КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення заяви без руху
17 вересня 2024 року м. Київ 320/43610/24
Суддя Київського окружного адміністративного суду Шевченко А.В., розглянувши заяву Головного управління ДПС у м. Києві щодо зупинення видаткових операції на рахунках платника податків та зобов`язати вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Головне управління ДПС у м. Києві 17.09.2024 (о 14 год 04 хв) звернулось до Київського окружного адміністративного суду із заявою, в якій просило суд:
зупинити видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Провідні технології будівництва» (код ЄДРПОУ: 38365283) (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), шляхом накладення арешту на кошти у сумі 11 820 882, 21 грн;
зобов`язати платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені законодавством.
Вирішуючи питання щодо можливості відкриття провадження у даній справі, суд зважив на таке.
Статтею 283 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено особливості провадження у справах за зверненнями органів доходів та зборів стосовно справ, які віднесені до категорії термінових.
Частиною третьою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (частина друга статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України).
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674 - VI (далі - Закон № 3674-VI).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 3674-VI, судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За приписами частин першої. другої статті 9 Закону № 3674-VI судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Судовий збір перераховується у безготівковій або готівковій формі, в тому числі з використанням платіжних систем через мережу Інтернет у режимі реального часу (відповідно до частини першої статті 6 Закону № 3674-VI ).
Постановою Правління Національного банку України № 163 від 29.07.2022 затверджено Інструкцію про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг (далі - Інструкція), якою встановлені порядок ініціювання та виконання платіжних операцій за рахунками користувачів платіжних послуг, які відкриті в надавачів платіжних послуг з обслуговування рахунку; обов`язкові реквізити платіжної інструкції, вимоги щодо їх заповнення.
Відповідно до пункту 37 Інструкції платіжна інструкція, оформлена платником в електронній або паперовій формі, повинна містити такі обов`язкові реквізити: 1) дату складання і номер; 2) унікальний ідентифікатор платника або найменування/прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності), код платника та номер його рахунку; 3) найменування надавача платіжних послуг платника; 4) суму цифрами та словами; 5) призначення платежу; 6) підпис(и) платника; 7) унікальний ідентифікатор отримувача або найменування/прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності), код отримувача та номер його рахунку; 8) найменування надавача платіжних послуг отримувача.
Пунктом 41 Інструкції передбачено, що платник заповнює реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції так, щоб надавати отримувачу коштів повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється платіжна операція. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.
Отже, платіжна інструкція на безготівкове перерахування судового збору, квитанція установи банку про прийняття платежу готівкою, що додаються до позовної заяви (заяви, скарги) мають містити відомості про те, яка саме позовна заява (заява, скарга, дія) оплачується судовим збором.
Проте, в платіжній інструкції, доданій заявником не вказано належним чином за зупинення видаткових операцій на рахунках якого саме платника податків сплачено судовий збір, до того ж згідно з вказаною платіжною інструкцією судовий збір був сплачений ще 29 квітня 2024 року, тобто за більше ніж 4 місяці до виникнення обставин, які зумовили звернення заявника до суду у порядку статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України.
Отже, платіжна інструкція № 1022 від 29.04.2024 не є належним доказом сплати судового збору у встановленому порядку.
Окремо суд зазначає, що згідно із частиною другою статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України, якою визначено особливості провадження у справах за зверненням податкових та митних органів, заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі та повинна містити: 1) найменування адміністративного суду; 2) найменування, поштову адресу, а також номер засобу зв`язку заявника; 3) найменування, поштову адресу, а також номер засобу зв`язку, якщо такий відомий, щодо сторони, до якої застосовуються заходи, визначені частиною першою цієї статті; 4) підстави звернення із заявою, обставини, що підтверджуються доказами, та вимоги заявника; 5) перелік документів та інших матеріалів, що додаються; 6) підпис уповноваженої особи суб`єкта владних повноважень, що скріплюється печаткою.
Відповідно до частини першої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства визначення вичерпний перелік заяв, за якими здійснюється провадження у справах за зверненням податкових та митних органів при здійсненні ними визначених законом повноважень.
Заявником заявлено вимогу щодо зупинення видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Провідні технології будівництва» шляхом накладення арешту на кошти у сумі 11 820 882, 21 грн, що відповідає частині першій статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України.
Однак, вимога «зобов`язати платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені законодавством» не відповідає вичерпному переліку заяв, які розглядаються у порядку статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України.
Отже, заявником заявлено вимогу, яка не відповідає частині першій статті 283 Кодексу адміністративного судочинства і в порушення пункту 4 частини другої цієї статті не зазначено підстави звернення із такою заявою.
Положеннями частини третьої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі недотримання вимог частини другої цієї статті суд повідомляє про це заявника та надає йому строк, але не більше ніж 24 години, для усунення недоліків.
Відтак, вказані недоліки повинні бути усунені шляхом подання до суду :
- уточненої заяви із вимогами у відповідності до частини першої статті 283 адміністративного судочинства України (без додатків) з доказами її направлення Товариству з обмеженою відповідальністю «Провідні технології будівництва»;
- оригіналу документи про сплату судового збору у розмірі 3028 грн за подання заяви про зупинення видаткових операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «Провідні технології будівництва».
Керуючись статтями 161, 169, 243, 248, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
заяву Головного управління ДПС у м. Києві залишити без руху.
Встановити заявнику строк до 12 год. 00 хв. 18 вересня 2024 року для усунення недоліків заяви, зазначених у мотивувальній частині ухвали.
Роз`яснити заявникові, що якщо недоліки заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, заява буде повернута відповідно до частини третьої статті 283 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали невідкладно надіслати особі, яка подала заяву.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Шевченко А.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2024 |
Оприлюднено | 19.09.2024 |
Номер документу | 121670340 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні