, код ЄДРПОУ 37976485, МФО 899998, код класифікації доходів бюджету 22030101, Отримувач: ГУК у Житомирській області/ ТГ м.Новоград-Волинська/22030101, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050).

Враховуючи те, що вимоги ЦПК України заявницею в повному обсязі дотримані не були, заява підлягає залишенню без руху, з наданням їй строку для можливості усунення недоліків.

Керуючись статтями 175, 318 ЦПК України,-

ПОСТАНОВИЛА:

Заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи: Городницька селищна рада Звягельського району Житомирської області, Міністерство оборони України, про встановлення юридичного факту - залишити без руху.

Надати заявнику строк для усунення недоліків - десять днів з дня вручення даної ухвали.

Роз`яснити заявнику, що у випадку, якщо вищезазначені недоліки не будуть усунуті у встановлений судом строк, заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Л. Й. Васильчук

СудНовоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121657814
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —285/4693/24

Ухвала від 10.10.2024

Цивільне

Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області

Васильчук Л. Й.

Ухвала від 16.09.2024

Цивільне

Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області

Васильчук Л. Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні